بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   أرشيف المنتدي (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=513)
-   -   جروب طلاب الصف الاول الثانوى (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=335960)

ندا حسن 13-07-2011 09:03 AM

الاسم /أسماء
السن /15
الهوايات/قراءة القران الكريم والقراءة بشكل عام
المحافظة/الدقهلية
انا برجح ان الدروس تبدأ فى اول 8 خاصة ان المواد هتزيد السنة دى وهتبقى اشمل واكتر من اى سنة وكمان الدراسة هتتاخر يمكن لاول عشرة يعنى مش هيبقى فى وقت كاف ايام الدراسة ولو هنبدا المواد اللى مش هتتغير بس زى الفرنساوى الانجليزى اهه يخفف عننا شوية وبالنسبة لتغير المواد كل المواد هتتغير باستثناء الانجليزى والفرنساوى هيزيد فيهم موضوعات بس عن الثورة لكن مش هيتغيروا واكيد التاريخ هيضيفوا ليه برده دروس عن الثورة والتربية الوطنية و الحاسب الاى كمان مش هيتغير وكمان السنة الحاسب هيضاف للمجموع ماشى مع دفعتنا وكمان لو فى نظام ملف انجاز تبقى كارثه بصراحة خايفة من السنة دى زيادة عن اى سنة ربنا يستر ويوفقكم جميعا

asmaa232 13-07-2011 09:52 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ندا حسن (المشاركة 3676920)
الاسم /أسماء
السن /15
الهوايات/قراءة القران الكريم والقراءة بشكل عام
المحافظة/الدقهلية
انا برجح ان الدروس تبدأ فى اول 8 خاصة ان المواد هتزيد السنة دى وهتبقى اشمل واكتر من اى سنة وكمان الدراسة هتتاخر يمكن لاول عشرة يعنى مش هيبقى فى وقت كاف ايام الدراسة ولو هنبدا المواد اللى مش هتتغير بس زى الفرنساوى الانجليزى اهه يخفف عننا شوية وبالنسبة لتغير المواد كل المواد هتتغير باستثناء الانجليزى والفرنساوى هيزيد فيهم موضوعات بس عن الثورة لكن مش هيتغيروا واكيد التاريخ هيضيفوا ليه برده دروس عن الثورة والتربية الوطنية و الحاسب الالى كمان مش هيتغير وكمان السنة دى الحاسب هيضاف للمجموع ماشى مع دفعتنا وكمان لو فى نظام ملف انجاز تبقى كارثه بصراحة خايفة من السنة دى زيادة عن اى سنة ربنا يستر ويوفقكم جميعا

اها بس انتى بتقولى ان الدراسة هتتأخر لاول عشرة ليه؟؟؟
بس انا سمعت ان خلاص مفيش تغيير

Amira Mamdouh 13-07-2011 10:52 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة asmaa232 (المشاركة 3677057)
اها بس انتى بتقولى ان الدراسة هتتأخر لاول عشرة ليه؟؟؟
بس انا سمعت ان خلاص مفيش تغيير

وانا سمعت ان فى تغيير وتأجيل علشان احنا اخدنا كتير جدامن المنهج فى إعدادى وسمعت كمان ان مفيش تغيير علشان الوضع غير مستقر ومفيش اى كلام مؤكد :slap1qk6: ربنا يستر :bosyht9:

بس انا خايفة اذاكر وبعدين المنهج يتغير :giljotiiniug3:
وخايفة مذاكرش وبعدين ميتغيرش والوقت ياخدنى:giljotiiniug3:

Mahmoud Habib 13-07-2011 03:41 PM

اقتباس:

الاسم:احمد رضا احمد
السن:16
المحافظة:حبيبة قلبى الاسماعيلية
الهواية:انى اتفرج على فريق عمرى الدراويش
موضوع جيد جدا وارجو من دارك مان انو يعملجروب على الفيس بوك علشان يكون التواصل اسهل واكبر وشكرا.
ياااااااااه فينك من زمان ياحمد أخيرااااااا شخص عنده 16 سنة :)

