بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   أرشيف المنتدي (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=513)
-   -   جروب طلاب الصف الاول الثانوى (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=335960)

غيث السما 26-07-2011 04:07 PM

يلا ربنا يوفقكم ان شاء الله ومبروك مقدما على النجاح ان شاء الله ومنوره يا اميره والله عرفينا بنفسك اكتر
بس ده لومكنش فى ازعاج

esraa ashraf 2013 26-07-2011 04:08 PM

ازيكوا يا جماعة انااا بعيدا عن شفخفخ ده

الاسم اســـراء
السن :15
المحافظة : القاهرة
الهوايات : الخروج والنت

غيث السما 26-07-2011 04:08 PM

برده مفيش حد

esraa ashraf 2013 26-07-2011 04:09 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة !! Dark man !! (المشاركة 3743225)
امتحان المتفوقين كان امتحان عبيط صراحة وكله اسئلة هبلة
ما عدا السؤال الاول بتاع الاشكال جه صعب وكان عبارة عن 4 صفحات ولا 5 باين
انا حليت كل الامتحان تمام ما عدا اخر صفحة فى السؤال الاول بتاع الاشكال كان صعب جدا وملحقتش

ايه حكاية امتحان المتفوقين ده يا جماعة ؟؟؟:excl:;)

اه صحيح عايزة اسالكوا سؤال

منهج اولى ثانوى اتغير ولا لا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

غيث السما 26-07-2011 04:14 PM

على العموم انا حددت مواعيد المدرسين انهارده هنبدأ اول يوم فى رمضان ان شاء الله ربنا معانا ادعولى اصل دروسى كلها هتبدأ من الساعه 12 لحد بالليل مفيش حاجه خالص قبل الساعه 12
المشكله ان مدرس الرياضه حاطط نفس مواعيد مدرس الانجليزى نفس مواعيد العلوم نفس مواعيد العربى
وزمايلى وانا بنحاول نخلى المدرسين يغيروا رأيهم بس كل مدرس مبيحبش التانى فحطوا المواعيد على بعض وتيجى تقول مينفعش المعاد الاستاذ يقعد يزعق بس غصب عنهم هيغيرولنا المواعيد صح انا والله مش عارفه اعمل ايه

غيث السما 26-07-2011 04:18 PM

ازيك يا اسراء منوره
هم بيقولوا انها مش هتتغير حتى مدرس العلوم بتاعى قالى مش حتتغير خالص بس برده الله اعلم ده السنه دى بتحصل فيها حاجات غريبه اساسا مش بعيد يقولوا بعد فتره تانى المنهج اتغير

esraa ashraf 2013 26-07-2011 04:19 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة غيث السما (المشاركة 3743690)
على العموم انا حددت مواعيد المدرسين انهارده هنبدأ اول يوم فى رمضان ان شاء الله ربنا معانا ادعولى اصل دروسى كلها هتبدأ من الساعه 12 لحد بالليل مفيش حاجه خالص قبل الساعه 12
المشكله ان مدرس الرياضه حاطط نفس مواعيد مدرس الانجليزى نفس مواعيد العلوم نفس مواعيد العربى
وزمايلى وانا بنحاول نخلى المدرسين يغيروا رأيهم بس كل مدرس مبيحبش التانى فحطوا المواعيد على بعض وتيجى تقول مينفعش المعاد الاستاذ يقعد يزعق بس غصب عنهم هيغيرولنا المواعيد صح انا والله مش عارفه اعمل ايه

طب ازاى هتبدأو والمنهج اتغير والكتب لسه منزلتش ؟؟

وانا من رايى متخليش كل الدروس فى يوم واحد مش هتعرفى تستوعبى كويس وربنا يوفقك ويوفقنا جميعا

Mahmoud Habib 26-07-2011 04:46 PM

اقتباس:

طب ازاى هتبدأو والمنهج اتغير والكتب لسه منزلتش ؟؟

وانا من رايى متخليش كل الدروس فى يوم واحد مش هتعرفى تستوعبى كويس وربنا يوفقك ويوفقنا جميعا
هي كده خلاص -إن شاء الله- مش حتتغير :(

asmaa232 26-07-2011 06:53 PM

مساء الخير ازيكوا
انا كمان رحت الدروس النهاردة وكلها من الساعة 12 لحد الساعة 6 المغرب بجد حاجة متعبة اوى دول تقريبا 3 دروس ف اليوم وورا بعض مش عارفة اعمل ايه لا وكمان درس الاحياء والكيميا والعربى كلهم كدا مواعيدهم مع بعض انا زهقت اوى انا مكنتش واخدة على نظام الدروس الكتيرة دى

Mahmoud Habib 26-07-2011 08:30 PM

اقتباس:

مساء الخير ازيكوا
انا كمان رحت الدروس النهاردة وكلها من الساعة 12 لحد الساعة 6 المغرب بجد حاجة متعبة اوى دول تقريبا 3 دروس ف اليوم وورا بعض مش عارفة اعمل ايه لا وكمان درس الاحياء والكيميا والعربى كلهم كدا مواعيدهم مع بعض انا زهقت اوى انا مكنتش واخدة على نظام الدروس الكتيرة دى

معلش معلش .. وأحب أقول لك .. والقادم ألعن :p .. بس مع ذلك تفاءلوا بالخير تجدوه :)

!! Dark Man !! 26-07-2011 08:37 PM

انا هبدا بكره العربى باذن الله والباقى فى واحد من شهر 8 والحمد لله كل الدروس بليل عشان اعرف اذاكر الصبح وده احلى حاجة

!! Dark Man !! 26-07-2011 08:39 PM

ايه رايكوا يا جماعة لو ناخذ تاريخ فى البيت احسن
اصل التاريخ سهل وكله حفظ ومفهوش حاجة ومعظمه مقرر عليهم فى السننين اللى فاتت

Mahmoud Habib 26-07-2011 09:00 PM

اقتباس:

انا هبدا بكره العربى باذن الله والباقى فى واحد من شهر 8 والحمد لله كل الدروس بليل عشان اعرف اذاكر الصبح وده احلى حاجة
ربنا معاك .. أنا المستر قال لي اتصل بيا ف نص 8 ومش عارفين حنبدأ امتى :s

اقتباس:

أنا كده كده مش باخد دروس ف الجغرافيا ولا التاريخ مش محتاجين يعني

!! Dark Man !! 26-07-2011 09:07 PM

[quote=just L0RD;3745188]ربنا معاك .. أنا المستر قال لي اتصل بيا ف نص 8 ومش عارفين حنبدأ امتى :

المنهج مش هيتغير يا نجم عشان كده لازم يبدى فى اول 8 بس متقلقش المدارس اتاجلت الى 1 - 10

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة just L0RD (المشاركة 3745188)
أنا كده كده مش باخد دروس ف الجغرافيا ولا التاريخ مش محتاجين يعني s

تمام يا برنس وانا كمان قررت انى ماخذش تاريخ وده الافضل بكتير هو كفاية العربى والرياضة والانجليزى والفرنساوى وكله تمام كده

asmaa232 26-07-2011 09:09 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة !! Dark man !! (المشاركة 3745074)

انا اصلا مش باخد ف المواد الادبية دى سهلة يعنى مش محتاجة حد يفهمهلنا كلها حفظظظظظظظظظ

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 01:37 PM.