بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   اجتماعيات طالب (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=112)
-   -   "ملتقى طلاب 3 ثانوي" (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=343754)

ahmed doula 06-12-2011 11:38 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة NeVeR CoMe BacK (المشاركة 4148936)
ايه يا جدع انت الكلام الماسخ اللى بتجوله ديه :p

هههههههههه

معانا فلاحه يا جدعان:p:p

NeVeR CoMe BacK 06-12-2011 11:42 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed doula (المشاركة 4148945)
هههههههههه

معانا فلاحه يا جدعان:p:p

respect your self otherwise I will collect the street on you :stickjo4::stickjo4:

ahmed doula 06-12-2011 11:49 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة NeVeR CoMe BacK (المشاركة 4148950)
respect your self otherwise I will collect the street on you :stickjo4::stickjo4:

طووويب

بس اسمها behave urself :blush:

العصفوره المغرده 07-12-2011 04:17 PM

انا جبت كتاب bravo وهو جميل جدا واعتمد عليه وعلى المدرس بتاعى وحمدالله جبت 49 واريد المساعده فى ترشيح كتاب للفيزياء والاحياء غير كتاب الامتحان

shahd. 07-12-2011 06:08 PM

هدؤوا من روعكم :blush::blush:
عاوزين حاجه تخرجنا من جو المذاكره دا شويه
:bosyht9::bosyht9:

miss_egypt 08-12-2011 12:21 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed doula (المشاركة 4148929)
ايه رايكوا فى الكلام ده؟؟:blush:

كلام فاضي......:p
لا لا بجد.......الاولى بتحصل معايا بس اني اقعد اصلا ع المكتب دي صعبة جداااااااااااااااااااااااا
بس لما ربنا يهديني واقعد ببقى مش عايزة اقوم

وبالنسبة للبتاع التاني.........اولا مفيش حاجة اسمها حددوا يوم القيامة امتى
هو ممكن يكون تمهيد ليوم القيامة وهو فعلا قرب اوي بس مش هو بذات نفسه يوم القيامة

وموضوع الكليات ده....

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed doula (المشاركة 4145943)
يا جماعه اللى نفسه فى حاجه بجد يعملها قبل ما وقته مايخلص لسه فاضل سنه بالراحه خالص وهتتحل باذن الله محدش يقلق محدش هيموت ناقص حاجه معملهاش كمان المفروض الحكومه تفرحنا فى اخر ايامنا وتدخلنا الكليه اللى نفسنا فيها واللى عايز يدخل كليتين مفيش مشكله ماحنا كده كده مش هنلحق نتخرج هههههههههههههههه

ههههههههههههههههههههههههه....عارف انت فكرتني بايه؟
مسرحية الزعيم...ههههههههههههههه....عايز مانجا ياخد مانجا....عايز فراولة ياخد فراولة..
اللي عايز مروحة يجيب .........اللي عايز خلاليط يجيب
هههههههههههههههههههههه

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة NeVeR CoMe BacK (المشاركة 4148936)
ايه يا جدع انت الكلام الماسخ اللى بتجوله ديه :p

ههههههههههههههههههه

ahmed doula 08-12-2011 12:40 AM

انا وهما والزمن طويل مع ولود الكلب دول اما نشوف القيامه هتقوم واللا لا

واوعدكم لو القيامه قامت زى مابيقولوا هدخل المنتدى واكتبلهم اعتذار رسمى هنا و فى كل الجرانين كمان

ahmed doula 08-12-2011 12:41 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة miss_egypt (المشاركة 4150566)
ههههههههههههههههههههههههه....عارف انت فكرتني بايه؟
مسرحية الزعيم...ههههههههههههههه....عايز مانجا ياخد مانجا....عايز فراولة ياخد فراولة..
اللي عايز مروحة يجيب .........اللي عايز خلاليط يجيب

ايوه عارفها دى :p:p:p

miss_egypt 08-12-2011 12:43 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed doula (المشاركة 4150604)
انا وهما والزمن طويل مع ولود الكلب دول اما نشوف القيامه هتقوم واللا لا

واوعدكم لو القيامه قامت زى مابيقولوا هدخل المنتدى واكتبلهم اعتذار رسمى هنا و فى كل الجرانين كمان

