بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   منتدى معلمي التربية والتعليم (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=737)
-   -   ايه اخبار تعيين أوائل الكليات ياجماعة؟ (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=300138)

كيميائى وائل 05-10-2011 08:11 PM

اسمحلى ارد عليك
العشرين بدون المعيدين
وعلى فكرة القوائم زاد فيها ناس يعنى فى اسماء نزلت بدل المعيدين انا ليا زميلات ماكنش اسمائها موجودة ونزلت لما انشال اسماء المعيدين كان ترتيبهم 21 او 22 وهكذا طبعا على حسب عدد المعيدين اللى اتشال
وعلى فكرة الكشوف على موقع اكاديمية البحث العلمى

جزاكم الله خيرا على الرد
وبجد كلا مك مبشر جدا
لكن زى ما قال الاخ ابو عبد الرحمن الكشوف لم تتغير ولازال اسماء المعيدين موجودة بها
ياريت لو فى تفسير لده حد يقول
وشكرا

راجي فضل الله 05-10-2011 08:13 PM

[quote=دكتورصيدلى;4027394]
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة راجي فضل الله (المشاركة 4027261)
اخي الحبيب ليس المقصود اثنين من كل دفعة وانما من كل قسم والاخ شريف الرابع ولاجل ذلك قال له سيأخذون اثنين فقط يعني على القسم فلو كانت الاقسام ثلاثة كما قال فسياخذون سته ثم تضرب 6×9=54 تخرج منهم المعينون و الجيد وهكذا في جميع الكليات فستجد الأمر قريب جدا من العدد المذكور والله المستعان[/quot
انا فاهم حضرتك بس انا لما ضربت في تمانيه كان قصدي علي اقسام صيدله لاننا عندنا 8 اقسام في اتنين اوائل يبقي 16 في تسع دفعات يبقي 144 مع العلم انا خريج صيدله الازهر باسيوط والدفعات من 200 الي 250 طالب ممكن توضحلي الاليه هتكون ازاي؟؟؟.................وشكرا

الدكتور الفاضل هذا خبر ما عندي بالنسبة لكليات الشريعة و اللغة العربيه و الدراسات حيث نص عليها في الفكس الذي بحوزتي واما الكليات العلمية أو العملية فلا أعلم كيف يتعاملون معها و الاخوة أعضاء اللجنة التنسيقية أرجوا أن يفيدوك و الله المستعان

دكتورصيدلى 05-10-2011 08:32 PM

[quote=راجي فضل الله;4027518]
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة دكتورصيدلى (المشاركة 4027394)

الدكتور الفاضل هذا خبر ما عندي بالنسبة لكليات الشريعة و اللغة العربيه و الدراسات حيث نص عليها في الفكس الذي بحوزتي واما الكليات العلمية أو العملية فلا أعلم كيف يتعاملون معها و الاخوة أعضاء اللجنة التنسيقية أرجوا أن يفيدوك و الله المستعان

جزاك الله خيرا..

بكار عوض 05-10-2011 08:46 PM

السلام عليكم والف مبروك للجميع

ام رهف 05-10-2011 08:48 PM

• http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile..._1617862_q.jpgMohamed Alsafori
    الاخوه والاخوات تحيه طيبه وبعد
    بشرى طيبة ازفها اليكم
    فقد وافقت المالية بفضل الله تعالى ورحماته على تمويل الدرجات كاملة ..
    هذا اجمال واليكم التفصيل وهو شديد الاهمية
    اعدت الاستاذه المختصه بجامعتنا امذكرة المطلوبة للموافقة وهي تنص فيها على الموافقة على التمويل كما سبق وذكرنا
    وكاكمال منها للورق المرفق للمذكرة بحثت عن فاكس رئيس الوزراء الذي ينص على الموافقة على تعييننا فوجدته -كما تعلمون - بالبحث والدراسة
    فكلفت الاخ احمد لطفي مشكورا بالبحث عن الخطاب فما وجدت الا الخطاي بالبحث والدراسة
    فكان اكلام بان المالية الان سترسل خطابا لرئاسة الوزراء تقول فيه ورد الينا خطاب بالبحث والدراسة وقد بحث الجهاز المركزي وبحثنا امكانية تعيينهم ووجدنا ذلك متاحا كخصص الجهاز الدرجات لهم

والمطلوب تاشيرة موافقة من رئيس الوزراء -زي تاشيرة صفوت النحاس -

الامر بسيط ان شاء الله لكنه يحتاج تواجدا امام رئاسة الوزراء لذا فموعدنا ان شاء الله تعالى يوم الاثنين في 10 ص امام رئاسة الوزراء

وكل التحية للدكتور صفوت النحاس الذي وافق وخصص الدرجات رغم ان الخطاب لم يكن الا بحث ودراسة ولو قال لا لن يعتب عليه احد
    وكل التحية للبطل احمد لطفي الذي تعب تعبا شديدا اليوم بحثا عن متطلبات ورقية للمالية

فقلت استغفروا ربكم انه كان غفارا ** يرسل السماء عليكم مدرارا ** ويمددكم باموال وبنين ويجعل لكم جنات ويجعل لكم انهارا

• اكتب تعليقاً...

