بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   اجتماعيات طالب (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=112)
-   -   تجمع الصف الثاني الثانوي(اسئله واجوبه) (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=667826)

white jasmine 03-02-2016 04:59 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Norhan Mostafa (المشاركة 6370127)
عاوزه بس اقولك علي حاجه
ايه اول واحده فيكو كانت معايا من الموضوع من البدايه واسسناه انا وهي
قبل محمد كمان وانا قصدت محصدتش لان انا رايحه بكره المدرسه متظلمه ع 7 درجات مش عارفاهم فين وهاخدهم
اما ايه ممتازه جدا وقصدها ان اولي وتانيه مش باهمييه 3 وبحاول منحطش نفسنا تحت ضغط عشان نضغط في تالته ونحاول نكون حاجه والحمد لله
وبالتوفيق ليكي وربنا يوفقك وعاوزه اعرف اسمك بقي عشان اندهك بيه لو ممكن

شكرا يا نورهان :rolleyes: وربنا يوفقك ويجعلك دايما سباقة باخير انتى صاحبة الفكرة الحلوة دى

natsome 03-02-2016 06:18 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة white jasmine (المشاركة 6370275)
ثانيا انا كنت طول فترة اعدادى مجتهدة وبطع من الاوائل بس فى اول 1 ثانوى تعبت شوية وكسلت دراسيا وتقريبا مكنتش بروح المدرسة اصلا فمبقاش عندى حتة الشغف والاجتهاد ولما رجعت تانى تقريبا كانت خلايا مخى وقفت بقيت بحفظ بصعوبة جدا وكذلك الفهم بس عادى كله بامر ربنا وانا هستعين بالله وكله خير ان شاء الله وشكرا ع اهتمامك :rolleyes:

معلش انا فهمت غلط . انا بحاول احللك بعض المشاكل الى انتى كتباهم على اد ما فهمت منك .ودى مش مشاكلك لوحدك انتى ممكن متتقبليش منى النصايح اكمننا بنفس العمر ونفس الخبرة بس دا عايد عليكى . اول حاجة مفيش مقارنة بين اعدادى والثانوى من حيث التفوق الا اذا كنتى مستمرة على التقوق يبقى كلام تانى
ايه هو سبب الكسل بتاعك مثلا احباط او غرور . ودى صفة فيا اخويا الصغير بيناديلى بمغرورة على طول ومتكبرة معرفش هو شايفنى كدة ليه .
وانا مش عارفة اتخلص من الصفة الوحشة دى . دا هو سبب كسلى الثقة زايدة مبتكنش حلوة . فهو دا بيمنعك من المذاكرة او بمعنى اصح بتكونى عايزة تذاكرى ومكسلة بنفس الوقت . ولو عملنا الامور بالعكس هتلاقى الكسل عكسوه الطموح يعنى خليكى انسانة طموحة ان شاء الله . يعنى ايه خلايا مخك وقفت . وقفت عن ايه بالضبط . معرفش ان كانت خلايا المخ قابلة للتجدد ولا لا قولى انتى انا مختش احياء لسة . اول حاجة الى بتقوليه دا وهم يعنى بنحاول ننقنع نفسنا ان احنا مش هنقدر نحفظ دى مش مشكلتك لوحدك دى مشكلة معظم الطلبة . هما بيقنعو نفسهم انى هما مبيعرفوش يحفظو بمجرد مذاكرة الدرس مرة واحدة فقط وفى ناس تانية بتقرا الدرس بسودا غلط كبير . واما بيقو يسترجعوا الى حفظوا بعد فترة ميقلوش نفسهم فاكرين حاجة والعيب من عندهم هما . فلو قلنا علاج النسيان وهو عكس الانقطاع عن التذكر وهو المراجعة المستمرة والاستذكار . وطبعا احنا مش هنضحك على بعض هنراجع ازاى والدروس الى اد كدة لسة متذاكرتش فا دى مشكلتك ونظمى وقتك كويس. والاستعانة بربنا دى اهم حاجة من الى قلتهم وربنا بيقلك خدى بالاسباب اسباب تفوقك يعنى عملتى ايه عشان تستحقى التفوق . انا رخمة صح؟

Duke Tefa 03-02-2016 09:02 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed dokdok (المشاركة 6370169)
95 % رياضة و 5 % علوم :d

اتكل علي الله وادخل رياضة
انا كنت كدا محتار في سنة 2 بس لما صليت استخارة والحمد لله اخترت رياضة وزي الفل وتمام

