بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   كليه الحاسبات والمعلومات (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=211)
-   -   فيه حد هنا حاسبات ومعلومات الزقازيق (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=143302)

eng--zako 25-08-2009 02:20 AM

شور يعني هيبقي اسمه ضابط مبرمج ولا ضابط مهندس برمجيات ولا ايه

محمد سليمان 2010 25-08-2009 02:24 AM

وظيفتك بتبقي ظابط مهندس و تدرس لمدة سنة
و بتاخد دبلومة فى العلوم
الشرطية و بتتخرج ملازم اول

توته. 25-08-2009 02:26 AM

يا جماعة حد يعرف اللي هيعد في الزقازيق سنة ويحول المنصورة هيشيل كام مادة؟؟؟

totta_frota 25-08-2009 02:38 AM

مهندسه المستقبل(تفائلوا يا جماعه)

ازيكوا يا شباب؟ يارب تكونوا بخير
انا بقى حاسباتيه و افتخر. انا طالبه ف حاسبات الزقازيق والسنه اللي فاتت كنت ف نفس حيرتكوا دي
وكنت قرفانه وكان نفسي ف هندسه طبعا. وبالمناسبه عايزه اعرفكوا حاجه قليل جدا من اللي بيدخل الكليه دي بيكون بمزاجه بمعنى ان كله عايز هندسه. بس اهي جت وخلاص يبقى الحمد لله.
ندخل بقى ف المفيد بالنسبه للكليه هي جميله و مستقبلها حلو بس محتاجه انك تجتهد فيها جامد و خصوصا مواد البرمجه(طبعا مش فاهمين مش مهم لما تروحوا بقى) يعني زاكر من اولها و اجتهد هتلاقي الحكايه معاك ماشيه تمام.
و حكايه انها مش مجهزه ماتنسوش انكم ف جامعه الزقازيق يعني كل كلياتها كده ده الطبيعي بس مانكرش انهم بيجددوا علشان حضراتكم. و من اللي شفته ان اللي اتخرجوا من الكليه ناس بجد معظمهم شغلهم جااااااامد. نيجي للدكاتره والمعيدين بجد ناس كويسه جداااااااا والعميد نفسه مع انه شديد و اول ماتيجوا هيفضلوا يحذروا فيكوا منه بس هو راجل محترم جداااااااا و نفسه يطلع بينا لفوق. و لو محدش فاهم حاجه تسألوا براحتكم يعني هتفهم هتفهم. بجد والله انووا انتوا و ربنا معاكم. وبالنيبه للمناهج خدوا اللينك ده وانتوا تعرفوا كل حاجه
http://www.forums.fci4all.com/index.php?showtopic=9828
و لو في اي استفسارات انا موجوده او ادخلو على الموقع اللي كتبته ده.
ربنا معاكم. تحياتي

محمد سليمان 2010 25-08-2009 02:50 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة totta_frota (المشاركة 1531455)
ازيكوا يا شباب؟ يارب تكونوا بخير
انا بقى حاسباتيه و افتخر. انا طالبه ف حاسبات الزقازيق والسنه اللي فاتت كنت ف نفس حيرتكوا دي
وكنت قرفانه وكان نفسي ف هندسه طبعا. وبالمناسبه عايزه اعرفكوا حاجه قليل جدا من اللي بيدخل الكليه دي بيكون بمزاجه بمعنى ان كله عايز هندسه. بس اهي جت وخلاص يبقى الحمد لله.
ندخل بقى ف المفيد بالنسبه للكليه هي جميله و مستقبلها حلو بس محتاجه انك تجتهد فيها جامد و خصوصا مواد البرمجه(طبعا مش فاهمين مش مهم لما تروحوا بقى) يعني زاكر من اولها و اجتهد هتلاقي الحكايه معاك ماشيه تمام.
و حكايه انها مش مجهزه ماتنسوش انكم ف جامعه الزقازيق يعني كل كلياتها كده ده الطبيعي بس مانكرش انهم بيجددوا علشان حضراتكم. و من اللي شفته ان اللي اتخرجوا من الكليه ناس بجد معظمهم شغلهم جااااااامد. نيجي للدكاتره والمعيدين بجد ناس كويسه جداااااااا والعميد نفسه مع انه شديد و اول ماتيجوا هيفضلوا يحذروا فيكوا منه بس هو راجل محترم جداااااااا و نفسه يطلع بينا لفوق. و لو محدش فاهم حاجه تسألوا براحتكم يعني هتفهم هتفهم. بجد والله انووا انتوا و ربنا معاكم. وبالنيبه للمناهج خدوا اللينك ده وانتوا تعرفوا كل حاجه
http://www.forums.fci4all.com/index.php?showtopic=9828
و لو في اي استفسارات انا موجوده او ادخلو على الموقع اللي كتبته ده.
ربنا معاكم. تحياتي

