بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   منتدى معلمى التربية والتعليم (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=737)
-   -   ايه اخبار تعيين أوائل الكليات ياجماعة؟ (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=300138)

El Ninio 03-10-2011 05:45 PM

نتشرف بيك يا دكتور
وربنا يسهل

د.بتول 03-10-2011 05:45 PM

يا دكتور الله يخليك جاوبني
هل ممكن اي حد يملئ الاستمارة مكاني ؟ ولو مينفعش ممكن توكيل وتوكيل ايه عام؟ واللي متخلف عن ملء الاستمارة هيكون ايه وضعه؟

د.عبدالرحمن المنياوي 03-10-2011 05:52 PM

بتوع سوهاج لأ مالهومش استمارات . . . . . . . . . . . غير يوم 9-10-11 أكتوبر في التنظيم والإدارة سوهاج

د.عبدالرحمن المنياوي 03-10-2011 05:55 PM

انتظري يا أخت بتول لعلي أجد لك الرد الأخير

sgamea2010 03-10-2011 06:03 PM

سؤال للمصلحة العامة موجه للدكتور عبدالرحمن لعله يقدر يفيدنا
ازاى استمارة رغبات من غير رغبات ولو مفيش رغبات تبقى مجرد مسكنات
ولابد من الاعتصام للضغط وتسريع الاجراءات

الحمد لله علي كل شئ 03-10-2011 06:13 PM

الاستاذ الدكتور المحتررررررررررررم عبد الرحمن
بعد خالص تحياتي وتمنياتي لحضرتك بدوام الصحه والعافيه والسعاده
رينا يبشر حضرتك دائما بالخير مثلما تفعل معنا دائما
انا يادكتور خريجة جامعة الفيوم اريد ان اعرف مكان موعد ملئ الاستمارات
وشكرررررررررا لسيادتكم وربنا يحقق لحضرتك كل ما تتمناه اااااااااامين يااااااااااااارب العالمين
مع خالص تحياتي
دكتور ان سمعت ان المفاضله للمؤهل الاعلي طب انا يادكتور قضيت سنه اولي تمهيدي ماجستير بتقدير جيد جدا وترتيبي الاولي وداخله ان شاء الله سنه ثانيه وعندنا في الكليه ممكن يعطوني افاده بدرجاتي وترتيبي في سنه اولي تمهيدي ماجستير فهل هذا ممكن يعتبر مؤهل اعلي عند المفاضله في التعيين والوحيده في دفعتي كلها اللي دخلت تمهيدي ماجستير علما بان في البكالويوس ترتيبي الخامسه علي الكليه والثانيه علي القسم ارجو الافاده من حضرتك كما عودتنا دائما وشكرا علي سعة صدر سيادتكم

المبرمج امير ابوحشيش 03-10-2011 06:17 PM

معلش يا دكتور منياوي بلدياتك بقي وهصدعك شوية انا عاوز وظيفتي في المنيا بس بطاقتي حاليا الجيزة لاني كنت شغال في الجيزة هيبقي ايه الحوار اقولك يادكتور معلش ممكن تضيفني عند حضرتك عالياهوو مش هاخد من وقتك اكتر من خمس دقايق ايميلي miroman2006***********

yoyo_8499 03-10-2011 06:26 PM

دكتور رجاء تقولى انا بطاقتى اسكندرية وان شاء الله هنقل محافظة تانية كمان شهر وجامعتى ومحافظتى الاسكندرية ينفع احتار المحافظة اللى هنقل فيها ان شاء الله وتكون وظيفتى فى جامعتها ولك منى جزيل الشكر

دكتور مسلم 03-10-2011 06:29 PM

شكر وثناء واستفسار

السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة
بادئ ذي بدأ.....فليدعوا كل من هو فى منتدانا بالرحمة لشهداء ثورتنا المجيدة التى لولاها لما تم نصر الله علينا
احب ان اهنئ كل اوائل العام بوصول استمارات الرغبات الى مديريات التنظيم والادارة بالمحافظات المختلفة واخص بالشكر والعرفان الدكتور /عبد الرحمن المنياوى لما ابداة من افعال دلت على صفاء النية وحسن السريرة جزاك الله عنا خيرا يادكتور
لى استفسار بسيط انا من خريجين جامعة الاسكندرية ومحل اقامتى بدمنهور - محافظة البحيرة وتعلم يادكتور ان عدد الاوائل فى جامعة الاسكندرية المقيمين بمحافظة البحيرة اكثر بكثير جداااااا من اوائل الجامعة المقيمين بمحافظة الاسكندرية بما معناة ان المنافسة فى محافظة الاسكندرية اقل شراسة منها فى محافظة البحيرة فهل من الممكن ان اطلع على الوظائف الشاغرة فى تللك المحافظتين قبل التقديم لحسم مقر اقامتى الدائم سواء استمر فى البحيرة او انتقل للعيش فى الاسكندرية المجاورة وفى الختام لكم منا احلى سلام

losacat 03-10-2011 06:45 PM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

طيب يادكتور وفق القرار اللى شوفناه فى الرابط يبقى مفيش ال4 رغبات اللى كنا سمعنا عنهم لكن هما هيسكنونا وفق المؤهلات صح ولا ايه؟؟؟

