بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   أرشيف المنتدي (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=513)
-   -   ملتقى طلاب صيدلة الاسكندرية (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=74330)

Ph.Sameh 23-11-2008 12:32 AM

سلام عليكم
متزعلش مننا يا دكتور أحمد أصل احنا الدنيا ملخبطة معانا
أنا و الله بحب أساعد و كنت دايما أشرح لصحابي في الثانوي و مواعد واحد في تالتة ثانوي أقعد معاه في الفيزياء الأربع الجاي
بس أنا مشكلتي أني عييت أول السنة 10 أيام و كنت يدوب أرجع من الكلية أنام لحد تاني يوم فالدنيا اتكومت عليا محاضرات و سكاشن
فطبعا العشر أيام دول عملوا جاب جامدة في المواد فمبقتش فاهم حاجة عشان كدة مش قادر أساعد معاك بس أوعدك أول ما أستعيد توازني في الدراسة و أفهم كويس حساعد معاك بس أنت ادعيلي و ربنا يكرمك على المساعدة اللي بتقدمها لنا ^_^

طـفـلـة الامـس 23-11-2008 01:48 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr.ahmed91 (المشاركة 914167)
للأسف انا مش بحب اراجع اطلاقا
مش حينفع تماما

مش عاوز اكتئب وعاوز اذاكر فيزيا بنفس

لا انا مش قصدى عالامتحان خاااالص
انا اقصد مسائل الفيزيكال اللى فى الكتاب
فيه بعضها ماكنتش عارفة الحل وبعضها عايزة اتاكد من اجاباتها
فقط لاغير

pop creed 23-11-2008 03:17 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr.juliut (المشاركة 910024)
لو سمحت ممكن اعرف مصدر حضرتك للكلام ده ؟

معلش انا عارف ان ردى دة متاخر ...بس معلش اصلى مدخلتش امبارح ....الارقام دى على اساس كلام د/نبيلة الملاح.........مجموعة ب ......واتمنى تكونى وفقتى الامتحان الحمد لله:078111rg3::078111rg3:

pop creed 23-11-2008 04:14 AM

ازيكم يا شباب .....اتمنى ان الكيمياء تكون كويسة........انا عايز ازضح اعجابى بالنشاط اللى نزل ع النتدى دة بجد حاجة مفرحة .......ولو تسمحولى عندى شوية اقتراحات :1 . ياريت ياجماعة نرفع التكاليف والالقاب دى يعنى انا مش فاهم ايه لازمة كلمة دكتور و دكتورة دى ..يعنى نقلل من الرسميات شوية عشان الكلام دة بين طلبة زى بعض مش طلبة ومعيدين واساتذة .....عارفين ميزة المنتدى ايه : اننا كلنا زى بعض يعنى فى تلقائية فى التعامل .طبعا الاحترام موجود بس التلقائية ميزة من مميزات المنتدى عايزين نحافظ عليها يعنى مفيش مشكلة لو اتكلمنا ب nick names عادى

2.ياريت يا جماعة لو نخصص ملتقى زى دة كدة بس هنتنكلم فيه عن المشاكل اللى بتواجهنا مش الدراسية لكن النفسية يعنى الخنقة .الاكتئاب .انك تحس انك تايه ومخنوق وزعلان من غير سبب ونربط دة بالبعد عن الله سبحانه وتعالىونحاول نلاقى حل من كذا ناحية .وكل دة طبعا بياثر على المذاكرة.فعايزين المنتدى يبقى متكامل ........ مش حوارات افلام وبرامج .....بس عشان نساعد بعض.........

--- حاجة اخيرة يا جماعة عشان مطولش عليكم ودى تعتبر نصيحة ياريت اى حد يشارك باى مشاركة يبقى عنده النية ان دة لله سبحانه وتعالى وهياخد عليه ثواب ...فشوف المشاركات اللى اخلصت فيها نيتك وتخيل حجم الثواب...

ياريت يا جماعة تقولوا رايكم فى الاقتراحات دى...............................

