بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   منتدى معلمى التربية والتعليم (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=737)
-   -   ملتقى كادر ابريل (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=440973)

sondok2 07-08-2012 04:02 PM

الاسماعيلية لا جديد وكانهم من عالم تاني

abo/ahmed 07-08-2012 08:12 PM

أستاذ شريف
السلام عليكم يا أستاذ شريف أنا كنت متعاقد عقد مميز بمدرسة ابتدائي وبعدين انتدبت لمدرسة صناعة ثانوي ودخلت كادر ابريل علي أساس معلم كيمياء ثانوي وسجلت المرحلة التي أنا مقيد بها صناعي ثلاث سنوات وعندما ذهبت اليوم إلي الإدارة لاستلام جواب التعيين طلب مني إفادة علي أنني مازلت علي رأس العمل من المدرسة الابتدائية التي مازلت مسجل بها ولكن اسمي موجود بكشف الأسماء الذين إجتازو الكادر أن المرحلة المسجل بها ثانوي صناعي والمادة هي معلم كيمياء وليس علوم فما أفعل أرجوا من سيادتكم الرد علي سريعا اليوم حتى أتصرف غداً بمقتضي هذا الرد وأنا أسف للإطالة عليكم .

اناااااا 07-08-2012 09:04 PM

سؤال بعد اذنكم اللى يقدر يفيدنى (جميع ادارات فى قنا اتفعل فيها قرار التثبيت؟)
شكرا

emad elsawy76 08-08-2012 05:51 AM

الاسكندرية لا جديد وكانهم من عالم تاني

كمال سامح 08-08-2012 06:47 AM

ايه الجديد فى اسيوط **** ارجو الرد

sondok2 08-08-2012 12:55 PM

اليوم نزلت الاسماء بالاسماعيلية باركوووووووووووووووولي اسمي فيهمبس لسة مشوفتش الاوراق المطلوبة

عثمان محمد ( اخصائى اجتماعى ) 08-08-2012 02:56 PM

اسيوط : ادارة ابنوب
الاسماء وصلت الادارة وسوف يتم تقديم الاوراق المطلوبه واستلام الخطابات يوم السبت الموافق 11-8-2012 ان شاء الله .
الاوراق المطلوبه:
1- اصل شهادة الدبلومة.
2- بيان النجاح فى الكادر .
3- افادة بأنك على راس العمل من المدرسة .
4- أصل شهادة ال icdl او اقرار بالحصول عليها خلال عام .
5- اربعة خطابات اقامة عمل او تعيين مش فاكر ( من اى مكتبة ) .
6- والاهم ( مظروف بلاستيك ) .
والف مبروك لنا جميعا وبالتوفيق للجميع

بحر العلوم 1 08-08-2012 08:18 PM

السلام عليكم
ألف مليون مبروك لجميع من استلم خطابات التعيين وربنا يسهل للي لسه مااستلموش
ياريت لوفيه حد عنده فكرة ازي نعدل المسمى الوظيفي من ابتدائي لأعدادي يقولي بالتفصيل وجزاكم الله خيرا

شريف حسن . 08-08-2012 10:58 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abo/ahmed (المشاركة 4725741)
أستاذ شريف
السلام عليكم يا أستاذ شريف أنا كنت متعاقد عقد مميز بمدرسة ابتدائي وبعدين انتدبت لمدرسة صناعة ثانوي ودخلت كادر ابريل علي أساس معلم كيمياء ثانوي وسجلت المرحلة التي أنا مقيد بها صناعي ثلاث سنوات وعندما ذهبت اليوم إلي الإدارة لاستلام جواب التعيين طلب مني إفادة علي أنني مازلت علي رأس العمل من المدرسة الابتدائية التي مازلت مسجل بها ولكن اسمي موجود بكشف الأسماء الذين إجتازو الكادر أن المرحلة المسجل بها ثانوي صناعي والمادة هي معلم كيمياء وليس علوم فما أفعل أرجوا من سيادتكم الرد علي سريعا اليوم حتى أتصرف غداً بمقتضي هذا الرد وأنا أسف للإطالة عليكم .

على ما اعتقد ان الانتداب ينتهى بانتهاء العام الدراسى

هل حضرتك ما زلت فى المدرسة الثانوية ام انتهى انتدابك

عموماعادى يعنى هات افادة من ابتدائى ولو فى اى مشطلة تبقى تعمل تغير مسمى وظيفى

بالتوفيق ان شاء الله

شريف حسن . 08-08-2012 10:59 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حسين منصور (المشاركة 4729312)
مبروك لمعلمي اسنا استلمنا الجواب النهارده

وخالص شكري للأستاذ شريف على سعة صبره معانا

وربنا يخليك لينا أستاذ شريف
.

مبروووووك الف الف مبروووووووووووووووك مستر حسين

لا والله مفيش اى حاجة المهم الحمد لله استلمت التعيين

الف الف مبرووووووووووووووووووووووووووووووك

ابو يحيى محمد 08-08-2012 11:54 PM

اولا شكر اخ شريف على ما تقوم به من محهودات رائعة
ثانيا استفسارارجو الرد عليه
عندما ذهب بعض الاشخاص المعينين بقرار 280 كادر ابريل الماضى وبعد استلامهم العمل الى قسم الماهيات بالادارة التابعين لهم ليسالو عن مفردات مرتبهم بصفتهم معينين على درجة معلم
اخبرهم الموظف وانت عارف بعض الموظفين يكفينا شرهم بانه لا توجد تعليمات بالنسبة لهم وسوف لن تتم تغيير مفردات مرتبهم
فمعرفش يعنى هيستمرو على معردات مرتب العقدعلى طول او سيستمر الا ان تاتى التعليملت بتغييرها من مديرية التعليم بقنا
فارجو ان تفيدنا اخ شريف ان امكن وشكرا

hassanegypt 09-08-2012 03:33 AM

انا مدرس مواد تجارية الاقصر

متعاقد انا وزملائى من شهر 7 السنة التى عدت
معاى دبلومة واى سى دى ال
امتى الكادر بتاعنا
ان شاء الله علشان التثبيت

ممكن حد يجاوبنى كل عام وانتم بخير

عصام الفنان 09-08-2012 03:07 PM

انا التهاردة استلمت جواب التعيين من ادارة المنيا لكنى اصطدمت اول ما قريت الجواب باللى مكتوب تحت خانة المرتب بانه 48 جنيه بينى وبينكم ما صدقتش عينيا هو الواحد لم يتعين على درجة مرتبه بيعلى و لا بيقل ياريت اللى عنده اى معلومات عن الموضوع ده يفيدنى علشان الواحد محتار خالص

اناااااا 09-08-2012 07:42 PM

يا جماعة بعد ازنكم حد يعرف القرار اتفعل فى جميع ادارات قنا ولا فى بعض الادارات ؟

ramrem 10-08-2012 09:59 AM

انا التهاردة استلمت جواب التعيين من ادارة المنيا لكنى اصطدمت اول ما قريت الجواب باللى مكتوب تحت خانة المرتب بانه 48 جنيه بينى وبينكم ما صدقتش عينيا هو الواحد لم يتعين على درجة مرتبه بيعلى و لا بيقل ياريت اللى عنده اى معلومات عن الموضوع ده يفيدنى علشان الواحد محتار خالص

lمش فاهمين بينك وبين مين ال48 بينك وبين مين وانت اصلا كان مرتبك كام بالتفصيل ؟ وكلام دا موجود فى جواب التعيين ؟ وهو المبلغ دا زيادة على المرتب ولا خصم؟

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 02:29 AM.