بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   كلية التجارة (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=162)
-   -   تجمع طلبة تجارة انتظام "جامعة القاهرة" 2009\2010 (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=144537)

م مروه عبد المجيد 29-09-2009 02:22 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة totti_pop_2008 (المشاركة 1645402)
هــــــــــــــــــــــــــى على فكرة مقصدهاش تستفزنا ولا حاجة هى عايزانا نتطمن بس (وهى على فكرة انتساب زيهـــــــــــــــا زينــــــــــــــــــــا) وفعـــــــــــــــــــــــــــــلا الاجتمـــــــــــــــــــــــــــــاع لسه النهارده بس برغـــــــــــــــم ان الامل ضعيف لكن المهم ان فيه امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــل وخـــــــــلاص...............:)

بصي انا زيك بالظبط بس انا بقيت بخاف افرح احسن يفجؤني المره الجايه اني الجامعه اتهدت

م مروه عبد المجيد 29-09-2009 02:31 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yoyoo (المشاركة 1645100)
علي فكرة لكل واحد بيقول عليا اني مش بحس بحد واني فرحانة في حد
انا زيي زيكوا انتساب مش انتظام
والحمد لله النهاردة نزلت الاخبار الاكيدة في الجرايد ان انتساب اتلغت وماحضراتها في البيت

ويامروة انا قولت الكلام ده مخصوص عشانك انتي عشان شوفتك محتارة وفي ناس بيعكوا وبيقولوا اي كلام
متحوليش معهد تاني واستني السنة ديه وحولي انتظام ان شاء الله السنة اللي بعدها
وممكن بردو تروحي الجامعة وتحضري مع انتظام لو عاوزة
ولو سمحت بلاش حد يتكلم تاني بلهجة مستفزة عشان عيب اووي كده

بصي انا بجد متشكره اوي لانك رديتي عليه بس انا عايزه اقولك علي حاجه صغيره انا بالطريقه دي مش هحول انتظام لاني كده مش واثقه من اني اعدي السنه دي وهي دي المشكله بس بجد متزعليش من اي حد اتكلم بطريقه وحشه لاني كله اعصابه مشدوده وكلنا متوترين تعرفي انا نفسي حد يقولي خبر كويس بس مش لاقيه وبفضل اضحك علي نفسي اني ده مش هيكون حقيقي لاني حاسه اني قعت من الدراسه كلها

م مروه عبد المجيد 29-09-2009 02:34 PM

طب في سؤال مهم انا عايزه اعرفه هو السنه كلها ولا الترم الاول كده طيب حتي لو السنه كلها طب مصير السنه الجايه ايه ردو عليا

naruto-92 29-09-2009 02:51 PM

انا اتقبلت من تنسيق الشهادة المعادلة لدول العربية في جامعة القاهرة كلية تجارة انتساب موجه و عرفت انهم مش هيحضرو المحاضرات حد بقا يديني اسامي المواد لان انا جي من برة و مش عارف حاجة عشا نزاكر من التلفزيون ونجيب تقدير جيد على الاقل ونحوا انتظام

totti_pop_2008 29-09-2009 03:09 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة م مروه عبد المجيد (المشاركة 1645468)
طيب انتم شايفين ايه الحل يعني انتم شايفين اني الواحد ممكن يكون عنده صبر انه يقعد يسمع علي التليفزيون 3 او 4 محاضرات في اليوم انا حاسه اني مش هسمع ولا ومحاضره ولا هزاكر بالطريقه دي خالص وشكلي كده كمان مش هعدي منها خالص طيب ممكن كلكم تقولولي رايك بصراحه ايه رايك اني احول اي معهد عالي 4 سنين وهو يبفي افضل ممكن كلكم تردو عليه بس بجد وضروري:078111rg3:

لا طبعا غلط انك تحولى لاى معهد وخلاص لان كلية تجارة ممتازة وليها فرص عمل كتير بس هى عايزه شوية دورات (انجلش وكمبيوتر) وتتوظفى بعديهم فى اى شركة محترمة وكل اللى احنا فيه دى فترة وتزول يعنى احنا مش هنفضل طول عمرنا كده وفوق كل ده وده انتى ممكن تحضر مع نظامى زليكى حق دخول الجامعة طبيعى جدا (اه صح انا ولد على فكرة........)

