بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   كليـة الحقوق (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=164)
-   -   رابطة كليه الحقوق اسيوط تعليم مفتوح (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=253711)

صموئيل نصر 19-01-2011 09:30 AM

اما بالنسبة للامتحان الجاى بتاعى هو علم الاجرام لو حد يتكرم وينزلة اكون متشكر وبعدين يا جماعة هو مفيش غير الاخ عمر والاخت الفاضلة نهلة هما اللى بساهموا بكل شيى لازم كل واحد يعرف علشان كلنا نستفيد اى حد يعرف حاجة ينزلها وكلة بيستفيد وشكرا لكم جميعا صموئيل وطمنونى عملتو اية فى مادة تاريخ القانون

ابو عمر علاء 19-01-2011 08:28 PM

الاخ صموئيل
بالتوفيق لك فى امتحاناتك وبالنسبه لنا لسه لم نمتحن تاريخ القانون وهو غذا ان شاء الله وربنا يستر لانى او مرة اخاف من هذه المادة لانها ثقيله جداا ومعقده -
اما بالنسبه لمادة علم الاجرام
س1 تكلم عن العلاقة بين الوراثة والظاهرة الاجرامية موضحا اهم اسليب التحق من اثر الوراثة على الظاهرة الاجرامية ؟
السؤال الثانى "- تكلم عن اختلاف اجرام المراة عن الرجل من حيث الكم موضحا اهم النظريات التى فسرت هذه الاختلاف المذكور ؟
السؤال الثالث:-تكلم عن تأثير بيئة العمل على الميول الاجرامية لدى الافراد ؟
السؤال الرابع :- بين المقصود ببيئة المدرسة موضحا تأثيرها على الميول الاجرامية لدى الافراد ؟

وبالتوفيق
ابو عمر علاء

ابو عمر علاء 20-01-2011 02:50 PM

ربنا يستر

اليوم ربنا يستر فى هذا الامتحان الرغم وصدقت توعاتى فى الخوف من هذه المادة وللاسف لم اجاوب عليه كويس واتوقع نزولى فيها وربنا المستعان لانه جاب اسلئة غير المتوقع باستثناء قوانين دراكو ن وسلطات البريتور هو السؤال الوحيد الذى الواحد جاوب فيه لحدا ماء وايه اخبار باقى الزملاء فى هذه المادة اخبرونى عن احوالكم فيها

صموئيل نصر 20-01-2011 05:48 PM

اخى ابو عمر
بالنسبة لتاريخ القانون الدكتور بتاعها كويس حتى فى تصحيح الاجابات متخفش يا اخى عمر هو راجل جنتل ومش بتاع عقد ونتيجتة بيطلعها كويس وانشاللة بالتوفيق

ابو عمر علاء 21-01-2011 02:49 PM

شكرا اخى صموئيل وربنا يستر ويوفقنا جميعا بالنجاح وان شاء الله

ابو عمر علاء 24-02-2011 02:58 PM

النتيجه

السلام عليكم ورحمه وبركاته
اخوانى واخواتى الزملاء والزميلات طلاب الفرقة الاول اول حقوق تعليم مفتوح اسيوط ابشركم بان النتيجة ظهرت اليوم وانا رايتها لى ولبعض الزملاء فعلى الجميع التوجه لكية الحقوقو تعليم مفتوح لرؤية نتيجتهم وبالتوفيق ان شاء الله وانا الحمد لله نجحت صافى
ابو عمر علاء

طارق عابد 01-03-2011 09:05 PM

رجاء من كل الزملا الانتباه انا طارق عابد بناشدكم للزهاب يوم السبت الموافق 5/3/2011 للاعتراض علي نتيجه الترم لانها نتيجه ظالمه لم تصحح الامتحانات بدقه فائرجو من الجميع كتابه اسمه ورقم الكارنيه بياعه علي رابطه كليه الحقوق في الفيس بوك بتاعتي للتقديم بمزكره لقائد الحرص والسيد عميد الكليه وازا لم يتم تصحيح الامتحانات مره اخره نظيهه فسوف نعتصم بالكليه يوم الاحد

graph2005 05-03-2011 08:33 AM

فعلا نتيجة ظالمة ولازم شن هجوم على الدكاترة عصر الظلم انتهى لازم يعرفوا كدا

انا كنت متاكدة ان هجيب المواد معظمها امتياز

graph2005 05-03-2011 11:12 PM

مبروك النجاح ابو عمر علاء ويارب الترم الثانى ننجح كلنا كمان يارب يوفقنا جميعا

انا جيب النتيجة يوم 2 مارس مكنتش اعرف انها ظهرت الل ما دخلت المنتدى منك
شكرا ليك اخى

ابو عمر علاء 06-03-2011 11:26 PM

[quote=نهلة_;3188273]مبروك النجاح ابو عمر علاء ويارب الترم الثانى ننجح كلنا كمان يارب يوفقنا جميعا