د حنين 23-11-2008 03:11 PM

هاى انا النهاردة قابلت د علاء علشان ارجع معاه ارقام المسائل بس هو مرضيش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!:angry2: وقالى ان فى محاضرة فى النهاية حيحل فيها المسائل دى:slap1qk6: وعلى فكرة دى حلول المسائل زى ما حلتها ياريت حد يرجعها معاى:stickjo4: وهنيالك يا فاعل الخيروالمعروف :078111rg3:ولو غلط مليش دعوة:(
1-610
2-160
3-74.34
4-69.4

بجد الف مليون شكر يا طفلة الامس:078111rg3: ربنا يخليك ويوفقك و يوعدك فى الترم التانى بفران دايخة:)لانى تعبت كتير علشان اللى حد يدينى المحاضرات دى:040vk0:

emoo 23-11-2008 07:55 PM

ايه يا دكاتره التعاون و الشغل العالى ده
ربنا يكرمكم يارب و تفيدو بعض علاطول
و طبعا لو احتجتو اى حاجه انا فى الخدمه معاكو علاطول باذن الله
و ربنا معاكو فى امتحاناتكو
و نخرج من الكليه دى بسلام:(

Dr.ahmed91 23-11-2008 10:19 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rorr (المشاركة 915406)
هاى انا النهاردة قابلت د علاء علشان ارجع معاه ارقام المسائل بس هو مرضيش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!:angry2: وقالى ان فى محاضرة فى النهاية حيحل فيها المسائل دى:slap1qk6: وعلى فكرة دى حلول المسائل زى ما حلتها ياريت حد يرجعها معاى:stickjo4: وهنيالك يا فاعل الخيروالمعروف :078111rg3:ولو غلط مليش دعوة:(
1-610
2-160
3-74.34
4-69.4

النهارده نزل ورق اوبتكس و خواص مادة بتاع رفع الكفاءة
وبكره حتلاقي الحرارة واكيد فيهم المسائل دي

بس عموما لو محصلش..... يوم التلاتاء حكون حليتهم واجيب الحل:):) ومعلش الوقت مش ساعفني خالص
عشان المحاضرات مع رفع الكفاءة كل يوم حتى النهارده طنشت محاضرات وروحت سكشني

اقتباس:

وهنيالك يا فاعل الخيروالمعروف :078111rg3:ولو غلط مليش دعوة:(
انا مسائل زي دي ما اخدش فيها اقل من نص ماليون جنيه سوداااااني

Dr.ahmed91 23-11-2008 10:29 PM

اقتباس:

بس انا قلت فى مشاركة من يومين ان هاتقابلك مشكلة حضور محاضرة الحرارة مع ج عشان سكشن الفيزياء
ولا نسيته:romarioxp6:
انتي كده بتدوسي على الجرح ...... مش ناقص غير د/مووودي اللي ححرص على محاضرته

وكمان انا عارف نفسي... الورق اللي على جنب.. اصل روح اجابتي مش حتبقى حلوة

عموما انا مستني نخلص امتحانات واحضر مع د/جمال

وربنا يسهل

:):)

اقتباس:

ولكن سؤال وجيه يطرح نفسه؟

انا معرفش حد اسمه وجيه؟؟؟؟؟

د حنين 23-11-2008 11:24 PM

شكر يا احمد على الرد النهاردة د اسماعيل ساب جزء كبير من اول ص56الىص67 هل ياترى دة فى كل المجموعات ولا احنا بس على اساس اننا خدنا الحاجات دى قبل كدة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

د حنين 24-11-2008 12:15 AM

الف مليون شكر ليك يا دكتورة على المجهود الجبار الجامد اوى دة

mido203 24-11-2008 12:27 AM

فيه على فكره اجتماعيات طالب موجود كل واحد يقدر يتكلم فيه براحته وهيلاقى ردود وحلول تريحه لان اصلا الملتقى بتاعنا جزء صغير جدا من المنتدى الاساسى
ولو حد عمل موضوع مشكله هنا المشرف Dr.ahmed91 اللى بيبقى على طول هنا هيستغل سلطته وينقلهولك هناك تقوم انت واخد بعضك على قسم الشكاوى وتشتكيه انه نقل موضوعك فاعمله هناك من اضمن
احنا بنهدى النفوس بس:av4056bb7jp3:
لا لا اعملوا اللى انتوا عايزينوا دكتور احمد دلوقتى بقينا بنجيبوا من على القهاوى بس الشهادة لله الراجل كان قاعد معانا وماسك مرجع فى ايدة

mido203 24-11-2008 12:30 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة طـفـلـة الامـس (المشاركة 916635)
سوف اوافيكم بالاخبار التى ادلى بها د/علاء فى تصريح خاص بسيادته:

