بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   منتدى معلمى الأزهر الشريــــــــــــف (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=306)
-   -   عنوان وميعاد اللجنة العمانية للتعاقدات (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=611589)

الاستاذ اسلمان 23-08-2014 12:23 AM

يامنار هانم لمارجل يكتب تعليق مافيش غيرك ست بترد لومش لاقية رجل يلمك دورى على واحد يليق بواحدة زيك لانى اغلب اللى على النت ناس محترمة ماتنفعش معاكى ولو معاكى رجل ومش مالى عنيكى دورى على واحد بعيد عننا لاننا ناس محترمة

ميدو258 23-08-2014 06:52 AM

لازم جواز السفر علشان الكشف لانك بتروحى جامكا يا استاذه خوخه بالجواز ويختموا لكى على اخر ورقه وبحولوكى الى مستشفى اخر لعمل الفحو صات ودا كله بالجواز

ميدو258 23-08-2014 06:54 AM

اخى استاذ سليمان بعد التحيه انا زعلان من حضرتك على مهاجمة الاخت اللى بترد انا قرات تعليقات حضرتك انسان جنتل ومحترم ويعرف الاصول جدا بس المره دى الظروف خانتك وطلعت عن شعورك

نسمات هادئة 23-08-2014 09:13 AM

يا استاذ سلمان عيب الي حضرتك قلته علي الاستاذة ده لان كلنا شايفين ردودها محترمة ومفيدة ولم تغلط في احد وبعدين احنا هنا منتدي تعليمي مش منتدي ترفيهي او اجتماعي عشان تقول كلام زي ده

منار على 23-08-2014 09:39 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الاستاذ اسلمان (المشاركة 5975816)
يامنار هانم لمارجل يكتب تعليق مافيش غيرك ست بترد لومش لاقية رجل يلمك دورى على واحد يليق بواحدة زيك لانى اغلب اللى على النت ناس محترمة ماتنفعش معاكى ولو معاكى رجل ومش مالى عنيكى دورى على واحد بعيد عننا لاننا ناس محترمة

هو ليه الغلط دا ؟ ايه الكلام الفارغ اللى بتقوله دا ؟ ايه تفكيرك دا ؟ تصدق انا فعلا غلطانه انى رديت عليك من الاول اصلا ولو كنت اعرف انك بالتفكير والمستوى دا مكنتش رديت عليك وافتكر يعنى ان كل ردودى محترمه ومافيهاش اى غلط فى حد وردودى فى صميم موضوعنا اللى يهم كل واحد بيقراه او متابعه ومحتاج اى حد يعرف معلومه جديده انه يقولها ايه دخل الموضوع فى قصه انى بنت او راجل كمان لو انت بتعتبر الست اللى ترد عليك باحترام مش محترمه يبقى فعلا اكيد عندك مشكله كمان يعنى انا مشفتش رجاله عبرتك اصلا ولا ردت عليك وبالنسبه للاحترام فلو انت اللى محترم ومش عاوزنى ارد عليك كان فيه مليون طريقه افضل وارقى من كدا لكن فعلا كل بئر ينضح بما فيه وشكرا على انك وضحت للجميع مين سيادتك

منار على 23-08-2014 09:55 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نسمات هادئة (المشاركة 5976025)
يا استاذ سلمان عيب الي حضرتك قلته علي الاستاذة ده لان كلنا شايفين ردودها محترمة ومفيدة ولم تغلط في احد وبعدين احنا هنا منتدي تعليمي مش منتدي ترفيهي او اجتماعي عشان تقول كلام زي ده

يابنتى كبرى دماغك اللى تفكيره بالمستوى دا مفيش تفاهم معاه انا استغربت والله من الكلام اللى قريته وعمرى ماتوقعت ان حد توصل بيه الدرجه للمستوى دا من التفكير خاصه انى اصلا برد عادى وهدفى انى افيد غيرى لو اعرف حاجه بغض النظر عن راجل او ست لانى مؤمنه بان زى مابعمل هيتعمل معايا ولو قدرت افيد حد اكيد هلاقى اللى يفيدنى وفعلا دا جربته اكتر من مره وزى ماقولتى احنا فى منتدى تعليمى الهدف منه تبادل الخبرات واننا نفيد ونساعد على قد مانقدر واى حد عنده اى معلومه يقولها بغض النظر عن اللى بيرد راجل ولا ست ونتبادل الخبرات عشان كدا انا هنا من سنين اصلا
والظاهر ان موضع كونى واحده بترد عليه دا عامله مشكله نفسيه ولا الله اعلم ايه جواه بقى واصلا رأى اللى بالمستوى بتاعه دا من التفكير ولا يفرق معايا ولا يأثر فيا لانى عارفه مين انا وايه هى نوايايا وعلى فكره لولا ان تفكيره هو اللى مش تمام وسىء لان كل يرى الناس بعين طبعه مكانش قال اللى قاله دا يلا عموما ربنا مش بيضيع حق حد :d:)

mohamed-sayed 23-08-2014 10:24 AM

واضح ان الاستاذسلمان كان مضايق يا جماعة او فيه عنده ظروف
لانه عيب تقول لاختك منار كدة هي واحدة مرت بتجربة عمان وعايزة تفيد الناس فعلا تيجي انت وتجرحها كدة فعلا لازم تعتذر

