بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   اجتماعيات طالب (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=112)
-   -   دفعه ثانويه عامه 2015 (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=607661)

Physician future 26-06-2014 09:54 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alshymaa hafez (المشاركة 5912945)
اصلا هما بيتنسوا اهم حاجة يتراجعوا عاطول :d
يعني مثلا ال منتهيا age تبقي عاطوول مذكرة وال منتهيا tion تبقي مؤنثة
انا سواء انجلس او فرنسااوي بحفظ بنطقي الحروف مش المطق الصحيح وبتخد تريقة من اصحابي وساعات من المستر انما ايه مقولكيش :bosyht9::d

لا انا الحمد لله مش كده انا فى الانجليزى بحفظ بالطريقه الصح المشكله ان المستر ساعتها مش بيفهمنى وكمان انا اساسا طبيعتى انى بتكلم بسرعه فشوفى باه سرعه مع انجليزى صح المستر بعد ما اخلص ترجمه يقولى نعم كنتى بتقولى حاجه لا واصحابى احيانا بيفهمونى وهو لا ..........اما الفرنساوى بحب ادلعه فى قريته نا بس بقرا بطقى فى تصريف الافعال وبس الحمد لله....:022yb4:

Physician future 26-06-2014 10:21 AM

الطم ولا اجيب لطامه بالكهربااااااااااااااااااااااااا حد هيسالنى ويقولى ليه ؟.. اجاوب وارد دة حتى الفرنساوى ميربينه وبيغشوه ..فين العدل يا ناااااااس ....ناس تغش وناس تانيه تلبس التنسيق حسبى الله ونعم الوكيل ... وااادى صور الامتحان وادخل البيدج وشوف الحلوووووووhttps://www.facebook.com/47074166969...&permPage=1وول .........حسبى الله ونعم الوكيل

أمــلــي فــ ربنـــا كبيــــر 26-06-2014 10:34 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sondos labib (المشاركة 5912987)
الطم ولا اجيب لطامه بالكهربااااااااااااااااااااااااا حد هيسالنى ويقولى ليه ؟.. اجاوب وارد دة حتى الفرنساوى ميربينه وبيغشوه ..فين العدل يا ناااااااس ....ناس تغش وناس تانيه تلبس التنسيق حسبى الله ونعم الوكيل ... وااادى صور الامتحان وادخل البيدج وشوف الحلوووووووhttps://www.facebook.com/47074166969...&permpage=1وول .........حسبى الله ونعم الوكيل

حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا شاومينج هتروح من ربنا فين :(

eman_m 26-06-2014 10:57 AM

يا جماعة هى جمااااااااااعة هى جت على شاومينج بس ده فى كمان صفحات تانية زى بلوستات بيغشش ثانوية عامة و شانج هو وصفحات كتير انا النهاردة فتحت فيس 9 وربع بعد الامتحان بربع ساعة وشفت الامتحان بالاجابات ربنا يجازى اللى كان السبب فى كل ده لما فى ناس بتشوف الكلام ده بيجيلها احباط يعنى ايه ناس لا ذاكرت ولا تعبت واستلمت كله على الجاهز وتتساوى باللى تعب وسهر ليالى علشان حلمه وكل ده بياثر فى التنسيق اللى واحد من عشرة بس بتفرق من كلية لكلية بس ربنا كبير واكيد هينصر اللى ذاكره وهيدى كل واحد على قد تعبه

Physician future 26-06-2014 11:03 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eman_m (المشاركة 5913047)
يا جماعة هى جمااااااااااعة هى جت على شاومينج بس ده فى كمان صفحات تانية زى بلوستات بيغشش ثانوية عامة و شانج هو وصفحات كتير انا النهاردة فتحت فيس 9 وربع بعد الامتحان بربع ساعة وشفت الامتحان بالاجابات ربنا يجازى اللى كان السبب فى كل ده لما فى ناس بتشوف الكلام ده بيجيلها احباط يعنى ايه ناس لا ذاكرت ولا تعبت واستلمت كله على الجاهز وتتساوى باللى تعب وسهر ليالى علشان حلمه وكل ده بياثر فى التنسيق اللى واحد من عشرة بس بتفرق من كلية لكلية بس ربنا كبير واكيد هينصر اللى ذاكره وهيدى كل واحد على قد تعبه

