بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   اجتماعيات طالب (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=112)
-   -   "ملتقى طلاب 3 ثانوي" (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=343754)

هارى12345 23-05-2011 10:58 AM

الله يبارك فيكى .عبااااااااالك
وبالنسبة للحلاوة فانا معايا 50 قرش بالظبط هجبلكوا حلاوة من ام ال2 بخمسة ساخ(حلاوة نسلة) واوزعها عليكوا ايه رايكواا :d:d
اما درجاتى فهى وحشة جداااا ونقصت ضعف النص الاول للاسف جبت 285 ولكن بحمد ربنا لانى والله العظيم المواد كنت بفتحها قبل الامتحان بساعتين تلاتة يعنى مثلا الامتحان يبقى 2 الظهر كنت بصحا على الساعة 7 اقرا الملخصات لاول مرة كنت ببقى رايح الامتحان وعايز ارمى نفسى فى ترعة الابراهيمية.
يعنى بالظبط السنادى ذاكرت بتاع 30 ساعة بالظبط فقط بس اعمال السنة منقصانى كتير هى والعملى وكنت مطنش الدروس على الاخر كنت باخد فرنساوى ورياضة. الفرنساوى كنت باخد حصة كل شهر والرياضة خد بتاع 9 حصص بس
الدروس بقى سايبها على الله لان زمايلى اللى فى 2 ث ربنا معاهم فى بداية السن قالولى (المدرسين الى بناخد عندهم 100% احسن مدرسين شرحهم نار ولو مخدش عندهم انسى تبقى غبى)
بسألهم دلوقتى قلولى (لالالالالالا اوعى تاخد عند كذا ولا كذا هيضيعوووووك)
فانا سايبها تيجى زى ما تيجى
انتوا بتحجزوا من امتى؟
واهم حاجة
جبتى كاااااام؟
(اكيد فوق 295)

دودو 95 23-05-2011 12:46 PM

هو المجموع من كام؟؟
مش المفروض من 264

ThèGôldènBôy 23-05-2011 01:02 PM

لا المحموع من 300

تغريد الطيور 23-05-2011 02:24 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mo0on Light (المشاركة 3438977)
ههههههه ليه التغيير السريع دا
ولا علشان بتعرفي ترسمي؟
ع العموم ربنا يوفقك ف الاتنين ان شاء الله

هههههههههه لا مش حكاية رسم و لا حاجة

انا لما اخدت منهج الاحياء الترم دا كرهت المادة جدااااااا و بقيت نفسى احرق الكتاب و كل ما اذاكر حاجة انساها تااانى .. طفشت منها بجد:confused::confused:

لكـــــــــــــن الرياضة حاجة تانى .. بجد انا لو قعدت ال24 ساعة بحل مسائل رياضة عمرى ماهزهق ابداااااااااااااا لانى بحبها جداااا و خصوصا بعد ما عرفت ان الفيزيا اللى كانت علينا الترم الاول كلها رياضة2 و انا اصلا كنت بموووووووووووووووووووووت فى حاجة اسمها فيزيا :bosyht9::wub:

بس انتى عرفتى منين موضوع الرسم دا ;)

Mo0on Light 23-05-2011 08:39 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هارى12345 (المشاركة 3440603)
الله يبارك فيكى .عبااااااااالك
وبالنسبة للحلاوة فانا معايا 50 قرش بالظبط هجبلكوا حلاوة من ام ال2 بخمسة ساخ(حلاوة نسلة) واوزعها عليكوا ايه رايكواا :d:d
اما درجاتى فهى وحشة جداااا ونقصت ضعف النص الاول للاسف جبت 285 ولكن بحمد ربنا لانى والله العظيم المواد كنت بفتحها قبل الامتحان بساعتين تلاتة يعنى مثلا الامتحان يبقى 2 الظهر كنت بصحا على الساعة 7 اقرا الملخصات لاول مرة كنت ببقى رايح الامتحان وعايز ارمى نفسى فى ترعة الابراهيمية.
يعنى بالظبط السنادى ذاكرت بتاع 30 ساعة بالظبط فقط بس اعمال السنة منقصانى كتير هى والعملى وكنت مطنش الدروس على الاخر كنت باخد فرنساوى ورياضة. الفرنساوى كنت باخد حصة كل شهر والرياضة خد بتاع 9 حصص بس
الدروس بقى سايبها على الله لان زمايلى اللى فى 2 ث ربنا معاهم فى بداية السن قالولى (المدرسين الى بناخد عندهم 100% احسن مدرسين شرحهم نار ولو مخدش عندهم انسى تبقى غبى)
بسألهم دلوقتى قلولى (لالالالالالا اوعى تاخد عند كذا ولا كذا هيضيعوووووك)
فانا سايبها تيجى زى ما تيجى
انتوا بتحجزوا من امتى؟
واهم حاجة
جبتى كاااااام؟
(اكيد فوق 295)

ع العموم مبروك والسنه الجايه هيبقى فيه اهتمام عن كدا خالص
انا جبت درجة :confused: 291.8

Mo0on Light 23-05-2011 08:45 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nour eleman (المشاركة 3441231)
هههههههههه لا مش حكاية رسم و لا حاجة

انا لما اخدت منهج الاحياء الترم دا كرهت المادة جدااااااا و بقيت نفسى احرق الكتاب و كل ما اذاكر حاجة انساها تااانى .. طفشت منها بجد:confused::confused:

مش يمكن علشان انتي بدأتي مذاكرتها متأخر!!
انا حصلت معايا كدا وفيه درسين كان اول مره اذاكرهم قبل يوم الامتحان
بس كان المشكله ان كل ماجي اذاكرها من اول الترم ابقى لسه مذاكره الحاجه تمام واحل تمام وتاني يوم بالظبط اجي اراجع علشان اذاكر جديد الاقي كله متبخر ابدأ من الاول تاني

لكـــــــــــــن الرياضة حاجة تانى .. بجد انا لو قعدت ال24 ساعة بحل مسائل رياضة عمرى ماهزهق ابداااااااااااااا لانى بحبها جداااا و خصوصا بعد ما عرفت ان الفيزيا اللى كانت علينا الترم الاول كلها رياضة2 و انا اصلا كنت بموووووووووووووووووووووت فى حاجة اسمها فيزيا :bosyht9::wub:
هو فعلا الواحد صدق ان الفيزيا اسهل من الكيميا والاحياء مع اني كنت بقول غير كدا ياريت كل السنه فيزيا
بس انتى عرفتى منين موضوع الرسم دا ;)

هههههههه اصل مفيش حد يخاطر بروحه ويقول ادخل عماره غير لو كان بيعرف يرسم
انا اختي اللى مخلهاش تدخل عماره اني مبتعرفش ترسم ورده
انتي فكري تاني وصلي صلاة استخاره وكدا كدا انتي ممكن تغيري اللي كتبتيه
ربنا يوفقك في كل خير

هارى12345 23-05-2011 09:24 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mo0on light (المشاركة 3442339)
ع العموم مبروك والسنه الجايه هيبقى فيه اهتمام عن كدا خالص
انا جبت درجة :confused: 291.8

الف مبروووووك وعبال 409.5 ان شاء الله
بس انتى كدة هتخلينى اعيط واااااااااااااااااااااء
يا ريتنى كنت ذاكرت يالهووووووووووووى
يلا الحمد لله

دودو 95 23-05-2011 11:24 PM

الف مبروووووووووووووووووووووك يا جماعة على اللى تفوقوا وطلعت نتائجهم

انا بقى

لسة مخلصتش امتحانات هخلصها يوم الاربعاء
دعواتكم بقى

NO&NAME 24-05-2011 09:14 AM

الف مبروك للناس اللي نجحت لولولولولولولوي
انا بقى عرفت الترتيب بس ماعرفتش الدرجات
يلا الحمد لله المهم ان السنادي عدت من غير ملاحق
انا فعلا كنت بعمل زي هاري كده في مواد ماتفتحتش غير ليلة الامتحان

Awatef Esmat 24-05-2011 12:07 PM

انا خلصت امبااااااااااااااارح والنتيجه بانت النهارده
يا سلمي يا حبيبتي انا عملتها مفعول به بس غلط مفروض تبقي مبتدا مؤخر يلا بقي مش مشكله

دودو 95 24-05-2011 12:44 PM

طب ما تقولى يا عواطف
انا هخلص بكرة

teddy eddie 24-05-2011 01:45 PM

وااااااااااااااااااااااء كلو خلص وطلعت النتيجه
مبروووووك للناس اللي نجحوا
انا بردوا هخلص بكره
بس نعتبر الاجازه من النهارده بكره كمبيوتر وتربيه وطنيه

تغريد الطيور 24-05-2011 02:10 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mo0on Light (المشاركة 3442355)

مش يمكن علشان انتي بدأتي مذاكرتها متأخر!!
انا حصلت معايا كدا وفيه درسين كان اول مره اذاكرهم قبل يوم الامتحان
بس كان المشكله ان كل ماجي اذاكرها من اول الترم ابقى لسه مذاكره الحاجه تمام واحل تمام وتاني يوم بالظبط اجي اراجع علشان اذاكر جديد الاقي كله متبخر ابدأ من الاول تاني

يا بنتى الاحياء دى اول مرة فى حياتى ادخل امتحان و انا مش مذاكرة حاجات فى المنهج .. يعنى الباب الخامس الدرس التانى كان محذوف لكن الدرس الاول ما كنتش فتحاه و الله العظيم و دخلت الامتحان ابدعت فيه :d و فى الاخر جبت اوحش درجة فى الشهادة :(

كانت عندى احسن الدرجات الرياضة و الفيزيا الحمد لله لكن انا فعلا حسيت ان قدراتى ما تنفعش احياء ابدااا لان لازم المجال اللى اختاره احبه لكن انا للاسف الشديد ماحبتهاااااااااااااش ابدااا

هههههههه اصل مفيش حد يخاطر بروحه ويقول ادخل عماره غير لو كان بيعرف يرسم
انا اختي اللى مخلهاش تدخل عماره اني مبتعرفش ترسم ورده
انتي فكري تاني وصلي صلاة استخاره وكدا كدا انتي ممكن تغيري اللي كتبتيه
ربنا يوفقك في كل خير

ااه فعلا عندك حق انا اخويا برده مش بيعرف يرسم عشان كدا دخل كهربا

لكن انا حسيت انى هاحب مجال رياضة 2 و خصوصا انى بحب الرسم جداااااااااااااا

و بالمناسبة ما تقوليلى رايك فى رسوماتى اهى

http://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=317961

تغريد الطيور 24-05-2011 02:13 PM

الف مبروووووووووووك لكل اللى نجحوا و عقبال السنة الجية

الف مبرووووووووووك يا مووووون انتى و هارى

NeVeR CoMe BacK 24-05-2011 04:14 PM

هااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااى ازيكو انا خلالالالالالالالالاص اخدت الاجاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااااااااااااازة وهشهييييييييييييييييييييصصصصصصصصصصصصصص
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 12:12 AM.