Mahmoud Habib 13-07-2011 03:42 PM

طب يا جماعة بفرض المنهج ما اتغيرش .. في دروس ناقصانا اصلا زي درس المصادر ف اللغة العربي كان على 3ع السنة اللي فاتت وشالوه من علينا وغيره كتير .. تفتكروا ايه اللي حيكون؟

asmaa232 13-07-2011 03:46 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة just l0rd (المشاركة 3678571)
طب يا جماعة بفرض المنهج ما اتغيرش .. في دروس ناقصانا اصلا زي درس المصادر ف اللغة العربي كان على 3ع السنة اللي فاتت وشالوه من علينا وغيره كتير .. تفتكروا ايه اللي حيكون؟

هو المستر بتاع الدرس ادانا فكرة عنه السنة اللى فاتت ولو حكمت يعنى ممكن يشرحه تانى عادى

Mahmoud Habib 13-07-2011 03:59 PM

اقتباس:

هو المستر بتاع الدرس ادانا فكرة عنه السنة اللى فاتت ولو حكمت يعنى ممكن يشرحه تانى عادى
ايوة ما هو أكيد لو حكمت حيشرحه بس كده يبقى النظام أصلا فاشل من أساسه أنا زهقت خلاص كل حاجة فاشلة ولحد دلوقتي مش عارفين المناهج حتتغير ولا لأ حاجة تقرف

Amira Mamdouh 13-07-2011 05:04 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة just L0RD (المشاركة 3678643)
ايوة ما هو أكيد لو حكمت حيشرحه بس كده يبقى النظام أصلا فاشل من أساسه أنا زهقت خلاص كل حاجة فاشلة ولحد دلوقتي مش عارفين المناهج حتتغير ولا لأ حاجة تقرف

هوا مهما كان الى هيحصل سواء المنهج هيتغير ولا لأ احنا هنعانى شوية السنة دى :040vk0: (على اساس كنا ناقصين ) بس لو اتغير هيكون احسن بكتير علشان نكون ماشيين على النظام الى مشينا عليه :giljotiiniug3:

General Ahmed 13-07-2011 05:55 PM

انا جايب 294 وكانت المدرسه بتعرض علينا نروح مدرسة زويل بتاعة المتفوقين اللى فى 6 اكتوبر بس يا خساره مش هعرف اروح عشان ظروف المكان وكده

asmaa232 14-07-2011 01:10 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة just l0rd (المشاركة 3678643)

يعنى هى جات على دى ماهو دا العادى منهم ايه يا جماعة مش فاكرين دروس القراءة ف العربى بتاعنا كانت ايه كانت كلها حيوانات وطيور
يلا ربنا يستر

asmaa232 14-07-2011 01:11 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة (* ميرو *) (المشاركة 3678919)
هوا مهما كان الى هيحصل سواء المنهج هيتغير ولا لأ احنا هنعانى شوية السنة دى :040vk0: (على اساس كنا ناقصين ) بس لو اتغير هيكون احسن بكتير علشان نكون ماشيين على النظام الى مشينا عليه :giljotiiniug3:

على رايك كدا كدا بايظة

ندا حسن 15-07-2011 09:10 AM

ممكن اللى عنده ى خبر جديد يبلغنا بيه على طول

ندا حسن 15-07-2011 09:11 AM

فى اى اخبار جديدة عن المنهج

ندا حسن 15-07-2011 09:20 AM

انا بقول احتمال تتاجل لاول عشرة عشان الاوضاع لسه ماستقرتش وكمان فى شهر 9 هيكون فيه انتخابات رئاسة وانتخابات تانية كتير فاكيد هيبقى فى اجازات فطبيعى ياجلوها لاول عشرة بس اكيد المنهج هبتغير انا شوفت المنهج القديم فى الكيمياء اخدنا دروس من المنهج وفى الرياضيات اخدنا وحدتين جبر ووحدة هندسة وفى العربى اخدنا النحو كله باستثناء المصادر يعنى اكيد هيتغير وربنا يستر بقى من نظام ملف اانجاز دا بجد اللى مخوفنى اوى وربنا معاكم ومعايا ان شاء الله

Eng. Ahmed Hekal 15-07-2011 09:28 AM

الاسم احمد
السن 15
الهواية الانترنت والكمبيوتر والقراءة وكرة القدم
المجموع في 3 ع 292

