بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   أرشيف المنتدي (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=513)
-   -   للعام الدراسي 2009 2010 انت تسأل ونحن نجيب (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=144225)

أحـمد قرنى 18-12-2010 09:09 PM

استا> ( ابو بطة )
حضرتك تقصد إيه بخصوص ان المدرس الاول يضع امتحان مدرسته ، هل بالنسبة للصف الثالث الاعدادى أم لصفوف النقل

tarekhash 18-12-2010 10:32 PM

الأستاذ/ أحمد قرنى
أنا بقالى كتير أخش على المنتدى أشاهد ولا أشارك فى أى مواضيع بس عايز أقولك حاجه ( بس أوعى يجيلك احباط) والله أنا صادق فى اللى حاقوله دلوقت :
1- هل تعلم أن تعلم أن تعديل أى درجات أو أى مواد يكون من المجلس الأعلى للتعليم قبل الجامعى ؟!! ولا يشارك فيه أى من السادة اللى عاوزهم يجتمعوا مع الوزير ؟
2- هل تعلم أن أى تعديلات تخص أى مادة يتم العلم بها عن طريق الجرائد أولا ؟!!! وخير دليل على ذلك تعديلات الثانوية العامة اعتباراً من الصف الأول العام القادم هل تعلم عنها أى شئ ؟
3- هل تعلم أن من مخططات الوزارة الاكتفاء بتدريس الكمبيوتر للمرحلة الاعدادية والابتدائية والغاء المرحلة الثانوية من العام القادم
4- هل تعلم أنه من الممكن أن يأتى يوم ويتم الغاء مادة الكمبيوتر من الأساس زى مادة المجال التجارى دلوقت والمدرسين يتوزعوا على المكتبات وأى كلام
والله لا أقصد الاحباط ولكن هذا هو حالنا

أحـمد قرنى 18-12-2010 11:04 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tarekhash (المشاركة 2929111)
الأستاذ/ أحمد قرنى
أنا بقالى كتير أخش على المنتدى أشاهد ولا أشارك فى أى مواضيع بس عايز أقولك حاجه ( بس أوعى يجيلك احباط) والله أنا صادق فى اللى حاقوله دلوقت :
1- هل تعلم أن تعلم أن تعديل أى درجات أو أى مواد يكون من المجلس الأعلى للتعليم قبل الجامعى ؟!! ولا يشارك فيه أى من السادة اللى عاوزهم يجتمعوا مع الوزير ؟
2- هل تعلم أن أى تعديلات تخص أى مادة يتم العلم بها عن طريق الجرائد أولا ؟!!! وخير دليل على ذلك تعديلات الثانوية العامة اعتباراً من الصف الأول العام القادم هل تعلم عنها أى شئ ؟
3- هل تعلم أن من مخططات الوزارة الاكتفاء بتدريس الكمبيوتر للمرحلة الاعدادية والابتدائية والغاء المرحلة الثانوية من العام القادم
4- هل تعلم أنه من الممكن أن يأتى يوم ويتم الغاء مادة الكمبيوتر من الأساس زى مادة المجال التجارى دلوقت والمدرسين يتوزعوا على المكتبات وأى كلام

مع احترامى الشديد لكلام حضرتك
أنا لا أعتقد كل زلك وخير دليل ما قامت به الوزارة مؤخراً بضرورة حصول جميع المعلمين على دورة ال icdl .

أما بخصوص زيادة درجات المادة انا على علم تام بكلام حضرتك بس لو الوزير اقتنع بكلام الاساتزة الافاضل اعتقد يكفى بأن يتم زيادة الدرجات بدون موافقة المجلس الاعلى أو غيره .

tarekhash 18-12-2010 11:29 PM

والله ياحمد كل كلامى صح
أما موضوع icdl فهى سبوبة والمعنى فى بطن الشاعر

وائل الجندي 19-12-2010 01:47 AM

بعد كل الي قرأتة في هذا الموضوع لم اجد الا الصمت لعلة يكون معبر عن الواقع الذي نعيش فية

MR : ABO BATTA 19-12-2010 03:42 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحـمد قرنى (المشاركة 2928787)
استا> ( ابو بطة )
حضرتك تقصد إيه بخصوص ان المدرس الاول يضع امتحان مدرسته ، هل بالنسبة للصف الثالث الاعدادى أم لصفوف النقل

صفوف النقل فقط يا مستر احمد وكمان شوية كدة سنة ولا اتنين وتعمم على الشهادات العامة
وانا لله وانا اليه راجعون

MR : ABO BATTA 19-12-2010 03:44 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tarekhash (المشاركة 2929111)
الأستاذ/ أحمد قرنى

كدة تبقى كملت من كله ..... !!!!!!!!

ابو كيرلس 19-12-2010 04:35 PM

دائما سباق يالخير ولا تبخل عن اى حد اكرمك الله مستر احمد

احمد عبدالشكور 19-12-2010 05:02 PM

ألف مليون شكر استاذ ممدوح

:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:

اشكرك على كرم أخلاقك وتحت أمر أى انسان على قدر استطاعتى

:friendsxs3::friendsxs3:

وفقكم الله تعالى الى مايحبه ويرضاه

awm2005 19-12-2010 09:21 PM

التقويم الثاني بيكون شامل لكل المنهج ومش فصول محددة
وشكرا علي مرورك

altokhey 21-12-2010 02:50 AM

اية الحلاوة دي!

استاذ تامر

جامد

altokhey 21-12-2010 02:52 AM

أيوة

[quote=altokhey;2934583]
اية الحلاوة دي!

فعلاً تستاهل

الى المزيد

altokhey 21-12-2010 02:54 AM

فعلاً رووووووووووووووووووووووووووووووعة

altokhey 21-12-2010 02:55 AM

• لك ألف سلااااااااااااااااااااام

altokhey 21-12-2010 02:58 AM

يا ريت يبئة وووورد والشكر لله

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 02:23 PM.