بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   منتدى معلمى التربية والتعليم (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=737)
-   -   ايه اخبار تعيين أوائل الكليات ياجماعة؟ (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=300138)

هبه.احمد 03-10-2011 08:50 PM

انا كليه التربيه جامعه اسيوط لغه عربيه عايزه اعرف ميعادي ؟؟؟؟ وايه الرغبات اللي ممكن اكتبها؟؟

El Ninio 03-10-2011 08:54 PM

صلي ع النبي يا عم أمير
نشتغل بس الأول

El Ninio 03-10-2011 08:56 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هبه.احمد (المشاركة 4022955)
انا كليه التربيه جامعه اسيوط لغه عربيه عايزه اعرف ميعادي ؟؟؟؟ وايه الرغبات اللي ممكن اكتبها؟؟

الأحد والاثنين والثلاثاء ان شاء الله يا أستاذة هبة
9-10-11 أكتوبر في مديرية التنظيم والإدارة بأسيوط

El Ninio 03-10-2011 09:01 PM

ده لينك تحميل مذكرة تعيين أوائل الخريجين من على موقع التنظيم والإدارة
لسه نازل النهاردة

http://www.caoa.gov.eg/NR/rdonlyres/FC539AE4-8C5A-47A8-87AC-229FDAB859FE/4357/ظ…ط%B0ظƒط%B1ط%A9ط%A7ظˆط%A7ط%A6ظ„ط%A7ظ„ط%AEط%B1ط%AC ظٹظٹظ†1.pdf

خليل المسيرى 03-10-2011 09:07 PM

ياشباب الأزهر وياشباب العام انظرور
يا جماعه مذا يحدث هذا ولماذا هذا الخلاف ولماذا فى هذا الوقت لابد من الاتحاد ولا داعى ان نجعل للشياطين مجال بيننا يا اخ رامى يأاخت ام رهف يا من تشركون فى المنتدى يا من تنشروا اخبار الأزهر اتحدوا ولا داعى من تواجد التلاعب بالعقول ونشر احاديث كاذبه تؤدى الى هلاك الاصحاب واعلموا جميعا عندما يرانا المسؤولون على كلمه واحد وعلى راى واحد فنكون نحن اسياد الموقف واذا اختلف عضوا واخذ نهجا غير صحيح فهذا يفرق جمعا .
ولابد ان تلاحظوا ما ظهر فى الأونه الخيره وخاصه عند قرب انتهاء الأوراق ظهرت الفتن وظهر انسان جدد ينشرون اشياء غير صحيحة غير ما وصل اليها الخوه الواحده اصحاب اللجنه التنسيقيه وكنا متابعين لهم ونحترم أرائهم فماذا حدث ووصل الأمر بينهم الى ذلك خصوصا فى هذا الوقت غير ان الكلام بدأ يتحول من متابعة الأوراق والانتهاء الى حال واخبار اللجنه وهذا دليل على نه يتلاعب بنا جميعا ومن هنا اقولها صريحه لابد ان نكون اذكياء لابد أن نكون ذو كلمه واحده لابد من الرد على من يسخر منا او ينشر كلام غير صحيح ونداء اخير الى اللجنه التنسيقية انتم سرتم على نهج واحد تخشون الله وتسعون لرجوع الحق اذا لابد ان نكون كلنا صادقين لما سعيا من اجله لابد ان نتحد ونكون ايد واحده تصالحوا وتحابوا واخشون الله فيخاف ممكم المضل والكاذب تصلحوا واتحدوا وتابعوا مهمتكم وحفظكم الله وبقى من الوقت القليل فلا داعى لمى يحدث واعلموا ان هناك ذئاب بشريه تريد التفرقه فلا تدعوه يصلوا لأهدفهم أخوكم ( أحمد عامر )

عبدالرحمن ر 03-10-2011 09:46 PM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اولا احب اهنيئ جميع الاخوة بهذا الخبر واشكر كل من تعاون معنا علي جلب المعلومة وبذل كل ما في استطاعته واشكر الدكتور عبدالرحمن علي مجهودته معنا ولي بعض الاسئلة من يحمل اجابتها يعطني الرد في اسرع وقت لو سمحتم لاني خارج مصر وعندنا النزول المفاجئ ده صعب شويه لذلك
انا مقيم في طنطا وخريج جامعة القاهرة فهل انا تابع للمركز الرئيسي بالقاهرة ام بطنطا ؟
هل لابد من ملئ الاستمارة بنفسي ام والدي يستطيع ان يقوم بهذة المهمة خاصة انه معه توكيل مني ؟
الرغبات اين مكانها في الاستمارة وهل الجهات الشاغرة مكتوبة ام لا ؟
ولكم جزيل الشكرررررررررررر ولو سمحتم الجواب باقصي سرعة لو سمحتم

محمد ناصر2011 03-10-2011 09:50 PM

تاب ياجماعه بالنسبه للأوائل بتوع الأزهر هيكون الأول والثانى فقط ولا العشرين زى العام ارجو الرد والأفاده

