بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   اجتماعيات طالب (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=112)
-   -   فضفضة واحد مجهول (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=561801)

لحظة سعادة 24-12-2013 09:13 PM

اصلا مفروض مش نثق فى كلام حد ومنسمعش لحد وخصوصا فى مرحلة الثانوى لان لو ركزنا هنلاقى ان كل الكلام متناقض انا مثلا قررت اعمل حاجة كويسة جدا انى مسمعس لكلام حد انا صحابى فى الاجازة بحس انهم طيبين جدا لكن لما الدراسة بتبدا بحس ان شخصيتهم بتتغير وخصوصا لو كانوا من الاوائل يعنى مثلا صحبتى الاولى على المدرسة قبل كدة كنا بنتكلم على المذاكرة بحس ان كل كلامها متناقض بتقول حجات وبتعمل حجات تانية مع العلم انى من الاوائل وطلعة 3 على لمدرسة الحمد لله بعامل كل الناس كويس ومش ببخل بمعلومة انا عارفاها بس للاسف فى ناس لما نعاملهم كويس مش هيدوك قيمتك فى ناس بتحب المعاملة الوحشة ودول بجداللى انا مش بحب اكلمهم لكن فى ناس كتير حتى لومش شاطرين شخصيتهم رائعة وطيبين والله نفسى دول هم اللى يبقوا صحابى مش اللى انا مصحباهم

هتـــلر 24-12-2013 09:39 PM

بجد لما بطلت اعمل فيها ارسطو و انتقد يمين و شمال و اوجع دماغى حسيت برااحه كبيره
مفيش احلى من انك تقرا لمجرد الاستفاده و المتعه وبس مش عشان تقول لصحابك انا النهارده قريت وسويت و تتفشخر
مفيش احلى من انك تسمع لحد تانى و انت مركز فى كلامه و بتستفيد و مش بتفكر تنتقده حتى لو غلط
بجد فرق شاسع فى الاحساس بين ده و ده
ريح دماغك و اقرا و اتعامل من غير ما تحاول تنتقد و هتحس بفرق كبير

النقد يكون فى الحاجات اللى تمسك وبسسسسس مش اى موضوع و السلام
عشان النقد بيفرز الوحش من الحلو و انت لو منقدتش الحاجه اللى تمسك ممكن تاخد الوحش

غير كده متوجعش دماغك فى النقد

هتـــلر 24-12-2013 09:48 PM

هو فيه بنات بتتكسف دلوقتى و خدودها تحمر و لما حد يزعلها تعيط و تجرى ع السرير تحضن المخده و تقول وحشين كلهم

!!!!!!

هتـــلر 25-12-2013 04:37 PM

قررت انى اعيش فى خيالى وبسس
يلعن ابوك يا واقع

هتـــلر 25-12-2013 04:45 PM

حد يولع فى البيت اللى عايش فيه ده و يخلصنى من الناس ديه
انا جبت اخرى منهم و لو ينفع اتزفت فى اى زفت مكان كنت همشى
انا مش عارف ليه ربنا زنقنى مع ناس انا مش بطيقها ابداً و لا بحبهم
و للاسف محتاج فلوس و مكان اتزفت انام فيه و هم اللى معاهم الحاجتين دول
انا مجبر على كل زفت حاجه فى حياتى
دينى مجبر عليه و شخصيتى و الظروف و كل حاجه

مبقتش طايق زفت حد و لا طايق اتكلم بشكل دبلوماسى مع زفت حد و لا اسمع نصايح معاقه من زفت حد
يوم حلو و عشره زباله

حياه معفنه و ناس اعفن
كلكم عنصريه و بوشين و مقرفين

بجد انا نفسى اكبر باى شكل بسرعه عشان اخلص من اى المغص اللى عايش فيه ده

انا بسكت كتير وبكتم جوايا بس طفح الكيل زى ما بيقولو

و اى شىء هيجى يعلق احسنله ميخشش تانى عشان انا مش ناقص قرف و كلام ماسخ و سخيف و محفوظ
اصل اللى ايده فى النار مش زى اللى ايده فى الميه

