بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   كلية العلوم (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=166)
-   -   مين علوم الاسكندرية؟؟؟؟؟؟؟؟ (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=67156)

hanoooooooda 28-03-2009 06:52 PM

انا مع الدكتور نبيل صابر ومحتاسه برضه بس مش قوي بس شكل اسئلته صعبه وغلسه ده غير ان المنهج فظييييييييييييييع وانا مفتحتش الكتاب خاااااااالص ولااعرف فيه ايه
ربنا معانا

Nogha 02-04-2009 09:11 AM

و جينا لمأساة النبات و ما ادراك ما النبات
اقتباس:

د/ سمير خليل قال ان امتحان الفسيولوجى كمان اسبوعين تقريبا
ايه ده مقلوش عندنا حاجة!!!!!!!!!!!!!!

اقتباس:

انا مع الدكتور نبيل صابر ومحتاسه برضه بس مش قوي بس شكل اسئلته صعبه وغلسه ده غير ان المنهج فظييييييييييييييع وانا مفتحتش الكتاب خاااااااالص ولااعرف فيه ايه
ربنا معانا

ايوة (كأن انا اللى كتبة المشاركة دى مش هنووود هههههههههه يا سبحان الله)

قال انه مش بيحب نظام ال MCQ و حيجيبلنا الامتحان write on.....

one way 05-04-2009 11:47 PM

يوم 17/4 امتحان physical chemistry وzoology
على الجزء بتاع protozoa ده بالنسبة للzoology
خبر تحفة مش كده؟. الدكتور عمر شلبى قرر مع باقى الدكاترة ان يكون فى امتحان عشان نشد حيلنا شوية فىالمادة وقال ان الامتحان عليه خمس درجات وهيكون سؤال واحد ازاى الله اعلم

محمد.فوكس 08-04-2009 01:03 PM

يا جماعة هو في حد يعرف هو في انهو مجموعة في المواد الاختيارية؟ ا ولا ب ولا ج؟

one way 09-04-2009 08:23 PM

اخر الاخبار اللى سمعتها وياريت حد ياكد على كلامى ان امتحان الفيزيكال اتاجل مع امتحان العملى ليوم 24
وامتحان zoology هيكون يوم الجمعة الللى جاى 17 فى مدرج 1 و2 الساعة 2 الى 3
وامتحان علو م بيئة الميد ترم يوم الثلاثاء 14لو حد سمع اخبار تانية يدخل يقول عشان انا حاسة اكنى فى صحرا هنا

محمد.فوكس 09-04-2009 10:09 PM

ايوة صح امتحان الفيزيكال النظري بقى يوم 24 فعلا.
الباقي بقى معرفش لانها مش موادي

محمد عبد المنجي 09-04-2009 10:52 PM

السلام عليكم لو سمحتم ممكن حد يقولي هو رفع الكفاءة فيزياء في الكليه كويس ولا بره افضل ولو بره افضل ياريت حد يقولي مين اللي بيدي وومكانه ومواعيده من فضلكم علشان انا محتاج دة جدا

l0vely girl 10-04-2009 07:24 PM

هاى يا جماعة ازيكو كلكوا ... اخبار ميدترم التطيقية ايه ؟؟؟
ايوة صح امتحان الفزيكال اتاجل يوم الجمعة 24 /4 مع نظرى العملى و حيبقوا ف نفس الورقة و الامتحان 3 ساعات
و يا فوكس محدش يعرف هو فى مجموعة ايه فى المواد الاختيارية كلو بيحضر مع كلو
سلام

محمد عبد المنجي 10-04-2009 11:09 PM

السلام عليكم ع ما اعتقد يا فوكس ان مجموعه أ دي علوم طبيعيه وب بيولوجي وج جيولوجيا وتحضر عادي في اي مجموعه انت عايزها بس في الامتحانات لازم تلتزم بمجموعتك وبالنسبه لامتحانات الميد تيرم فيه امتحان zoology يوم الجمعه ع جزء ال protozoa وهيبقا عليه 15 درجه تقريباوالفيزيكال عملي ونظري هتكون يوم 24\4 وتقريبا في امتحان ميد ترم علوم بيئه يوم الثلاثاء بس مش متاكد

