بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   اجتماعيات طالب (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=112)
-   -   "ملتقى طلاب 3 ثانوي" (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=343754)

only one 21-10-2011 04:49 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed doula (المشاركة 4055554)
نكته لكارهى الفيزياء (اللى بيكره الفيزيا مايقرهاش عشان مش ناقصه حد يدعى عليا :))

يُقـال أن نيوتـن و باسكـال و اينشتايـن و كولـوم قـرّروا أن يلعبـوا أستغمّـايـة فـي يـوم مـن الأيـام
فبـدأ اينشتايـن بالعـد 1-2-3 ... و بـدأ الباقـون بالإختبـاء .. ماعـدا نيوتـن حيـث رسـم مربّـع طـول ضلعـه متـر واحـد ووقـف فيـه

وعندما انتهـى اينشتايـن مـن العـد وجـد نيوتـن واقفـاً ... فأمسكـه وقـال لـه ❞مسكتك !❝ .. فقـال نيوتـن : ❞لـم تمسكنـي❝ .. فـردّ آينشتـايـن : ❞كيف ؟؟!❝

قـال نيوتـن: ❞لقد أمسكت (نيوتن \متر مربع) أي أمسكت 'باسكال'❝

.
.
.

كل اللى اتهور وقراها ارجوكم بلاش شتيمه :lol:

ههههههههههههههههههههههههههههههه
بلاش باه.......يلا المسامح كريم:d

only one 21-10-2011 04:51 AM

بس انا حاسه ان البنات بتتهزا كتيييير ف النكت دى ولا ايه:stickjo4: ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
يا احمد...............:p

مصرااويه 21-10-2011 09:12 PM

هههههههههههههههههههههههه بجد التوبك ده جاااااااااااااامد .تسلم الايادي

ahmed doula 21-10-2011 09:22 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة only one (المشاركة 4059124)
بس انا حاسه ان البنات بتتهزا كتيييير ف النكت دى ولا ايه:stickjo4: ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
يا احمد...............:p

ههههههههه نصيبكو كده نعمل ايه بقى

بس انا مش عارف شفت النقط دى فين قبل كده:p:p

ahmed doula 21-10-2011 09:26 PM

نــــــــكــــــــــــــــــتــــــــة ا لـــــــــــعــــــــــيــــــــــــــــــــــــد

عيله اشترت خروف العيد قبل العيد4 شهور الخروف اتعود عليهم و بياكول معاهم ويشرب معاهم وينام لما ينامو ويخروج ويجى معاهم جاه يوم العيد الصبح شافوه بيعيط فسالوه ليه
.
.
.
.
... ...
.
.
.
.
.
.
.
.
....
.
.
قالهم كل الناس اشترت خروف العيد إلا احنا

.
.
.

.
.
وكل سنه وانتو طيبين:d

only one 22-10-2011 10:48 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed doula (المشاركة 4060647)
ههههههههه نصيبكو كده نعمل ايه بقى

بس انا مش عارف شفت النقط دى فين قبل كده:p:p

لا والله نصيبنا كده واول مره تشوف نقط ولا ايه:d
قصدك ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مريم حمزة 23-10-2011 12:02 AM

ارجو المساعدة اصدقاء اولى الثانوى العامة
انا بتدرسى الثانوى العامة المنازل ارجو المواد
على صفحة على بواية الثانوية العامة

miss_egypt 23-10-2011 05:32 AM

هو انا بس عندي سؤال
انت شكلك كده فاضي يا أحمد
بتزاكر امتى؟؟؟!!
وعلى فكرة انا مش بحسد ;)

ahmed doula 23-10-2011 11:45 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة only one (المشاركة 4063119)
لا والله نصيبنا كده واول مره تشوف نقط ولا ايه:d
قصدك ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

لالا ماتخديش فى بالك :cool:

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة miss_egypt (المشاركة 4063492)
هو انا بس عندي سؤال
انت شكلك كده فاضي يا أحمد
بتزاكر امتى؟؟؟!!
وعلى فكرة انا مش بحسد ;)

اولا شكرا اوى على السوال:022yb4:

ثانيا انا كنت زيك كده بردو السنه اللى فاتت (فاكر الدنيا حت ودح والكمبيوتر حرام شرعا):mad:

ثالثا اما السنه خلصت حسيت انى بنفخ فى قربة مخرومه بزاكر بدون فايده للمزاكره:romarioxp6:

رابعا انا مش بحبطك لالا زاكرى كتير عشان السنه الجايه تعملى زيى وتنفضى وتعرفى ان المزاكره مش بتفرق اوى:p

خامسا انا لسه مابتدش اصلا مزاكره انا مش بذاكر دلوقتى خالص كده زى البشر العاديين :006et4:

سادسا وده الاهم انا خلاص ابتديت من انهارده المزاكره والحمد لله:blush:

سابعا وقتى كتير عشان مش باخد دروس تقريبا (هما الانجليش والفيزيا والرياضه) والباقى مع نفسك:bosyht9:

ثامنا قولى لو زاكرت 6 ساعات فى اليوم ونمت 8 ساعات ورحت 3 ساعات دروس هيتبقى بردو 7 ساعات لعب

تاسعا لو حد حسدنى هاجى ازغده فى قلبه:blush:

