بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   إبداعات و نقاشات هادفة (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=59)
-   -   الجزء2:لعموم الفائدة اكتب موقف او تجربة مريت به؟ (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=318175)

ostazmath4m 21-05-2011 04:33 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نقاء الروح (المشاركة 3434864)
ههههه مواقف جميلة جدا


بس مواقف العجلات دي ضحكتني اوي :d
حمدلله على سلامتك يامستر
وأ/ هاني معلش المسامح الكريم
مع انه ولد مفتري :d
ههههه

مش فبالي موقف حاليا
لو افتكرت حاجة هدخل اكتبها

وشكرا عالموضوع الرائع

الاجمل هو مرورك الذي سعدنا به
وبرضو مش هنعديهالك كده لازم تيجي تاني تقوليلنا
موقفين تلاته كده من اللي عندك:d :stickjo4:
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شيماء2020 (المشاركة 3434890)
الموضوع جميل اوووووووووى

مرورك هو الاجمل ،، بانتظار احد المواقف منك
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هانى الشرقاوى (المشاركة 3434892)
هههههههههههههههههههههههههههههه
وبعدين بقا
أنا برده حصل معايا موقف مشابه ل ده :006et4: وبرده فى الشرقية :d
وأنا صغير أوى .. قبل ما أروح المدرسة
كنت بلعب لوحدى عند المدرسة اللى جنب بيت جدى .. ولقيت سلك كبير على الأرض وطويل ..
قمت رحت مسكت السلك وشديته ..
ويا لهوى على اللى حصل لقيت نفسى اتشلت واترميت فى الأرض :o
وانا مش فاهم ايه اللى بيحصل
أبص لسلك .. طرفه مشبوك فى العمود من فوق والطرف التانى على الأرض :o
وأنا إلا مصصم أشده وأخده معايا البيت ألعب بيه ;)
شديته مرة تانية .. نفس النظام .. لقيت نفس اترفعت لفوق .. لدرجة انى شفت حوش المدرسة .. ومن وأنا طاير فى الهواء :006et4:
اتكرر الحكاية دى كمان مرتين ..وأنا اتشال واترذع فى الأرض بقوة ...:o
وفى الاخر .. خدت بعضى وطلعت جرى على بيتنا ... وطبعا ايديا باظت فى بعضها .. وتعبت أوى من كتر الوقعات الكتيرة دى

بس اللى استفدته .. انى عرفت ان فيه حاجة اسمها كهرباء ;) وممكن تموت
وكمان عرفت تفسير منطقى ل لعبة كنا بنلعبها ومش فاهم اسمها .. اللعبة دى كان اسمها كهربة ;)

ههههههههههههههههههههههههه ايه يا هاني مواقفك زي مواقفي ولا ايه
لا استني بقي عليا هجيبلك موقف ماحصلش مع حد غيري بس الصبر:d
وحمدلله علي سلامتك من الكهرباء:022yb4:
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zozza love (المشاركة 3434927)
هههههههههههههههههه
عسل والله يا هانى
ههههههههه
انا مش قادره ابطل ضحك من ساعه ما قرات كلامك ده
ههههههههه
شكرا ع الضحك الجميل ده
ع كده لو الواحد زعلان يدخل هنا فى الموضوع ده
حيموت من الضحك
اشكرك مستر محمد ع الموضوع الجميل

العفو زوزا مرورك وتعقيبك هو الاروع
بس لسه ماشوفناش مواقفك ليه:confused:

zozza love 21-05-2011 04:40 PM

امممممممم ده الموقف اللى فاكره
كنت من شهر كده
واقفه انا واصحابى فى حوش المدرسه
وانا طبعا فى قلبى حقد وكراهيه للمديره ايه متعدش
قمت عامله اتكلم عليها
وقول بتعمل وبتعمل ودى ودى
وبطلع كل اللى فى قلبى
ل***ك صاحبى مره واحد سكتوا
وبيقولوا لى احنا ملناش دعوه ولا نعرفك
وانا اقول فى ايه ؟
وادعى على وفديه (المديره)
قاموا صاحبى قالوا ايه
اهلا يا مس وفديه
وانا ببص ورايا لقتها بتضحك عليا وبتقولى روحى يا حبيبتى كأنى متمعتش حاجه
ايوه اتحرجت اوى
بس كويسه انها سمعت

