بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   شعبة اللغة الإنجليزية (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=1014)
-   -   تجاره زقازيق (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=539315)

HardTarget1994 13-09-2013 11:30 AM

والله مااعرف على العموم هما قعدوا يروحوا كله ويقولولهم الاسبوع الجاى وكده
على العموم دلوقتى مفتوح وانا قدمت الاتنين اللى فات وقالولى تعالا الحد تشوف نتيجه الانجليزى وهات معاك الفلوس
هما بقى كام الفلوس ؟؟؟
+ اللى عايز يعرف عن التقسيط هايكون فى السنين الجايه اول سنه بتدفع كله مره واحده انما السنين اللى بعديها بتبقى تقسط عادى

mera ahmed 13-09-2013 10:10 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة HardTarget1994 (المشاركة 5492649)
والله مااعرف على العموم هما قعدوا يروحوا كله ويقولولهم الاسبوع الجاى وكده
على العموم دلوقتى مفتوح وانا قدمت الاتنين اللى فات وقالولى تعالا الحد تشوف نتيجه الانجليزى وهات معاك الفلوس
هما بقى كام الفلوس ؟؟؟
+ اللى عايز يعرف عن التقسيط هايكون فى السنين الجايه اول سنه بتدفع كله مره واحده انما السنين اللى بعديها بتبقى تقسط عادى

انا للاسف اتحدفت فى تجارة بنها :mad::mad::mad:
بس قدمت هناك على تجارة انجليزي كمان.. لما سألت على النتيجة بتاعتها وكدة.. قالولى دي هتبان لما ندخل الكلية هنلاقي الاسماء نزلت فى الكشوفات.. وبالنسبة للمصاريف فى واحده قالتلى المصاريف 6 بالكتب يعني 4 مصاريف و 2 كتب
انا مستنية التحويل الورقي يفتح.. املنا فى ربنا كبير... و لو مش كدة هعصر على نفسي لمونه واستحمل سنه هناك وبعدين احول الزقازيق... بالنسبة للاقساط بتهيقلي بيبقي القسط على 1.5 بس معرفش بيدفع كل قد ايه؟؟

HardTarget1994 18-09-2013 08:50 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mera ahmed (المشاركة 5493913)
انا للاسف اتحدفت فى تجارة بنها :mad::mad::mad:
بس قدمت هناك على تجارة انجليزي كمان.. لما سألت على النتيجة بتاعتها وكدة.. قالولى دي هتبان لما ندخل الكلية هنلاقي الاسماء نزلت فى الكشوفات.. وبالنسبة للمصاريف فى واحده قالتلى المصاريف 6 بالكتب يعني 4 مصاريف و 2 كتب
انا مستنية التحويل الورقي يفتح.. املنا فى ربنا كبير... و لو مش كدة هعصر على نفسي لمونه واستحمل سنه هناك وبعدين احول الزقازيق... بالنسبة للاقساط بتهيقلي بيبقي القسط على 1.5 بس معرفش بيدفع كل قد ايه؟؟

دا احنا النتيجه ظهرت بتاعت اللى اتقبلوا + الجدول نزل على الموقع بتاع الكليه كمان هههههه
اللى وجعوا دماغنا بيه هى المصاريف كلها كده عاملالها حوالى 5100 ولا حاجه
قالوا 3000 علشان شعبه انجلش قلنا ندفعهم الاول علشان نضمن قالوا لازما تدفعوا الاول الكتب رحنا نشوف الكتب لقينا لخبطه فى الكتب نلاقى ناس تقول فى ب 1260 واللى يقول فى ب505 واللى يقول ف ب 255 وفى الاخر لقيناهم بيقولوا كله يدفع
يعنى الكتب عامله كلها
1260 + 505 + 255 = 2020
+ 3000 بتوع الشعبه يعنى = 5020 دى المصاريف كلها لحد دلوقتى هههههه
المشكله هى انهم عاملوا ان الكتب اجبارى السنه دى

وبالنسبه للتقسيط سامع انه بيكون فى السنين اللى جايه مش السنه دى اولى بتبقى كله علشان لو حد هايدخل حربيه او شرطه فميحجزوش مكان على الفاضى

mera ahmed 19-09-2013 09:42 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة HardTarget1994 (المشاركة 5503805)
دا احنا النتيجه ظهرت بتاعت اللى اتقبلوا + الجدول نزل على الموقع بتاع الكليه كمان هههههه
اللى وجعوا دماغنا بيه هى المصاريف كلها كده عاملالها حوالى 5100 ولا حاجه
قالوا 3000 علشان شعبه انجلش قلنا ندفعهم الاول علشان نضمن قالوا لازما تدفعوا الاول الكتب رحنا نشوف الكتب لقينا لخبطه فى الكتب نلاقى ناس تقول فى ب 1260 واللى يقول فى ب505 واللى يقول ف ب 255 وفى الاخر لقيناهم بيقولوا كله يدفع
يعنى الكتب عامله كلها
1260 + 505 + 255 = 2020
+ 3000 بتوع الشعبه يعنى = 5020 دى المصاريف كلها لحد دلوقتى هههههه
المشكله هى انهم عاملوا ان الكتب اجبارى السنه دى

وبالنسبه للتقسيط سامع انه بيكون فى السنين اللى جايه مش السنه دى اولى بتبقى كله علشان لو حد هايدخل حربيه او شرطه فميحجزوش مكان على الفاضى

هى جامعة بنها انا مش مستريحالها اصلا.. والمصيبة انا اعدة فى البلاله ولا بروح اسأل ولا اتنيل... اخر مرة روحت هناك للما كنت بقدم فى تجارة انجلش ومن يوميها ولا افقه شيئا:rolleyes:

HardTarget1994 01-10-2013 12:55 PM

فى كورس انجلش فى الزقازيق سمعت من اصحابى هايبدأ بكره مش عارف فين بالضبط
بس مش هاروح مش فارقه انا فاهم اللى بيشرحوه الحمد لله الحكايه اللى وقفه شويه Spelling وخلاص
علشان لو حبيتى تروحى انا فاكر انك كنتى بتسألى

mera ahmed 01-10-2013 10:19 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hardtarget1994 (المشاركة 5524798)
فى كورس انجلش فى الزقازيق سمعت من اصحابى هايبدأ بكره مش عارف فين بالضبط
بس مش هاروح مش فارقه انا فاهم اللى بيشرحوه الحمد لله الحكايه اللى وقفه شويه spelling وخلاص
علشان لو حبيتى تروحى انا فاكر انك كنتى بتسألى

اه ايوة صحيح..
بس انا مش هاخدة من الزقازيق.. لسه هشوف كدة هاخدة من bc ولا من auc
عشان يبقي شغل على نضافة
يارب بس اللاقي وقت.. بسبب بنها كدة الوقت بالنسبالى بقي ضيق

azedox 23-10-2013 01:52 PM

السلام عليكم ,,

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 12:35 AM.