بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   كلية التجارة (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=162)
-   -   تجميع طلبة "تجارة انجليزى " جامعة القاهرة للعام الجديد 2011-2012 (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=348263)

ahmed610 01-08-2011 04:29 PM

مبرووووووووووووووووووووووووووووووك:022yb4: يا جماعة كل الى اتقبل فى تجارة انجلش جامعة القاهرة كلية جميلة جدا وليها مستقبل بأذن الله ومش صعبة
على فكرة انتوا دفعة محظوظة لية بقى
لان الكلية هيحصل فيها تعديلات كتير زى مثلا
-اخيرا الكلية هيبقى ليها اتحاد طلبة خاص بيها بعيد ا عن تجارة عربى وبالتالى هيبقى فى خدمات افضل لطلبة الكلية
- كنا خدنا وعد من ادارة الكلية انهم هيطبقوا نظام الساعات المعتمدة من اول الدفعة الى جاية الى هى دفعتكم هما وعدونا بكدا واعتقد ان شاء الله هيطبق عليكو
- الكلية اخيرا بقا فيها انترنت ويرلس يعنى ممكن تجيب الاب توب بتاعك وتدخل عالنت براحتك
- بقا عندنا مكتبة صغيرةداخل مبنى الكلية(لسه معمولة اخر السنة الى فاتت )
- التكيفات هتتغير بدل التكيفات البايظة (دا بعد ما صوتنا اتنبح طول السنة الى فاتت )
- اخر حاجة بقى بس دى مش متأكد انها هتطبق عليكم هى زيادة عدد التخصصات فى الكلية بحيث التخصص يبقى من سنة تانية والطالب هيتخصص فى مجال بعينه زى التسويق او ال h r من سنة تانية ....بس زى ما قولتلكم ده مش اكيد هيطبق عليكم يمكن انتوا ويمكن الدفعات الى بعدكوا

فى النهاية عايز اقولكم انتوا دخلتو كلية من احسن الكليات فى مصر مبروك عليكم وربنا يوفقكم

Darkness Boy 02-08-2011 02:17 AM

ربنا يخليك شوفت بقى وشنا حلو عليكو ازاى هههههههه ظبطونا بقى فى الكلية ههههه

و يا ريت تدينا معلومات عن الحاجات المهمة عشان تساعدنا

ahmed610 02-08-2011 03:36 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darkness boy (المشاركة 3778736)
ظبطونا بقى فى الكلية ههههه

انت شكلك داخل على طمع

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darkness boy (المشاركة 3778736)
و يا ريت تدينا معلومات عن الحاجات المهمة عشان تساعدنا

حاضر بس قولى اية المعلومات الى عايز تعرفها وانا لو عارف اكيد مش هتأخر

nurahn 02-08-2011 04:20 PM

يا ريت بس حد يقلنا هي اول سنه في الشيخ زايد ولا بندرسهها في الجامعه عادي

nadaelgayar 02-08-2011 09:49 PM

بلييييييييييييييييييييييييييييييييييييز ارجو الرد انا خلاص هتجنن كل شوية حد يقولى كلام شكل على تجارة انجلش انا داخلة تالتة ثانوى جبت 85.4 علمى وهحول ادبى لانى عاوزة تجارة انجلش جامعة القاهرة او حلوان او عين شمس ومجموع الانجليزى بتاعى كان 19.5 من 25 ربنا يسامحك لانى بجد كنت بذاكر كويس اوى بليييييييييييييييييييييييييز حد يرد عليا بسرعة

rana 7assan 03-08-2011 04:46 AM

لو سمحتم هو فى تجاره انجلش خاصه ؟؟؟؟؟؟

sherouk 2011 03-08-2011 05:19 AM

سلام عليكم
انا برضه تجارة انجليش جامعه القاهرة الحمد لله
انا بس بستاذنكوا انا عاوزة اعرف معلومات اكتر عن الكلية لاني خايفه جدا منها وحاسه انها صعبه خصوصا اني كنت في مدرسة ثانوي عربي وكمان المصارف بتاعتها بتتدفع امتي ؟ وهل بتتدفع دفعات ولا علي بعضها؟
ارجو الرد سريعا لاني هروح اقدم ورقي بكرة ومش عارفه اخد معايا المبلغ المطلوب ولا ايه

ДmЯ ǻĦMéď 03-08-2011 05:43 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nadaelgayar (المشاركة 3782006)
بلييييييييييييييييييييييييييييييييييييز ارجو الرد انا خلاص هتجنن كل شوية حد يقولى كلام شكل على تجارة انجلش انا داخلة تالتة ثانوى جبت 85.4 علمى وهحول ادبى لانى عاوزة تجارة انجلش جامعة القاهرة او حلوان او عين شمس ومجموع الانجليزى بتاعى كان 19.5 من 25 ربنا يسامحك لانى بجد كنت بذاكر كويس اوى بليييييييييييييييييييييييييز حد يرد عليا بسرعة