طبعا امتحان الفيزياء اوبن بوك
لازم تروحوا بدرى جدا عشان لو اتاخرنا وقعدوا يضبطونا وبدانا الامتحان تسعة ونص الا خمسة
الورق هايتاخد عادى جدا تسعة ونص
فاهمين قصده ايه؟
التعليمات بقى:
1- ممنوع اصطحاب اى ورقة ملازمة للكتاب
عايز تكتب اى حاجة فى الكتاب بس انما ورقة ممنوع منعا باتا *
2-ممنوع تداول الالة الحاسبة على اى حال
لو نسيتها ومش معاك تحسب بمخك
مالوش فيه
3- ودى البشرى
بيقولنا تخيلوا وانتم داخلين الامتحان انكم داخلين امتحان فيزياء الثانوية العامة
ااااااااااه
وما ادراكم ماحالى بعد هذا الامتحان

ملاحظة مهمة للغاية
احنا كده شبكنا فى الامتحانات وهانشتغل متواصل حتى نهاية الترم والعام على ما اعتقد
هانخلص الفيزياء نمتحن نبات وبعدها العيد وهانرجع على امتحان الترم العملى وبعدها امتحانات الترم النظرى
مش كان زمانى بترعرع دلوقتى فى نعيم الفيزياء والاحياء
فييييينك يا ثانويييية يا عااااااامة
هاكمل عياط فى حتة تانية:(

فى رعاية الله

ناقص يقول ممنوع اصطحاب الماكولات والافراد من سن 12 تذكرة كاملة
اية كل دة مكنوش 20 درجة ياريتة كان دخل الشرطة واهو كنا استريحنا

amooor slim 24-11-2008 12:53 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة pop creed (المشاركة 914939)
ازيكم يا شباب .....اتمنى ان الكيمياء تكون كويسة........انا عايز ازضح اعجابى بالنشاط اللى نزل ع النتدى دة بجد حاجة مفرحة .......ولو تسمحولى عندى شوية اقتراحات :1 . ياريت ياجماعة نرفع التكاليف والالقاب دى يعنى انا مش فاهم ايه لازمة كلمة دكتور و دكتورة دى ..يعنى نقلل من الرسميات شوية عشان الكلام دة بين طلبة زى بعض مش طلبة ومعيدين واساتذة .....عارفين ميزة المنتدى ايه : اننا كلنا زى بعض يعنى فى تلقائية فى التعامل .طبعا الاحترام موجود بس التلقائية ميزة من مميزات المنتدى عايزين نحافظ عليها يعنى مفيش مشكلة لو اتكلمنا ب nick names عادى

2.ياريت يا جماعة لو نخصص ملتقى زى دة كدة بس هنتنكلم فيه عن المشاكل اللى بتواجهنا مش الدراسية لكن النفسية يعنى الخنقة .الاكتئاب .انك تحس انك تايه ومخنوق وزعلان من غير سبب ونربط دة بالبعد عن الله سبحانه وتعالىونحاول نلاقى حل من كذا ناحية .وكل دة طبعا بياثر على المذاكرة.فعايزين المنتدى يبقى متكامل ........ مش حوارات افلام وبرامج .....بس عشان نساعد بعض.........

--- حاجة اخيرة يا جماعة عشان مطولش عليكم ودى تعتبر نصيحة ياريت اى حد يشارك باى مشاركة يبقى عنده النية ان دة لله سبحانه وتعالى وهياخد عليه ثواب ...فشوف المشاركات اللى اخلصت فيها نيتك وتخيل حجم الثواب...

ياريت يا جماعة تقولوا رايكم فى الاقتراحات دى...............................

