بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   منتدى معلمى الأزهر الشريــــــــــــف (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=306)
-   -   مستشارك الازهري ( أ/سعيد موسى )للاستفسارات الخاصة بشئون المعلم (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=420998)

أ/ سعيد موسى 13-05-2013 06:34 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة egpuma (المشاركة 5269168)
لو سمحت ا / سعيد
هو مرتب مدرس الازهر تعيين جديد 2013 كام اجمالى؟ لان منطقة المنصورة - دمياط - بورسعيد مختلفين بينهم المنصورة أعلى حوالى 100 جنيه عن بورسعيد وبورسعيد أعلى من دمياط
وجزاكم الله خيرا

للاسف ليس لدى علم وجه هذا السؤال للاستاذ / على ازهر لانه اعلم منى فى الامور المالية

egpuma 13-05-2013 06:14 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أ/ سعيد موسى (المشاركة 5269570)
للاسف ليس لدى علم وجه هذا السؤال للاستاذ / على ازهر لانه اعلم منى فى الامور المالية

جزاك الله خيرا

أ/ سعيد موسى 13-05-2013 09:27 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة egpuma (المشاركة 5270389)
جزاك الله خيرا

شكرا لك اخى الفاضل

خالدابوخبازى 14-05-2013 02:46 PM

متى الترقيات يااستاذ سعيد

اسلام امير 14-05-2013 05:00 PM

السلام عليكم ,,,,

استاذ سعيد الله يكرمك كنت ليه استفسارات اود الاجابة عليها:

1_هل يجوز أخد جواب تأمين صحى من معهدى الاصلى رغم انى فيه منتدب للشهادة لمعهد اخر بسبب ان المعهد المنتدب اليه بعيد جداا
2_ كان معاية جوابين تامين صحى كشفت يوم السبت واعطنى التامين اجازة يوم الاحد واستمر التعب معى وكشفت بالاخر يوم الاتنين واعطنى اجازة الثلاثاء يصلح بذللك الغاء الانتداب

أ/ سعيد موسى 14-05-2013 08:55 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبدو موسى (المشاركة 5272202)
السلام عليكم ,,,,

استاذ سعيد الله يكرمك كنت ليه استفسارات اود الاجابة عليها:

1_هل يجوز أخد جواب تأمين صحى من معهدى الاصلى رغم انى فيه منتدب للشهادة لمعهد اخر بسبب ان المعهد المنتدب اليه بعيد جداا
2_ كان معاية جوابين تامين صحى كشفت يوم السبت واعطنى التامين اجازة يوم الاحد واستمر التعب معى وكشفت بالاخر يوم الاتنين واعطنى اجازة الثلاثاء يصلح بذللك الغاء الانتداب

نعم يجوز اخذ جواب تامين من معهدك الاصلى او المنتدب اليه
وبالنسبه الى الغاء الانتداب ماذكرته ليس مبررا لالغاء الانتداب ولكنه ممكن يكون قرينه تساعدك
على هذا الالغاء بشرط ان يرفق التامين الصحى شهادة بحالتك الصحيه ان طول السفر او المجهود
يؤثر على حالتك الصحية

اسلام امير 17-05-2013 06:39 PM

الف شكر على مجهودك الرائع,

انا عارف انى سئلت كتير اسف ليه استفسار اخير

غبت يوم من ايام الامتحان وكان معاية جواب وذهبت للتامين وتم الكشف عليه واعطائى دواء فى الدفتر, هل بذللك اتحول شئون قانوية واتجازى ولا

أ/ سعيد موسى 17-05-2013 11:02 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبدو موسى (المشاركة 5278364)
الف شكر على مجهودك الرائع,

انا عارف انى سئلت كتير اسف ليه استفسار اخير

غبت يوم من ايام الامتحان وكان معاية جواب وذهبت للتامين وتم الكشف عليه واعطائى دواء فى الدفتر, هل بذللك اتحول شئون قانوية واتجازى ولا