واخيرا :d:d:d

only one 24-10-2011 03:22 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed doula (المشاركة 4063780)
لالا ماتخديش فى بالك :cool:
اووووووووووووووووووك

ثانيا انا كنت زيك كده بردو السنه اللى فاتت (فاكر الدنيا حت ودح والكمبيوتر حرام شرعا):mad:

ثالثا اما السنه خلصت حسيت انى بنفخ فى قربة مخرومه بزاكر بدون فايده للمزاكره:romarioxp6:

رابعا انا مش بحبطك لالا زاكرى كتير عشان السنه الجايه تعملى زيى وتنفضى وتعرفى ان المزاكره مش بتفرق اوى:p

خامسا انا لسه مابتدش اصلا مزاكره انا مش بذاكر دلوقتى خالص كده زى البشر العاديين :006et4:

سابعا وقتى كتير عشان مش باخد دروس تقريبا (هما الانجليش والفيزيا والرياضه) والباقى مع نفسك:bosyht9:

ثامنا قولى لو زاكرت 6 ساعات فى اليوم ونمت 8 ساعات ورحت 3 ساعات دروس هيتبقى بردو 7 ساعات لعب

:022yb4::022yb4::022yb4: بس مش للدرجه دى انا حاسه انك مكبر ماتبنيش حاجه ع اساس اسنه اللى فاتت عشان كانت بايظه بكل المقاييس المهم انك تتعب السنه دى عشان مستقبلك وتالته اصعب بكتيييييييييييييييير واكيد الكل حاسسس بده.......................................نقط اهى

miss_egypt 24-10-2011 04:32 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed doula (المشاركة 4063780)

العفو يا سيدي:blush: وربنا يوفقك

ahmed doula 24-10-2011 10:08 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة only one (المشاركة 4065412)
:022yb4::022yb4::022yb4: بس مش للدرجه دى انا حاسه انك مكبر ماتبنيش حاجه ع اساس اسنه اللى فاتت عشان كانت بايظه بكل المقاييس المهم انك تتعب السنه دى عشان مستقبلك وتالته اصعب بكتيييييييييييييييير واكيد الكل حاسسس بده.......................................نقط اهى

لالا السنه اللى فاتت ايه يا عمونا انا طول عمرى كده وطول عمرى بطلع الاول ع المدرسه اللهم زدنى وقارا وتواضعا وحياءا وارزقنى فسيح جناتك

والسنادى والله اسهل من اللى فاتت انتى بس اللى حاطه x دماغك ان الفيزيا ااااااخ يالهوى والرياضه يااااه حوستى والعربى طاطووووووووه حسين والانجليزى انت تانى احنا مش هنخلص فلازم تحسى انها صعبه شويه

نصيحه غاليه منى بس مش هحاسبك عليها .............................................. :bosyht9:

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة miss_egypt (المشاركة 4065456)
العفو يا سيدي:blush: وربنا يوفقك

هو ده كل اللى قريتيه (شكرا) ماعلينا

ربنا يوفقنى ويوفقنى ويوفقنى كلنا (اللى عايز يدعى يدعى لنفسه انا مش بدعى لحد)

OoOomarOoO 24-10-2011 11:59 PM

على فكرة الامتحانات هتيجى صعبة أووووى عشان المجاميع .. المشكلة أنى فى 2 لو جات صعبة أوووى هروح .. أعمل أعتصام أدام الوزارة .. ههههههههه

only one 25-10-2011 02:28 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed doula (المشاركة 4065647)
لالا السنه اللى فاتت ايه يا عمونا انا طول عمرى كده وطول عمرى بطلع الاول ع المدرسه اللهم زدنى وقارا وتواضعا وحياءا وارزقنى فسيح جناتك

والسنادى والله اسهل من اللى فاتت انتى بس اللى حاطه x دماغك ان الفيزيا ااااااخ يالهوى والرياضه يااااه حوستى والعربى طاطووووووووه حسين والانجليزى انت تانى احنا مش هنخلص فلازم تحسى انها صعبه شويه

نصيحه غاليه منى بس مش هحاسبك عليها .............................................. :bosyht9:

هو ده كل اللى قريتيه (شكرا) ماعلينا

ربنا يوفقنى ويوفقنى ويوفقنى كلنا (اللى عايز يدعى يدعى لنفسه انا مش بدعى لحد)

لا قوللى حسابك كام ميهمكش يعنى:p
وادعى للناس عشان الناس تدعيلك ياعم ولا دى بفلوس برده يابااى...............:angry2:

Free Canary 26-10-2011 01:21 PM

ماعتقدش انهم ممكن يسمحوا لعدد كبير اوي كدة يعدي زي السنة اللي فاتت
و ده معناه ان الامتحانات هتيجي تشيّب :D >>>>>احتمال الى حد ما كبير طبعاً :)
و بالتالي اطمئنوا ... الطب وقتها ممكن ياخد من 98,5 .. أنا مش بحلم على فكرة :p >>>بس دي توقعات عادية جدا و ماعتقدش يعني انهم ممكن يسمحوا ان الطب ياخد من 99 أو مثلا المجاميع الباقية تنط اوي كدة في العالي و ربنا يستر :)
احنا بنعمل اللي علينا و بس و احسن حاجة فعلاً مانشغلش نفسنا بالموضوع ده :)

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 01:23 PM.