اهو أى موقف
حروح اتغدا وافتكر موقف وارجع اقول لكم


aymaan noor 21-05-2011 05:02 PM

شكرا لك يامستر على هذا الموضوع الرائع ، و الحقيقة أنا ضحكت كثير اوى على المواقف اللى انتوا حكيتوها
و دا حيشجعى أنى أحكى عن المواقف اللى حصلت لى زماااااااااااااااااان زماااااااااااااااااان أوى
مرة وانا فى ابتدائى كنت بأدور على علبة الالوان بتاعتى ومش لاقيها ، و أنا كان عندى هواية غريبة أوى أنى أطلع فوق الدولاب ورغم انى عندى فوبيا من الاماكن العالية ، الا أن دا كان شئ بيبسطنى، أو جايز كان نوع من التحدى لاحساسك بالخوف
المهم ما أطولشى عليكم طلعت فوق الدولاب ، و لفت نظرى حاجة تشبه علبة الألوان على اللمبة النيون ، و جبت خشبة وحاولت انى انزلها من فوق اللمبة ، و بعد محاولات شاقة جدا وقعت على الأرض ، طبعا لقيتها مش علبة ألوان ولا حاجة لكن كان الترانز بتاع اللمبة النيون ، طبعا أخدتها وخبيتها ،و لما جاء الليل طبعا والدى حاول ينور النور ما أمكنشى ، و انا قاعد مرعوب وخايف أقول اللى حصل ، المهم اللى فاكره أن أختى فتنت عليا وقالت له اللى حصل ، و دى كانت أول مرة آخد فيها علقة
معلهش طولت عليكم ، و دى كانت أول مرة أعرف أن اللمبة بيبقى ليها ترانز

عبد الله الرفاعي 21-05-2011 05:11 PM

قصة يحكيها الشيخ الشعراوى.....
 
http://www.moheet.com/image/20/225-300/203812.jpg
قصة يحكيها لنا الشيخ الشعراوى
يقص علينا الشيخ الشعراوي حكاية "لا ينساها" ..يقول "كنت في بلدنا دقادوس .. وكان والدي قد أعطاني ريالا فضة أخذته وأنا في طريقي للسفر إلى القاهرة. ونزلت في محطة بنها لآخذ القطار الى القاهرة.
وفي المحطة وضعت يدي في جيبي فلم أجد الريال الفضة.. واحسست بالضيق .. فلم يكن معي غيره. وقفت حزينا ..ماذا أفعل؟
وقفت أتلفت حولي في ضيق وقلق بحثا عن انقاذ .. ولمحت رجلا "بعمامة حمراء" وهو قادم من بعيد . وقلت لنفسي ..لعل هذا الأحمدي ينقذني !
فالعمامة الحمراء يرتديها عادة شيوخ واتباع الاطريقة الأحمدية ..طريقة سيدي أحمد البدوي.

يكمل الشيخ: كنت أتصور أن الرجل سوف يبطئ من خطواته .. عندما يتطلع إلى و يرى حالي .. لكنه مر من أمامي ولم يلتفت لي. ووجدتني أقول لنفسي: إيه يا سيدي أحمد! أنا كنت باحسب أنك باعت لي نجدة!
وقبل ان اتمهما لمحت علي الأرض ريال فضة, فأسرعت وأخذته وركبت القطار.

ومرت الأيام ..وبعد سنتين سافرت للعمل في مكة المكرمة ..وفي الأجازة وفي محطة بنها لمحت الرجل الأحمدي وتذكرت الريال الفضة..فأسرعت إليه وأخرجت عشرة جنيهات وهي مبلغ كبير في ذلك الوقت..وفؤجئت به يبعد يدي عنه ويقول:
أنا عايز الريال الفضة بتاعي!
وانصرف واندهشت .. ويضحك الشيخ ويقول "يخرب عقلك ..هو انت بتاع الريال الفضة".

يقول الشيخ أن البعض قد يستمع إلى هذه الحكايات وينكرها , لكن الأنسان الذي يعيش مع الله في صفاء لا تشغله فيه أمور الدنيا لابد أن يرى ما يجعله يصدق هذه المسائل. .. ومن يكذب فهو معذور لأنه لم يذق! والذي لم يري لا حجة له عند نقد من يرى.
هذه حكايه من نوادر فضيلته أردت أن أخصكم بها وشكرا على هذا الموضوع الرائع