لا طبعا غيابك قانونى ولاتوجد مشكله لانه عند ذهابك للتامين الصحى يتم التوقيع بتاريخ حضورك
فى الكارنيه الخاص بك
حتى لو غبت ايام الامتحانات بدون عذر يتم احتسابه يوم عارضه عادى

اسلام امير 17-05-2013 11:19 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أ/ سعيد موسى (المشاركة 5278946)
لا طبعا غيابك قانونى ولاتوجد مشكله لانه عند ذهابك للتامين الصحى يتم التوقيع بتاريخ حضورك
فى الكارنيه الخاص بك
حتى لو غبت ايام الامتحانات بدون عذر يتم احتسابه يوم عارضه عادى

طب حضرتك رصيد العارضة خلص عندى اعتيادى يتاخد منو

ام العلويين 18-05-2013 01:35 AM

لوسمحت استفساري عن التسجيل في الاكاديمية عشان امتحان الكادر انا كنت مسجلة مرة ومدخلتش الامتحان لظروف خاصة وكل ما ادخل علي موقع الاكاديمية وادخل الكود والرقم السري تظهر الصفحة بتاعتي ومكتوب فيها لم تجتاز الاختبار دا عادي ولا المفروض انا اعمل اية وهل انا كدة مسجله علي الموقع فعلا ولما يتحدد موعد ومكان الاختبار هينزل علي صفحتي ولا ايه ياريت حضرتك تفيدني

أ/ سعيد موسى 18-05-2013 06:47 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبدو موسى (المشاركة 5278985)
طب حضرتك رصيد العارضة خلص عندى اعتيادى يتاخد منو

الاعتيادى يكون قبلها ولابد من موافقه المنطقه اولا

أ/ سعيد موسى 18-05-2013 06:50 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام العلويين (المشاركة 5279175)
لوسمحت استفساري عن التسجيل في الاكاديمية عشان امتحان الكادر انا كنت مسجلة مرة ومدخلتش الامتحان لظروف خاصة وكل ما ادخل علي موقع الاكاديمية وادخل الكود والرقم السري تظهر الصفحة بتاعتي ومكتوب فيها لم تجتاز الاختبار دا عادي ولا المفروض انا اعمل اية وهل انا كدة مسجله علي الموقع فعلا ولما يتحدد موعد ومكان الاختبار هينزل علي صفحتي ولا ايه ياريت حضرتك تفيدني

عند دخولك على صفحتك بها بياناتك ومعنى ذلك انك مسجله عندهم
عموما يجب عليكى الذهاب الى الكمبيوتر التعليمى فى منطقتك ليخبروك على مايجب فعله بالضبط
ولاتعتمدى على الاتصال تليفونيا

اسلام امير 18-05-2013 08:22 PM

ربنا يكرمك استاذ سعيد على مساعدتك

ااستاذ سعيد انا اخدت اجازة مرضى اسبوع فى امتحان الشهادة الابتدائية ,,, مايخوفنى الدور الثانى

هل فى الدور التانى لازم اخد اجازة برضو علماً قد يكونو ليس لديهم امتحان ملاحق ويموضو لانفسهم ويشطبو عليه لانى مبلغتش مرضى الدور الاول

زكريا مختار 18-05-2013 08:41 PM

استاذنا الفاضل

بارك الله لك علي مجهودكم

سوالي بالنسبة لدرجة المتخلفين في شيت الرصد ارجوا توضيح اخر كلام تم التوصل اليه كيف يتم الرصد

نعجز عن شكركم

أ/ سعيد موسى 18-05-2013 09:50 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبدو موسى (المشاركة 5280486)
ربنا يكرمك استاذ سعيد على مساعدتك

ااستاذ سعيد انا اخدت اجازة مرضى اسبوع فى امتحان الشهادة الابتدائية ,,, مايخوفنى الدور الثانى

هل فى الدور التانى لازم اخد اجازة برضو علماً قد يكونو ليس لديهم امتحان ملاحق ويموضو لانفسهم ويشطبو عليه لانى مبلغتش مرضى الدور الاول

معذرة ارجو اعادة السؤال لاننى لم افهم شيئا

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 10:12 AM.