بصراحة يا pop creed الاقترحات كويسة جدا بالذات طبعا الاقتراح الاخير بس الاقتراح التانى صعب انه يتحقق لأن كل قسم متخصص فى حاجة معينة واحنا مع بعض فى صيدلة وأى حد محتاج يتكلم فى حاجة معينة يدخل على القسم اللى هو عايزه وأنا عارف ان القسم النفسى مش موجود وانه مهم بس زى ما قولتلك صعب تحقيقه , اما بقى الاقتراح الاول ده كان نفسى اقول عليه من زمان لأن اصلا احنا لسه فى اعدادى صيدلة وكمان حتى لو واحد عايز يفتخر بنفسه مش حيفتخر على الناس اللى زيه ومعاه فى الكلية ممكن يفتخر على حد من بره , !!!!!!!!!!! وأحب كمان أضم صوتى لصوتك فى موضوع الأقتراحات وأقول \ يا ريت لو كل واحد فينا يقول هو نفسه يعمل ايه بعد التخرج يعنى مثلا واحد نفسه يبقى معيد, واحد نفسه يسافر بره, واحد ممكن يفتح او يشتغل فى صيدلية, واحد عاوز يشتغل فى شركة أدوية وهكذا ,,,,,......... ويمكن حد يقولنا على حاجة جديدة احنا معندناش فكرة عنها ويفدنا لأنى شايف ان المذاكرة مش كل حاجة ايوه التقدير مهم بس الشغل بعد كده أهم فيا ريت نعرف الاراء علشان نفهم الحياه من الجانبين العملى والنظرى بس مش معنى كده منسالش بعض و نفهم بعض وعشان الملتقى بتعنا ميكونش مقصور على الدراسة وبس ويا ريت لو حد عنده أقترحات يقولها لأن ((((خير الناس أنفعهم للناس)))):)

amooor slim 24-11-2008 01:09 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rorr (المشاركة 915406)
1-610
2-160
3-74.34
4-69.4

بجد الف مليون شكر يا طفلة الامس:078111rg3: ربنا يخليك ويوفقك و يوعدك فى الترم التانى بفران دايخة:)لانى تعبت كتير علشان اللى حد يدينى المحاضرات دى:040vk0:

على فكرة متتعبيش نفسك فى حلها لأنه قال انه حيحلها بعدين مع الفصل التانى والتالت ومش حيجى حاجة منها فى الميد ترم !!!!!!!!!!!! وهو قال ان الامتحان حيكون اوبن بوك بس دكتور اسامة و دكتور الخطيب مجبوش سيرة عن الموضوع ده !!!!!!!وانا شاكك بس نمشى على كلامه وخلاص بس ساعة واحدة للامتحان بصراحة ظلم حتى لو كان صغير بس الله اعلم جايز يكون فايدة لنا فى ان الامتحان يكون سهل وعلى فكرة الامتحان فى الاوبتكس مسائل بس والبروبرتس ممكن اكمل ,مسائل ,اختيارات, على حسب لان المعيد محددش

د حنين 24-11-2008 02:40 AM

هو احنا حنمتحن ميد ترم حيوان بعد العيد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

amooor slim 24-11-2008 01:10 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rorr (المشاركة 916846)

لا طبعا مفيش ميد ترم على الحيوان لأن اصلا درجات الحيوان قليلة تقريبا 75 درجة بس منهم 10 درجات على الضفدعة العملى والكويز وده يعتبر امتحان الميد ترم :slap1qk6::slap1qk6:

amooor slim 24-11-2008 01:21 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة طـفـلـة الامـس (المشاركة 916635)
سوف اوافيكم بالاخبار التى ادلى بها د/علاء فى تصريح خاص بسيادته:

طبعا امتحان الفيزياء اوبن بوك
لازم تروحوا بدرى جدا عشان لو اتاخرنا وقعدوا يضبطونا وبدانا الامتحان تسعة ونص الا خمسة
الورق هايتاخد عادى جدا تسعة ونص
فاهمين قصده ايه؟
التعليمات بقى:
1- ممنوع اصطحاب اى ورقة ملازمة للكتاب
عايز تكتب اى حاجة فى الكتاب بس انما ورقة ممنوع منعا باتا *
2-ممنوع تداول الالة الحاسبة على اى حال
لو نسيتها ومش معاك تحسب بمخك
مالوش فيه
3- ودى البشرى
بيقولنا تخيلوا وانتم داخلين الامتحان انكم داخلين امتحان فيزياء الثانوية العامة
ااااااااااه
وما ادراكم ماحالى بعد هذا الامتحان