ام رهف 05-10-2011 08:51 PM

يارب يسر امورنا وامور اخواننا في الجامعات العامة يااااااااااااااااااااااااااارب

بكار عوض 05-10-2011 08:53 PM

هل الناس اللى كانوا جامعة القاهرة فرع الفيوم سنة 2003 يقدموا ورقهم مع القاهرة ولا الفيوم اللى مستقلة دلوقتى

كيميائى وائل 05-10-2011 09:01 PM

اسمح لى ارد على حضرتك

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بكار عوض (المشاركة 4027616)
هل الناس اللى كانوا جامعة القاهرة فرع الفيوم سنة 2003 يقدموا ورقهم مع القاهرة ولا الفيوم اللى مستقلة دلوقتى

حضرتك كنت فى الفيوم والان اصبحت الفيوم جامعة مستقلة يبقى تقدم ورقك فى الفيوم مكان دراستك لان اكيد كل اوراقك موجودة فى كليتك اللى انفصلت الوقت عن القاهرة

انا بقول كده لان ده حصل لما سوهاج انفصلت عن جنوب الوادى اللى كان مقرها الرئيسى قنا
وكل اللى كان بيدرس فى سوهاج تابع لسوهاج وليس لقنا

وممكن تتأكد اكتر لو دخلت على موقع اكاديمية البحث العلمى وشفت كشوف اوائل الفيوم هتلاقى اسمك ضمن الفيوم مش القاهرة

والله اعلم

بكار عوض 05-10-2011 09:02 PM

يا ريت الدكتور الفاضل عبدالرحمن المنياوى اللى انا متابع تفاعله مع المنتدى وك\لك كل الاخوة المحترمين حد يعرفنى اللى متعاقد فى الحكومة يكتب ده فى الاستمارة ولا ايه يعنى ممكن يتثبت فى المكان اللى هو فيه عن طريق تعيين الاوائل اتمنى حد من الاحوة يحاول يفيدنى زكمان هل المرتبات هتبقى كويسة ولا بدايات تعيين عادى عشان اللى واخد اقدمية فى مكان وعلاواته الخاصة ممكن يفقدها لو راح مكان تانى وشكرا لكل احبائى اعضاء اشيك منتدى فى الدنيا

نولي 22 05-10-2011 09:10 PM

يا جماعه ارجو الرد

انا اختى كانت دفعه 2006 جامعه الفيوم وهيا طالعه تانيه ع الدفعه بتاعتها بس الفرق بينها وبين الاولي حاجات من عشرة

فهيا دلوقتى اخبار تعيينها ايه دلوقتى هيا هتتعين ولا لا لانها بتشتغل مدرسه حاليا

اكيد انت فى مصر 05-10-2011 09:52 PM

يوم 15/10/2011 ولمدة اسبوعين يتم التقدم لاوائل الكليات فى التنظيم والادارة من الساعة التاسعة الى الساعة الواحدة والف مبروك للاوائل

ام رهف 05-10-2011 10:01 PM

بالنسبة لاوائل الازهر
للعلم ياساده جواب وزارة الماليه كتبته الباحثه معتقده ان هناك موافقة رئيس وزراء وكان سيتم امضاء الجواب اليوم من وزير الماليه ورأته بعيني وكناهذه اللحظه سيبارك بعضنا لبعض ولكن هذه ارادة الله ومشيئته فما هذا الا اختبار لنا لذلك نشهد الله انا راضون بقضائه ونسأله التيسير ونحمده كثيرا على نعمه التي لا تعد ولا تحصى
منقول عن الدكتور احمد لطفى

ام رهف 05-10-2011 10:05 PM

الاثنين ان شاء الله تعالى فى العاشره صباحا عند رئاسه الوزراء "يأيها الذين ءامنوا لا تخونوا الله والرسول وتخونوا أماناتكم وانتم تعلمون " وهل من خائن اشد واعظم ممن سيتخلف من غير عذر قهرى
أريد أن أذكركم أنه لو كان القرار للتنفيذ ولم يكن للبحث والدراسه لكنا الان نتسلم وظائفنا ولكن خذلنا العدد والحمد لله انه خرج اصلا قرار ولله الامر من قبل ومن بعد ولذلك فالعدد العدد حتى يعتمد البحث والدراسه ويصبح قرار منفذا ان شاء الله وحتى لا يطول الامر اكثر من ذلك فما هى الا لحظات ان شاء الله وينتهى الامر على ما نحب ونرضى فاللهم يسر لنا كل عسير ولا نظن بك يا ربى الا خيرا

amralaraby 05-10-2011 10:05 PM

استفسار من العضوه الفاضله بوسى امنيه وهو انى من ال20 الاوائل على كلية الحقوق بنى سويف دفعة 2007 ترتيبى على الدفعة ال18 ورقمى فى الكشف المرسل للاكاديمية 30 عشان المراكز المتكررة هل انا كده من ال20 ولا .................... ارجو الرد .

losacat 05-10-2011 10:08 PM

يا اخى (انت اكيد فى مصر )
ازاى يعنى من يوم 15 اكتوبر المفترض ان الايام اتحددت ونزلت على موقع الجهاز المركزى للتنظيم والادارة وكمان نزلت المواعيد على جريده الجمهورية فارجو التوضيح

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 02:02 PM.