انا مش هاخد دروس في 1 ثانوي ان شاء الله وهخش اختبارت المتفوقين الي في عين شمس يارب اتقبل

والمدارس احتمال تتأجل عشان الانتخابات

ورادعو بالشفاء للاستاذ احمد حمدي بتاع العلوم
ربنا يشفيه

غيث السما 15-07-2011 01:06 PM

الاسم :الاء
السن :15
الهوايات :النت وتعلم الجديد فى الانجليزيه
المجموع:كت نقصه الترم الاول 10 درجات والترم الثانى نقصت 2 درجه جبت 288والحمد لله
المحافظه :الغربيه

يا جماعه هوه محدش يعرف حاجه عن تنسيق الغربيه انا زهقت عايزه اودى ملفى بقى انا مش قلقانه بس لسه لحد دلوقت مخدوش مننا الملف ياريت بعد ازنكم الاقى اجابه ممكن.........

asmaa232 15-07-2011 01:37 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ندا حسن (المشاركة 3686678)
فى اى اخبار جديدة عن المنهج

ادينا مستنيين اهو :bosyht9:

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ندا حسن (المشاركة 3686708)
انا بقول احتمال تتاجل لاول عشرة عشان الاوضاع لسه ماستقرتش وكمان فى شهر 9 هيكون فيه انتخابات رئاسة وانتخابات تانية كتير فاكيد هيبقى فى اجازات فطبيعى ياجلوها لاول عشرة بس اكيد المنهج هبتغير انا شوفت المنهج القديم فى الكيمياء اخدنا دروس من المنهج وفى الرياضيات اخدنا وحدتين جبر ووحدة هندسة وفى العربى اخدنا النحو كله باستثناء المصادر يعنى اكيد هيتغير وربنا يستر بقى من نظام ملف اانجاز دا بجد اللى مخوفنى اوى وربنا معاكم ومعايا ان شاء الله

اها طيب يارب بقى السنة دى تعدى على خير
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحمد باشا هيكل (المشاركة 3686727)
الاسم احمد
السن 15
الهواية الانترنت والكمبيوتر والقراءة وكرة القدم
المجموع في 3 ع 292

انا مش هاخد دروس في 1 ثانوي ان شاء الله وهخش اختبارت المتفوقين الي في عين شمس يارب اتقبل

والمدارس احتمال تتأجل عشان الانتخابات

ورادعو بالشفاء للاستاذ احمد حمدي بتاع العلوم
ربنا يشفيه

ربنا يشفيه يارب
بس بجد كويس انك مش تاخد دروس لانها حاجة مضيعة للوقت جدااا

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة غيث السما (المشاركة 3687289)
الاسم :الاء
الهوايات :النت وتعلم الجديد فى الانجليزيه
المجموع:كت نقصه الترم الاول 10 درجات والترم الثانى نقصت 2 درجه جبت 288والحمد لله
المحافظه :الغربيه

يا جماعه هوه محدش يعرف حاجه عن تنسيق الغربيه انا زهقت عايزه اودى ملفى بقى انا مش قلقانه بس لسه لحد دلوقت مخدوش مننا الملف ياريت بعد ازنكم الاقى اجابه ممكن.........

انا بردو م الغربية بس معرفش حاجة عن التقديم والكلام دا اصل بابا هو اللى معاه الورق :d

Amira Mamdouh 15-07-2011 06:33 PM

طيب ليه الحيرة دى كلها تعالوا نطلع على ميدان التحرير هــــــء هـــــء :)

asmaa232 15-07-2011 07:44 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة (* ميرو *) (المشاركة 3688910)
طيب ليه الحيرة دى كلها تعالوا نطلع على ميدان التحرير هــــــء هـــــء :)

ههههههه تسدقى فكرا بردو مجاتش علينا يعنى

المســ نور ــتقبل 15-07-2011 08:53 PM

الاسم : عمرو عبد الفتاح سعد
اللقب:نور المستقبل
المحافظة : القليوبية
الهوايات :الكتابة والقراءة والتحاور والنقاش والتصفح حول المواقع التعليمية