Duke Tefa 03-02-2016 09:05 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة norhan mostafa (المشاركة 6370199)
اكيد خشها لو انت حاببها
انا حابه جدا الفزياء

الفيزياء جميلة جدا انا عندي الفيزياء اسهل من الكيمياء والرياضة
وخصوصاً فيزياء سنة 3 جميلة جداً

Duke Tefa 03-02-2016 09:09 AM

مين خد الكيمياء الترم الاول ؟

white jasmine 03-02-2016 11:21 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة natsome (المشاركة 6370291)
معلش انا فهمت غلط . انا بحاول احللك بعض المشاكل الى انتى كتباهم على اد ما فهمت منك .ودى مش مشاكلك لوحدك انتى ممكن متتقبليش منى النصايح اكمننا بنفس العمر ونفس الخبرة بس دا عايد عليكى . اول حاجة مفيش مقارنة بين اعدادى والثانوى من حيث التفوق الا اذا كنتى مستمرة على التقوق يبقى كلام تانى
ايه هو سبب الكسل بتاعك مثلا احباط او غرور . ودى صفة فيا اخويا الصغير بيناديلى بمغرورة على طول ومتكبرة معرفش هو شايفنى كدة ليه .
وانا مش عارفة اتخلص من الصفة الوحشة دى . دا هو سبب كسلى الثقة زايدة مبتكنش حلوة . فهو دا بيمنعك من المذاكرة او بمعنى اصح بتكونى عايزة تذاكرى ومكسلة بنفس الوقت . ولو عملنا الامور بالعكس هتلاقى الكسل عكسوه الطموح يعنى خليكى انسانة طموحة ان شاء الله . يعنى ايه خلايا مخك وقفت . وقفت عن ايه بالضبط . معرفش ان كانت خلايا المخ قابلة للتجدد ولا لا قولى انتى انا مختش احياء لسة . اول حاجة الى بتقوليه دا وهم يعنى بنحاول ننقنع نفسنا ان احنا مش هنقدر نحفظ دى مش مشكلتك لوحدك دى مشكلة معظم الطلبة . هما بيقنعو نفسهم انى هما مبيعرفوش يحفظو بمجرد مذاكرة الدرس مرة واحدة فقط وفى ناس تانية بتقرا الدرس بسودا غلط كبير . واما بيقو يسترجعوا الى حفظوا بعد فترة ميقلوش نفسهم فاكرين حاجة والعيب من عندهم هما . فلو قلنا علاج النسيان وهو عكس الانقطاع عن التذكر وهو المراجعة المستمرة والاستذكار . وطبعا احنا مش هنضحك على بعض هنراجع ازاى والدروس الى اد كدة لسة متذاكرتش فا دى مشكلتك ونظمى وقتك كويس. والاستعانة بربنا دى اهم حاجة من الى قلتهم وربنا بيقلك خدى بالاسباب اسباب تفوقك يعنى عملتى ايه عشان تستحقى التفوق . انا رخمة صح؟

لا ولا رخمة ولا حاجة احنا فى المنتدى كلنا اخوات وبننصح بعض ونتقبلبس سبب الكسل مش غرور لا انا حتى لو طالعة من الاوالا بعد اقول انا مش شاطرة انا ازاى طالعة او ازاى جايبة كدة انا مش المستوى اللى هو وعند حق فى حتة تنظيم الوقت بس الفكرة انى مبقاش عندى الشغف فى الاجتهاد وعادى يعنى وصراحة انا ندمااانة انى صرحت بكدة لانى حاسة انى مجرمة دلوقت :rolleyes:

white jasmine 03-02-2016 11:26 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة duke tefa (المشاركة 6370324)

انا خدت كيميا الترم الاول

natsome 03-02-2016 01:19 PM

انا عطيت الغرور بالمعرفة كمثال فقط على الكسل عشان اوضح الفكرة انتى ادرى سبب كسلك ايه . بس ماعلينا احنا بنحاول او هنحاول نشجع بعض على المذاكرة ان شاء الله عن طريق المناقشة او حل اى مشكلة ممكن تواجهنا عن طريق المناقشة واخذ الاراء لحل مشكلة معينة يعنى مفهاش زعل . مش عارفة الى الان ليه معندكيش شغف فى الاجتهاد ايه هو السبب عشان ميكنش عندك ؟ عشان نحاول نوصل لحل منطقى

natsome 03-02-2016 01:27 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة duke tefa (المشاركة 6370323)

بجد فيزيا 3 حلوة . الله يبشرك بالخير ومش معنى انها سهلة نستخف بيها عشان الفيزيا عايزة حل كتير جدا انا فيزيا وتطبيقية الترم الاول . واهم حاجة الى فى 3 شدو حلكو يا ابطال . انتو الاهم