يا رب فك ضغطى و همى و ابعد الناس المعفنه عنى عشان جبت اخرى مع مناظرهم

امانى منصو 25-12-2013 05:00 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة not masked (المشاركة 5646162)
والله زيي يبني أنا بعشق الرياضة دي جدا وبحب الامتحان يجيي صعب عشان اقعد افكر يمين وشمال لدرجة أنا كنت وانا صغير بحاول اكتشف قوانين جديدة في الضرب والقسمة واقعد اجرب طرق كتير وكنت كمان إما أكون زهقان اطلع علي السطوح واضرب واقسم ارقام كبيرة في دماغي من غير ورقة وقلم وكده بس أنا كان نفسي ان ادخل كلية قسم رياضة بس (اللي هيا علوم قسم رياضة) بس طبعا أي واحد في ثانوي بيكون هدفه أكبر من كلية علوم فدخلت علمي علوم علي أساس ان أنا بحب الأحياء بعد الرياضة وكمان مجالات علوم في نظري أحلي يلا ربنا يوفقنا

انا كدة على فكرة وبردو دخلت علمى علوم مع انى مش بحب الاحياء اوى لدرجة انى افضلها على الرياضة الرياضة دى كانت كل حياتى بجد بس مش مشكلة كل واحد نصيبة فى حاجة هيشوفها

هتـــلر 26-12-2013 08:24 PM

المعامله الحلوه بعد الاهانه ملهاش اى لازمة
وواضح انك لازم تتقرص جامد عشان تلاقى معامله حلوه او ممكن تسموها شفقه

هتـــلر 26-12-2013 08:33 PM

ضحيت بوقتى و صحتى و نزلت بكل حماس و قعدت اتخطى كل العقبات و نجحت بجدارة انى امر بين العربيات السريعه من غير اى اصابات و تسلقت الكوبرى بكل قوة و حماس واصرار و قعدت امشى بكل ثبات و عزيمة و هدف واحد فى دماغى و امشى وامشى و الناس تبصلى باستغراب و انا مركز ومش مهتم و مسمحتش لحد انه يعطلنى عن هدفى و قعدت امشى و امشى وامشى وكلى اصرار و مسمحتش لاى حد انه يعطلنى عن هدفى العظيم

و بعد رحلة طويله من الاصرار و تخطى العقبات

نجحت انى اوصل لهدفى الكبير اوى بتاع النهارده

و اول ما وصلت حسيت بقشعريرة كبيره و فرحة غامره و كل الجماهير قعدت تصقف

و طلعت الفلوس و اشتريت طبق بسبوووووووووووووووووسه بكل سلاسه و سرعه
و بجد انا مستمتع بتحقيق هدفى

و نصيحه لاى حد حط هدف ادامك و اوعى تتردد و متسمحش لاى حد يشدك ورا مهما كان و اديكو شفتو قصتى اد ايه مؤثرة و اد ايه تعبت بس استحملت و كملت و مهمتمش لاى مشتت او اى صعوبات

ركز على هدفكك و اسعى وراه و ان شاء الله هتحققه
وبجد انا مش قارد اوصفلكم احساسى بعد ما حققت هدفى و اد ايه كان طعمه لذييييييذ و ممتع

اتمنى اكون حفزتكم اكتر

هتـــلر 26-12-2013 08:37 PM

فيه حد من اول حرف من اسمه هند عاوز اقوله مبروووووووووووووووك لقد حصلت على دعوة من القلب :)

هتـــلر 26-12-2013 08:42 PM

نفسى لما حد اصغر منك يعرفك انه بيحترمك و يقدرك متعاملوش بكبرياء عشان خاطرى و تطنشه و تبقى سهل عليك انك تجرحه بسهوله و تهينه عشان بجد انت ممكن تكون بالنسباله حاجه كبيره اوى و معتبرك قدوة و لما يكبر هيقعد يدعيلك كتير و يبقى ضهر ليك كبير اوى ولما يكبر عقله هينضج بشكل كبير و تبقى محتاجه فى حاجات كتيره فحط نفسك مكانه ديماً و فكر كويس قبل ما تتكبر عليه او تطنشه

