بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   حجرة معلمى اللغات (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=453)
-   -   وحدات المنهج الجديد من مستر سمير فهمي معبد (بالتتابع) (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=222329)

samir Meabed 01-08-2010 04:38 AM

amin dgdgdgdgdgdgd

مصطفى محجوب ثابت محمد 01-08-2010 11:05 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة samir meabed (المشاركة 2457208)
============================
حبيبى مصطفى اشكرك جدا و بعدين ياعم الصف الثانى هكتب اية بعد العمالقة ما كتبوا بعمل مراجعة نهائية كفاية وانا فين اروح يا عمى بين الجماعة الكبار يخليك لى وللوطن العربى يا حبيبى مصطفى

عزيزى مستر سمير لكل انسان طريقته الخاصة و أكيد أنت عندك جديد و أكيد اللى قرأ الوحدات الثلاثة اللى قدمتهم للصف الثانى هيعرف ان فيهم جديد و ده هو اللى خلانى اطلب منك وحدات الصف الثانى و اكرر طلبى مره أخرى و يا ريت تلبيه

ايهاب بدره 01-08-2010 03:22 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة samir Meabed (المشاركة 2465194)
اية لزوم المشاركة يا استاذ ايهاب http://www.thanwya.com/vb/life/buttons/viewpost.gif

شكرا لك
لكن انا حاسس انى انت اعطيتنى المواد بصيغه pdf وانت زعلان او تسخر منى هل هذا صحيح
انا هنا فى منتدى الثانويه العامه لاقوم بتحميل المواد الدراسيه لعلها تفيدنى فى دراستى انا فى تالته ثانوى
شكرا لكل من ساعدنى
شكرا

samir Meabed 01-08-2010 05:10 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة essam wahba (المشاركة 2470723)
بارك الله فيكم مستر سمير - جهد رائع - تمنياتي لكم بالتوفيق

=================
الحمد لله ان الحبيب الغالى مر على مشاركتى و مدح فيها انا عارف انة يرفع من روحى المعنوية ولكنة صادق فى كلامة رجل فى وعودة سمح فى تعاملة و لذيذ اذا حكى و قليل الكلام و متعاون مع الزملاء و يعمل فى صمت حتى فى المصفاة

samir Meabed 01-08-2010 05:12 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ايهاب بدره (المشاركة 2480438)
شكرا لك
لكن انا حاسس انى انت اعطيتنى المواد بصيغه pdf وانت زعلان او تسخر منى هل هذا صحيح
انا هنا فى منتدى الثانويه العامه لاقوم بتحميل المواد الدراسيه لعلها تفيدنى فى دراستى انا فى تالته ثانوى
شكرا لكل من ساعدنى
شكرا

============================
يا ابنى والله مش زعلان انا سعيد بطلبك واى خدمة يا ابنى

samir Meabed 01-08-2010 05:15 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصطفى محجوب ثابت محمد (المشاركة 2479539)
عزيزى مستر سمير لكل انسان طريقته الخاصة و أكيد أنت عندك جديد و أكيد اللى قرأ الوحدات الثلاثة اللى قدمتهم للصف الثانى هيعرف ان فيهم جديد و ده هو اللى خلانى اطلب منك وحدات الصف الثانى و اكرر طلبى مره أخرى و يا ريت تلبيه

================
حبيبى مصطفى كلامك يجعلنى اتحمس بس لما اخلص من الصف الثالث و لما اعمل الثلاثة وحدات ان شاء اعمل الباقين و لك وحدك يا اخى الفاضل و انت تهديهم لمن تحب و طبعا انا منهم بس لى رحاء الصبر و ربنا يعيننى

samir Meabed 01-08-2010 05:16 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عاطف القاضى (المشاركة 2473563)
I really appreciate your great efforts