انا مخنوقه انا عن نفسى مش بعرف اغش ........... ومش برضى بده ..اتساوى ليه بواحده بتعرف تغش ....... لا ومعظم لجان مدرستى ان شاء الله مش هيبقى فيها غش حنا اكتر ناس عندنا الحكايه دى قليله ....... وفى الاخر المحافظات التانيه تيجى تعلى التنسيق........ انا بحب االف اجابه وتبقى عندى ارحم من انى اغشها لا وللاسف ممكن اغشش اللى حواليا ومطلبش حاجه .

eman_m 26-06-2014 11:11 AM

نفس الكلام اللى انتى قولتيه بينطبق عليا انا كمان مبعرفش اغش ابدا لانى بعامل ربنا مش اى حد وبحب اعمل كل حاجة بمجهودى علشان لما تجيلى نتيجتى افرح بيها بجد لانى انا اللى تعبت فيها

لحظة سعادة 26-06-2014 11:21 AM

والله ياجماعةالغش مش الكترونى بس والله اللجنة بتاعتى النهاردة كان فيها غش وبالرغم من كدة الحمد الله مغشتش لان احنا بنتعامل مع ربنا مش مع ورقة ولا مصحح ولا مراقب والتوفيق من عند ربنا وكل واحد مكتوبلوا الكلية بتاعتة وانتوا مفروض تبقوا فخورين بنفسكوا لان الغش دة فى ذل للنفس حتى لو هتتأكدى من اجابة من الاخر من غشنافليس منا

Physician future 26-06-2014 11:26 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة لحظة سعادة (المشاركة 5913097)
والله ياجماعةالغش مش الكترونى بس والله اللجنة بتاعتى النهاردة كان فيها غش وبالرغم من كدة الحمد الله مغشتش لان احنا بنتعامل مع ربنا مش مع ورقة ولا مصحح ولا مراقب والتوفيق من عند ربنا وكل واحد مكتوبلوا الكلية بتاعتة وانتوا مفروض تبقوا فخورين بنفسكوا لان الغش دة فى ذل للنفس حتى لو هتتأكدى من اجابة من الاخر من غشنافليس منا

الحمد لله ......اه عملتى ايه انتى فى امتحانك ..طمنينا عليكى..ويارب يحقق هدفك وتدخلى الكليه اللى تتمنيها..........وافيدينا من تجربتك فى الثانويه

Tom Jones 26-06-2014 04:04 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Sondos Labib (المشاركة 5912924)
وبالنسبه لكلمه roaring فليها معنى تانى اسمه الزئير ودى عرفتها من اغنيه اجنبيه لكاتى بيرى اسمها roar ابقفو اسمعوها اكيد هتكونو عارفينها لانها مشهورة وانا بعشق الاغانى الاجنبى ودة اللى ميزنى عن صحابى فى امتحان الانجليزى بتاع تانيه جت القطعه بتتككلم عن كلمه محدش عرفها وكله خمنها الا انا الانى كنت حفظاها فى كلمات اغنيه tell me why

يعنى مش انا لوحدى الى بسمع اغانى اجنبية

وعلى فكرة هو دة فعلا الى خلانى اققفل امتحانات الانجليزى

4 سنين ورا بعض
:022yb4:

مع انى قبلها كنت فاشل فى الانجليزى

واكيد سمعت كتير لكاتى بيرى

Wide Awake - Part of me - Dark House - FireWork

Starstrukk

مهاب احمد محمد 26-06-2014 05:59 PM

[QUOTE=Sondos Labib;5913104]الحمد لله ......اه عملتى ايه انتى فى امتحانك ..طمنينا عليكى..ويارب يحقق هدفك وتدخلى الكليه اللى تتمنيها..........وافيدينا من تجربتك فى الثانويه[/Qفي ثانوي الغش حرام فعلا بس اللي بيحصل فينا في عين شمس مثلا في الاسقاط ده حاجه زباله جدا والكلمه دي اتقالتلنا اكتر من مره من المعيد بيع ضميرك ياباشمهندس للدكتور هو اللي هيبيعك السنه :d انتم لسه غلابه

eman_m 26-06-2014 07:56 PM

انا اعرف اه اغنية tell me why لكن اول مرة اسمع عن كاتى بيرى

eman_m 26-06-2014 07:58 PM

انا اه بحب الافلام الاجنبية لكن ماليش فى الاغانى صراحة اووى

eman_m 26-06-2014 09:53 PM

السلام عليكم ايه اخباركم النهاردة وايه انجازتكم وفين الناس اللى على الصفحة

eman_m 26-06-2014 09:59 PM

مش اتفقنا 10 ونص او 11 فين الناس

أمــلــي فــ ربنـــا كبيــــر 26-06-2014 10:14 PM

وعليكم السلام معلش الكهربه عندي مش تمام

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 01:24 PM.