بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   منتدى معلمى التربية والتعليم (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=737)
-   -   ايه اخبار تعيين أوائل الكليات ياجماعة؟ (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=300138)

sherif 20II 14-10-2011 06:05 PM

الكلام ده معناه خريج علوم يشتغل مدرس ( الصلاه على النبى)؟؟؟

عايزين نبدأ نفكر فى نوعية الوظايف لو حد عنده معرفة فى الجهاز المركزى بالقاهرة أرجوه يسألنا على نوعية الوظايف لكل كلية

sarah_10 14-10-2011 06:34 PM

يعنى ايه بتوع التربيه يحمدوا ربنا مش فاهمه هو لحمد لله على كل شىء لكن التعيين كمعلمين مهو فى ناس كتيره دبلومات فنية مدسين واى حد بياخد عقد مهما كان نوعه مصيره لتثبيت يبقى علماو ايه بجد كلام فااااااااااااااااارغ

assemasuty 14-10-2011 08:05 PM

يا ريت الدكتور عبد الرحمان يوضح لنا معنى الكلام ده ولو أنه يبدو عليه الوضوح وشكرا

bosyomnia 14-10-2011 08:24 PM

1 مرفق
زملائي الأعزاء ,
أحيطكم علما بأنه تقرر بجلسة مجلس الوزارء رقم ( 15 ) المنعقدة بتاريخ 16/6 /2011 بالنسبة للمشروع القومي لتشغيل أوائل الخرجيين بالجامعات المصرية الموافقة على تعيين ال ( 20 ) الأوائل من كل كلية بالجامعات المصرية اعتبارا من عام 2003 وحتى عام 2010 وذلك بوحدات الجهاز الإداري بالدولة بالدرجة الثالثة التخصصية وفقا لأحكام قانون رقم 47 لسنة 1978 ولائحته التنفيذية.
لذلك على من يجد اسمه في الموقع أدناه من بين العشرين الأوائل على الكلية مع الاخذ في الأعتبار أن الكشوفات تضم اسماء الاوائل بعد استبعاد اسماء المعيدين والمرحشين لمنح بحثية .

الرابط في المرفقات ( عشان مش قادره احطه هنا عشان موصلتش ل 25 مشاركه بعد )

فقط اختار الجامعة والكلية و ابحث عن الاسم في العام الذي تم التخرج فيه. و بغيه الاثابة من الله , على من يعرف أحد من تلك الاسماء سرعة احاطته علما بذلك لان هناك الكثيرون ممن لا يعلمون انهم من ال20 الاوائل خاصة بعد استبعاد المعيدين قبل رصد الاسماء
وهنا تأتي المرحلة الثانية وهي الدخول على الموقع ادناه و طبع استمارة التعيين لملئها وتقديمها مع ارفاق صورة من البطاقة الشخصية وشهادة التخرج وشهادة الجيش ويتم كتابه الترتيب في الاستمارة وفقا للترتيب في الكشوف.
ستجدون في الموقع المذكرة الصادرة بشأن تعيين أوائل الخريجين

يتم ارسال الطلب لمديريات التنظيم والادراة الخاصة بكل محافظة وستجدون في نفس المذكرة كل المعلومات المطلوبه ومواعيد تسليم الأوراق وهي لمعظم الجامعات- باستثناء جامعات محافظتي القاهرة والاسكندرية- يوم الاحد والاثنين والثلاثاء 9 , 10, 11, من شهر اكتوبر الحالي .

ارجو التوفيق للجميع

aaa.agri 14-10-2011 10:24 PM

الله الغني عن وظايفكم يا حكومة

بعد الكلام اللي قاله sherif 20II أنا زعلان علي اليوم اللي أخدته عارضة من الشغل وعلي الفلوس اللي دفعتها في المواصلات علشان أروح سوهاج

aaa.agri 14-10-2011 10:37 PM

وكمان لو كانت الوظيفة في مكان بعيد عنك وبتركب مواصلتين ولا 3 وطبعا لازم بتصادف تقابل ناس حبايبك أو أصحابك وتحب تدفعلهم الأجرة يعني في الآخر بيكون اللي شغال بالحصة في مكان قريب منه أحسن منك

خليل المسيرى 15-10-2011 08:40 AM

الى أوائل الأزهر
نحن الان كمت صرح رئيس الجامعه فى العدد 629 فى 14 /10/2011 فى انتظار مخاطبة الجامعه لاستيفاء الأوراق
ونصيحتى الى جميع الأخوه تجهيز اوراقهم واستكمالها وهى على نحو التالى والعذر اذا نسيت شيئا
1- شهادة مؤقته من التخرج
2- شهادة الميلاد قومى
3- بيان بالأربع سنوات
4- افادة بالسنة النهائية
5- فيش جنائى
6- الدمغات حسب ما تحده الجامعه ونصيحه جهزها من دلوقت
7- الموقف من التجنيد
7- الخدمة العامة للاناث
8- دوسيه بلاستك حافظة
9- 4 دوسية عادى
10- بيان بالحالة الوظيفيه ونصيحه اخرى جهز استمارة مفردات مرتب وخليها معاك
11- الموقف من الدرسات العليا ودى تاتى عند الطلب منك
12- متابعة جريدة صوت الأزهر الايام القادمة لأنها سوف تخبر الجميع باهم الاحداث وكذلك ما ينشر من اللجنه التنسقية لأنها قد تسبق الجريده عند اصدازها
ونتمى من الله ان يحقق ما بقى من حلمنا وييسر أمورنا امين

كيميائى اسلام الشاعر 15-10-2011 10:32 AM

نشنت يا شريف

انا قررت و الحمد لله اعمل ماجستير انا خطيبتى كانت بتتحايل عليا أعمله من زماااااااان بس مقتنعتش الا بعد حكاية ال 4 جنيه اللى هزيدهم على المرتب بجد فرصة لا تعوض!!!!