ostazmath4m 21-05-2011 05:12 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zozza love (المشاركة 3435043)
امممممممم ده الموقف اللى فاكره
كنت من شهر كده
واقفه انا واصحابى فى حوش المدرسه
وانا طبعا فى قلبى حقد وكراهيه للمديره ايه متعدش
قمت عامله اتكلم عليها
وقول بتعمل وبتعمل ودى ودى
وبطلع كل اللى فى قلبى
ل***ك صاحبى مره واحد سكتوا
وبيقولوا لى احنا ملناش دعوه ولا نعرفك
وانا اقول فى ايه ؟
وادعى على وفديه (المديره)
قاموا صاحبى قالوا ايه
اهلا يا مس وفديه
وانا ببص ورايا لقتها بتضحك عليا وبتقولى روحى يا حبيبتى كأنى متمعتش حاجه
ايوه اتحرجت اوى
بس كويسه انها سمعت

اهو أى موقف
حروح اتغدا وافتكر موقف وارجع اقول لكم


ههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
كويس انك طلعتي من تحت ايديها من غير ماتقولك حاجه
اظن بقي بعد المسامحه بتاعتها دي يا زوزا تغيري شويه
من وجهة نظرك فيها يكفي انها مش عاقبتك ع الكلام ده
صح ولا ايه؟؟

ostazmath4m 21-05-2011 05:16 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aymaan noor (المشاركة 3435105)
شكرا لك يامستر على هذا الموضوع الرائع ، و الحقيقة أنا ضحكت كثير اوى على المواقف اللى انتوا حكيتوها

و دا حيشجعى أنى أحكى عن المواقف اللى حصلت لى زماااااااااااااااااان زماااااااااااااااااان أوى
مرة وانا فى ابتدائى كنت بأدور على علبة الالوان بتاعتى ومش لاقيها ، و أنا كان عندى هواية غريبة أوى أنى أطلع فوق الدولاب ورغم انى عندى فوبيا من الاماكن العالية ، الا أن دا كان شئ بيبسطنى، أو جايز كان نوع من التحدى لاحساسك بالخوف
المهم ما أطولشى عليكم طلعت فوق الدولاب ، و لفت نظرى حاجة تشبه علبة الألوان على اللمبة النيون ، و جبت خشبة وحاولت انى انزلها من فوق اللمبة ، و بعد محاولات شاقة جدا وقعت على الأرض ، طبعا لقيتها مش علبة ألوان ولا حاجة لكن كان الترانز بتاع اللمبة النيون ، طبعا أخدتها وخبيتها ،و لما جاء الليل طبعا والدى حاول ينور النور ما أمكنشى ، و انا قاعد مرعوب وخايف أقول اللى حصل ، المهم اللى فاكره أن أختى فتنت عليا وقالت له اللى حصل ، و دى كانت أول مرة آخد فيها علقة
معلهش طولت عليكم ، و دى كانت أول مرة أعرف أن اللمبة بيبقى ليها ترانز

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
استاذي الفاضل استاذ ايمن موقفك مضحك جدا
رغم محاولاتك في تكتم الامر اختك افشت السر:d
بصراحه انا ملاحظ حتي معايا برضو وانا صغير ان الاخ واخته
دايما بيحبوا يفتنوا علي بعض:d نورت موضوعي والله
استاذ ايمن بمشاركتك اللطيفه وارجو الا تحرمنا من عديد
ومختلف المواقف فشخص مثلك في حجم خبرتك اكيد له
مواقف عده لك مني التحيه والتقدير ومن قلبي الشكر والعرفان:078111rg3:

zozza love 21-05-2011 05:21 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ostazmath4m (المشاركة 3435133)
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
كويس انك طلعتي من تحت ايديها من غير ماتقولك حاجه
اظن بقي بعد المسامحه بتاعتها دي يا زوزا تغيري شويه
من وجهة نظرك فيها يكفي انها مش عاقبتك ع الكلام ده
صح ولا ايه؟؟


هههههههههه
لا ماهى المديره خلاص حفظتنى
كل شويه تلقينى بتكلم عليها
موقف تانى معاها برضه
أثناء الطابور وفى الاذاعه بنت غنت أغنيخ بتاعت الشهيد
فصحبتى ابن خلها واخوها فى الرضاعه مات شهيد فى الثوره
قامت عيطت
قامت المديره بتقول لها انتى بتعيطى ليه
فيها ايه لما يموت يعنى
قمت انا قولت لها (اللهى يموت لك أى حد علشان تعرفى هى بتعيط ليه وبالمره تريحينى منك)
قام ع اخر اليوم لقيت المدرسين بيقولوا فين عزه؟
قولت لهم نعم
قالوا لى انتى بركه
ميس وفديه أخوها مات واخذت اجازه اسبوع علشان مسافره القاهره
هههههههههه
طبعا قعدت أضحك بطريقه غريبه
ايه رايك بقى ؟
محدش يكلمنى علشان مش ادعى عليه

