بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   كلية العلوم (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=166)
-   -   مين علوم الاسكندرية؟؟؟؟؟؟؟؟ (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=67156)

l0vely girl 16-04-2009 01:23 AM

ايوة يا فوكس انا رحت انهارده اخدت رقم الجلوس الجديد من شئون الطلبة و بتقولها انا عايز اعرف رقم جلوسى الجديد بتديك ورقة مكتوب فيها الرقم و المواد اللى انت المفروض تاخدها الترم ده و المواد اللى معاك و..المحاضرة اللى انت بتقول عليها انا محضرتهاش بس شايفة ناس انهارده بردوه فى شئون الطلبة بيسالوا على حذف و اضافة مواد ..
بالنسبة للحاسب معرفش حنعمل فيه ايه انا مش فاهمة فيه كلمة و مسالتش حتى على ورق فى المكتبة و الدكتور كان قايل حينزل كتاب و مفيش حاجة نزلت ... لو عرفت حاجة فى عن الحاسب ده ابقى قولى
و على فكرة دكتور البرمجة الاضافى مرفعش العقوبات و لا حاجة بس هو فقد الامل ان يعرف مين الشخص و الامتحان انهارده محدش عرف يحل فيه حاجة .... ربنا معانا الترم ده و يعديه على على خير

محمد.فوكس 16-04-2009 03:19 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة l0vely girl (المشاركة 1173006)
ايوة يا فوكس انا رحت انهارده اخدت رقم الجلوس الجديد من شئون الطلبة و بتقولها انا عايز اعرف رقم جلوسى الجديد بتديك ورقة مكتوب فيها الرقم و المواد اللى انت المفروض تاخدها الترم ده و المواد اللى معاك و..المحاضرة اللى انت بتقول عليها انا محضرتهاش بس شايفة ناس انهارده بردوه فى شئون الطلبة بيسالوا على حذف و اضافة مواد ..
اه..بس بيتهأيلي حذف ممكن لكن اضافة صعب خصوصا لو مادة فيها ميد تيرم..هنشوف اصلي بفكر احذف حاجة كده.
بالنسبة للحاسب معرفش حنعمل فيه ايه انا مش فاهمة فيه كلمة و مسالتش حتى على ورق فى المكتبة و الدكتور كان قايل حينزل كتاب و مفيش حاجة نزلت ... لو عرفت حاجة فى عن الحاسب ده ابقى قولى
ربنا يستر..انا برضه بجد لا افقه شيئا فيه..و ان شاء اللهاي حاجة اعرفها هقولك.
و على فكرة دكتور البرمجة الاضافى مرفعش العقوبات و لا حاجة بس هو فقد الامل ان يعرف مين الشخص و الامتحان انهارده محدش عرف يحل فيه حاجة .... ربنا معانا الترم ده و يعديه على على خير

هو الحاسب شكله كله طلاسم كده..يا رب يعدي على خير
و مش عارف ليه الناس اللي بتحضر محاضرة الكيميا بقول قليلين اوي؟..مع انه الوحيد اللي بياخد غياب كل مرة.
يلا سلام..

محمد.فوكس 16-04-2009 03:35 AM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة l0vely girl http://www.thanwya.com/vb/life/buttons/viewpost.gif
اه..بس بيتهأيلي حذف ممكن لكن اضافة صعب خصوصا لو مادة فيها ميد تيرم..هنشوف اصلي بفكر احذف حاجة كده.
ربنا يستر..انا برضه بجد لا افقه شيئا فيه..و ان شاء اللهاي حاجة اعرفها هقولك.

هو الحاسب شكله كله طلاسم كده..يا رب يعدي على خير
و مش عارف ليه الناس اللي بتحضر محاضرة الكيميا بقول قليلين اوي؟..مع انه الوحيد اللي بياخد غياب كل مرة.
يلا سلام..

Nogha 16-04-2009 09:38 PM

اقتباس:

يا جماعة حد خد رقم الجلوس الجديد اللي بيعلنه عنه؟
انا اخدته
بس كلنا عندنا غلطات فى ارقامنا
يعنى انا مثلا مش مكتوبلى حقوق انسان رغم انى وخداها الترم ده
كتبنا طلب للعميد و المفروض نروح كمان اسبوعين نسأل

ايه محاضرة د. سيد منصور دى؟ و لا حد حس بحاجة
مأعلنوش اصلا انه فيه حاجة

ياريت اللى حضر يقولنا كانت عن ايه حتى.......

one way 17-04-2009 08:24 PM

ممكن حد يقولى هو امتحان علوم بيئة لغاية اى محاضرة بالظبط ولو فى حاجات بنجبها من على النت زى علوم بحار ممكن حد يكتب الرابط بتاعها هى وعلوم بحار

