بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   جامعة الأزهر (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=212)
-   -   اى حد داخل هندسه الازهر بنات القاهره يتفضل بالدخول لو سمحتم (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=154380)

yasssmine 29-10-2010 05:37 PM

والله انا مش عارفه اقول ايه اكيد ال عايزه اقوله كلكم عيزين تقولوه بس مش عارفين زيي ربنا يستر هى ال كليه دى بتكرهنا ليه بجد والله نجيلها من هنا تروحلنا من هنا طب نعمل ايه ال يعرف الحل يبعته على ص ب 2545245463463544635463 اكيد حفظتم الرقم ولكم جزيل الشكر
طبعا انتم مستغربين فى ايه بس ده ال طبيعى بعد اولى كهربا الدماغ ملحوسه والفيوزات مضروبه وكله فى التمام وسلام

م.الزعيم 03-11-2010 04:00 PM

معلش دى صدمة طبيعة بتحصل فى اول سنة كهربا ولسه
فيه اخبار عندكم عن امتحانات ؟

yasssmine 04-11-2010 11:07 PM

ربنا يطمنك دائما كده مطمنا يا سلام والله هى مش صعبه ومش سهله ساعات تلاقى الدنيا سوده خالص ومش شايف اى حاجه دا طبعا لما بنكون مش فهمين لكن لما بنفهم ونظبط كده تحس انك ملكت الدنيا وما عليها بس والله كله يهون علشان احس الاحساس ده واكيد لو كنت فهمت من اول مره مكنتش هحس الاحساس الجميل بعد الفهم يا رب كل ال مش فاهم يفهم وال فاهم يفهم اكتر والله كهربا دى حاجه غريبه بس كفايه.
استنو هنا انتم فين صحيح مختفيين ليه ومحدش سامع لحد فيكم صوت بلاش النوم ده بالله عليكم فوقم كده وارغم شويه سلام

yasssmine 06-11-2010 02:55 PM

واخير وبعد طول انتظار المدينه فتحت بس هنقعد فى رابعه لتانى مره طب لما هم هيقعدونا فى رابعه ما سكننوناش من الاول ليه وتبقى القضيه مفتوحه والسؤال مطروح يا ريت الاجابه على ص ب 24165465324565465435246 اظن الرقم سهل بردو

eng.boba 09-11-2010 07:31 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoud ahmed (المشاركة 1619396)
الف مبرووووووووووك للجميع
انا دخلت هندسه القاهره

والف مبروك يابشمهندسه

السلام عليكم جميعا ممكن اشترك معاكم انا طالبه فى هندسه برده بس اعدادى وعاوزه اى حد يقدر يساعدنى لانى حاسه انى تايهه ولسه مش متاءقلمه فى الكليه اوى يعنى واى حد عنده ملازم او مراجعات يقدر ينزلها علشان يكسب فى طلبه اعدادى ثواب وجزاكم الله خيرا اختكم هبه الله

م.الزعيم 09-11-2010 09:41 PM

اولا مبروك يابشمهندسة على دخولك هندسة
بالنسبة للمراجع والملازم فالامر ده سهل جدا
هتلاقيهم فى مكتبة الخليل او ايمن او الحمد او الرحمة هتلاقى هناك ملازم كتير جدا وشرح كويس جدا
نصيحتى ليكم تشوفوا بنت اكبر منكم فاهمة كويس تشرح ليكم المسائل بدل ما تتعبوا لوحدكم وتكرهوا الكلية
وربنا يوفق الجميع

eng.boba 10-11-2010 01:11 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng.boba (المشاركة 2817332)
السلام عليكم جميعا ممكن اشترك معاكم انا طالبه فى هندسه برده بس اعدادى وعاوزه اى حد يقدر يساعدنى لانى حاسه انى تايهه ولسه مش متاءقلمه فى الكليه اوى يعنى واى حد عنده ملازم او مراجعات يقدر ينزلها علشان يكسب فى طلبه اعدادى ثواب وجزاكم الله خيرا اختكم هبه الله