قنديل الشاعر 03-10-2011 10:00 PM

مبرررررررررررررررررررررووووووووووووووووووووووووووو ووووووووووووووووك

بس انا مش عارف اشوف الاستمارة الرابط مش شغال معايا

zoom_mak 03-10-2011 10:36 PM

الله المستعان

الاستمارة الموجودة فى موقع الجهاز المركزى مختلفة عن اللى احنا سمعنا عنها
نرجو التوضيح من ذوى الخبرة

El Ninio 03-10-2011 10:49 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد ناصر2011 (المشاركة 4023170)
تاب ياجماعه بالنسبه للأوائل بتوع الأزهر هيكون الأول والثانى فقط ولا العشرين زى العام ارجو الرد والأفاده

لا أوائل الأزهر دول الأول والثاني على كل قسم هيتم تعيينهم معيدين
اما العام فالتعيين للـ20 الأوائل على مستوى الكلية

El Ninio 03-10-2011 11:07 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zoom_mak (المشاركة 4023330)
الاستمارة الموجودة فى موقع الجهاز المركزى مختلفة عن اللى احنا سمعنا عنها
نرجو التوضيح من ذوى الخبرة

كلامك صح

الفترة اللي فاتت كانت الأخبار مش مستقرة
بس النهاردة الكلام استقر على وضع معين
يعني الاستمارة اللي نزلت على موقع التنظيم والإدارة تقريبا هو ده الشكل النهائي بتاعها
ولغوا موضوع 4 رغبات وبقت الرغبة تحديد المحافظة بس
اللي يأكد كدة كلام د.صفوت النحاس النهاردة على الحياة اليوم
لما قال كل خريج هيحدد رغبته في المكان اللي عاوز يشتغل فيه
والله أعلم

El Ninio 03-10-2011 11:15 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبدالرحمن ر (المشاركة 4023155)
اولا احب اهنيئ جميع الاخوة بهذا الخبر واشكر كل من تعاون معنا علي جلب المعلومة وبذل كل ما في استطاعته واشكر الدكتور عبدالرحمن علي مجهودته معنا ولي بعض الاسئلة من يحمل اجابتها يعطني الرد في اسرع وقت لو سمحتم لاني خارج مصر وعندنا النزول المفاجئ ده صعب شويه لذلك
انا مقيم في طنطا وخريج جامعة القاهرة فهل انا تابع للمركز الرئيسي بالقاهرة ام بطنطا ؟
هل لابد من ملئ الاستمارة بنفسي ام والدي يستطيع ان يقوم بهذة المهمة خاصة انه معه توكيل مني ؟
الرغبات اين مكانها في الاستمارة وهل الجهات الشاغرة مكتوبة ام لا ؟
ولكم جزيل الشكرررررررررررر ولو سمحتم الجواب باقصي سرعة لو سمحتم

شوف .. تقريبا انك تسجل في طنطا
لأن مش معقول واحد مثلا من أسوان كان بيدرس في اسكندرية هيروح مخصوص
يملى الاستمارة .. ده عقاب
ووالدك تمام ينفع يملى مكانك مدام معاه توكيل منك
وترجع بالسلامة يا كبير

sgamea2010 03-10-2011 11:30 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة iMenesi (المشاركة 4023478)

شوف .. تقريبا انك تسجل في طنطا
لأن مش معقول واحد مثلا من أسوان كان بيدرس في اسكندرية هيروح مخصوص
يملى الاستمارة .. ده عقاب
ووالدك تمام ينفع يملى مكانك مدام معاه توكيل منك
وترجع بالسلامة يا كبير

اختلف مع حضرتك ياأستاذ iMenesi لان التوزيع تبع الجامعه المتخرج منها وبالتالى يتم التوجه الى الجهاز المركزى للتنظيم والادارة بالقاهرة

عبدالرحمن ر 03-10-2011 11:39 PM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اولا احب اشكر الاخ الي رد علي كلامي السابق بس ده كلام اكيد ان شاء الله
ثانيا ده موقع الفيديو الي اتكلم فية د صفوت النحاس مع الحياة اليوم من شوية الجزء الاول في الاخر
علي اليوتيوب حلقة الحياة اليوم مقدمة الاخبار 3/10/2011
وده الجزء الثاني في الاول
علي اليوتيوب حلقة الحياة اليوم الجزء الثاني 3/10/2011
ياريت الكل يسمع الكلام الي قاله ويقول رايه
ثالثا الخبر ده نازل في جريدة الجمهورية بكرة ان شاء الله تعالي
موقع جريدة الجمهورية
معليش انا معي الينك بس تقريبا لاني لازم اتعدي 25 مشاركة

د.عبدالرحمن المنياوي 03-10-2011 11:39 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة المبرمج امير ابوحشيش (المشاركة 4022475)
معلش يا دكتور منياوي بلدياتك بقي وهصدعك شوية انا عاوز وظيفتي في المنيا بس بطاقتي حاليا الجيزة لاني كنت شغال في الجيزة هيبقي ايه الحوار اقولك يادكتور معلش ممكن تضيفني عند حضرتك عالياهوو مش هاخد من وقتك اكتر من خمس دقايق ايميلي miroman2006***********

كل واحد يروح المكان المخصص حسب تخرجه .. مهما كانت محافظته وفي الاستمارة يكتب الرغبات على المحافظة اللي عاوزها

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 03:57 PM.