بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   كلية التجارة (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=162)
-   -   تجمع طلبة تجارة انتساب "جامعة القاهرة" 2009 - 2010 (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=157074)

eso0o0o0 06-10-2009 05:05 AM

السلام عليكم
انا لسة اول مرة اشارك معاكم يارب ماكونش تقيلة عليكم
انا سنة اولى تجارة انتساب
و قريت كل المشاركات بس ياجماعة حاجة تلخبط اوى و كل حد بيقول كلمة و انا اصلا مش عارفة اى حاجة فى اى حاجة ومش عارفة مين صح ومين غلط
انا عن نفسى اخر مرة نزلت سألت فى الكلية فى مدرج( ج )قالولى ان الجدول كمان اسبوعين على التليفزيون وده كان قبل الدراسةبيوم و فى ناس قالتل ىبس مش من الجامعة ان هايكون فى يوم ننزل فيه علشان نناقش الدكاترة بس مش باين اننا هانعتب الجامعة خالص
سورى يا جماعة انا طولت عليكم
بس قدر الله و ما شاء فعل يمكن ده يكون احسن لينا بس يا ريت نفيد بعض و نكون ايد واحده

Mousa13 06-10-2009 12:55 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eso0o0o0 (المشاركة 1662816)
السلام عليكم
انا لسة اول مرة اشارك معاكم يارب ماكونش تقيلة عليكم
انا سنة اولى تجارة انتساب
و قريت كل المشاركات بس ياجماعة حاجة تلخبط اوى و كل حد بيقول كلمة و انا اصلا مش عارفة اى حاجة فى اى حاجة ومش عارفة مين صح ومين غلط
انا عن نفسى اخر مرة نزلت سألت فى الكلية فى مدرج( ج )قالولى ان الجدول كمان اسبوعين على التليفزيون وده كان قبل الدراسةبيوم و فى ناس قالتل ىبس مش من الجامعة ان هايكون فى يوم ننزل فيه علشان نناقش الدكاترة بس مش باين اننا هانعتب الجامعة خالص
سورى يا جماعة انا طولت عليكم
بس قدر الله و ما شاء فعل يمكن ده يكون احسن لينا بس يا ريت نفيد بعض و نكون ايد واحده

أولا معلش ان اول سنة ليكى فى الجامعة هتكون كده وياارب مش تستمر الحكاية دى
ثانيا محاضراتنا خلاص اتلغت من الجامعة وهتبقى على التلفزيون والجدول كمان اسبوعين بالكتير
بالنسبة لليوم احنا لينا الجمعة ننزل فيه عشان ندفع مصاريف وكتب وكده ولو فى اسئلة عندنا
بس يا جماعة طلاب انتساب اكتر من 3 الاف طالب يخصصوا يوم واحد بس لينا مصاريف وكتب واسئلة كمان !!
ربنا يكون فى عونا بجد وبالنسبة لسنة اولى ربنا معاكم

REMY REMO 06-10-2009 01:45 PM

والله يا جماعه بصو
اولا انا ريهام اولى تجاره انتساب اكيد
بصو بقى الاعتصام والشكاوى مش هتفيد لانهم مش هيغيرو سياسه هما حطوها وابتدو فى نتفيذها علشان خاطر الطلبه

وانا عن نفسى كنت امبارح فى الكليه وحضرت المحاضرتين
ولحد دلوقتى مش عارفه حكايه اننا مش نروح دى فى مصلحتنا ولا ايه
بس المفروض اننا نروح على الاقل يوم واحد فى الاسبوع زى اداب كده
بس انا سمعت ان هما هيعملو الكانيهات بتاعتنا احمر علشان مش ندخل اصلا
هما ممكن بيكونو بيدخلونا دلوقتى عادى بس بعدين ربنا يسهل
على العموم انا هتابع معاكم هنا وربنا معانا بقى يابشر

khaled_2013 06-10-2009 02:28 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة remy remo (المشاركة 1663755)
والله يا جماعه بصو