السلام عليكم انا اختكم هبه اللى كنت اشتكيت لكم عن انى حاسيه انى تايهه فى الكليه وعاوزه اخد رايكم فى حوار الكورسات ده وياريت اللى عارف مكان المكتبه يوصفه بالظبط لحسن لو تهت هايبقى زنبى فى رقبتكم وجزاكم الله خيرا

م.الزعيم 10-11-2010 02:34 PM

هو المكان سهل مش صعب
لو انتى فى مدينة البنات ممكن تاخديها مشى لحد مدينة البنين مش هتاخد منك ربع ساعة
وهناك اسئلى عن مكتبة الخليل هتلاقيها عند محل ملك الكوكتيل ادخلى هناك هتلاقى ورق اعدادى متعلق وكل مذكرة مكتوب رقمها شوفى انتى عايزة مذكرة فى ايه وقولى رقمها وهو هيجبهم ليكى اتفرجى وشوفى انتى عايزة تصورى ايه؟
بس انا مستغرب ازاى انكم لحد دلوقتى متعرفوش المكتبات دى؟
دى هندسة كلها شغالة من هناك

yasssmine 10-11-2010 11:26 PM

اولا حمد لله على السلامه ان نتم صحيتم
ثانيا اهلا بيكى يا هبه معانا ويا رب فعلا نقدر نساعدك بالنسبه للملازم مش لازم تروح الخليل ولا حاجه انا معايا كل الورق ال ممكن تحتاجيه واعطيته لبنت عندكم فى اعدادى وان شاء الله اخليها تنزله فى الكشك الاحمر ال بره الكليه
بالنسبه للكورسات فدى مش ليها لازمه خالص والله اعدادى ما تستاهلش كورسات خاااااااااااالص

yasssmine 10-11-2010 11:31 PM

يا بشمهندس الزعيم لو سمحت انا عايزه برنامج كويس لرسم الدوائر ويكون التعامل معاه بسيط ومش صعب ويا ريت ما يكونش دوس لانه بيشلنى وشكرا

م.الزعيم 11-11-2010 04:31 AM

برنامج لرسم الدوائر بس انتى تؤمرى يابشمهندسة
ده برنامج Workbench وهو كويس وسهل التعامل معاه

http://www.qariya.com/vb/showthread.php?t=223

ده شرح بسيط للبرنامج
انا اعتقد انكم فى سنة تانية باور هتخدوا سكشن عملى على البرنامج ده

eng.boba 11-11-2010 05:20 AM

السلام عليكم انا كنت عاوزه اعرف باشمهندسه ياسمين تبقى قسم ايه ومعانا فى مبنى اعدادى ولا فى المبنى اللى فى كليات البنات وكنت عاوزه اساءلك فيزياء دكتوره هدى كنتم بتاخدوا فيها سكاشن ولا لاء اصل السنه كانوا هايجيبوا معيدات من علوم يدونا سكاشن ليها اصلها رخمهشويه وبعدين حصلت مشكله بينا وبين علوم ولغوا كل السكاشن لحد اخر السنه واحنا مش عارفين نعمل ايه ياريت لو عندك اى حل للمسائل تنزليها فى الكشك الاحمر اللى واقف فيه راجل اسمه استاذ فارس ماشى وانا منتظره ردك وجزاكى الله خيرا

yasssmine 11-11-2010 03:00 PM

متشكره جدا يا بشمهندس على البرنامج هنزله ويا رب اعرف استخدمه
باور ليه بس انا ان شاء الله اتصالات مش عايزه باور

yasssmine 11-11-2010 03:08 PM

ايوه ا هبه انا معاكم فى المبنى انا كهربا فى المدرج ال تحتكم بالظبط
بالنسبه للدكتوره هدى والسكاشن بتاعتها انا عن نفسى مكنتش بحضر سكاشن خالص ليها لان المعيده بتيجى تقول ال مكتوب فى الكتاب يعنى بتحل المسائل المحلوله مش عارفه انا كان معايا مسائل محلوله لدكتور ماجده مش لهدى مش عارفه بس هو مفيش اساسا مسائل للدكتور هدى يعنى شيت
بصى انا هبعتلك ميلى وكلمينى عليه احسن وكمان هو انتى فى مدينه لة فى المدينه هتلاقينى معاكى فى نفس المدينه واى خدمه سلام

