بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   اجتماعيات طالب (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=112)
-   -   ملتقى طلاب اولى ثانوى 2009/2010 (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=136146)

repentance 24-10-2009 01:00 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصطفى الشقي (المشاركة 1692118)
بسم الله الرحمن الرحيم

ازيكم يا شباب ايه اخباركم عايزين نتفق على حاجة عندي اقتراح كده يا ريت توافقوني عليه
ايه رأيكم لو نتفق على ميعاد نكون كلنا فايقين كده و فاضيين و ندخل على المنتدى و نتشاور كده مع بعض في المواد اللي عندنا زي ما يكون اجتماع كده بس للاعضاء المتفاعلين في الملتقى بس
ونتكلم على كل حاجة حصلت في الاسبوعين ولا التلاتة في المدارس اللي فاتوا
ارجو الرد بالموافقة او السلب

:romarioxp6::romarioxp6::romarioxp6::slap1qk6::sla p1qk6::slap1qk6:

:039uw8::039uw8::039uw8:

مصطفى الشقي

هو صح زي ما MoHa4eVeR CS_Tamer قال ان الموضوع فشلعشان ظروف خارجه عن ارادة بعضنا ودهوه كان اننا نتجمع كل يوم ممكناقتراحكيبقي نتجمع كل يوم معينفي الاسبوع يعني مثلا مثلا كل يوم جمعه او اي يوم مناسب للكل متهيالي الاعضائ الننشيطين انت و EMINEM - the teen version وفؤه و MoHa4eVeR CS_Tamer وانا الباقي مش بيدخلوا كتير يعني الميعاد نوفقه عليينا احنا مبدئيا واللي يدخل بعد كدهوه يواظب معانا نبقي نعدل الميعاد عشانه مبدئيا اناعندي كل الايام تنفع بس يوم مش ادخل يبقي النت وحش تبقيوا اعذروني بعد انكم ياللا باقي الاعضائ يعرضوا الاوقات اللي تنفع واللي مش فاضيه وفي الاخر نظبط ... شكراع الاقتراح يا مصطفي

repentance 24-10-2009 01:01 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فوءة سامي (المشاركة 1696024)
بلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااش اقتباسات خالص طالما بتزعلك كده وبتدايقك بالشكل ده....

وانتي يا همس ايه اللي انتي بتقوليه ده :slap1qk6:احنا مكدبناكيش ولا حاجة ومحدش قال عليكي كدابة وانا مصدقاكي من الاول ....
انا كنت عايزة اعرف احنا ممكن نكتب من كتب غير كتب المدرسة للبحث ده ولا لا؟
ويبقى البحث كام صفحة؟

كفاية كده وبلاش اكتر عشان مزعلش احدهم:(......سلااااااااا:redface:اااااااام......

يمكن خاني التعبير مش قصد كذبتوني لكن يعني مش متاكديين اووي بس مش اكتر وعادي مش يهمكمالمهم ان في الاخر اتاكدتم وربنا يوفقكم ان شالله

فوءة سامي 24-10-2009 03:11 PM

ايوة كده شاطرة :022yb4: يا همس عبري صح بس انتي برضه مجاوبتيش على الاسئلة اللي انا سالتها;) ....
وعلى فكرة يا جماعة مش لازم نتجمع كلنا في نفس الوقت كل واحد يدخل يرد على المشاركات ويكتب اللي هو عايز يقوله واحنا بنرد:friendsxs3: وبنكتب صدقوني مش هتفرق ...
وبعدين مواعيد كل واحد مش زي التاني فخلونا كده احسن...:bosyht9:

EMINEM - the teen version 24-10-2009 05:29 PM

هو صح مش كل واحد فينا مواعيده زى التانى ف طول ما احنا بنرد على بعض مش لازم نكون مع بعض فى نفس الوقت خصوصا ان نظام المنتدى فى الكتابه نظام مقالى يعنى كل واحد يقول الى هو عايزه ونرد على بعض...

repentance 24-10-2009 06:48 PM

كنت عايزة اعرف احنا ممكن نكتب من كتب غير كتب المدرسة للبحث ده ولا لا؟
اهاا طبعا ينفع تبحثي ع انت او ادخلي المكتبه في المدرسه او روحي قصر الثقافه...( انا عن نفسي حتي الان بدات وروحت المكتبه ودخلت قصر الثقافه وبحثت ع النت وبصيت في الكتب اللي عندنا في البيت في مكتبتنا) ... هو المستر كل ما نساله يقولنا اعملوا اي حاجه يعني هما مش مهتميين اووي لكن خليكي انتي وشطارتك وبدل ما تتعبي في كتابة وبحث وفي الاخر ولا هييبص في بحثك وتبقي ع الفاضي عملتيه خليكي تجذبيه يقراه هو كدهوه كدهوه هيبص ع الماشي لو عرف يلقط اي كلمة وهو بيقلب الورق وعجبه هتبقي خدتي درجتك مجهود فعلا بس حاولى لما تبحثي تكتبي كلام تقدري تكوني فاهماه عشان ممكن يبقي يسالك ممكن وممكن الله اعلم ..
ويبقى البحث كام صفحة؟