بقولك ايه يا شريف هو حد قالك إسأل اوعى تروح هناك تانى الله لا يسيئك .. كنت بفطر اللقمة وقفت فى زورى0..

دا أنا كنت بدأت أعامل الناس اللى فى شغلى على إنهم هما اللى شغالين عندى مانا كده كده مفارق بس يالا اهو كويس ألحق أحسن علاقاتى تانى هههههههههه

sherif 20II 15-10-2011 11:25 AM

هههههههههههههههه و الله أنا كنت حا سس بملل و أنا فى تمهيدى ماجستير على أن المشوار لسه طويل بس ال 4 جنيه دى أدتنى شحنة حماس و عزيمة على انى اكمل...
طبعاً ما تخسرشى شغلك يا اسلام دلوقتى لحد متتاكد 100% من توزيعك مش بس توزيعك ده كمان لما تعرف المرتبات شكلها هيبقى ايه....
.......و مبروك على الخطوبة يا برنس :)

كيميائى وائل 15-10-2011 01:58 PM

شوفتوا الحكومة بتقول ايه؟

هتتطلعوا أوائل ... هتعملوا ثورة

مش هتتعينوا يعنى مش هتتعينوا

هههههههههه

sarah_10 15-10-2011 02:49 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aaa.agri (المشاركة 4047143)
وكمان لو كانت الوظيفة في مكان بعيد عنك وبتركب مواصلتين ولا 3 وطبعا لازم بتصادف تقابل ناس حبايبك أو أصحابك وتحب تدفعلهم الأجرة يعني في الآخر بيكون اللي شغال بالحصة في مكان قريب منه أحسن منك

معاك حق والله يعنى فى الاخر زينا زى اى حد متعبش ولا اتبهدل زيينا حسبى الله ونعم الوكيل امال فين الرغبات ولتخيير ؟؟؟

sarah_10 15-10-2011 02:54 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كيميائى اسلام الشاعر (المشاركة 4047611)
انا قررت و الحمد لله اعمل ماجستير انا خطيبتى كانت بتتحايل عليا أعمله من زماااااااان بس مقتنعتش الا بعد حكاية ال 4 جنيه اللى هزيدهم على المرتب بجد فرصة لا تعوض!!!!

بقولك ايه يا شريف هو حد قالك إسأل اوعى تروح هناك تانى الله لا يسيئك .. كنت بفطر اللقمة وقفت فى زورى0..

دا أنا كنت بدأت أعامل الناس اللى فى شغلى على إنهم هما اللى شغالين عندى مانا كده كده مفارق بس يالا اهو كويس ألحق أحسن علاقاتى تانى هههههههههه

هههههههههههههههههههههههههه اه والله لما قريت الى مكتوب فوق جالى احباط طول اليوم على العموم انا نم الاول مش متفائله وعارفه ان لحكومة بتكستنا بشويه كلام

gmy10180 15-10-2011 03:48 PM

يا دكتور خليل بالنسبه للموقف من التجنيد انا قدمته مع مسوغات التعيين فى التربية والتعليم فما العمل ؟

كيميائى اسلام الشاعر 15-10-2011 04:04 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sherif 20ii (المشاركة 4047692)
هههههههههههههههه و الله أنا كنت حا سس بملل و أنا فى تمهيدى ماجستير على أن المشوار لسه طويل بس ال 4 جنيه دى أدتنى شحنة حماس و عزيمة على انى اكمل...
طبعاً ما تخسرشى شغلك يا اسلام دلوقتى لحد متتاكد 100% من توزيعك مش بس توزيعك ده كمان لما تعرف المرتبات شكلها هيبقى ايه....
.......و مبروك على الخطوبة يا برنس :)

ماشى يا عم شريف أدينى قاعد فى شغلى و فعلا الأماكن اللى أنت ذكرتها محبطة و أنا معدتش مفكر عشان انا خسيت النص الايام اللى فاتت و ذى ما ترسى هندقلها ولما تبقى تيجى الوظيفة نبقى نشوف هنتصرف ازاى ..

والله يبارك فيك يا شرف عقبالك ما نفرح فيك ههههههه

كيميائى اسلام الشاعر 15-10-2011 04:06 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sarah_10 (المشاركة 4048151)
هههههههههههههههههههههههههه اه والله لما قريت الى مكتوب فوق جالى احباط طول اليوم على العموم انا نم الاول مش متفائله وعارفه ان لحكومة بتكستنا بشويه كلام

متحبطيش دلوقت أجلى الكلام ده لغاية بعد النتيجة نبقى نحبط كلنا سوا !!!

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 03:51 PM.