ملاحظة مهمة للغاية
احنا كده شبكنا فى الامتحانات وهانشتغل متواصل حتى نهاية الترم والعام على ما اعتقد
هانخلص الفيزياء نمتحن نبات وبعدها العيد وهانرجع على امتحان الترم العملى وبعدها امتحانات الترم النظرى
مش كان زمانى بترعرع دلوقتى فى نعيم الفيزياء والاحياء
فييييينك يا ثانويييية يا عااااااامة
هاكمل عياط فى حتة تانية:(

فى رعاية الله

سبقتينى فى نقل الاخبار دى واضح انك بتحضرى معنا فى ج على طول وبطلتى تحضرى فى أ بس عاوز اقولك ان اللى احنا فيه ارحم بكتير من الثانوية العامة على الاقل فيه حاجات بتتكرر زى الاوبتكس والفيزيكال وشوية حيوان على اورجانيك ,والامتحان على فكرة غالبا مش اوبن بوك, بس برده مش متاكد ,والله اعلم :romarioxp6:

Mr.Shadow 24-11-2008 03:20 PM

اقتباس:

مفيش ميد ترم حيوان مش كفاية امتحان التشريح و لا هو كل شوية

Mr.Shadow 24-11-2008 03:22 PM

يا جماعة انا بجد عايز اعرف هو امتحان الphysics اوبن بوك و لا ايه بالضبط

Mr.Shadow 24-11-2008 03:35 PM

المشكلة انى مش مذاكر اى حاجة على اساس ان الامتحان اوبن بوك و قبل الامتحان بكام يوم يقولوا ان الامتحان مش اوبن بوك

Dr.ahmed91 24-11-2008 04:21 PM

يا ريت محدش يشغل نفسه بحكاية اوبن بوك ومش اوبن بوك

لأن لو حتى اوبن بوك مش حينفع تفتح الكتاب كل سؤال وتدور على الاجابة

فكبروا دماغكم

وانا من هنا......اقولها لكم وبكل صراحة ووضوح

امتحان الفيزياء مش اوبن بوك

Dr.ahmed91 24-11-2008 04:23 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amooor slim (المشاركة 917226)
,والامتحان على فكرة غالبا مش اوبن بوك, بس برده مش متاكد ,والله اعلم :romarioxp6:

بس ياريت يا عمور ساعتها متنساش ال 10 جنيه

ماشي.....تمام كده

:av4056bb7jp3::av4056bb7jp3:

Dr.ahmed91 24-11-2008 04:25 PM

اقتباس:

امتحانات الحيوان اللي فاضلة

عملي ترم ونظري ترم

Dr.ahmed91 24-11-2008 04:40 PM

:(
اقتباس:

لا لا اعملوا اللى انتوا عايزينوا دكتور احمد دلوقتى بقينا بنجيبوا من على القهاوى بس الشهادة لله الراجل كان قاعد معانا وماسك مرجع فى ايدة

ماشي يا محمد

بتسيحلي في المنتدى

اوقفك يومين دلوقتي؟؟؟؟

انا ماليش دعوة.. هما اللي قالولي تعالى وحنتمشى
وكلام بقى من بتاع بطل مذاكرة وساعة لقلبك والكلام ده

فاعمل ايه؟؟؟؟روحت معاهم وامري لله
بس كنت مطلع كتاب الفيزياء معايا براجع:slap1qk6:
وكان تقريبا معظم الولاد اللي هنا
انا وميدو وعمرو واحمد واحمد وحاتم ومحمدpop creed

بس يعني ايه كافيه من غير تفاح أخضر???????