مصطفى مزيد 15-07-2011 09:02 PM

يا ماعة المنهج ان شاء هيتغير وكيف لايتغير واحنا درسنا فى الاعدادى معظمه او كله بس ممكن يتأخر المنهج الجديد شوية بسبب الاوضاع اللى فى البلد وكمان ممكن وزير التربية والتعليم يتغير فى التعديل الوزارى الجديد اما بالنسبة للمدارس فهى سوف يتم تأجيلها وعلى الاقل سوف تبدأ فى اول اكتوبر اما بالنسبة للدروس ففى العربى والرياضة(جبر وهندسة وحساب مثلثات) وانجليزى وفرنساوى وكيمياء اتمنى ان تنال اعجابكم

Amira Mamdouh 15-07-2011 09:13 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة المســ نور ــتقبل (المشاركة 3689481)
الاسم : عمرو عبد الفتاح سعد
اللقب:نور المستقبل
الهوايات :الكتابة والقراءة والتحاور والنقاش والتصفح حول المواقع التعليمية

اهلا بحضرتك

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصطفى مزيد (المشاركة 3689519)
يا ماعة المنهج ان شاء هيتغير وكيف لايتغير واحنا درسنا فى الاعدادى معظمه او كله بس ممكن يتأخر المنهج الجديد شوية بسبب الاوضاع اللى فى البلد وكمان ممكن وزير التربية والتعليم يتغير فى التعديل الوزارى الجديد اما بالنسبة للمدارس فهى سوف يتم تأجيلها وعلى الاقل سوف تبدأ فى اول اكتوبر اما بالنسبة للدروس ففى العربى والرياضة(جبر وهندسة وحساب مثلثات) وانجليزى وفرنساوى وكيمياء اتمنى ان تنال اعجابكم

شكرا على الإفادة

غيث السما 16-07-2011 10:59 AM

ماشى يا asmaa232 ده مش وقت هزار يعنى وعلى العموم انا الحمد لله هقدم بكره

ندا حسن 17-07-2011 08:58 AM

ايه الاخبار ياجماعة انا مليت اوى بجد

ندا حسن 17-07-2011 09:04 AM

ربنا يعديها على خير امين يارب اى حد وصلتله اخبار ياجماعة يبلغننا وانا ان شاء لو وصلنى اى خبر هحتفظ بيه لنفسى بس هههههههههههههههه بهزر طبعا ان شاء الله هبلغكم علطول انا عارفة انتم قلقانين ازاى لانى انا برده مجربة القلق ده

طالبةُ التفوقِ 17-07-2011 09:47 AM

ازيكم يا جماعة عاملين ايه أخبار الاجازة ايه
أنا اسمى آلاء
المجموع : 295 والتانية على مدرستى :(كنت كل سنة الاولى بس اتظلمت يلا الحمد لله ربنا يوفقنا فى الثانوى:)
الهوايات : أكيد النت والقراءة شوية :)
الدروس بقى هروح فى كله ماعدا المواد ايلى فيها حفظ زى الفلسفة والتاريخ والجغرافيا والعربى مش هروح برده
المناهج انا سمعت والله من الوزير انهم مش هيلحقوا يغيروا عشان دى حكومة انتقالية وان التطوير بيحطوا ليه خطة
بس والله كده كويس احنا لو النظام اتغير كانت هتبقى سنة واحدة يعنى حوالى 11 مادة او اكتر فى تالتة يعنى هيبقى صعب ولا ايه رأيكم ؟

!! Dark Man !! 17-07-2011 10:25 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اسلامى عزتى (المشاركة 3692986)
ازيكم يا جماعة عاملين ايه أخبار الاجازة ايه
أنا اسمى آلاء
المجموع : 295 والتانية على مدرستى :(كنت كل سنة الاولى بس اتظلمت يلا الحمد لله ربنا يوفقنا فى الثانوى:)
الهوايات : أكيد النت والقراءة شوية :)
الدروس بقى هروح فى كله ماعدا المواد ايلى فيها حفظ زى الفلسفة والتاريخ والجغرافيا والعربى مش هروح برده
المناهج انا سمعت والله من الوزير انهم مش هيلحقوا يغيروا عشان دى حكومة انتقالية وان التطوير بيحطوا ليه خطة
بس والله كده كويس احنا لو النظام اتغير كانت هتبقى سنة واحدة يعنى حوالى 11 مادة او اكتر فى تالتة يعنى هيبقى صعب ولا ايه رأيكم ؟