محمد.فوكس 12-04-2009 02:10 AM

هاي لكله..
ازيك جيرل..فينك؟!
انا كنت ايز اسألك هو دكتور الحاسب قال حاجة على الميد ترم؟..و هل في اي حاجة نزلت للحاسب الواحد يذاكر منها؟..اصلي قررت من الاسبوع اللي فات اني محضرش عشان مش بفهم.
و بالنسبة للفيزياء عشان احتمال محضرش الاسبوع ده.. في اي كلام على الميد تيرم؟
و الناس البايولوجي نغة و هنود و محمد و ون واي .. اي حد بياخد علوم بحار... هل الدكتورة حددت معاد للناس اللي لسه ممتحنتش؟
سلام

one way 12-04-2009 02:25 PM

انا عايزة حد يقولى وبسرعة ويكون متاكد ان فى امتحان علوم بيئة ولا لا يوم الثلاثاء انا فى واحدة صحبتى سالت الدكتورة وقالتلها لا بس انا حاسة ان الدكتورة محتارة تعمل ولا متعملش خاصة ان فى ناس بقولولى فى امتحان وناس تانية لا

l0vely girl 12-04-2009 06:51 PM

هاى فوكس .. ازيك ؟ انا الحمد لله كويسة . معلش مش حقدر افيدك ف موضوع ميدترم الحاسب ده عشان مش بحضر بقالى كذا اسبوع و معرفش اى حاجة عنها كل اللى اعرفه ان فه ميدترم لحاسب الاضافى يوم الاربع اللى جاى بس انت تقريبا مش اخدها صح ؟ و بالنسبة للفزياء دكتور علاء قال امبارح ان الميدترم حيبقى يوم الجمعة 1/5 او 8/5 لسه مقرروش انهى يوم بالظبط بس حيبقى امتحان نظرى و نظرى العملى كمان يعنى زى الفزيكال و لو عرفت اى اخبار تانية حابقى ابلغك وانت كمان لو عرفت حاجة ابقى قولى.
سلام

Nogha 13-04-2009 09:37 PM

اقتباس:

و الناس البايولوجي نغة و هنود و محمد و ون واي .. اي حد بياخد علوم بحار... هل الدكتورة حددت معاد للناس اللي لسه ممتحنتش؟
سلام
لأ
معرفش
بس انا اعرف ناس كتير ممتحنوش و الدكتورة قالتلهم انها حتعملهم يوم تانى
و الله أعلم

محمد.فوكس 14-04-2009 08:14 PM

يا جماعة حد خد رقم الجلوس الجديد اللي بيعلنه عنه؟
و الاهم .. حد حضرالمحاضرة بتاعت الدكتور سيد منصور بتاعت الاضافة و الحذف..انا معرفتش بالمحاضرة دي الا بعد ما خلصت.. لو حد حضرها يا ريت يقول الحاجات المهمة اللي اتقالت في المحاضرة.
نغة ..الامتحان طبعا اتعلقله ورق كتير و كبير و هيبقى يوم 23
lovely girl طب الحاسب ده هنعمل فيه ايه .. سيبك من معاد الامتحان اكيد هعرف.. بس المذاكرة هل في ورق.. انا لغاية دلوقتي لا شايف ورق ولا كتاب.
و الحاسب الاضافي انا اه مش واخده .. و مبروك ان الدكتور رفع عنكم العقوبات..يا ترى فك ازاي؟!

a.badr 15-04-2009 02:34 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة one way (المشاركة 1167479)
انا عايزة حد يقولى وبسرعة ويكون متاكد ان فى امتحان علوم بيئة ولا لا يوم الثلاثاء انا فى واحدة صحبتى سالت الدكتورة وقالتلها لا بس انا حاسة ان الدكتورة محتارة تعمل ولا متعملش خاصة ان فى ناس بقولولى فى امتحان وناس تانية لا

امتحان ع.بيئه يوم السبت 25

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 07:53 AM.