ويعني ايه يغيروا عربيات الترام ويخلوا عربية السيدات في الاول

يخرب بيت الاحراج!!!!!!!!!!!!!!

oxstreet 24-11-2008 06:26 PM

يا جماعه حد يقولي ايه الامثله اللي علينا في خواص الماده اللي الدكتور الخطيب قال عليها

Mr.Shadow 24-11-2008 08:26 PM

يا جماعة ممكن اى حد يدينى تقرير شامل عن امتحان النبات يعنى هييجى لغاية فين و كدة
ارجو الرد السريع:abdoog8:

oxstreet 24-11-2008 08:42 PM

يا جماعه امتحان الفيزيا اوبن بوك

زي ما الدكتور علاء درويش قال و الراجل ده ما بيهزرش في الحجات دي

Dr.ahmed91 24-11-2008 08:48 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr.ahmed91 (المشاركة 917502)
يا ريت محدش يشغل نفسه بحكاية اوبن بوك ومش اوبن بوك

لأن لو حتى اوبن بوك مش حينفع تفتح الكتاب كل سؤال وتدور على الاجابة

فكبروا دماغكم

وانا من هنا......اقولها لكم وبكل صراحة ووضوح

امتحان الفيزياء مش اوبن بوك

بصوا من الاخر كده

انا بكره رايح ل د/ الخطيب

وطبعا الكلام حيجيب بعضه وحعرف اذا كان الامتحان اوبن بوك ولا كلوس بوك

Mr. Medhat Salah 24-11-2008 08:52 PM

مشكووووووووووووووووووووووووور

Dr.ahmed91 24-11-2008 09:07 PM

اقتباس:

هيجيب بعضه ازاى يعنى هتعزمه على ميرندا تفاح اخضر ولا ايه ؟؟

ما انا ممكن اجيب الميرندا واحط له فيها؟؟؟ ....بعد كده هو حيقر ويعترف بكل حاجة ويقولي الامتحان كمان

انما لو لازم يبقى هو اللي يعزمني.. انا الضيف

اقتباس:

انا كمان كنت بفكر اروح بس لسه لو لقيت حاجات عليها القيمه اسال فيها:romarioxp6:

انا اكيد بكره رايح بس يارب الأقيه

محضر له شوية حاجات حلوة من كام مرجع عندي على سؤالين واستفسارين وغلطة في الكتاب:stickjo4::stickjo4:

وكمان سؤال واجعني بس محرج منه قوي.. عاوز اسئله جايب الجزمة بتاعت اخر محاضرة منين؟؟؟؟

كنت حموت عليها انا وخلودة صاحبي .....جزمة روعة

Mr.Shadow 24-11-2008 10:02 PM

يا ريت بقى لما انشاء الله تقعد معاه و يعزمك على الفطار و تحطله حاجة اصفرة و يقولك على الامتحان تبقى تيجى و تقولنا

Mr.Shadow 24-11-2008 10:03 PM

اه نسيت اقوللك ابقى اسأله اهم حاجة جايب الجزمة منين

oxstreet 24-11-2008 10:38 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة oxstreet (المشاركة 917719)
يا جماعه حد يقولي ايه الامثله اللي علينا في خواص الماده اللي الدكتور الخطيب قال عليها

حد يرد :abdoog8::abdoog8:

Dr.ahmed91 25-11-2008 10:26 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rorr (المشاركة 918953)
يا جماعة النهاردة الاربعاء ومحدش حل مسائل heat؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:mad:ولا محدش عايز يراجعهم معاي:oا على العموم معاى صور لبعض الشرايح بتاعة histologyحنزلها بعد شوية :040vk0:
دكتورة سارة pleaseكملى تنزيل المحاضرات لانى بذاكر منها وبجد مش عارفة من غيرك كنت عملت اية؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:(
وكلة بثوابه عند ربنا:)

طب والله عارفه......امبارح وانا قاعد في رفع الكفاءة والدكتور بيشرح

لقتني ببص في المسائل وعمال احلهم.وهو يشرح وانا ولاواخد بالي

بس هو قال في الاخر انه حينزلهم النهارده......اللي هو التلاتاء مش الاربعاء..لو مش كده

يبقى اكتبلك الحل

وشكرا على الشرائح مسبقا...مع اني مش عارف صورتيها ازاي في البهدلة دي؟؟؟

واضم صوتي لصوتك ونرجو تكملة محاضرات الزوووووووووووولوووووووووووووجي

amooor slim 25-11-2008 01:48 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr.ahmed91 (المشاركة 917526)
:(