هتـــلر 26-12-2013 08:45 PM

انا من النوع اللى اقل حاجه ممكن تفرحنى و اقل حاجه ممكن تزعلنى

هتـــلر 26-12-2013 08:49 PM

انا ميهمنيش الناس تشكر فيا و لا لا
اصلاً الشكر بيكون على حاجات ظاهريه مش باطنيه
يعنى ممكن اساعد حد و انا من جوايا عاوز ا***ه بس بساعده عشان سمعتى فالناس هتشكر فيا وتحبنى اوى
وممكن مساعدش حد عشان عندى ظروف صعبه و مينفعش اقول لحد عليها فالناس هتهجونى وقتها و مش بعيد يستحقرونى وده شىء اكيد

انا مش هنكر انى بحرص اوقات كتير انى ارضى الناس على حساب حاجات كتير بحبها بس بجد لازم اخد موقف من الهبل اللى بعمله ده و ابدا اتصرف على حسب اللى مقتنع بيه وبسسسسسسسسسسسسسسس واى حد يحتقرنى احب اقوله الزاوية اللى انت شايف منها غير الزاوية اللى انا شايف منها و لما تبقى تشوف من زاويتى هتفهم

دّقْـــةُ قْـــلِـــبّـ 26-12-2013 09:53 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هتـــلر (المشاركة 5649094)
فيه حد من اول حرف من اسمه هند عاوز اقوله مبروووووووووووووووك لقد حصلت على دعوة من القلب :)

الله يبارك في حضرتك وان شاء الله ربنا يتمم علي خير :p:p

NeVeR CoMe BacK 26-12-2013 11:36 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هتـــلر (المشاركة 5649086)
ضحيت بوقتى و صحتى و نزلت بكل حماس و قعدت اتخطى كل العقبات و نجحت بجدارة انى امر بين العربيات السريعه من غير اى اصابات و تسلقت الكوبرى بكل قوة و حماس واصرار و قعدت امشى بكل ثبات و عزيمة و هدف واحد فى دماغى و امشى وامشى و الناس تبصلى باستغراب و انا مركز ومش مهتم و مسمحتش لحد انه يعطلنى عن هدفى و قعدت امشى و امشى وامشى وكلى اصرار و مسمحتش لاى حد انه يعطلنى عن هدفى العظيم

و بعد رحلة طويله من الاصرار و تخطى العقبات

نجحت انى اوصل لهدفى الكبير اوى بتاع النهارده

و اول ما وصلت حسيت بقشعريرة كبيره و فرحة غامره و كل الجماهير قعدت تصقف

و طلعت الفلوس و اشتريت طبق بسبوووووووووووووووووسه بكل سلاسه و سرعه
و بجد انا مستمتع بتحقيق هدفى

و نصيحه لاى حد حط هدف ادامك و اوعى تتردد و متسمحش لاى حد يشدك ورا مهما كان و اديكو شفتو قصتى اد ايه مؤثرة و اد ايه تعبت بس استحملت و كملت و مهمتمش لاى مشتت او اى صعوبات

ركز على هدفكك و اسعى وراه و ان شاء الله هتحققه
وبجد انا مش قارد اوصفلكم احساسى بعد ما حققت هدفى و اد ايه كان طعمه لذييييييذ و ممتع

اتمنى اكون حفزتكم اكتر

:o:o
هدف ايه طيب؟؟؟؟:blush:

هتـــلر 27-12-2013 12:03 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة never come back (المشاركة 5649400)
:o:o
هدف ايه طيب؟؟؟؟:blush:

ده شىء نسبى
شوفى انتى شاطره فى ايه و اسعى وراه
واتعلمى من تجربتى للوصول للبسبوسه و هتفهمى قصدى
;););)

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 11:16 PM.