م.الزعيم 11-11-2010 08:05 PM

الشكر لله وانا فاكر ان البرنامج كان سهل استعماله
هو فين المهندس رفاعى ؟
انا بشوفه على الفيس ومش عارف ليه مبقاش يدخل هنا؟

eng.boba 12-11-2010 10:34 AM

بصى يا باشمهندسه ياسمين انا حاسه انى هاتعبك معايا انا عاوزه الايميل بتاعك عالشان اقولك على مشاكلى وثانيا انا ماليش مدينه تقريبا لانى من سكان الجيزه مع انى سمعت والله ان سكان الجيزه ممكن يقدموا التماس لانهم كليات علميه لو تعرفى حاجه عن الموضوع ده ابقى قوليلى وياريت نتقابل انا وانتى بما اننا فى مدرج واحد سلام
:av4056bb7jp3:

نورالحياه 12-11-2010 11:14 AM

السلام عليكم
ازيكم يا بشمهندسين ويا بشمهندسات
ازيك يا ياسو عامله ايه واخبارك ايه والميكانيكا عامله ايه معاكى
ازيك يا هبه اخبارك ايه اعدادى على فكره سهله اوى بس مشكلتها الوقت
وعموما ربنا معاكى يارب فيها ولو احتاجتى حاجه ممكن تنزلى عندنا ف كهربا
وفيه بنات معاكى ف اعدادى اساليهم على الورق وبتوع المدينه اكيد معاهم
وازيك يا بشمهندس الزعيم وميرسى اوى على البرنامج بس انا مش عرفت
انزله خالص ياريت تقولى انزله ازاى انا فتحت جابلى حاجات تانيه خالص
وميرسى ليك مره تانيه يالا سلام

م.الزعيم 12-11-2010 01:42 PM

اكتر حاجة بتتعبنى يابشمهندسة نور اللون اللى بتكتبى بيه ههههههههه لو كتبتى بيه لدكتور فى الامتحان ممكن تجيبى امتياز

- بالنسبة للبرنامج

- لتحميل البرنامج

- http://www.qariya.com/modules.php?na...op=getit&lid=1
ده رابط سهل للتحميل

ده شرح للبرنامج بالصور

http://www.absba.org/showthread.php?t=104007

150 دائرة مرسومة بواسطة البرنامج لتعلم الرسم

http://www.qariya.com/modules.php?na...=getit&lid=311

انا فاكر انى كنت جبت البرنامج ده على الفلاشة من المعمل واصلا فيه معمل مرتين فى سنة تانية على البرنامج ده
مين اللى طلب منكم البرنامج ده؟

eng.boba 12-11-2010 08:06 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نورالحياه (المشاركة 2825154)
السلام عليكم
ازيكم يا بشمهندسين ويا بشمهندسات
ازيك يا ياسو عامله ايه واخبارك ايه والميكانيكا عامله ايه معاكى
ازيك يا هبه اخبارك ايه اعدادى على فكره سهله اوى بس مشكلتها الوقت
وعموما ربنا معاكى يارب فيها ولو احتاجتى حاجه ممكن تنزلى عندنا ف كهربا
وفيه بنات معاكى ف اعدادى اساليهم على الورق وبتوع المدينه اكيد معاهم
وازيك يا بشمهندس الزعيم وميرسى اوى على البرنامج بس انا مش عرفت
انزله خالص ياريت تقولى انزله ازاى انا فتحت جابلى حاجات تانيه خالص
وميرسى ليك مره تانيه يالا سلام