ماشي يا محمد

بتسيحلي في المنتدى

اوقفك يومين دلوقتي؟؟؟؟

انا ماليش دعوة.. هما اللي قالولي تعالى وحنتمشى
وكلام بقى من بتاع بطل مذاكرة وساعة لقلبك والكلام ده

فاعمل ايه؟؟؟؟روحت معاهم وامري لله
بس كنت مطلع كتاب الفيزياء معايا براجع:slap1qk6:
وكان تقريبا معظم الولاد اللي هنا
انا وميدو وعمرو واحمد واحمد وحاتم ومحمدpop creed

بس يعني ايه كافيه من غير تفاح أخضر???????

ويعني ايه يغيروا عربيات الترام ويخلوا عربية السيدات في الاول

يخرب بيت الاحراج!!!!!!!!!!!!!!

ايه يا عم أحمد يعنى لازم تقول على اللى حصل من A to Zوكمان قولت الاسامى كلها متقولهم بالمرة على اللعبة اللى كنا بنلعبها واسم الكافيه علشان يبقى كله تمام ومتبقاش نسيت حاجة :slap1qk6::slap1qk6:

amooor slim 25-11-2008 01:55 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة طـفـلـة الامـس (المشاركة 918623)
معلش يا جماعة
انا اسفة جدا
بس مش هاينفع اكمل المحاضرات النهاردة
باذن الله بكرة
فى رعاية الله

اسفة على ايه بس يعنى كل اللى بتعمليه ده وبتتاسفى لا بجد مش عارفين نقولك ايه وبعدين مش عايزينك تعطلعى وقتك لما تكونى فاضية ابقى نزليهم امتحان الحيوان مش بكرة يعنى فى الاهم الفيزيااااااااااااااااااا ,,, بس بجد مجهود مشكوررررررررررررررررررررر:078111rg3:

amooor slim 25-11-2008 02:04 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr.ahmed91 (المشاركة 917505)
بس ياريت يا عمور ساعتها متنساش ال 10 جنيه

ماشي.....تمام كده

على فكرة انا قولت انى مش متاكد ان الامتحان اوبن بوك انا كنت بقولك على اللى قاله دكتور علاء بس لو عاوز العشرة جنيه ابقى تعالى اشرب بيهم كانز تفاح على الكافيه ده لو مش اوبن بوك ,,,:stickjo4:اما لو العكش متنسانيش فى المانجوووووووو:stickjo4:

amooor slim 25-11-2008 04:45 PM

نسينا نرحب بالعضو الجديد مستر شادو معانا فى المنتدى ولو احتجت حاجة احنا فى الخدمة بس مش دلفرى بالنت:av4056bb7jp3::av4056bb7jp3:

oxstreet 25-11-2008 05:57 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة oxstreet (المشاركة 918392)
حد يرد :abdoog8::abdoog8:

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

د حنين 25-11-2008 06:48 PM

[quote=Dr.ahmed91;918149]
ما انا ممكن اجيب الميرندا واحط له فيها؟؟؟ ....بعد كده هو حيقر ويعترف بكل حاجة ويقولي الامتحان كمان

انما لو لازم يبقى هو اللي يعزمني.. انا الضيف

اراهن انا عرفت تساله حاجة دة امة لااله الا الله كانت هناك النهاردة وعموما فى امتحان فى اللغة readingمن الكتاب الاسبوع الجاى لكل الناس ا ب ج وبتاعو اميرة عندهم امتحان قواعد الاسبوع اللى بعده اما heat انا رجعت مع معيدة وصح بي رقم 2مضروبة فى عشرة اس تلاته
انا النهاردةكنت عايزة الميرندا باللى فيها علاء لانى كنت بساله عن اسلوب الامتحان اختيارات مسائل اى حاجة قالى مجتيش يوم السبت ليه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الشرايح ان شاء الله النهاردة اصلى لسة رجعه من الكلية
كانت معكم من موقع الاحداث مراسلتكم rorr