منورة والله يا آلاء والف مبروك
بس بالنسبة للمواد الفلسفة والتايخ والجغرافيا دول من السهل اننا نذاكرهم فى البيت لكن العربى صعب جدا وخصوصا اننا هناخذ بلاغة وده كتاب كبير لواحده ولسه النحو والنصوص والقراءة والادب والترجمة وحاجات طويلة جدا الاحسن انك تاخذى العربى فى درس خصوصى وخصوصا ان العربى مهم جدا فى ثانية وثالثة وبالنسبة لتطوير المناهج المنهج احتمال كبير انه ميتغيرش بسبب الظروف الحالية
بالنسبة انا متهالى لو بقيت سنة واحدة هيقسموها الى ترمين زى اولى ثانوى7 فى الترم الاول و 7 فى الترم الثانى
بس هو اتراجعوا عن نظام السنة الواحدة يا خسارة

طالبةُ التفوقِ 17-07-2011 05:00 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة !! Dark man !! (المشاركة 3693066)

منورة والله يا آلاء والف مبروك
بس بالنسبة للمواد الفلسفة والتايخ والجغرافيا دول من السهل اننا نذاكرهم فى البيت لكن العربى صعب جدا وخصوصا اننا هناخذ بلاغة وده كتاب كبير لواحده ولسه النحو والنصوص والقراءة والادب والترجمة وحاجات طويلة جدا الاحسن انك تاخذى العربى فى درس خصوصى وخصوصا ان العربى مهم جدا فى ثانية وثالثة وبالنسبة لتطوير المناهج المنهج احتمال كبير انه ميتغيرش بسبب الظروف الحالية
بالنسبة انا متهالى لو بقيت سنة واحدة هيقسموها الى ترمين زى اولى ثانوى7 فى الترم الاول و 7 فى الترم الثانى
بس هو اتراجعوا عن نظام السنة الواحدة يا خسارة

بنورك ربنا يخليك والله يبارك فيك انا العربى مش هاخد لأن ماما مدرسة عربى وانا الحمد لله بحب العربى واعرف حاجات فى البلاغة والنحو من ثانوى الحمد لله ربنا يوفقك يارب ويوفقنا جميعا

asmaa232 18-07-2011 01:43 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة غيث السما (المشاركة 3691214)
ماشى يا asmaa232 ده مش وقت هزار يعنى وعلى العموم انا الحمد لله هقدم بكره

اممممم على فكرا يعنى انا مش شايفة هزار ايه ف اللى انا قولته :excl:

ندا حسن 18-07-2011 03:40 PM

ها ياجماعة فى اى اخبار جديدة النهارده انا هبدا درس فرنساوى يوم 20/7 يعنى يو الاربعاء الجاى فى المنهج القديم مسيو قال انه مش هيتغير واتاكد من كده ممكن انتم كمان تاخدوا فرنساوى اهه يخفف عليكم شوية ايام الدراسة وكمان نتاسس فيه من الاول صح عشان مادة جديدة علينا السنة دى وربنا معاكم ومعايا

ندا حسن 18-07-2011 04:14 PM

بس يالاء ى مواد فى الثانوى اخدنا منها دروس كتير زى منهج النحو مثلا درسناه كله باستثناء المصادر بس والكيمياء اخدنا منها دروس كتير وكذلك الرياضيات اخدنا وحدتين جبر ووحدة هندسة يبقى ازاى مش هيتغير وبعدين هما مش لسه بيغيروا المنهج فى الاجازة هما بيغيروا فيه من السنة اللى فاتت يدوب خلصوا كتب 3 اعدادى وبداوا فى اولى ثانوى على طول فاحتمال كبير يتغير لكن بالنسبة ان الثانوية على دفعتنا تبقى سنة واحدة فده لسه مش اكيد ولو بقت سنة واحدة هتبقى ترمين فعلا وانا مارجحش انها تبقى سنة بترمين ياما سنتين ياما نة واحدة دا من وجهة نظرى ومبروك على مجموعك وان شاء الله تطلعى الاولى فى اولى ثانوى ومتزعليش طب مانا طالعة الاولى ى تالتة اعدادى بس مجموعى اقل منك بس اللى ضربنى الحاسب عموما مبروك كمان مرة ولو فى اى اخبار جديدة ياريت تبلغينا على طول