انا فرحانه اوى انى معايا ناس كتير هيسعدونى السنه دى بس انا عاوزه اشوفكم بما انكم معانا فى كهرباء وكنت عاوزه اقولكم تعرفوا بنت عندكم اسمها رحاب شريف دى صحبتى جدا وانا وهيا مع بعض من ابتدائى ماشاء الله عليها ممتازه يااااااااااااااارب ابقى زيها ادعولى ويا باشمهندسهخ نور الحياه انا عاوزه اعرفك اكتر واقابلك انتى وباشمهنسه ياسمين علشان نبقى اصحاب اكتر وممكن لو مش عندك ما نع تتدينى الميل بتاعك

eng.boba 12-11-2010 08:09 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng.boba (المشاركة 2825052)
بصى يا باشمهندسه ياسمين انا حاسه انى هاتعبك معايا انا عاوزه الايميل بتاعك عالشان اقولك على مشاكلى وثانيا انا ماليش مدينه تقريبا لانى من سكان الجيزه مع انى سمعت والله ان سكان الجيزه ممكن يقدموا التماس لانهم كليات علميه لو تعرفى حاجه عن الموضوع ده ابقى قوليلى وياريت نتقابل انا وانتى بما اننا فى مدرج واحد سلام

يا جماعه حد يعرف هل طلبه الجيزه ليهم مدينه ولا لاء لانى بتعب جدا من الطريق وبفكر اقدم مرحله تانيه بس ده لو ليا مدجينه اصلا يا ريت اى حد يعرف حاجه عن الموضوع ده يقولى او يسال ويقولى ومعلش تعباكم معايا جزاكم الله خيرا سلام
:d

م.الزعيم 12-11-2010 08:44 PM

للاسف بتوع الجيزة ملهومش سكن
انا ليا واحد صحبى بيركب الساعة 6.30 علشان يوصل الجماعة السلعة 8.30
ربنا معاكى
بس حل الموضوع سهل
ان شاء الله السنة الجاية تعملى تغير سكن لاى محافظى بعيدة وبكده تضمنى سكن وكمان بتقدير جيد
لازم تعملى الموضوع ده السنة الجاية

yasssmine 13-11-2010 11:52 PM

اسفه يا جماعه عن الانقطاع بس معلش والله الكهربا عندنا ضربه وطبعا كلهم بيهزئونى مش عارفه انا مهندسه ولا فنيه وطبعا مقدرش اقول انى معرفش اصلح حاجه علشان فضيحتى ما تبقاش بجلاجل المهم ازيكم عملين ايه ازيك يا ساسو وحشانى والله فينك ازيك يا بشمهندس الزعيم ايه الاخبار يا رب تكون بخير هبه ازيك عامله ايه منوره التوبيك اكيد طبعا لازم نتقابل اسالى بس على ساره وياسمين هتلاقينا جنب بعض على طول
على فكره انا بعتلك الميل بس والله ممنوع الروابط فى الرسائل الخاصه اكيد هحاول وابعتهولك او ابعتلك رقم الفون بتاعى واى خدمه
بالنسبه ارحاب طبعا كلنا نعرفها دى بنت كويسه جدا ما شاء الله عليها ربنا يحميها ومش بتبخل على اى حد باى معلومه ربنا يجعله فى ميزان حسناتها يا رب ويا رب يا ستى تكون زيها واحسن
بالنسبه للمدينه بالنسبه للجيزه انا اعرف ان بتوع الجيزه لهم مدينه هم وبتوع القليوبيه انا معايا صحبتى قليوبيه وسكنه واعتقد بنسبه 80 ان بتوع الجيزه لهم مدينه اسالى فى الموضوع ده علشان المواصلات صعبه قوى ربنا معاكى ويكون فى عونك
البرنامج ده يا بشمهندس محدش قالنا عليه فى الكليه بس بنت اكبر مننا هى ال قالتلنا عليه وقالتلنا هيفيدكم
معلش طلب اخير منك يا بشمهندس هو الادوات المطلوبه مننا ايه غير الافو مع الاحترام او بلاش الملتى ميتر علشان محدش يزعل وشويه المقاومات على المكسفات على الحاجات الصغيره دى ال كلها شكل بعضها والبورده فى حاجه تانيه سمعت عن الكاويه وحاجات تانيه كده يا ريت لو تفيدنا فى الموضوع ده وشكر واسفه على كتر الرغى

eng.boba 14-11-2010 10:59 AM

[
انا كنت عاوزه اسالكم انتم عملتم ايه فى امتحانات الميد ترم لحسن انا خايفه منها اوى يعنىبتبقى عامله ازاى وايه نظام دكتور محمد مهنى وامتحاناته ودكتور سيد ناجى انا مرعوبه من امتحاناتهم ياريت لو حد عنده الامتحانات دى يبعتهالى وجزاكم الله خيرا باى:friendsxs3:

م.الزعيم 14-11-2010 01:20 PM

هو المطلوب بس الاافو مع البوردة وكمان حبة المقاومات مع المكسفات
الكاوية دى للى هيدخل منكم اتصالات بس مش هتحتاجوها فى اولى انا استعملتها فى مشروع سنة ثالثة وياما لسعت ايدى زمايلى بيها ههههههههه
هو معلومة بس تقدير المعمل مع امتحان اخر السنة مع الدكتور بس لكن كل الشغل ده بصراحة ملهوش لزمة اهم حاجة فى المعمل امتحان الدكتور للاسف
يلا بقى سلام علشان الحق اذاكر حبة مسائل

yasssmine 14-11-2010 03:10 PM

eng....el-azhar....201ده جروب جميل احنا ال عملناه على الفيس لمهندسين الازهر عليه ناس فى باور تقريبا ادك يا بشمهندس الزعيم وفىى اتصالات وفى نظم الى الان عقبال باقى الاقسام يا ريت كلكم تشاركو فيه عيزينه يكون جروب جامد
ده فكره بسيطه من ال كنا عيزين نعمله زمان يا بشمهندس الزعيم لو تفتكر اهو ادينا بدئنا

eng.boba 15-11-2010 12:42 PM

يا جماعه انا كنت عاوزه منكم امتحانات الترم وكنت عاوزه اعرف هيا بتبقى ازاى يعنى صعبه ولا لاء او هايمتحنونا ازاى يعنى ياريتتنصحونى

نورالحياه 19-11-2010 12:43 AM

السلام عليكم ازيكم يا احلى مهندسين ف مصر كلها
ازيك ياسو وحشتينى اوى والبشمهندس الزعيم انا غيرت اللون اهو ازيك عامل ايه واخبار
العيد معاكم ايه يارب يكون خير يارب
وبالنسبه لهبه ازيك الاول بصى انتى تعالى عندنا المدرج ف اى وقت بالنسبه للامتحانات متخافيش خالص ومفيش امتحانات ميد ترم ف الترم الاول خالص غير رياضه ودى دكتور مهنا مش بيحاسب عليها لانه قال وبردوا بيقول لحد دلوقتى انه بيحط اعمال السنه على درجه الفينل وباقى الامتحانات (رسم وميكانيكا ووصفيه وكل الباقى ترم تانى)اه وفيه فيزيا ف الترم الاول وربنا معاكى وابقى تعالى المدرج واحنا اكيد هنستناكى

eng.boba 19-11-2010 09:28 PM

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته عيد سعيد على كل المسلمين يارب وعلينا احنا الازهرين خصوصا ويارب يكون العيد ده سعيد عليكم اختكم فى الله هبه:av4056bb7jp3::romarioxp6:

mahmoud ahmed 09-12-2010 05:03 AM

السلام عليكم
اخباركم ايه يا جماعه
المذاكره اخبارها ايه معاكم
الامتحانات قربت
وربنا يستر

The legend A 10-12-2010 07:56 PM

بسم الله الرحمن الرحيم
أنا جيت يا جماعة، إيه مالكوا زعلتوا كده ؟
ده إحنا في الهوا سوا ومفروض نستحمل بعض برضه