اية الحلاوة دى ياست توتة انتي متاكدة و لا هدبسينا:(

totta_frota 25-08-2009 02:56 AM

والنبي يا خويا متأكده.
انا مكنتش حابها خالص. بس دلوقتي والله بقيت بحبها اوي و بستنى اليوم اللي هناخد فيه حاجه جديده. صدقني ان شاء الله مش هتندم بس هقولك حاجه(حب ما تعمل حتى تعمل ما تحب) و كمان (تفائلوا بالخير تجدوه)
ايه يا ولاد لساني اللي بينقط حكم ده. يالهوي عثل ههههههههههههههه
بس بجد حاولوا ترضوا بالنصيب و تحبوه. ربنا معانا و معاكم.
اه صحيح انا الحمد لله نجحت بتقدير جيد.

محمد سليمان 2010 25-08-2009 02:59 AM

بجد يا جماعة الرابط اللي كتبتوا توتة في كل حاجة

بجد شكرا

محمد سليمان 2010 25-08-2009 03:00 AM

جيد شكلك دحيحة

totta_frota 25-08-2009 03:05 AM

هههههههههههههههههههههه. حلوه دحيحه دي و افتخر بذلك :)
و العفو بس على ايه؟ انا عملت اللي عليا و احنا خلاص بقينا زمايل و صحاب.

محمد سليمان 2010 25-08-2009 03:08 AM

تصدقي بجد حببتيني في الكلية دى

توته. 25-08-2009 03:12 AM

طيب لو سمحت يا توته اللي بيحول من كلية لكلية اول سنة وبيشيل 3 مواد مثلا بيعيد السنة؟؟؟؟؟

totta_frota 25-08-2009 03:39 PM

ده يا ستي على حسب الجامعه اللي بتحولي ليها. بمعنى انتي حضرتي سنه اولى ف الزقازيق و هتحولى بعد اولى مثلا بنها هتشوفي المواد اللي هما اخدوها ف اولى و لو انتي مش اخدتيها ف الزقازيق هيشيلوهالك معاكي ف سنه تانيه ف بنها و كذلك لو ف تانيه بنها بياخدوا ماده انتي خدتيها ف اولى زقازيق يبقى مش هتدرسيها. يعني علشان يبقى في تكافؤ. يارب اكون فهمتك و لو لسه عرفيني. و ياريت تقوليلي انتي جربتي التحويل اللي هو قبل التقديم بتاع النت ده ولا لأ؟
و ربنا معاكي يا قمر.

توته. 25-08-2009 04:03 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة totta_frota (المشاركة 1532890)
.. و ياريت تقوليلي انتي جربتي التحويل اللي هو قبل التقديم بتاع النت ده ولا لأ؟
و ربنا معاكي يا قمر.

لا بس بجرب التحويل الورقي و ربنا يسهل معلش سؤال كمان هو معنى اني اشيل مواد اني اتحرم من التقديرات العالية ؟؟؟؟؟؟ وشكراااااااا

محمد سليمان 2010 25-08-2009 04:07 PM

هي الدراسة arabic or english

توته. 25-08-2009 04:21 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد سليمان 2010 (المشاركة 1532946)
هي الدراسة arabic or english

english في كل الجامعات

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 06:17 PM.