الاحسن ليكىى انك تحولى ادبى عشان انا دخلت تجارة انجلش اسكندرية وانا كنت جايب 87.8 وفى الانجلش جبت 42.5 بس اتجدعنى شوية فى الانجلش انا كنت جايب 20.5 فى تانية بس شديت فى تالته وجبت 22 وربنا يوفقك

solidsnake 03-08-2011 03:10 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sherouk 2011 (المشاركة 3783764)
سلام عليكم
انا برضه تجارة انجليش جامعه القاهرة الحمد لله
انا بس بستاذنكوا انا عاوزة اعرف معلومات اكتر عن الكلية لاني خايفه جدا منها وحاسه انها صعبه خصوصا اني كنت في مدرسة ثانوي عربي وكمان المصارف بتاعتها بتتدفع امتي ؟ وهل بتتدفع دفعات ولا علي بعضها؟
ارجو الرد سريعا لاني هروح اقدم ورقي بكرة ومش عارفه اخد معايا المبلغ المطلوب ولا ايه

بصي يا شروق الجامعة دي مستقبلها حلو جدا و مضمونة و الدراسة فيها مش صعبة بالعكس أقرب للسهولة هي المشكلة بالنسبة ليكي هي اللغة و ممكن تخدي كورسات انجليزي قبل الجامعة أو حد من زمايلك جوا يساعدك في اللغة و يفهمك و كدا و بالنسبة للمصاريف هي المفروض قسطين يعني ترم و ترم تقريبا 3500 الترم الاول و 1500 الترم التاني مش أكيد بس ممكن تأجلي الدفع لأي وقت في السنة
لو في شؤال انا موجود

solidsnake 03-08-2011 03:15 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ДmЯ ǻĦméď (المشاركة 3783788)
الاحسن ليكىى انك تحولى ادبى عشان انا دخلت تجارة انجلش اسكندرية وانا كنت جايب 87.8 وفى الانجلش جبت 42.5 بس اتجدعنى شوية فى الانجلش انا كنت جايب 20.5 فى تانية بس شديت فى تالته وجبت 22 وربنا يوفقك

بصي انتي حولي أدبي لأن مجاميع علمي عالية أوي في تانية السنادي و دا هيقلل فرصتك
تاني حاجة لازم تجيبي في الانجليش السنا الجاية فوق 23 و تخدي انجليزي مستوي رفيع عشان يضاف
طريقة حساب المجموع للكلية كدا ( المجموع الكلي + مجموع اللغة الانجليزية في السنتين + مجموع المستوي الرفيع لو كان انجليزي ) و لازم يكون مجموع الانجليزي 40+
بالتوفيق

solidsnake 03-08-2011 03:17 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rana 7assan (المشاركة 3783702)
لو سمحتم هو فى تجاره انجلش خاصه ؟؟؟؟؟؟

في خاص بس بيبقي اسمها ادارة اعمال أو bussiness administration

solidsnake 03-08-2011 03:19 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zain said (المشاركة 3769150)
وانا معاكم بس عاوز اعرف هى تجارة انجليش اصبحت منفصلة عن تجارة عربى ؟؟ كمان مصاريفها قلت ولا اتلغت ولا لسه زى ما هى ؟؟؟

منفصلة و ليها اتحاد طلبة منفصل و المصاريف تقريبا 4700

solidsnake 03-08-2011 03:22 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mlissa (المشاركة 3769350)
انا تجارة انجليش القاهرةةةة
مين هنا جامعة القاهرة ؟؟

كلنا معاك ...

solidsnake 03-08-2011 03:24 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zain said (المشاركة 3770562)
طيب ممكن اعرف تجارة انجليزى (الاسكندرية) واخدة من كام ؟؟؟ وكمان ممكن اعرف مصاريفها بالكتب كام ؟ شكرا يا اجمل اعضاء ( kiss )

الاسكندرية 403 و المصاريف في حدود 4000

ahmed610 03-08-2011 04:32 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nurahn (المشاركة 3780791)
يا ريت بس حد يقلنا هي اول سنه في الشيخ زايد ولا بندرسهها في الجامعه عادي

موضوع الشيخ زايد دة قديم قوى من اول ما دخلت الكلية وهما كانوا بيقولنا هنوديكم الشيخ زابد بعد كدة قالولنا خلاص المبنى بتاع الشيخ زابد هيتحول لمبنى ادارى ومحدش هيروح هناك ......واخيرا سمعت ان الكلية باعت المبنى بتاع الشيخ زايد فا اعتقد ان موضوع الشيخ زايد دة اتلغى الا اذا انتى كان عندك معلومات جديدة :blush:

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 08:34 PM.