ostazmath4m 21-05-2011 05:24 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبد الله الرفاعي (المشاركة 3435131)
http://www.moheet.com/image/20/225-300/203812.jpg
قصة يحكيها لنا الشيخ الشعراوى يقص علينا الشيخ الشعراوي حكاية "لا ينساها" ..يقول "كنت في بلدنا دقادوس .. وكان والدي قد أعطاني ريالا فضة أخذته وأنا في طريقي للسفر إلى القاهرة. ونزلت في محطة بنها لآخذ القطار الى القاهرة.
وفي المحطة وضعت يدي في جيبي فلم أجد الريال الفضة.. واحسست بالضيق .. فلم يكن معي غيره. وقفت حزينا ..ماذا أفعل؟
وقفت أتلفت حولي في ضيق وقلق بحثا عن انقاذ .. ولمحت رجلا "بعمامة حمراء" وهو قادم من بعيد . وقلت لنفسي ..لعل هذا الأحمدي ينقذني !
فالعمامة الحمراء يرتديها عادة شيوخ واتباع الاطريقة الأحمدية ..طريقة سيدي أحمد البدوي.
يكمل الشيخ: كنت أتصور أن الرجل سوف يبطئ من خطواته .. عندما يتطلع إلى و يرى حالي .. لكنه مر من أمامي ولم يلتفت لي. ووجدتني أقول لنفسي: إيه يا سيدي أحمد! أنا كنت باحسب أنك باعت لي نجدة!
وقبل ان اتمهما لمحت علي الأرض ريال فضة, فأسرعت وأخذته وركبت القطار.
ومرت الأيام ..وبعد سنتين سافرت للعمل في مكة المكرمة ..وفي الأجازة وفي محطة بنها لمحت الرجل الأحمدي وتذكرت الريال الفضة..فأسرعت إليه وأخرجت عشرة جنيهات وهي مبلغ كبير في ذلك الوقت..وفؤجئت به يبعد يدي عنه ويقول:
أنا عايز الريال الفضة بتاعي!
وانصرف واندهشت .. ويضحك الشيخ ويقول "يخرب عقلك ..هو انت بتاع الريال الفضة".
يقول الشيخ أن البعض قد يستمع إلى هذه الحكايات وينكرها , لكن الأنسان الذي يعيش مع الله في صفاء لا تشغله فيه أمور الدنيا لابد أن يرى ما يجعله يصدق هذه المسائل. .. ومن يكذب فهو معذور لأنه لم يذق! والذي لم يري لا حجة له عند نقد من يرى.
هذه حكايه من نوادر فضيلته أردت أن أخصكم بها وشكرا على هذا الموضوع الرائع

قصه رائعه لفضيلته فعلا كلمه جميله جدا في النهاية
ان الواحد ممكن ينكر هذه القصه عشان كده انا كتبت في
خلال موضوعي والتي يبدو منها خيالي عند البعض لعلمي
اليقين ان من الاعضاء من قد يكتب قصه لا يصدقها احد ولكنها
حدثت بالفعل فاردت ان امهد الطريق لذلك حتي يسهل علينا
تصديقه كما اعجبتني كلمه ان من لم يري لا حجه له عند
نقد من يري روووووعه ،، بارك الله فيك اخي الكريم
ولكن لا تنسنا من مواقفك انت وانا بانتظار احد ماوقفك ولن
اتنازل في طلبي ذلك:stickjo4::d
أسعدني مرورك الطيب وتقبل جل احترامي وخالص تقديري:078111rg3:

ostazmath4m 21-05-2011 05:29 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zozza love (المشاركة 3435162)
هههههههههه
لا ماهى المديره خلاص حفظتنى
كل شويه تلقينى بتكلم عليها
موقف تانى معاها برضه
أثناء الطابور وفى الاذاعه بنت غنت أغنيخ بتاعت الشهيد
فصحبتى ابن خلها واخوها فى الرضاعه مات شهيد فى الثوره
قامت عيطت
قامت المديره بتقول لها انتى بتعيطى ليه
فيها ايه لما يموت يعنى
قمت انا قولت لها (اللهى يموت لك أى حد علشان تعرفى هى بتعيط ليه وبالمره تريحينى منك)
قام ع اخر اليوم لقيت المدرسين بيقولوا فين عزه؟
قولت لهم نعم
قالوا لى انتى بركه
ميس وفديه أخوها مات واخذت اجازه اسبوع علشان مسافره القاهره
هههههههههه
طبعا قعدت أضحك بطريقه غريبه
ايه رايك بقى ؟
محدش يكلمنى علشان مش ادعى عليه