وياريت لو فى رغبات حضرتك تقترح عليا كام واحدة كدا على سبيل الاحتياط لانى بجد مش عارفة غير انى ابقى معلمة بمدرسة او ممكن فى تطوير المناهج مثلا

مع العلم انا خريجة تربية لغة عربية ودراسات اسلامية (ومعلش بقى بقيت برخم عليكم كتير فى المنتدى اليومين دول)

دمعة تائبه 03-10-2011 06:58 PM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا كنت قرات هنا في المنتدى انه احتمال يتم تعيين الاول والتانى معيدين هل الكلام ده صحيح
وجزاكم الله خيرا

الصصاروخ 03-10-2011 07:05 PM

انا فرحان خالص علشان هشوف د. عبد الرحمن
سؤال يارب القي الاجابة عليه لوكان احد الاوائل مسافر ممكن اخاه يملى الاستمارة بالنيابة عنه ؟
الرجاء الرد يارب اتنا في الدنيا حسنة وفي الاخرة حسنة وقنا عذاب النار

أبو عمر وإلياس 03-10-2011 07:11 PM

جزااااااااااكم الله خيرا يا دكتور عبد الرحمن

طيب لو خريج آداب دراسات إسلامية جامعة المنيا ... ايه الرغبات اللي ممكن يكتبها ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

وجزااااااااااااااكم الله كل خير مرة ثانية

abdelrhem 03-10-2011 07:13 PM

بسم الله الرحمن الرحيم منقول عن محمدمجدى
الاخوه والاخوات تحيه طيبه وبعد
ذهبنا اليوم الى التنظيم والادارة لمتابعه ارسال الورق الى الماليه بعد ان ارجع امس الى القطاع من الصادر كرده فعل اححتجاجيه لفعل الجامعه ..
ذهبنا صباحا لرؤيه المذكره في القطاع فاذا برءيسه القطاع قد استاذنت الوزير لتتاكد من نظام الورق واستاذنته اليوم باكمله .. الشاهد انها قررت ان تراجع الورق سريعا لانها كانت امضته تحت ضغط فلما حصلت الثغرة صممت ان تتاكد بنفسها ودعواها ان هذا الورق بهذه الصوره سيسبب مشاكل ..
اشاهد انها ولله الحمد انهت مراجعتها اليوم بفضل الله تعالى ومنته وسيرسل الورق غدا بامر الله تعالى الى مكتب صفوت ليعتمد المذكرة مرة اخرى ,, ولا ندري ماذا سيفعل غدا غير انه قال انه سيمررها لارسالها للماليه غدا ان شاء الله

بخصوص الجامعة ذهبت الاخت سميه الشاطر الى الجامعه اليوم وقابلت ا محمود شعيب واشتكت له زاعمه اننا تطاولنا عليه في الجهاز وسببناه والجامعه

فاتصل الاخ احمد الصيني ب اشعيب وساله فقال له سميه تقول كذا وكذا
فنفى له هذا الكلام جملة وتفصيلا
واخبره بحقيقة موقفنا منه ومن الجامعة
فاستمع الرجل للكلام واقره وتفهم الموقف ,,
هذا وانا نخبركم بهذه التفاصيل لنعلمكم بحجم الاسى الذي نحن فيه جراء ماتفعله الاخت ولسنا بالذين نقف عند تفاهات الامور ولكن بلغ السيل الزبى وبلغ الامر اشده واستوى ..

abdelrhem 03-10-2011 07:16 PM

بسم الله الرحمن الرحيم
الاخوه والاخوات تحيه طيبه وبعد
ذهبنا اليوم الى التنظيم والادارة لمتابعه ارسال الورق الى الماليه بعد ان ارجع امس الى القطاع من الصادر كرده فعل اححتجاجيه لفعل الجامعه ..
ذهبنا صباحا لرؤيه المذكره في القطاع فاذا برءيسه القطاع قد استاذنت الوزير لتتاكد من نظام الورق واستاذنته اليوم باكمله .. الشاهد انها قررت ان تراجع الورق سريعا لانها كانت امضته تحت ضغط فلما حصلت الثغرة صممت ان تتاكد بنفسها ودعواها ان هذا الورق بهذه الصوره سيسبب مشاكل ..
اشاهد انها ولله الحمد انهت مراجعتها اليوم بفضل الله تعالى ومنته وسيرسل الورق غدا بامر الله تعالى الى مكتب صفوت ليعتمد المذكرة مرة اخرى ,, ولا ندري ماذا سيفعل غدا غير انه قال انه سيمررها لارسالها للماليه غدا ان شاء الله

بخصوص الجامعة ذهبت الاخت سميه الشاطر الى الجامعه اليوم وقابلت ا محمود شعيب واشتكت له زاعمه اننا تطاولنا عليه في الجهاز وسببناه والجامعه

فاتصل الاخ احمد الصيني ب اشعيب وساله فقال له سميه تقول كذا وكذا
فنفى له هذا الكلام جملة وتفصيلا
واخبره بحقيقة موقفنا منه ومن الجامعة
فاستمع الرجل للكلام واقره وتفهم الموقف ,,
هذا وانا نخبركم بهذه التفاصيل لنعلمكم بحجم الاسى الذي نحن فيه جراء ماتفعله الاخت ولسنا بالذين نقف عند تفاهات الامور ولكن بلغ السيل الزبى وبلغ الامر اشده واستوى ..

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 03:48 PM.