بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   إبداعات و نقاشات هادفة (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=59)
-   -   فيه بنت محترمة تدخل المنتدي بعد الساعة 12 بالليل؟ (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=345598)

shomost 24-07-2011 04:53 PM

هنفضل دولة متخلفة طول ما بنفكر كده وبعدين لو واحدة داخلة تشوف موضوع او موقع تنسيق هيبقى فيها اية وبعدين هي غلطانة انها ردت عليه لان معظم الشباب بتدخل على النت علشان تستهبل والبنت اللي بترد علية يبقى بتشترك معاه في استهباله

seal4 24-07-2011 04:54 PM

انشا الله حتى تعض طول اليوم ليل و نهار على النت دى شباب فاضيه اللى بتعمل كده تلقيه عمل اضافه لبنت على الفيس او دخل جروب:039uw8: و يقول للبنت ممكن نتعرف؟, انا شاب محترم جدا , انتى مرتبطه؟,الخ الخ الخ

و الله دى بقت حاجه تحرق الدم:049gc0:
تقبل مرورى

karimo2020 24-07-2011 04:55 PM

على فكرة دخولها بعد 12 يدل على انها محترمة واحدة تدخل منتدى تعليمى بعد 12 يبقى اكيد متفوقة وقاعدة تذاكر احسن ماتعمل حاجة تانية

herocaeaser 24-07-2011 05:28 PM

يا جماعه اللي حصل ده مبدا من مبادئ علم النفس
نوع من الارتداد النفسي العكسي
يعني مبعني ادق انت معملتش اللي انت عايزه ف اخليك تحس بالذنب او اخليك تبص لنفسك بطريقه وحشه
و طبعا ماقيهاش حاجه خالص انها تعد لحد تاني يوم حتي بس غلط علي العين:)
و السلام عليكم

DeRo0o0o0o0 24-07-2011 05:35 PM

اولا دى اراء بين البعض ....بس مش اى بنت تدخل بعد 12 بليل تبقي مش محترمة ...فى وفى لان كل حاجه فيها الحلو والوحش...ومش لازم نعمم كل حاجه

maha youness 24-07-2011 05:36 PM

شكرا علي مرورك

maha youness 24-07-2011 05:38 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tchandny (المشاركة 3733046)
أنا اول مره أرد على موضوع مش خاص بالنتايج والثانوى او الجامعه والحاجات دى يعنى
بس بجد الموضوع حارقنى جدا انتى معاكى حق بس على فكره النظره دى مش للبنت اللى بتدخل بعد الساعه 12 لأ دى للى بتدخل أصلا على النت كأنها داخله night club
الولد اللى يبص للبنت اللى بتعمل كده انها مش محترمه يبقى اصلا من جواه هو اللى مش كويس علشان أكيد تعامل مع بنات كده ماهو كل مجتمع وفيه الحلو والوحش ليه بناخد السيئه عامه على الكل علشان نقول البنات كلهم او الشباب كلهم
كل جيل وليه تفكيره وكل بنت او كل ولد وليه حرية الإختيار
وأخيرا إسمحيلى أوجه رساله للولد ده لو دخل يعنى للتوبيك
لو فاكر إن كل البنات كده يبقى إنت أقل منهم وتفكيرك محدود وإفتكر إن أكيد هيكون لك أخت او بنت عم او بنت خال وصوابعك مش زى بعضها

اولا يسعدني مرورك قبل اي شيء ثانياا معاك حق في كل حرف بس ده قدرنا هنعمل ايه

maha youness 24-07-2011 05:40 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sofia adam (المشاركة 3733050)
ههههههه لا تعليق