ههههههههههههههههههههه سرك باتع
لا حس كده بقي انا لما حد يضايقني اجيلك تدعيلي عليه
شويه اهو تكسبي ثواب في مستر محمد:d
وبالمرة ادعيلي بقي طالما سرك باتع كده لأ وايه بسرعه كمان
اسعدني مشاركتك جدا ،، تحياتي:022yb4:

Heartbeat 21-05-2011 05:56 PM

موضوع رائع يامستر
انا كنت متابعة مع حضرتك الجزء الاول
وليا مواقف فيه كمان:d
كلها مواقف جميلة جدا ومضحكة
الواحد كان محتاجة ليها جدا
بس صراحة حاليا مش متذكرة اى موقف
اول ما افتكر هقوله باذن الله

بارك الله فيك
:)

المياة 21-05-2011 06:07 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zozza love (المشاركة 3435162)
هههههههههه
لا ماهى المديره خلاص حفظتنى
كل شويه تلقينى بتكلم عليها
موقف تانى معاها برضه
أثناء الطابور وفى الاذاعه بنت غنت أغنيخ بتاعت الشهيد
فصحبتى ابن خلها واخوها فى الرضاعه مات شهيد فى الثوره
قامت عيطت
قامت المديره بتقول لها انتى بتعيطى ليه
فيها ايه لما يموت يعنى
قمت انا قولت لها (اللهى يموت لك أى حد علشان تعرفى هى بتعيط ليه وبالمره تريحينى منك)
قام ع اخر اليوم لقيت المدرسين بيقولوا فين عزه؟
قولت لهم نعم
قالوا لى انتى بركه
ميس وفديه أخوها مات واخذت اجازه اسبوع علشان مسافره القاهره
هههههههههه
طبعا قعدت أضحك بطريقه غريبه
ايه رايك بقى ؟
محدش يكلمنى علشان مش ادعى عليه

خلاص يا عزة ادعي عليا أني أدخل الكلية اللي عايزاها :)

وردة امل 21-05-2011 06:34 PM

انا هحكيلكم موقف كده وانا صغيرة من ايام الطفولة
وما ادراكم وما ايام
الطفولة:confused:
كانت ايام سوده اصلى كنت هادية اوى:p
وانا صغيرة وطولى معداش شبر ونص:d
مش عارفة هى البانيوهات كانت طالعة موضة ولا ايه بالظبط:d
وفى يوم خرجت ماما مع تيتا وانا اساسا كنت عند تيتا فى بيتها
كنت مقيمة عندها اربعة وعشرين ساعة كنت طفلة غتتة بئا:p
وماكنشى معايا حد وهما افتكرونى كبيرة وعاقلة:romarioxp6:
وهما خرجوا من البيت من هنا وانا عملت اتصالاتى
وجمعت العيال اللى عرفهم واللى معرفهمش:p
انتوا عارفين زمان كان نزول الشارع سهل
وانك تكون علاقات مع العيال الشبر ونص
اللى ادك فى غاية السهولة:039uw8:
المهم اتجمعوا العيال وملينا البانيو ميه ونزلنا بهدومنا وعملناه بحر:p
والشامبو خلص والصابون راح
والاهم من كده سبت الميه مفتوحة:p
وفجأة الباب خبط لقيت ماما جت وتيتا وشافو المنظر:o
وتيتا وماما جالهم حالة فزع :o
من اللى شافوا طبعا مش متخيلين الموقف:bosyht9:
طبعا اليوم ده ميتنسيش لانى اخدت علقة محترمة:d
احم احم انا قلت علقة متخدوش بالكم:p

Just User 21-05-2011 06:37 PM

ههههههههههههههههههههه

يضحك اوي موقف البانيو ده ..


ostazmath4m 21-05-2011 06:42 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Habiba Hamdy (المشاركة 3435263)
موضوع رائع يامستر