بالنسبة للدواير: د. طارق ما شاء الله عليه، بس فيه مسائل بتشيب برضه، بس إن شاء الله مايجيبش المسائل الصعبة دي في الإمتحان
الرسم : هو غالباً والله أعلم - حسب ما فهمته من كلام البشمهندسة ياسمين - منهجنا غير منهج البنات
إحنا بيدينا د.محمد حلاوة و بناخد مكن - بسيط طبعاً - متجزأ وإحنا بنجمعه وبنربطه بسمامير
خلصنا اللوح اللي علينا أصلاً وإمتحنا الميد التيرم ، والعملية سهلة يعني إن شاء الله
المجالات : د.مهنا ماشي فيها زي الصاروخ، وإحنا مش ملاحقين نفهم حتى ، بس إن شاء الله لو قعدنا عليها هنظبطها يعني
الرياضة : د.عبد ربه ماجاش من قبل العيد !!!!
هي الميكانيكا اللي الواحد قلقان منها، لا فاهمين حاجة من د.شوقي ولا بناخد سكاشن ولا حتى بنذاكرها
ربنا يستر
.................
اقتباس:

انا كنت عاوزه اسالكم انتم عملتم ايه فى امتحانات الميد ترم لحسن انا خايفه منها اوى يعنىبتبقى عامله ازاى وايه نظام دكتور محمد مهنى وامتحاناته ودكتور سيد ناجى انا مرعوبه من امتحاناتهم ياريت لو حد عنده الامتحانات دى يبعتهالى وجزاكم الله خيرا باى

بالنسبة للرياضة الترم الأول سهلة جداً إن شاء الله
هو بس الاستنتاج الرياضي اللي تقيل شوية وشيبنا في إمتحان السنة اللي فاتت
بس متقلقيش منها خالص، وحاولي على قد ما تقدري تضمني تقدير الرياضة في الترم الأول عشان أسهل بكتيير من الترم التاني

قطوف دانيه 10-12-2010 09:27 PM

السلام عليكم يارب تكونو كلكم بخير وتكون السنه دى تقديرها اعلى من السنه اللى فاتت بكتير طبعا زمانك يا ياسمين فرحانه مهو امتحان الميكانيكا بتعكوا اتلغى مين قدكو بقى مش احنا الللى بختنا وحش وامتحنا ومعرفتش احل حاجه دايما اعدادى دول مظلومين الحمد لله
هبه متكبريش المواضيع كده يا ستى ما اللى قبلنا معرفوش يحلو الميد ترم فى الميكانيكا احنا بقى اللى هنحله المهم لازم ننسى اللى نيلناه فى الميكانيكا ونبدا نذاكرها من جديد والله المستعان
وسنه موفقه للجميع
والسلام ختام

yasssmine 23-12-2010 06:39 PM

ازيكم يا شباب عاملين ايه يا رب تكونو بخير وتكون السنه دى كويسه علينا وعليكم ويا رب تكون موفقين فى الاقسام ال دخلتوها وال فى اعدادى ربنا يعينه ويوفقه ويجيب تقدير ويدخل القسم ال هو عايزه
بالنسبه لامتحان الميكانيكا بالعكس احنا زعلنا لاننا كنا خلاص زاكرناها وعيزين نمتحن ونخلص لكن اهو لسه هنمتحن الاسبوع ال جاى دعواتكم معانا
المشكله الاساسيه فى القسم ده هى المجالات الماده دى على راى المعيد خيال علمى بس كله بالمزاكره بييجى المهم الصبر ربنا يصبرنا يا رب يلا شدو حيلكم وال عايز حاجه يطلبها ويا رب نعرف نفيده يا رب

yasssmine 23-12-2010 06:40 PM

ده امتحان الميد ترم بتاع الميكانيكا ولاد عقبال امتحانا

eng baz 25-12-2010 12:10 PM

لا دى مش امتحان بتاعنا بتاع الميد ترم خالص
مين الى قال لك كده يابشمهندسه ياسمين

eng baz 25-12-2010 12:13 PM

لو فى حد عايز حاجه فى الميكانيكا اخوكم الباز موجود
اولى ميكانيكا بس ماشاء الله على الكتور مصطفى على والمهندس محمود ربنا يبارك فيهم

yasssmine 05-09-2011 01:13 AM

ايه يا جماعه انتم رحتو فين والتوبيك ماله نام كده ليه الف مبروك النجاح للجميع

elmekadds 30-09-2011 01:36 AM

شاب جدييييييييييييييد

كيفكم ياشباب وطبعا ياشابات معاكم أحمد هندسة القاهره ان شاء اللهوعايز اخد رأيكم فى قسم التعدين والبترول