ههههههههههههههههه....ربنا يديك طولة العمر يا سيدي....وتكتب براحتك.......بعد ما القيامة تقوم طبعا:p

ahmed doula 08-12-2011 01:11 AM

مره واحد ومراته عمرهم ما اتختقوا ابدا وعمر ما الجيران سمعلهم صوت ودايما يشوفوا الزوج بيعامل زوجته حلو اوووى وكده
فالجيران حبوا يعملولهم مفاجأه ويجيبوا التلفيزيون يعمل معاهم لقاء عشان الناس تستفيد منهم ويعيشوا زيهم
فبدا اللقاء مع الزوج بيقولوا احكى بقى ايه الحب ده وازاى انتوا كده
قالهم انا حكايتى بدات من شهر العسل لما كنت مع مراتى انا وهى فى الصحرا وهى راكبه جمل وانا راكب جمل
فالجمل بتاعها وقف... شويه قعدت تحركه لحد ما مشى وقالت دي الاولى ....بعد شويه وقف تانى برده اتحرك بالعافيه وقالت دى التانيه ....بعد شويه وقف تانى قالت دى التالته وطلعت مسدس ***ته ....
انا شوفت كده اتجننت قولتلها انتى متخلفه انتى مجنونه ايه اللى انتى عملتيه ده انتى و انتى و.......
سابتنى بعد لما خلصت كلامى كله وقالتلى دى الاولى!
ومن ساعتها وانا كده معاها :d :d

ahmed doula 08-12-2011 01:14 AM

مره واحد راح لدكتور
بيقول يا دكتور من كام يوم وانا فى الشغل جالى تليفون بيقولى الحق مراتك بتخونك جريت فتحت باب الشقه مش لقيت حد فرحت فتحت الصالون مفيش حد فرحت دخلت اوضه النوم لقيت مراتى بتخونى ..فاتجننت قومت مطلع المسدس مراتى شافتنى صوتت فالجيران اتلمت وعملولى قهوه شربتها هديت.
بعدها بيوم وانا فى الشغل جالى تليفون بيقولى الحق مراتك بتخونك جريت فتحت باب الشقه مش لقيت حد فرحت فتحت الصالون مفيش ...حد فرحت دخلت اوضه النوم لقيت مراتى بتخونى ..فاتجننت قومت مطلع المسدس مراتى شافتنى صوتت فالجيران اتلمت وعملولى قهوه شربتها هديت.
بعدها بيوم وانا فى الشغل جالى تليفون بيقولى الحق مراتك بتخونك جريت فتحت باب الشقه مش لقيت حد فرحت فتحت الصالون مفيش حد فرحت دخلت اوضه النوم لقيت مراتى بتخونى ..فاتجننت قومت مطلع المسدس مراتى شافتنى صوتت فالجيران اتلمت وعملولى قهوه شربتها هديت.
بعدها بيوم وانا فى الشغل جالى تليفون بيقولى الحق مراتك بتخونك جريت فتحت باب الشقه مش لقيت حد فرحت فتحت الصالون مفيش حد فرحت دخلت اوضه النوم لقيت مراتى بتخونى ..فاتجننت قومت مطلع المسدس مراتى شافتنى صوتت فالجيران اتلمت وعملولى قهوه شربتها هديت.
الدكتووور قاله اخللللللللللللللللللللللللللص وانا المفروووض اعملك ايييييييييييييييييه انا يعنى
قاله انا كنت عاوز اسأل بس كتر شرب القهوه مضر بالصحه :p :p :d: :d

ahmed doula 11-12-2011 06:13 PM

محاولة دفن حمار

في احد الايام وقع حمار في بئر غائر أخذ الحمار يصرخ لساعات بينما كان الفلاح يحاول التفكير في طريقة لتخليص حماره وأخيرا قرر الفلاح أن الحمار صار عجوزا وليس بحاجته وأن البئر لابد أن يدفن على اي حال لذلك فلا فائدة من إنقاذ الحمار فقام الفلاح باستدعاء كل جيرانه لمساعدته في دفن البئر فأمسك كل منهم معول وبدأ يسكب الرمل والوسخ في البئر وعندما استنتج الحمار ما يحدث بدأ يرسل صرخات عنيفة وبعد لحظات هدأ الحمار تماما حدق الفلاح في أسفل البئر فتفاجئ مما رآه ففي كل مرة ينسكب فيها الرمل من المعول يقوم الحمار بعمل شيء مدهش كان ينتفض ويسقط الوسخ في الاسفل ويأخذ خطوة للاعلى فوق الطبقة الجديدة من الوسخ بينما الفلاح وجيرانه يلقون الرمال والوسخ فوق الحمار كان الحمار ينتفض ويأخذ خطوة للاعلى وبسرعة وصل الحمار لحافة البئر وخرج بينما اصيب بالصدمه الفلاح وجيرانه وكانت دهشتهم وخجلهم شديدا من الحمار.