Amira Mamdouh 18-07-2011 05:42 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ندا حسن (المشاركة 3699738)
ها ياجماعة فى اى اخبار جديدة النهارده انا هبدا درس فرنساوى يوم 20/7 يعنى يو الاربعاء الجاى فى المنهج القديم مسيو قال انه مش هيتغير واتاكد من كده ممكن انتم كمان تاخدوا فرنساوى اهه يخفف عليكم شوية ايام الدراسة وكمان نتاسس فيه من الاول صح عشان مادة جديدة علينا السنة دى وربنا معاكم ومعايا

شكرا يا ندا:friendsxs3: وانا هتكلم مع المستر علشان نبدأ درس من الاسبوع الجاى إن شاء الله مع انهم مش بيبتدوا غير فى شهر 9:028ja7:

طالبةُ التفوقِ 19-07-2011 08:28 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ندا حسن (المشاركة 3699972)
بس يالاء ى مواد فى الثانوى اخدنا منها دروس كتير زى منهج النحو مثلا درسناه كله باستثناء المصادر بس والكيمياء اخدنا منها دروس كتير وكذلك الرياضيات اخدنا وحدتين جبر ووحدة هندسة يبقى ازاى مش هيتغير وبعدين هما مش لسه بيغيروا المنهج فى الاجازة هما بيغيروا فيه من السنة اللى فاتت يدوب خلصوا كتب 3 اعدادى وبداوا فى اولى ثانوى على طول فاحتمال كبير يتغير لكن بالنسبة ان الثانوية على دفعتنا تبقى سنة واحدة فده لسه مش اكيد ولو بقت سنة واحدة هتبقى ترمين فعلا وانا مارجحش انها تبقى سنة بترمين ياما سنتين ياما نة واحدة دا من وجهة نظرى ومبروك على مجموعك وان شاء الله تطلعى الاولى فى اولى ثانوى ومتزعليش طب مانا طالعة الاولى ى تالتة اعدادى بس مجموعى اقل منك بس اللى ضربنى الحاسب عموما مبروك كمان مرة ولو فى اى اخبار جديدة ياريت تبلغينا على طول

مرسى على مروك يا قمر والله انا ايلى عرفته ان المناهج مش هتتغير عشان ظروف البلد وبعدين ايلى احنا خدناه درس ولادرسين مش هيأثر هههه وبعدين خلينا نبقى عارفين المنهج والعربى احنا مخدناش بلاغة هو النحو ايلى وخدين بعض الحاجات بس والفيزياء خدنا فصل من اولى ثانوى بس الفصل ده فى اولى برموز انجلش وتوسعة شوية والكيمياء كنا هناخد من عندهم بس اتحذف ولو تلاحظى إن المحاليل وسرعة التفاعل الكيميائى لما اتحذف كان مكتوب فى موقع الوزارة سبب الحذف سيتم تدريسه فى الصف الاول الثانوى فمعنى كده ان المنهج مش هيتغير وبعدين الله أعلم
إذا كان على الدرجات فأنا كمان نقصت فى الحاسب درجة ونص نص ظلم والله ودرجة فى غلطة هايفة معرفش غلطتها ازاى هههههههه واتظلمت برده فى الانجلش والرياضة يلا الحمد لله أهم حاجة تانية وتالتلة ثانوى أسفة على التطويل :022yb4:

طالبةُ التفوقِ 19-07-2011 08:30 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة (* ميرو *) (المشاركة 3700519)
شكرا يا ندا:friendsxs3: وانا هتكلم مع المستر علشان نبدأ درس من الاسبوع الجاى إن شاء الله مع انهم مش بيبتدوا غير فى شهر 9:028ja7:

أنا كمان ايلى هيجوا معايا بالذات فى الفرنساوى عايزين يبدأو واحد تسعة وانا عايزة ابدأ اول تمانية هبقى اكلمه بقى ان شاء الله :022yb4:

asmaa232 19-07-2011 09:49 AM

على فكرا يا جماعة انا بدأت درس الرياضيات واخدنا حساب مثلثات ع المنهج القديم بردو

Prof mario 19-07-2011 10:33 AM

بجد يا عنى المنهج فعلا مش هيتغير

انا هبدا من السبت دروس الانجليزى والفرنساوى

لكن الرياضيات و الفيزياء قالوا لا لما تبدا الدراسة علشا يتاكدوا

asmaa232 19-07-2011 08:00 PM

هو مفيش اى اخبار دلوقتى يبقى اكيد مفيش اى حاجة جديدة ولا ايه

!! Dark Man !! 19-07-2011 10:45 PM

انا ان شاء الله هبدا العربى يوم 26 - 7 :)
والباقى اول 8 :stickjo4:
ربنا يوفقنا جميعا :078111rg3:

zoksh2010 19-07-2011 11:43 PM

انا

اسمي

احمد

سني 15

المحافظه : سوهاج

الهوايات : نت وفوتوشوب

ايه ياجماعه اخبار المناهج فيه تغيير ولا ايه

Amira Mamdouh 20-07-2011 12:02 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zoksh2010 (المشاركة 3705385)
انا

اسمي

احمد

سني 15

المحافظه : سوهاج

الهوايات : نت وفوتوشوب

ايه ياجماعه اخبار المناهج فيه تغيير ولا ايه

اهلا بيك معانا فى الجروب
وبالنسبة للمنهج احنا منعرفش غير ان مفيش تغييرات فى الفرنساوى والانجليزى والباقى مش متأكدين:excl:

zoksh2010 20-07-2011 12:26 AM

اه

انا هابدأ درس انجلش السبت دا

اما الباقي ف 1
فشهر 8

Amira Mamdouh 20-07-2011 01:02 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zoksh2010 (المشاركة 3705612)
اه

انا هابدأ درس انجلش السبت دا

اما الباقي ف 1
فشهر 8

انا هبدأ فرنساوى يوم الثلاثاء الجاى والباقى فى نص شهر 8 او 9 :frown:

zoksh2010 20-07-2011 01:08 AM

ربنا معاك

شفت حاجه كدا من المناهج القديمه تخض

asmaa232 20-07-2011 04:35 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zoksh2010 (المشاركة 3705862)
ربنا معاك

دا العادى وهو احنا لسا شوفنا حاجة:stickjo4::stickjo4::stickjo4:

Mahmoud Habib 20-07-2011 05:29 AM

اقتباس:

المناهج القديمة كوووووووولها تخض .. مش كفاية شكل الكتب الكئيب

غيث السما 20-07-2011 11:43 AM

ربنا يسهل انا هبدأ دروس من يوم 26 العربى والمواد الباقيه كلها هبدأ يوم الاتنين اول رمضان والله مش عارفه احنا هنستحمل ازاى لازم اول رمضان نبدأ الدروس يلا ربنا معانا كلنا ده غير ان المواد القديمه محتاجه تعب ومذاكره جامده ده كتاب الدراسات فتحته جالى احباط والله ربنا معانا فى الاول وفى الاخر

المســ نور ــتقبل 20-07-2011 12:22 PM

انا بقي بداءت في اللغة العربية والانجليزية بس باخذ اساس اللغة يعني مافيش جديد

طالبةُ التفوقِ 20-07-2011 01:40 PM

ماشاء الله عليكم شطار ههههههه أنا ايلى فاشلة فيكم لسه مبدأتش أى حاجة بس مع نفسى اعرف حاجات فى بعض المواد زى العربى والرياضة فى حساب المثلثات والجبر والكيمياء درس واحد بس هو المنهج يخض ازاى مش فهماكوا ومنهج ايه ايلى يخض مادة ايه

ندا حسن 20-07-2011 01:47 PM

ها وصلتوا لحاجة النهارده ياجماعة

zoksh2010 20-07-2011 02:01 PM

احم احم

كلكوا بدأتوا اهو

انا لسه هبدأ انجلش السبت والباقي تقريبا فرمضان

شوفت مذكره فيزيا بتاعت السنه اللي فاتت مش بتاعتنا هنا فالمنتدي اتخضيت ايه دا

حاجات تجيب الشلل

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 07:05 PM.