روتاج 30-09-2011 03:38 AM

ان شاء الله انا معاكم هندسة القاهه معلش باه هنتعبكم انتو بردوا اخواتنا الكبار عايزين كل حاجه عن سنه اولى بالمواد وحتى طريقة المذاكره لو سمحتوا بالتفصيل الممل فيدونا لانى فوئت بدخولى هندسه وياريت بسرعه عشان الدراسه هتبدا افادكم الله

روتاج 30-09-2011 03:39 AM

اولى دى اللى هيا اعدادى يعنى اولى جامعه بسرررررررررررررررعه

mustafaelfateh 01-10-2011 07:39 PM

السلام عليكم
ان شاء الله معاكم اعدادى هندسة القاهرة بردوا

حاتم سعيد 12-10-2011 06:47 PM

ممكن اتدخل بعد اذنكم بالنسبه اللى بيكلم عن قسم كمبيوتر فعلا لازم يكون فى شهادات وكتير وباستمرار يلحق على نازل غير كده فى نقطه مهمه جدا كل خريجين الكليات الاخرى خدو نفس الدورات والكورسات وشاطرين كمان يعنى تلاقب ى شركة اى تى اللى ماسك الليله كلها تجاره او حقوق او اداب حتى يعنى ممكن تشتغل فى الكمبيوتر بغض النظر عن شهادتك طالما عندك المعلومه - نيجى للمنحه المنحه بتكون للتقديرات الاعلى وبرضه لكل الكليات يتعنى تبقى مهندسه او مهندس ومعاكى جميع الكليات لدرجه ولله كان فيه بيطرى وتخلص وبرضه مش معنى كده خلاص هتشتغل تدور على شغل بس هيتساوى معاك باقى الناس الكلام عن تجربه -ولكن بنشوف طبيعة العمل التى تناسب البنت على فكره انا مهندس اتصالات خريج جامعة الازهر وعمل بالكويت اى خدمه تحت امركم واسف على الاطاله وشكرا للمهندسين ومهندسات المستقبل

azoz9 13-10-2011 08:27 PM

هي الدراسة بدأت في اعدادي هندسة بنات بالقاهرة ولا لسه ؟
والتقديم بدأ ولا لسه

yasssmine 17-10-2011 11:50 AM

السلام عليكم
بالنسبه لطلبه اعدادى هندسه فاحنا معاكم على طول وكمان نزلنا ليكم تعريف بالمواد وبالاقسام ال فى الكليه ووزعنا الورق ده على طلبه اعدادى كلهم بنين وبنات تبع اسره صناع المستقبل وبردو لو اى حد احتاج اى حاجه يسال ال اكبر منه ويطلعلى تانيه اتصالات يقول بس ياسمين وانا لو اقدر افيدكم باى حاجه عمرى ما هتاخر ويا رب يجعلها سنه سعيده عليكم كلكم يا رب

elbtity 31-08-2012 07:33 PM

يا جماعة انا داخل إعدادي هندسة القاهرة بجامعة الأزهر إن شاء الله
ياريت لو حد يعرفنا بالمواد والأدوات المطلوبة ونظام الكلية والعقبات التي هتعوقنا عشان نستعدلها
ومشكوووووووووورين جداً

moazmoaz12 01-09-2012 08:47 AM

ياريت يا جماعه تنضمو لينا على هذا الجروب الخاص بالأزهريه فقط للتواصل خلال مشوار الكليه:slap1qk6:
:028ja7:http://www.facebook.com/groups/Azharya:028ja7:

هندسة المنصورة 01-09-2012 08:57 AM

اازيك ييااززههرى

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 10:44 PM.