د حنين 25-11-2008 06:51 PM

تحت شعار تصوير من اجل اهداف نبيلة

د حنين 25-11-2008 06:56 PM

2 مرفق
تحت شعار تصوير من اجل اهداف نبيلة دى صور لبعض الشرايح من مصدر سرى

هدير جهاد 25-11-2008 08:11 PM

شكرا جزيلا rorr

هدير جهاد 25-11-2008 08:14 PM

ايه يا احمد مطلعتش عند د/ احمد الخطيب النهاردة ولا ايه ؟
ياريت تقولنا اهم ما صدر من لسانه عن الامتحان
وياريت المسائل الغريبة بتاعت ch 3 لو حد حاللها ينزلها علشان محتجاها ضروري

هدير جهاد 25-11-2008 08:18 PM

ايه يا احمد مطلعتش عند د/ احمد الخطيب ولا ايه؟
ياريت تقولنا على الي قالهولك(اقصد الامتحان مش الجزمة اللي عجباك)
والمسائل بتاعت ch 3 في properties علشان محتجاها قوي

Dr.ahmed91 25-11-2008 08:33 PM

طلعت عند مين بس؟؟؟؟

انا كنت فاكر اني لما اروحله الأقيه لوحده زي قبل كده

انما المرة دي وبسم الله ماشاء الله فعلا

تقريبا 30 واحد محوطين على الدكتور وعمالين يسألوه

بس الحمد لله طلعت بمسألة

وعموما انا متأكد اني لما اروحله بعد كده حلاقيه قاعد بينش

ما احنا كده....ما نفوقش الا بعد المصيبة او قبلها بيومين

عموما

فيه ورق حرارة نزل فيه حلول مسائل الشابتر

وورق خواص مادة بتاع د/تيمور فيه بعض حلول شابتر 3 اللي مسببة

مشاكل للناس والشابتر كله اللي تاعب الناس....مش عارف ليه؟؟

مع اني شارحه 3 مرات النهارده في الكليه والحمد لله الناس فهمت مني
.............
متنسوش انا كنت نزلت حلول ch.1,2 خواص مادة و ch.1 بصريات قبل كده

فيبقى كله تمام والحمدلله

وعلى فكرة الجزمة اللي انا بحكي عليها دي تحفة فعلا.. بني في اسود ايطالي مقاس41

........

على فكرة اخر حاجة الامتحان اوبن بوك
بس المفروض ما تفرقش معانا قوي

نذاكر مذاكرتنا عادي

ومين عارف يومها ممكن يحصل ايه؟؟؟؟

Dr.ahmed91 25-11-2008 08:39 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هدير جهاد (المشاركة 920101)
والمسائل بتاعت ch 3 في properties علشان محتجاها قوي

المسائل زي ما قولت في مذكرة د/تيمور ودي نزلت الساعة الخامسة بتوقيت الشاطبي

وتلاقيها بكره في الكلية

حتلاقي فيها مسائل 1ز2ز3 ز6

والحرارة حلول ال4 مسائل في ورق د/علي

وفيه اوبتكس ل د/خالد ورق مراجعة

واي غموض في مسألة.....كل الاعضاء موجودون او موجودين ايهما سيان
:):)

Dr.ahmed91 25-11-2008 08:42 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rorr (المشاركة 919870)
تحت شعار تصوير من اجل اهداف نبيلة دى صور لبعض الشرايح من مصدر سرى

كويس انك جبتيهم..انا كنت بدور عليهم من المصادر السرية برضه

بس المشكلة سكشني كان فيه اضطرابات وقلاقل

كفاية انه كله كان حيتكتب غياب لما بسببي لما قولت للدكتورة على السليدز الناقصة
بس الحمد لله لاقيناها..

المشكلة انه كله كان بيصور السليد الناقصة..بنصور الهوااااااااااااا

oxstreet 25-11-2008 10:45 PM

يا جماعه هو في امتحان لللغه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ارجو الرد

طـفـلـة الامـس 25-11-2008 11:02 PM

لو سمحتم
مش عايزة اى تعليق عالرسم اطلاقا
عشان انا مش بكره اده
اللى هايالس هو الجانى على نفسه
خليكم فاكرين ده:abdoog8::stickjo4::abdoog8:

واقل حاجة هاعملها مش هانزل باقى المحاضرات:p:p

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 08:31 PM.