Mr.Sayed El-Zayyat 23-08-2014 10:31 AM

علي فكرة يا جماعه ده اول تعليق لي هنا على الموضوع ومتابعه تقريبا من العيد وبصراحة أكثر عضو أفاد فيه هو الأستاذ مصطفى والأستاذه منار لأنها عاصرت الموضوع وبتوضح بالتفصيل اللي حصل معها للإفادة وكل ردودها فى منتهى الأهمية وحاصله فعلا بس اللي ضايقنى واكيد ضايق كل اللي قرأ تعليق الأستاذ اللي بيسأل كتير ده وغالبا اسئلته مكرره هوزعل فجأه ليه مع أن ردود الاستاذه موضحا كل شئ لانها أكثر واحده معاصرة الموضوع فطبيعى هو تكون الأكثر ردا .
سامحوني على الإطالة ولكن الإنصاف فقط

منار على 23-08-2014 10:44 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ميدو258 (المشاركة 5975955)
لازم جواز السفر علشان الكشف لانك بتروحى جامكا يا استاذه خوخه بالجواز ويختموا لكى على اخر ورقه وبحولوكى الى مستشفى اخر لعمل الفحو صات ودا كله بالجواز

حضرتك انا موضوع الجواز مبصلوش اصلا فى المستشفى ولا حتى شافوه كل اللى خدوه منى الجواب و540 جنيه وادولى ورق لعمل تحاليل دم واشعه صدر وبطن ودا كان اول يوم كشف وتانى يوم كانت تزاكر لدكاتره العين والانف والباطنى والصدر هما بس خدوا الجواز قبل الكشف فى المدرسه نفسها يعنى وانا هناك فى المدرسه بعمل المقابله هى ادتنى ورقه الكشف وقالتلى انزلى للاداره هما بقى خدوا الجواز وطلعوا الجواب وادولى الجواز تانى تقريبا كانوا بياخدوا منه بيانات او حاجه لكن فى المستشفى واثناء الكشف محدش شاف حاجه وعلى فكره انا ملاحظه انهم ماشيين بسرعه جدا وان اى حد ورقه ناقص بيشوفوا غيره يعنى مثلا بعد الكشف لو نجحنا هما بيتصلوا عشان نروح نمضى استماره امنيه والعقد ولازم تكون شهاده الخبره والكليه موثقه من الخارجيه والسفاره العمانيه فاى حد راحلهم ومكانش موثق ورقه مرضيوش يمضوا معاه عقد الا بعد التوثيق وفيه ناس شهاداتها من زمان دى كان لازم تتوثق من الجامعه قبل الخارجيه والسفاره واللى لاحظته ان عندهم بدائل وحاطين مجموعه على قايمه الاحتياطى عندهم يعنى اى حد عمل الكشف عليه انه يسرع بتوثيق ورقه ويعمل حسابه على 6 صور شخصيه وبعد مايوثق ورقه يصوره وهو موثق

منار على 23-08-2014 11:01 AM

كمان انا سمعت بس مش متأكده يعنى ان اول رحله ليهم هتبقى يوم 4-9 وهيفضلوا يطلعوا رحلات لمده اسبوعين بعدها

نسمات هادئة 23-08-2014 11:22 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة منار على (المشاركة 5976132)
كمان انا سمعت بس مش متأكده يعنى ان اول رحله ليهم هتبقى يوم 4-9 وهيفضلوا يطلعوا رحلات لمده اسبوعين بعدها

من فضلك مسمعتيش التاشيرات هيبداوا يسلموها امتي

منار على 23-08-2014 11:42 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نسمات هادئة (المشاركة 5976149)
من فضلك مسمعتيش التاشيرات هيبداوا يسلموها امتي

انا كنت بكلم واحده صحبتى ماضيه عقد الخميس وسالت اللجنه قالولها فى خلال اسبوع او عشر ايام بالكتير بس مفيش معاد محدد

منار على 23-08-2014 11:44 AM

لانى بصراحه متخوفه لميدوناش وقت نقدم ونخلص اجراءات الاجازه هنا فى مصر لانهم ماشيين بسرعه اوى ولو حصل دا و
للاسف وقتها هضطر اقدم اعتزار ومسافرش

نسمات هادئة 23-08-2014 12:14 PM

نفس الشئ الكل متخوف من انه ميقدرش يخلص اجراءات الاجازة

منار على 23-08-2014 05:30 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نسمات هادئة (المشاركة 5976175)
نفس الشئ الكل متخوف من انه ميقدرش يخلص اجراءات الاجازة

ربنا يستر بقى

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 07:51 PM.