mina_totti65 29-09-2009 03:15 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة م مروه عبد المجيد (المشاركة 1645498)
طب في سؤال مهم انا عايزه اعرفه هو السنه كلها ولا الترم الاول كده طيب حتي لو السنه كلها طب مصير السنه الجايه ايه ردو عليا

محدش لسه عارف فى ناس كتير بتقول شهر 11 و 12 بس لما المرض يقل وتبتدى فترة الصيف والربيع والمرض يقل شويه ساعتها ممكن نرجع وفى ناس بتقول علطول والزياده على كده انى سمعت انه سواء فيه مرض او مفيش الانتساب هيتلغى السنه الجايه واللى لاقدر الله هيحصله حاجه(مينجحش يعنى) هيتحول جامعه مفتوحه بس مش متاكد من الكلام ده انا عارف انه خبر وحش بس قلت اقول اللى انا عارفه وبالنسبه لحكاية المعهد من رايى انك تستمرى فى تجاره وتحاولى لحد ما نشوف هيحصل ايه حطى هدف قدامك انك عايزه تتخرجى من تجارة القاهرة مش معهد او اى حاجه تانى لانك طالما ابتديتى فى حاجه لازم تكمليها للاخر وهتوصلي للانتى عايزاه اكيد بس حاولى

just_human 29-09-2009 03:21 PM

طيب ياجماعه هو النظام دا بعد الشر يعنى لو اطبق هيكون على الجامعات كلها والا التجاره بس
يعنى اداب انتساب هتتلغى كمان

totti_pop_2008 29-09-2009 03:25 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة just_human (المشاركة 1645594)
طيب ياجماعه هو النظام دا بعد الشر يعنى لو اطبق هيكون على الجامعات كلها والا التجاره بس
يعنى اداب انتساب هتتلغى كمان

اربع كليات (اداب وحقوق وتجارة ودار علوم..........) ده لو اتطبق................................

totti_pop_2008 29-09-2009 03:32 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة naruto-92 (المشاركة 1645532)
انا اتقبلت من تنسيق الشهادة المعادلة لدول العربية في جامعة القاهرة كلية تجارة انتساب موجه و عرفت انهم مش هيحضرو المحاضرات حد بقا يديني اسامي المواد لان انا جي من برة و مش عارف حاجة عشا نزاكر من التلفزيون ونجيب تقدير جيد على الاقل ونحوا انتظام

لسه مفيش حاجة رسمى يا نجم ............
اقولك على المواد بقى النص الاولانى خمس مواد ( الاداره ومحاسبة ماليةو الموارد وسلوكيه ورياضة)

والنص التانى خمسة بردو
(المحاسبه الماليه)

(محاسبه شركات الاشخاص )

(الاداره e)

(القانون )

(الاقتصاد )

naruto-92 29-09-2009 03:32 PM

شكرااااااااا

totti_pop_2008 29-09-2009 03:35 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة naruto-92 (المشاركة 1645615)

حد يرد عليا

الرد فى المشاركة اللى فوق مشاركتك على طول............

just_human 29-09-2009 03:36 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة totti_pop_2008 (المشاركة 1645603)
اربع كليات (اداب وحقوق وتجارة ودار علوم..........) ده لو اتطبق................................

اللهم صلى عالنبى ربنا يستر
طيب ياجماعه احنا هنعرف امتى بالظبط انا اتخنقت وربنا

totti_pop_2008 29-09-2009 03:39 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة just_human (المشاركة 1645623)
اللهم صلى عالنبى ربنا يستر
طيب ياجماعه احنا هنعرف امتى بالظبط انا اتخنقت وربنا

بكره او بعده بكتيره ......................متقلقيش الحكاية مش مستاهلة اساسا ..........

just_human 29-09-2009 03:44 PM

مش مستاهله ايه بس
ولسه هنتستنى بكره او بعده مش الاجتماع النهارده

totti_pop_2008 29-09-2009 03:47 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة just_human (المشاركة 1645639)
مش مستاهله ايه بس
ولسه هنتستنى بكره او بعده مش الاجتماع النهارده

مش مستاهلة عشان حتى لو لغوها ممكن نحضر مع نظامى ............................بس المفروض فعلا ان الاجتماع النهارده .................(بس توقعى اى حاجة...........)

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 11:32 AM.