محمد.فوكس 18-04-2009 12:40 AM

علوم البحار هيجي في اول اربع محاضرات على ما اعتقد و دي لينكات بعتتهالي الدكتورة اماني و الدكتور حنان
http://www.easy-share.com/1904029215...1_introduction
http://www.easy-share.com/1904328984/plankton_final.pdf
http://www.mediafire.com/folder/9c4a...eada0a1ae8665a

محمد.فوكس 18-04-2009 12:43 AM

سوري الدكتورة حنان

one way 18-04-2009 06:47 PM

لا انا قصدى على علوم بيئة الامتحان هيجى على كام محاضرة بالظبط

محمد.فوكس 18-04-2009 07:07 PM

سوري انا مش باخد علوم بيئة

Nogha 19-04-2009 06:43 AM

اقتباس:

لا انا قصدى على علوم بيئة الامتحان هيجى على كام محاضرة بالظبط

امتحان علوم البيئة يوم السبت 25/4 الساعة 12 و داخل فيه اول 4 محاضرات

اقتباس:

علوم البحار هيجي في اول اربع محاضرات على ما اعتقد و دي لينكات بعتتهالي الدكتورة اماني و الدكتور حنان
انت بتتكلم عن امتحان الميد ترم اللى خلاص خلص من زمان
فيه كويز فى علوم بحار مش الاسبوع ده لأ اللى بعده داخل فيه المحاضرتين 2 الكيميكال (د.انجى) + 1 الجيولوجيكال (د. أحمد)

one way 19-04-2009 05:59 PM

quiz علوم البحار الاحد 26 على المحاضرة 5 و6 و7 وامتحان نظرى العملى فيزيكال عليه 30 درجة او 20 لان المعيدين مش متاكدين لغاية دلوقتى واتعلقت ورقة ان امتحان عملى الفيزيكال هيبدا من يوم 9 مايو الى 23 وامتحان العملى عليه 40 درجة بس انا سالت المعيدة وقالت ان الامتحان بيجى ورقة عليها الخطوات واحنا نعملها ونعوض بالقانون لان استحالة نحفظ خطوات التجارب كلها خاصة القياسات والنظرى الفيزيكال عليه 30 درجة

Nogha 20-04-2009 07:02 AM

ربنا يعيننا بجد
الاسبوع ده كله مشحون و الامتحانات ورا بعضها الفيزيكال نظرى العملى + النظرى و تانى يوم علوم بيئة و بعده بحار و الاسبوه اللى بعده الفيزيا

ربنا يعيننا ان شاء الله
و بالتوفيق للجميع بإذن الله

محمد.فوكس 24-04-2009 04:59 PM

عندك حق يا نغة انا اليومين اللي فاتو دول تعبت جامد و عايز انام سنتين عالاقل.
و بعدين امتحان الكيمياء كانو معموله بروباجندا كبيرة زي ما يكون امتحان ترم.
انا بالنسبالي حلي مش بطال..بس كمان انا رحت على التوقيت الشتوي و انا مش واخد بالي ان الساعة اتغيرت..بس الحمد لله المعيد دخلني و سابني شوية زيادة في الامتحان الاولاني بس على حساب التانية يعني اداني ورقة نظري العملي و سابلي الورقة بتاعت النظري الاولانية.
المهم عدت على خير و ربنا ستر.
اخباركو ايه بقى في الامتحان ده؟
و l0vely girl هل رقم جلوسك اللي في الورقة اللي خدتيها من شئون الطلبة في اختلاف عن اللي متعلق عند معامل الكيمياء؟
و السؤال للكل لان ممكن المشكلة دي تكون مش لعلوم طبيعية بس.
و ربنا معانا

l0vely girl 24-04-2009 11:51 PM

هاى فوكس... ازيك ؟
الامتحان انهارده كان شغال يعنى انا عن نفسى حليت كويس الحمد لله
انا معرفش ان فيه ارقام جلوس متعلقة اصلا عند معامل الكيمياء كل اللى انا اعرفه رقم جلوسى القديم و رقم اخدته من شئون الطلبة ... على فكرة كتاب البرمجة الاساسى نزل شفته مع معيدة امبارح فى السكشن و قالت انه نزلوه خلاص فى الكلية
سلام

Nogha 25-04-2009 06:46 AM

اقتباس:

اخباركو ايه بقى في الامتحان ده؟
الحمد لله
الامتحان كان حلو و الله و زى ما د. سليم قال باضبط و الاسئلة كانت من المسائل و الأمثلة اللى من الكتاب اللى د. سليم كان معلملنا عليها
الحمد لله

اقتباس:

و l0vely girl هل رقم جلوسك اللي في الورقة اللي خدتيها من شئون الطلبة في اختلاف عن اللي متعلق عند معامل الكيمياء؟
و السؤال للكل لان ممكن المشكلة دي تكون مش لعلوم طبيعية بس.
و ربنا معانا
لأ
معنديش المشكلة دى
انا مشكلتى زى ما قلتلكم قبل كدة
انهم مش كتبنلى حقوق انسان رغم انى وخداها الترم ده

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 11:04 PM.