بصي المستر بتاعنا مش محدد اي حاجه دهوه اخر ما زهق من اسالتنا قالنا انشاالله تنقلوا من كتاب المدرسه الدرس بالنص لكن في مستر في فصل تاني قال لصحابي مش يقل عن 10 صفحات .. بس اسالي المستر عندك وتوكلي علي الله ... بالتوفيق للجميع ان شالله

فوءة سامي 25-10-2009 12:15 PM

الف الف شكر يا احلى همس في الدنيا انك رديتي عليا:friendsxs3:...
يا جماعة اسالوا اسئلة واكتبوا حاجات جديدة عشان الموضوع يلهلب شوية:giljotiiniug3:....
وبلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااش اقتباسات طويلة عشان محدش يزعل.:mad:......

yoyolover 25-10-2009 03:31 PM

بصراحه انا حاسه ان السنه دى هتبقى جامده
لانو مش هيكون فى مدرسه اسساسا
وياسلام بقى ننام براحتنا ونصحى براحتنا
ومفيش منبهات بعد كده هترن
يااااااااااااااااااااااااااه
هتبقى سنه جااااااااااااااااااااااااااااااااااااامده

EMINEM - the teen version 25-10-2009 07:05 PM

مممم.... نكتب حاجات جديده....احنا لغايه دلوقت مفيش حاجه غير ان مدرستنا بقت صباحى وموضوع الحالات بتاعت انفلونزا الخنازير زى ما هى مفيش جديد بس نسبه الغياب بترتفع....
صح انتم ايه نظام الغياب معاكم

كيــ(أمير الرومانسية)ــمو 25-10-2009 07:11 PM

السلام عليكم
حد سمع يا جماعة عن الأجزاء اللي اتغلت من الكيميا ولا لأ
لأن فيه مدرسين بيقولو اتلغت ومدرسين بيقولو لأ
ياريت الرد

MoHammed Youssef 25-10-2009 07:11 PM

انا فى فصل المتفوقين 30 واحد بيجوا كل يوم والغياب قليل ....
......
ومفيش اخبار عن الامتحانات خالص ..... وبالنسبه للحاجات الملغيه فى المنهج مفش حاجه وصلت لينا ...

MoHammed Youssef 25-10-2009 07:12 PM

والله يا كيمو كل واحد على حسب المحافظه اللى هو فيها ....
فى محافظات وصلت ليها تقارير من المديريه بتاعتها وفى محافظات لسه ...

مصطفى الشقي 25-10-2009 07:24 PM

ازيكم يا جماعة
احب اشكر الناس اللي اهتموا بإقتراحي اللي انا قلته و انا فعلاً كان قصدي اننا نجتمع يوم واحد ومرة واحدة في الاسبوع اللي نكون فيها مجتمعين كلنا واللي عايز يدخل في غير المعاد ده ما فيش مشكلة يعني يبقى زي اجتماع اسبوعي للاعضاء النشيطين

:giljotiiniug3:
:022yb4::022yb4::022yb4::022yb4::022yb4:

وبالنسبة للاخبار الجديدة احنا ما فيش عندنا اي تغير بالنسبة للغياب او المناهج بس طبعا عندنا حاجة كويسة من ناحية الاهتمام من ادارة المدرسة بالناس اللي بيتعبوا اثناء اليوم الدراسي يعني اللي بيحس انه تعبان بينزل للطبيبة عندنا و هي بتهتم بيه و بتكشف عليه و تديله دواء لو متوفر عندها طبعا ده في اي حاجة حتى غير الانفلونزا و البرد لو اي حاجة بس احنا كان عندنا اشتباه في 3 حالات بنتين وولد بس بعد الكشف في اقرب مستشفى حميات طلع انهم عندهم امراض بس بعيدة عن الانفلونزا و اللي بيحس انه مش هايقدر يكمل اليوم بينزل للدكتورة و يستأذن و يروح (( و ده حصل النهاردة ))

ايه بقى اخبار المناااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااهج معاكم انتم مش بتجاوبوا على السؤال ده دائما لييييييييييييييييييييييييييييييييييييييه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!

:006et4::006et4::022yb4::022yb4::friendsxs3::frien dsxs3:

yoyolover 26-10-2009 01:07 PM

ههههههههههههههههههههههه اقولك انا...............
لانه مفيش حد بيفتح المناهج اساسا
وايه موضوع الاجتماع ده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ms_soma 26-10-2009 04:05 PM

انا كمان فى فصل المتفوقين وبيجي حولى 35 طالبة كل يوم والغياب بردوا قليل ومفيش تغيرات عندنا فى المنهج

بنوته بطعم التوته 26-10-2009 07:43 PM

اوكى ايه اليوم ده

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 10:32 AM.