انا جيب النتيجة يوم 2 مارس مكنتش اعرف انها ظهرت الل ما دخلت المنتدى منك
شكرا ليك اخى
السلام عليكم
اولا الف مبروك لكى اختى نهله ولكل الزملاء الذين نجحوا فى الترم الاول وانا حزنت جدا بسبب الظلم فعلا لان والله كنت متوقع انى فى اغلب المواد اجيب جيد جدا باستثناء ماة تاريخ القانون وهذا كان واضح لكم من الكلام الذى كنت اكتبه على المنتدى ولكن سبحى الله ونعم الزكيل فى الظلم
على فكرة يا جماعه ان سئلت عن الجدولوعن بداية الدراسة قالوا لى الجدول هينزل غذا او بعد غدا والدراسة الثلاثاء بعد القادم ان شاء الله

ميار الشيشينى 06-03-2011 11:40 PM

[quote=ابو عمر علاء;3151132]السلام عليكم ورحمه وبركاته
اخوانى واخواتى الزملاء والزميلات طلاب الفرقة الاول اول حقوق تعليم مفتوح اسيوط ابشركم بان النتيجة ظهرت اليوم وانا رايتها لى ولبعض الزملاء فعلى الجميع التوجه لكية الحقوقو تعليم مفتوح لرؤية نتيجتهم وبالتوفيق ان شاء الله وانا الحمد لله نجحت صافى

ابو عمر علاء

الف مبروك يا ابو عمر وعقبال الترم التانى ان شاء الله بس فعلا والله فى ظلم شديد جدا فى التقديرات

graph2005 07-03-2011 07:40 AM

ودفع الرسوم امتى والكتب
ياريت تقولولى انا مقدرش انزل كتير المواصلات بقا فى بلطجية بيخرجوا وقرف

عاوزة انزل مرة واحدة اجيب كلة

والف مبروك مرة تانية اخى علاء

والله انا كنت متوقعة انى هجيب امتياز فى كل المواد يلا الحمد لله بس مش عاوزين نسكت ع الظلم تانى
خلاص الظلم راح مع الفساد الل راح

graph2005 07-03-2011 07:44 AM

[quote=ميار الشيشينى;3191926]
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو عمر علاء (المشاركة 3151132)
السلام عليكم ورحمه وبركاته

ابو عمر علاء

الف مبروك يا ابو عمر وعقبال الترم التانى ان شاء الله بس فعلا والله فى ظلم شديد جدا فى التقديرات

الف الف الف مبروك مياااااااااااار عقبال الترم التانى يارب لنا كلنا

ابو عمر علاء 08-03-2011 06:58 PM

بارك الله فيكم

[quote=نهلة_;3192553]
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ميار الشيشينى (المشاركة 3191926)

الف الف الف مبروك مياااااااااااار عقبال الترم التانى يارب لنا كلنا
[/color][/size]

السلام عليكم ورحمة وبركاته
شكرا جزيلا للزميلات نهله وميار والى كل الزملاء ومباروك ثانى لكل من نجح فى الترم الاول وعقبال الترم الثانى ان شاء الله رب العالمين
وثانيا اعيد واوكيد انه فعلا كان هناك ظلم بين فى التقديرات ولكن لله الامر من قبل ومن بعد فلا يعقل ان يقوم الواحد بدفع 100 جنيه عشان يصحح المادة الواحده وحسبى الله ونعم الوكيل فى الظلم والظالمين
ثالثا:- انا ذهبت اليوم الو الكلية ووجدت انهم قاموا بوضع جدول الترم الثانى وهو على النحو التالى:
اليـــــــــــــــــــو م الزمن المادة اسم الدكتور
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
الثلاثــــــــــاء 3 - 5 نظرية الحق ا.د/ محمد سعد خليفة

15/3/2011 5 - 7 علم العقاب د / خالد تونى
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
الاربعاء 11 - 1 لغة اجنبية ا.د/ عصام زناتى
16/3/2011 1 - 3 اقتصاد ا.د / عبد النبى الطوخى
3 - 5 حقوق الانسان ا.د / معمر رتيب
5 - 7 منظمات دولية ا.د / معمر رتيب
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
الخميس 1 - 3 قانون دستورى ا.د / دويب حسين صابر
17/3/2011
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
المكان مدرج ( أ ) اعلى مركز توزيع الكتاب
والقاكم على خير ان شاء الله تعالى ،
المصاريف 785 جنية ويمكن دفاعه هذا الاسبوع او الاسبوع القادم مع بداية الدراسة وبالتوفيق لكم جميعا،

ميار الشيشينى 20-03-2011 10:39 PM

السلام عليكم
ايه يا جماعة روحتوا فين واخباركم ايه

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 09:21 PM.