انا كنت متابعة مع حضرتك الجزء الاول
وليا مواقف فيه كمان:d
كلها مواقف جميلة جدا ومضحكة
الواحد كان محتاجة ليها جدا
بس صراحة حاليا مش متذكرة اى موقف
اول ما افتكر هقوله باذن الله

بارك الله فيك

:)

تسلمي علي كلامك الطيب الذي امتع قلوبنا جميعا
وانا كنت متابع مواقفك برضو في الجزء الاول وان شاء الله
هتابع مواقفك في الجزء الثاني ،، اشكرك علي المرور
العطر الذي امتعنا ،،دمتم دائما بخير حال تقبلي تحياتي:022yb4:

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الصمت الحزين (المشاركة 3435387)
انا هحكيلكم موقف كده وانا صغيرة من ايام الطفولة

وما ادراكم وما ايام
الطفولة:confused:
كانت ايام سوده اصلى كنت هادية اوى:p
وانا صغيرة وطولى معداش شبر ونص:d
مش عارفة هى البانيوهات كانت طالعة موضة ولا ايه بالظبط:d
وفى يوم خرجت ماما مع تيتا وانا اساسا كنت عند تيتا فى بيتها
كنت مقيمة عندها اربعة وعشرين ساعة كنت طفلة غتتة بئا:p
وماكنشى معايا حد وهما افتكرونى كبيرة وعاقلة:romarioxp6:
وهما خرجوا من البيت من هنا وانا عملت اتصالاتى
وجمعت العيال اللى عرفهم واللى معرفهمش:p
انتوا عارفين زمان كان نزول الشارع سهل
وانك تكون علاقات مع العيال الشبر ونص
اللى ادك فى غاية السهولة:039uw8:
المهم اتجمعوا العيال وملينا البانيو ميه ونزلنا بهدومنا وعملناه بحر:p
والشامبو خلص والصابون راح
والاهم من كده سبت الميه مفتوحة:p
وفجأة الباب خبط لقيت ماما جت وتيتا وشافو المنظر:o
وتيتا وماما جالهم حالة فزع :o
من اللى شافوا طبعا مش متخيلين الموقف:bosyht9:
طبعا اليوم ده ميتنسيش لانى اخدت علقة محترمة:d

احم احم انا قلت علقة متخدوش بالكم:p


هههههههههههههههههههههههههههههههههه
يلا تعيشي وتفتكري اكيد كلنا واحنا اطفال اخدنا
علقة زي دي من النوع اللي قلبك يحبه :blush::bosyht9:
اسعدني مرورك ومشاركتك الجميله ،، اسعدني مرورك
تقبلي جل احترامي وتقديري وربنا يوفقك اللهم امين:022yb4:

هانى الشرقاوى 21-05-2011 06:45 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الصمت الحزين (المشاركة 3435387)
انا هحكيلكم موقف كده وانا صغيرة من ايام الطفولة
وما ادراكم وما ايام
الطفولة:confused:
كانت ايام سوده اصلى كنت هادية اوى:p
وانا صغيرة وطولى معداش شبر ونص:d
مش عارفة هى البانيوهات كانت طالعة موضة ولا ايه بالظبط:d
وفى يوم خرجت ماما مع تيتا وانا اساسا كنت عند تيتا فى بيتها
كنت مقيمة عندها اربعة وعشرين ساعة كنت طفلة غتتة بئا:p
وماكنشى معايا حد وهما افتكرونى كبيرة وعاقلة:romarioxp6:
وهما خرجوا من البيت من هنا وانا عملت اتصالاتى
وجمعت العيال اللى عرفهم واللى معرفهمش:p
انتوا عارفين زمان كان نزول الشارع سهل
وانك تكون علاقات مع العيال الشبر ونص
اللى ادك فى غاية السهولة:039uw8:
المهم اتجمعوا العيال وملينا البانيو ميه ونزلنا بهدومنا وعملناه بحر:p
والشامبو خلص والصابون راح
والاهم من كده سبت الميه مفتوحة:p
وفجأة الباب خبط لقيت ماما جت وتيتا وشافو المنظر:o
وتيتا وماما جالهم حالة فزع :o
من اللى شافوا طبعا مش متخيلين الموقف:bosyht9:
طبعا اليوم ده ميتنسيش لانى اخدت علقة محترمة:d
احم احم انا قلت علقة متخدوش بالكم:p

هههههههههههههههههههههههههههه
بصرف النظر عن العلقة :stickjo4::stickjo4:
اهم حاجة انك انتى وعيال الجيران طلعتوا تصيفوا :(


جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 02:51 PM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.