اولا انا ريهام اولى تجاره انتساب اكيد
بصو بقى الاعتصام والشكاوى مش هتفيد لانهم مش هيغيرو سياسه هما حطوها وابتدو فى نتفيذها علشان خاطر الطلبه

وانا عن نفسى كنت امبارح فى الكليه وحضرت المحاضرتين
ولحد دلوقتى مش عارفه حكايه اننا مش نروح دى فى مصلحتنا ولا ايه
بس المفروض اننا نروح على الاقل يوم واحد فى الاسبوع زى اداب كده
بس انا سمعت ان هما هيعملو الكانيهات بتاعتنا احمر علشان مش ندخل اصلا
هما ممكن بيكونو بيدخلونا دلوقتى عادى بس بعدين ربنا يسهل

على العموم انا هتابع معاكم هنا وربنا معانا بقى يابشر

اولا اهلآ بيكى يا ريهام معانا رغم اللى انا بردو لسه جديد يعنى

بس احنا كنا اتكلمنا قبل كده وقلنا ان الموضوع ده هيبقى ميزه لينا ان شاء الله خصوصآ ان انتساب كلها مجموعه

واحده دلوقتى

اما بخصوص الكارنيهات انا مفتكرش حكايه اللى احنا مش هيدخالونا الجامعه لان كده كده انتى هتبقى فى البيت عشان المحضرات هتكون بتتذاع فى الدش او النت واكيد هما هيوزعوا مواعيد اذاعه البرمج بحيث انك تبقى مشغوله طول اليوم

والله اعلم

الزعيم2100 06-10-2009 04:17 PM

تنبيه الى كل طلبة تجارة انتساب القاهرة

يوجد محاضرات للطلاب كل يوم جمعة والجدول هينزل قريبا مع تحياتي ...الزعيم mk

احمد اسامه (الفيوم) 06-10-2009 05:15 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الزعيم2100 (المشاركة 1664095)
يوجد محاضرات للطلاب كل يوم جمعة والجدول هينزل قريبا مع تحياتي ...الزعيم mk

وانت متاكد من الكللام ده طيب متعرفش حاجه عن كليه تجاره انتساب بنى سويف

الأميـرمحمد 06-10-2009 06:59 PM

طيب يا استاذ الزعيم فين المصدر ؟؟؟؟؟
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بتاع الكلام ده

REMY REMO 06-10-2009 08:09 PM

ياعم الزعيم ده للطلبه بتوع اداب بس
لكن احنا مش لينا محاضرات خالص اصلا

monish 06-10-2009 08:18 PM

يوم الجمعه ده بتاع الجامعه المفتوحه وهما لو هيخصصولنا يوم هيبقى عشان نروح نعمل فيه الكارنيه ونستلم الكتب او نسأل الدكاتره بس احنا ملناش محاضرات اصلا:bosyht9:

احمد اسامه (الفيوم) 06-10-2009 08:59 PM

يعنى احنا ملناش اي يوم في الجامعه

eso0o0o0 06-10-2009 09:19 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mousa13 (المشاركة 1663607)
أولا معلش ان اول سنة ليكى فى الجامعة هتكون كده وياارب مش تستمر الحكاية دى
ثانيا محاضراتنا خلاص اتلغت من الجامعة وهتبقى على التلفزيون والجدول كمان اسبوعين بالكتير
بالنسبة لليوم احنا لينا الجمعة ننزل فيه عشان ندفع مصاريف وكتب وكده ولو فى اسئلة عندنا
بس يا جماعة طلاب انتساب اكتر من 3 الاف طالب يخصصوا يوم واحد بس لينا مصاريف وكتب واسئلة كمان !!
ربنا يكون فى عونا بجد وبالنسبة لسنة اولى ربنا معاكم