Mohamed Dokdok 03-02-2016 04:59 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة natsome (المشاركة 6370291)

لو عايزة تعرفي ثقتك ثقة ولا غرور شوفي جواكي شايفة نفسك تقدري وغيرك كمان يقدر و لا انتي شايفة انك تقدري و محدش يقدر زيك ؟ اجابتك ممكن تبينلك شوية

Mohamed Dokdok 03-02-2016 05:01 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة duke tefa (المشاركة 6370324)

اه خدت كيميا و متعة بصراحة جميلة جدا ً جداً و باخد مع مدرس عظيم فمتفائل بالسنة الجاية معاه ان شاء الله بس رياضة رياضة يعني ؟ هو احتمال المنهج يتغير ولا لا عشان احنا عندنا حاجات من 3 مش معقول حنطلع 3 ناخدها هي هي يعني تقريبا النهايات و الفراغية هم هم

Norhan Mostafa 03-02-2016 06:11 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبد المقصود مصطفى (المشاركة 6370221)
انتى بره المقارنة دا كلام عن رياضة اتنين
اتجهتى للاحياء على جنب بقا هههه
ويوفقك باذن الله :022yb4::022yb4:

ههههههه ماشي

Norhan Mostafa 03-02-2016 06:14 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة white jasmine (المشاركة 6370276)
شكرا يا نورهان :rolleyes: وربنا يوفقك ويجعلك دايما سباقة باخير انتى صاحبة الفكرة الحلوة دى

ربنا يخليكي
وكلكوا اسستو الفكره انتي ومحمد natsomeوانا

Norhan Mostafa 03-02-2016 06:16 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Duke Tefa (المشاركة 6370323)

ربنا يطمنك

Norhan Mostafa 03-02-2016 06:19 PM

انا اخدت كيمياء
وجمييله وسهله اووي

Norhan Mostafa 03-02-2016 06:21 PM

عارفه ليه اسباب الكسل وعدم الشغف
مش تضغطي ع نفسك اووي
اختي كانت يوم امتحان العربي كانت بتتفرج ع راامز قرش البحر
اقصد متشديش ع نفسك من الاول
لان كل ما بتشدي كل ما بتزهقي علي فكره انا زيك
وبنصحك عشان عارفه انا بغلط فين
يلا نبقي نقوي بعض انا وانتي

زهرة زماني 03-02-2016 06:49 PM

انا عندي مشكلة وهي الملل الفظيع اللي بيخليني مش باافتح كتاب
وغير كدا كل يوم دروس وممكن في يوم يبقي عندي 5 دروس بيترتب عليه اني بااجي مرهقة وبالتالي طبعا الحل الوحيد هو النوم .
فاانا عايزه اتخلص من المشكلة دي وازاي بتنظمو وقت المذاكرة^ _ ^

Norhan Mostafa 03-02-2016 07:13 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زهرة زماني (المشاركة 6370732)
انا عندي مشكلة وهي الملل الفظيع اللي بيخليني مش باافتح كتاب
وغير كدا كل يوم دروس وممكن في يوم يبقي عندي 5 دروس بيترتب عليه اني بااجي مرهقة وبالتالي طبعا الحل الوحيد هو النوم .
فاانا عايزه اتخلص من المشكلة دي وازاي بتنظمو وقت المذاكرة^ _ ^

بصي هو الملل ده مشكله الكل
بس محدش ف الدنيا هيقدر ينظم وقتك غيرك
انتي اللي تعرفي امكانياتك وتستوعبي قد اي وتاخدي ريست بين كل ساعه او كل ساعتين حسب مقدرتك
تابعينا يمكن نقدر نساعدك الناس هنا ما شاء الله متعاونه

white jasmine 03-02-2016 07:24 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة norhan mostafa (المشاركة 6370709)
عارفه ليه اسباب الكسل وعدم الشغف
مش تضغطي ع نفسك اووي
اختي كانت يوم امتحان العربي كانت بتتفرج ع راامز قرش البحر
اقصد متشديش ع نفسك من الاول
لان كل ما بتشدي كل ما بتزهقي علي فكره انا زيك
وبنصحك عشان عارفه انا بغلط فين
يلا نبقي نقوي بعض انا وانتي