ايه فرق من اربعه العصر و اربعه الفجر

البنت الى تغلط فيه عصر هى الى حتغلط فى الفجر

انما الى محافظه على نفسها مش حتفرق معها اى وقت

ههههه موضوع يضحك اصلا و يوضح مدى العقليه اعظيمه للشباب

معاااااااااك فعلا يضحك ويبكي في نفس الوقت

heba nabil 24-07-2011 05:40 PM

وايه العيب في كده ان شاء الله..
حاجه عاديه جداا..
يعني البنت تدخل قبل الساعه 12 والولد يدنه قاعد ليل ونهار والبنت اللي تدخل ف الوقت ده تبقي خلاص مش محترمه.. ونقول عليها كلام وحش.. انتي بتتكلمي ازاي اصلاًَ..!!

maha youness 24-07-2011 05:41 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة karimo2020 (المشاركة 3733075)
على فكرة دخولها بعد 12 يدل على انها محترمة واحدة تدخل منتدى تعليمى بعد 12 يبقى اكيد متفوقة وقاعدة تذاكر احسن ماتعمل حاجة تانية

عند حضرتك حق بس هنقول ايه لعقليات تكاد تكون معدومة يسعدني مرور حضرتك

maha youness 24-07-2011 05:44 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة heba nabil (المشاركة 3733333)
وايه العيب في كده ان شاء الله..
حاجه عاديه جداا..
يعني البنت تدخل قبل الساعه 12 والولد يدنه قاعد ليل ونهار والبنت اللي تدخل ف الوقت ده تبقي خلاص مش محترمه.. ونقول عليها كلام وحش.. انتي بتتكلمي ازاي اصلاًَ..!!

طيب بس هدي اعصابك يا جميـــــــــــــــل انا متفقه معااااااك بس كل شخص وبيعرف ازاي يبرر وجهه نظره وانا بجد نفسي حد يدخل يكون موافق علي رأي الشاب ده ونعرف ايه مبرراته واسبابه

maha youness 24-07-2011 05:46 PM

شكرا علي مررررررووووركم

BaNZeR 24-07-2011 05:51 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maha youness (المشاركة 3733003)
بعض الشخصيات اللي اتناقشت معاها في الموضوع ده قالي بليل بتبقي فرصة الغلط أكبر بما ان تقريبا الرقابة بتبقي معدومة قلتله ده يرجع لأخلاق البنت بقااااا قالي رد غريب أوووووي كل شخصية وليه داخلة ايه بجد رأيكو فيه كده هل ده حقيقي ؟؟ ولا كلام شباب

فترة الرقابة دي حالة تانية
منا ممكن ابقى فترة الصبحية والديا في الشغل واخواتي نايمين او في المدرسة
وابقى انا واخد راحتي :d

ممكن نبقى اصلاً بنسهر بالليل وده الطبيعي بتاعنا هنا
وبالتالي فترة الرقابة بتنعدم بالنهار مش بالليل

مش شرط يعني

yara attia 24-07-2011 05:56 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maha youness (المشاركة 3733354)
طيب بس هدي اعصابك يا جميـــــــــــــــل انا متفقه معااااااك بس كل شخص وبيعرف ازاي يبرر وجهه نظره وانا بجد نفسي حد يدخل يكون موافق علي رأي الشاب ده ونعرف ايه مبرراته واسبابه

اسمحيلي اقولك حاجة

مش في حد هيدخل ويقولك اه رايك صح ولا موافق عليه

لان اساسا محدش هيقول كده

لان دي فكرة الناس المعقدة والمعقدة اوي اوي كمان وافتكر ان كل الي دخلوا رفضوا الفكرة

وهبه عندها حق الولد مسموح ليه ناه يقعد ليل ونهار والبنت يقولوا عليها مش محترمة !!!!

maha youness 24-07-2011 05:58 PM

طيب برده مش رديت هو يقصد حتي ولو زي ما احنا مقتنعين ان البنت لو محترمة وأخلاق أكيد ليها نقصطة ضعف واو بمعني أصح ليها داخله وليها اللي هيوقعها مهما كان التزامها يعني الشيطان شاطر

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 04:06 PM.