========================

thank Mr Ataf

samir Meabed 01-08-2010 09:14 PM

الوحدة 15

1 مرفق
بسم الله الرحمن الرحيم
اخوانى الكرام اسف للتاخير و لكن يظهر ان الواحد عجز و بعد عذاب ما يعلم بة الا الله قدرت اكمل الى الوحدة 15
اهديها الى حبيب قلبى الاستاذ خالد غباشى-اخى الفاضل ايمن محمد ابراهيم-استاذ الكل و عمنا السيد صيام
الى التقى النقى حمادة حشيش-الغالى سعيد دراهم-الخلوق عصام وهبة-المهذب جواد عوض-المبدع يعقوب-الجميل ابو بيشو و الى مستر محمد الشاذلى-مستر مصطفى محجوب-و لو نسيت اسم اى واحد يعذرنى و يعاتبنى و يوجة الى اللوم

sayededu 01-08-2010 09:37 PM

اللهم اهده و أولاده و أصلح حالهم و وبارك له فيهم أجمعين...اللهم اجعل له اولاده عوناً له فى الدنيا وسبباً لدخوله الجنة فى الآخرة .

مستر خالد غباشى 01-08-2010 10:09 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sayededu (المشاركة 2482067)
اللهم اهده و أولاده و أصلح حالهم و وبارك له فيهم أجمعين...اللهم اجعل له اولاده عوناً له فى الدنيا وسبباً لدخوله الجنة فى الآخرة .

امين امين امين يارب العالمين........اللهم اجعل عبدك سمير من المخلصين الطائعين

Ayman M.Ebrahim 02-08-2010 12:26 AM

بارك اللهم لعبدك سمير فى كل ما يحب و من يحب
اللهم بلغه رمضان و بارك له فيه
اللهم اعنه على ذكرك و شكرك و حسن عبادتك
اللهم اهد ابنائه و وفقهم الى طاعتك
و اخيرا كم كنت سعيد جدا بسماع صوتك الذى مازال فى اذنى و قلبى حتى الان

ahmaadmay 02-08-2010 02:48 AM

أبشر

التواضع ولين الجانب
لقد كسب رسول الله صلى الله عليه وسلم بتواضعه ولين جانبه قلوب الناس من حوله .ذكر أنس رضي الله عنه صورة من صور تواضعه عليه الصلاة والسلام فقال (( إن امرأة كان في عقلها شئ جاءته فقالت إن لي إليك حاجة قال اجلسي يا أم فلان في أي طرق المدينة شئت أجلس إليك حتى أقضي حاجتك قال فجلست فجلس النبي صلى الله عليه وسلم إليها حتى فرغت من حاجتها)) وعند البخاري : إن كانت الأمة من إماء أهل المدينة لتأخذ بيد رسول الله صلى الله عليه وسلم فتنطلق به حيث شاءت حتى يقضي حاجتها ودخل عليه رجل فأصابته من هيبته رعدة فقال له رسول الله صلى الله عليه وسلم : (( هون عليك فإني لست بملك إنما أنا ابن امرأة من قريش كانت تأكل القديد )) وبهذا الأسلوب والتواضع ولين الجانب دخل الرسول صلى الله عليه وسلم إلى شغاف قلوب الناس من حوله .
أما الظهور بمظهر الأستاذية والنظر إلى المسلمين نظرة دونية فهي صفة شيطانية لا تورث إلا البغض والقطيعة . ((قال أنا خير منه خلقتني من نار وخلقته من طين )) ص، الآية :76 .وقد قال صلى الله عليه وسلم (( من كان هيناً ليناً سهلاً حرمه الله على النار))

samir Meabed 02-08-2010 01:46 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sayededu (المشاركة 2482067)

================
بارك الله فيك يا اخى و لك مثل ما دعوت بة لى

ابو بيشو 02-08-2010 02:21 PM

رائع جدا عزيزى مستر سمير اليك منى كل احترام وتقدير شكرا

مستر سعيد دراهم 03-08-2010 10:50 AM

والله انت رائع يا مستر سمير وجزاك الله احسن الجزاء علي ما تقدم من اعمال فوق الرائعة يا اخي الكريم

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 05:45 AM.