شكرا mousa بس يوم الجمعة ده هيكون على طول ولا لغاية فترة دفع المصاريف اللى هى بيقولو 3 اسابيع
و على فكرة يا جماعة انا نازلة بكرة ان شاء الله بس عايزة احضر محضرات مع انتظام فى الزيطة كده اهو على الاقل اخد فكرة لحسن انا مش عارفة حاجة خالصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصص:blush:
يا ريت يا جماعة أنا نزلة بكرة حد يقولى بكرة فى محاضرات تيه و ايه المواعيد حد يرد عليا ضرورى علشان هنام بدرة علشان انزل بكرة ان شاء الله:bosyht9:

مـاجـيك 06-10-2009 10:09 PM

السلام عليكم
يا جماعه الى عايز يبعت شكوى على موضوع الانتساب ده ممكن يبعتها وهواقعد فى البيت وببلاش كمان يعنى هم خمس دقايق بس هتعمل الشكزى وبس يعنى مفيش حد يبقى عنده حجه
هتدخلوا على موقع جامعه القاهره http://www.cu.edu.eg/
هتلاقى فى الصفحه كلمه ارتبطات هامه هو مرمسطيل اخضر فى اخر جزء فى الصفحه

موجود فى انفلونزا الخنازير وتحتيها علطول ارسال مقترحات او شكاوى هدوس عليها
هتجيلك صفحه تانيه عامله زى الاستمار بالظبط فيها الاسم والايميل والتليفون ووكام حاجه كده ومربع علشان تكتب فيه الشكوى والى خايفيكتب اسمه
اكتبه اى اسم مستعار
وعند رقم التليفون لا يوجد
بس المهم تكتبوا ايميلكم علشان يبعتوا ليكم الرد عليه علشان الرد بيتبعت زى ما بيقولوا والله اعلم فى 48 ساعه
وتعتمد الشكوى وبس ونشوف

وانا عمتا هنزل يوم الجمعه ده علشان كذا حد بيقول ا ن الخبر ده صحيح بتاعه المحضره معلش نيجى على نفسنا شويه ويمكن لما يلقونا كتير يدخلونا
يارب يكون فى تفاعل

aly el sha3er 06-10-2009 10:14 PM

على فكره يا جماعه مفيش حل غير اننا نتجمع كلنا ونشوف حل بجد بدل مكلنا عمالين نتكلم ومحدش بيعمل حاجه انا لسه اول سنه وبجد هطق من النظام ده طب احنا دلوقتى على الاقل بنخش الجامعه امال هنعمل ايه بقى كمان اسبوعين لما نتمنع من الدخول خالص .

mina_totti65 06-10-2009 11:26 PM

الاعتصام بكره الساعه 8.30 ادام عميد كلية التجاره لو رايحين قولوا بسرعه وده لينك الموضوع http://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=158259

خدوا دى الفتها ممكن تكون شكوى حلوه
السيد عميد كلية التجاره جامعة القاهرة....

تحية طيبه ,
وبعد.
نتقدم نحن طلاب كلية التجاره جامعة القاهرة شعبة الانتساب الموجه بطلب من سيادتكم بالتكرم بالسماح لطلاب الشعبه بحضور المحاضرات اسوة بزملائنا فى شعبة الانتظام وزملائنا فى الكليات والجامعات الاخرى حيث سمحت الجامعات الاخرى بحضور طلاب الانتساب للمحاضرات فى اوقات تبادليه مع طلاب الانتظام وهذا ما نتمناه من سيادتكم بحضورنا ولو مرتين فى الاسبوع لتجميع الماده العلميه وبالتبادل مع طلاب الانتظام

مقدمه لسيادتكم

طلاب الانتساب الموجه
جامعة القاهرة

كلنا نبعتها على

http://www.cu.edu.eg/query
/

فى الاسم اكتبوا طلبة كلية التجاره

stop iam atop 06-10-2009 11:29 PM

طيب نتجمع يامان بس الخطوه اللى بعد التجمع ايه هنقتحم الكليه وناخد العميد رهينه ههههههه علشن نحضر

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 06:17 PM.