بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   كلية السياحة والفنادق (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=168)
-   -   دردشة شباب وبنات سياحة وفنادق (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=143115)

aya gamel 09-09-2009 01:54 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sympathique (المشاركة 1577908)
شو اخبارك اية

الحمد لله تمام

بنووووته مصريه 09-09-2009 07:26 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ميدو ابن حميدو (المشاركة 1577644)
ايه ياجماعه فين الناس

احناا موجووووووودين

riham_eg 10-09-2009 01:29 PM

السلام عليكم
ازيكم
انا روحت عملت الانترفيو وسالونى اسئله غريبه الدكتور قالى ازاى نفرق بين القاهره والجيزه يعنى اذا كنت فى مكان ازاى اعرف اذاكنت فى القاهره ولا الجيزه وقالى كمان عرفيلى الفندق
ودكتورة السياحه كتبتلى قسم سياحه من غير متسالنى هتخشى قسم ايه اصلا وكنت مستغربه ان محدش سالنى عن القسم ولا الاثار خالص واكتشفت انها كتبت سياحه بعد ما خلصت الانترفيو
عايزه اسالكم ازاى احول لارشاد

treka_100 10-09-2009 03:56 PM

وعليكم السلام
ازيك يا ريهام
احنا القسم بتاعنا بيتحدد من تانية يعني ده كله كلام فاضي
كلنا في اولي هندرس نفس الحاجة
سيبك منهم

hassansuperstar 10-09-2009 04:14 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة riham_eg (المشاركة 1584092)
السلام عليكم
ازيكم
انا روحت عملت الانترفيو وسالونى اسئله غريبه الدكتور قالى ازاى نفرق بين القاهره والجيزه يعنى اذا كنت فى مكان ازاى اعرف اذاكنت فى القاهره ولا الجيزه وقالى كمان عرفيلى الفندق
ودكتورة السياحه كتبتلى قسم سياحه من غير متسالنى هتخشى قسم ايه اصلا وكنت مستغربه ان محدش سالنى عن القسم ولا الاثار خالص واكتشفت انها كتبت سياحه بعد ما خلصت الانترفيو

ازاى انا لما روحت يوم الاثنين سالنى اية عاصمة بعض الدول واية الاثار اللى موجودة فى القاهرة واية اكتر فترة من تاريخ مصر بحبها وليه داخلت سياحة وفنادق ولية عاوز اخش ارشاد

ميدو ابن حميدو 10-09-2009 10:04 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة riham_eg (المشاركة 1584092)
السلام عليكم
ازيكم

بصي ياريهام زي ماقولتلك ده كله روتين اما الدكتورة فهيا كتبت سياحه علشان ممعظم البنات بتدخل سياحة
لكن انتى كده كده بتيجي فيالامتحانات وبتملئ استمارة رغبات وتشوفى القسم اللى انتى عايزاه

riham_eg 10-09-2009 11:53 PM

ميرسى ياجماعه على الردود طمنطونى بس دكتورة السياحه ديه انا مكنتش طيقاهه اصلا
بس حد يعرف ايه تعريف الفندق
وتعرفوا كمان لو حد مش من القاهره الكبرى وجيه نزل فى اى مكان يعرف ازاى اذاكان فى القاهره ولا الجيزه

treka_100 11-09-2009 02:13 AM

اولا هتعرفي انك في الجيزة لو في اهرامات :d
ولو في كايرو برج القاهرة :d
ثانيا تعريف الفندق ............ ما اخدنهاش دي :d

hassansuperstar 11-09-2009 02:15 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة riham_eg (المشاركة 1585828)
ميرسى ياجماعه على الردود طمنطونى بس دكتورة السياحه ديه انا مكنتش طيقاهه اصلا
بس حد يعرف ايه تعريف الفندق
وتعرفوا كمان لو حد مش من القاهره الكبرى وجيه نزل فى اى مكان يعرف ازاى اذاكان فى القاهره ولا الجيزه

على فكرة انت حظك وحش اوى انا لما روحت يوم الاتنين الداكترة كانوا طيبين جدا وقعدوا يهزروا معانا بس خلاص ماتحطيش فى دماغك وباذن الله النتيجة بتاعت الانترفيو طالعة يوم السبت او الحد

riham_eg 11-09-2009 05:25 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة treka_100 (المشاركة 1586378)
اولا هتعرفي انك في الجيزة لو في اهرامات :d
ولو في كايرو برج القاهرة :d
ثانيا تعريف الفندق ............ ما اخدنهاش دي :d

غلط اجابتك فكرتنى باجبتى قدام الدكتور بس لو كنت قولتلو زيك مش عارفه كان ممكن يعمل ايه مش كفايه معرفتلوش الفندق
بص اهيه الاجابه تعرف انك فى الجيزه لما تكون غرب النيل ولما تكون فى القاهره تبقى شرق النيل
يعنى مثلا وانت فى الزمالك وعايز تروح العجوزه بتتطلع الكوبرى وتعدى الناحيه التانيه من النيل او بتركب معديه فى النيل عشان تروح البر التانى يعنى لغرب النيل
لكن الفندق بصراحه معرفتش اجابته ممكن شريف هو اللى يقولها

treka_100 11-09-2009 06:40 PM

هههههههههههههههه طيب ليه التعب ده اجابتي اسهل :-p
طيب ولو عايز اروح مستشفي العجوزة اركب ايه :D

sympathique 11-09-2009 08:12 PM

:d
انتوا عاوزين تعريف الفندق:slap1qk6:
عموما فيه اكثر من تعريف وهتاخدو كده فى الكلية
بس هو بشكل عام عبارة عن مؤسسة عملها الاساسى تقديم وتدعيم التسهيلات للنزلاء من الجمهور والتى تشمل واحد او اكثر من الخدمات التالية خدمة المطاعم وخدمة الغرف والمرافق واستعمال الاثاث وكل مايخص الجيست
طبعا فيه اكثر من تعريف وفيه انواع للفنادق وفيه تقسيم لقطاعات الفنادق يعنى فيه ليلة حلوة كده عن الفنادق ولذيذة اوى هتعرفوها ان شاء الله بس هتسعدوا بالمعلومات دى:d:d

بنووووته مصريه 12-09-2009 10:59 PM

ازيكمممممممم ياجماعه عاملين ايه انا كنت عاوزه استفسر بعج ازنكم يعنى عن الدراسه بالانجلش ياترى هى احلى ولا العربى وخاصه لو كان القسم ارشاد لانى ناويه عليه ان شاء الله وكمان انا حولت جامعه حلوان وطبعاا الدراسه بتكون صعبه هناك شويه علشان كده عاوزه اعرف ايه هيكون افضل بالنسبه لياااا

treka_100 13-09-2009 02:27 AM

انتي حولتي حلوان يا مني :d
طيب مبروك
وبجد ربنامعاكي

riham_eg 13-09-2009 07:53 PM

مبروك يا منى على التحويل
وافنكر الدراسه بالعربى اسهل
بس ارشاد اصلا دراسته انجليزى وعرفه ان التاريخ كمان بالانجليزى

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 12:49 PM.