الحياة سوف تلقي عليك بالاوساخ، كل أنواع الرمل الوسخ وفكرة الخلاص من البئر هي أن لا تدع الاوساخ تدفنك ولكن تنفضها جانبا وتأخذ خطوة للأعلى. كل مشكلة تواجهنا في الحياة هي حجرة يجب أن نخطوا فوقها نستطيع الخروج من أعمق بئر فقط يجب أن لا نتوقف ولا نستسلم أبدا وتذكر انفضه جانبا وخذ خطوه فوقه لتجد نفسك يوما على القمه ..
مهما شعرت ان الاخرين يريدون دفنك حيا فقط لا تستسلم… فالقمة والنجاة هي الهديه التي تنتظرك.. رغم انف كل من الحاقدىن عليك .

TheMobiler 11-12-2011 06:32 PM

انا متهيألى كدة لو الامتحانات جت زى مستوى السنة اللى فاتت كدة ..

التنسيق هيضرب فى السماء :028ja7:

إنما بقى لو رقعونا امتحانات محترمة ( بس أكيد مش أعلى من 2008 ) ,

التنسيق هيفضل زى ما هو ولا هيطلع ولا هينزل .. دة من وجهة نظرى يعنى :blush:

تحياتى .

قلبي ملك لربي 11-12-2011 06:39 PM

جامده بتاعت الحمار اوي اول مره تقول حاجه ليها معني ومفيده

NeVeR CoMe BacK 12-12-2011 11:41 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed doula (المشاركة 4156439)
محاولة دفن حمار

في احد الايام وقع حمار في بئر غائر أخذ الحمار يصرخ لساعات بينما كان الفلاح يحاول التفكير في طريقة لتخليص حماره وأخيرا قرر الفلاح أن الحمار صار عجوزا وليس بحاجته وأن البئر لابد أن يدفن على اي حال لذلك فلا فائدة من إنقاذ الحمار فقام الفلاح باستدعاء كل جيرانه لمساعدته في دفن البئر فأمسك كل منهم معول وبدأ يسكب الرمل والوسخ في البئر وعندما استنتج الحمار ما يحدث بدأ يرسل صرخات عنيفة وبعد لحظات هدأ الحمار تماما حدق الفلاح في أسفل البئر فتفاجئ مما رآه ففي كل مرة ينسكب فيها الرمل من المعول يقوم الحمار بعمل شيء مدهش كان ينتفض ويسقط الوسخ في الاسفل ويأخذ خطوة للاعلى فوق الطبقة الجديدة من الوسخ بينما الفلاح وجيرانه يلقون الرمال والوسخ فوق الحمار كان الحمار ينتفض ويأخذ خطوة للاعلى وبسرعة وصل الحمار لحافة البئر وخرج بينما اصيب بالصدمه الفلاح وجيرانه وكانت دهشتهم وخجلهم شديدا من الحمار.

الحياة سوف تلقي عليك بالاوساخ، كل أنواع الرمل الوسخ وفكرة الخلاص من البئر هي أن لا تدع الاوساخ تدفنك ولكن تنفضها جانبا وتأخذ خطوة للأعلى. كل مشكلة تواجهنا في الحياة هي حجرة يجب أن نخطوا فوقها نستطيع الخروج من أعمق بئر فقط يجب أن لا نتوقف ولا نستسلم أبدا وتذكر انفضه جانبا وخذ خطوه فوقه لتجد نفسك يوما على القمه ..
مهما شعرت ان الاخرين يريدون دفنك حيا فقط لا تستسلم… فالقمة والنجاة هي الهديه التي تنتظرك.. رغم انف كل من الحاقدىن عليك .

بجد بجد بجد راااااااااااااااااااااااااااااااااااائعة رااااااااااااااااااااائعة بمعنى الكلمة بجد جاتلى فى الوقت المناسب جداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااا الحكمة دى لانى تقريبا اليومين دول بالزات عاملة شبه الحمار اللى فى القصة دى :blush:( اقصد فى حالته يعنى محدش يفتكر حاجة تانية :slap1qk6: ) بجد حكمة جميييييييييييلة جدا اجدا اجد اجدا
شكرا اوووووووووى يا احمد :078111rg3:

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 11:53 PM.