ان شاء الله تعالى ربنا يعينا ويقوينا

زهرة زماني 03-02-2016 07:32 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة norhan mostafa (المشاركة 6370756)
بصي هو الملل ده مشكله الكل
بس محدش ف الدنيا هيقدر ينظم وقتك غيرك
انتي اللي تعرفي امكانياتك وتستوعبي قد اي وتاخدي ريست بين كل ساعه او كل ساعتين حسب مقدرتك
تابعينا يمكن نقدر نساعدك الناس هنا ما شاء الله متعاونه

شكرا يانور وربنا يوفقك
هحاول كدا وربنا يعني

Norhan Mostafa 03-02-2016 07:33 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة white jasmine (المشاركة 6370773)
ان شاء الله تعالى ربنا يعينا ويقوينا

يا رب يا قمر
بداتي
انا هبدا بكره دروس

Norhan Mostafa 03-02-2016 07:35 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زهرة زماني (المشاركة 6370777)
شكرا يانور وربنا يوفقك
هحاول كدا وربنا يعني

العفو يا زهره

Mohamed Dokdok 03-02-2016 07:40 PM

1 مرفق
ينفع تتسلوا تشوفوا الصورة دي كده وقولوا رايكم فيها ؟

Norhan Mostafa 03-02-2016 07:55 PM

حلو....جدا

Mohamed Dokdok 03-02-2016 08:00 PM

طيب الحمد لله :d

natsome 03-02-2016 08:18 PM

انتو نوين تاخدوا دروس فى ايه ؟ ياريت الكل يشارك
انا هبدا بنفسى بالمشاركة هـاحد فى الرياضة والفرنساوى

white jasmine 03-02-2016 08:37 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة norhan mostafa (المشاركة 6370778)
يا رب يا قمر
بداتي
انا هبدا بكره دروس

لا مفروض ان شاء الله ابدأ السبت

Norhan Mostafa 03-02-2016 09:05 PM

بالتوفيف
هاخد دروس ف كله
اساتذه امدرسه وحشين

Mohamed Dokdok 03-02-2016 09:54 PM

هاخد رياضة ان شاء الله الترم اللي عدي خدت كيميا بس
انا معرفش شكل المدرسة ايه بنروح في العملي وكده وممكن يوم كل اسبوعين كده يعني

natsome 03-02-2016 10:13 PM

انتو الصبيان بتعملو الى انتو عيزينه امال احنا مجبرين نروح المدرسة لنتفصل احنا مدرستنا شدا شويه
هتاخد مع مين رياضة

natsome 03-02-2016 10:30 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة norhan mostafa (المشاركة 6370852)
بالتوفيف
هاخد دروس ف كله
اساتذه امدرسه وحشين

صحبتى الانتيم طالعة الاولى على مدرستنا وبردو بتاخد دروس فى كلو . بس معرفش بتجيبو وقت منين عشان تذاكرو يعنى لو قلنا فى ايام الدراسة بترحو مدرسة وبعد كدة دروس وبعد كدة نوم عشان غصبن عنك هتنامى من التعب والنزول الطلوع للدروس وكل يوم على كدة يبقى مفيش وقت اصلا عشان تذاكرى واهم حاجة التحكم فى الوقت وانتو وقتكو ضايع اصلا دا رائى حد عندو رائى مخالف؟

Norhan Mostafa 03-02-2016 10:43 PM

بعرف انظم وقتي الحمد لله

Mohamed Dokdok 03-02-2016 11:57 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة natsome (المشاركة 6370916)
انتو الصبيان بتعملو الى انتو عيزينه امال احنا مجبرين نروح المدرسة لنتفصل احنا مدرستنا شدا شويه
هتاخد مع مين رياضة

محمد صلاح
جربت حنا الجزار مستريحتش بيتعامل مع اللي قاعد معاه علي انه حمار ومحدش بيفهم غيره انا عايز اما ابقي مع مدرس اعرف انا كويس في ايه ومش كويس في ايه لكن ده بيتعامل مع كل الناس بنفس المستوي ده غير التريقة وتقل الدم ناس كتير جدا جدا جايبة معاه 120 من 120 بس انا مش هضيع 7 ساعات في الاسبوع قدام مدرس مش طايقه يعني يا رب صلاح يكون كويس
موضوع المدرسة ده احنا لو علينا فيه كتير مننا عايز يلتزم بس محدش مساعدنا احنا ساعات بنروح نتحايل عليهم يحلوا معانا اغلبيتهم رايح المدرسة فطار جماعي وشاي وقهوة و سجاير و بيقعدوا علي القهوة اللي في وش المدرسة الا من رحم ربي

Norhan Mostafa 03-02-2016 11:59 PM

كل المدرسين كده
وكل المدارس كده

Mohamed Dokdok 04-02-2016 12:12 AM

لا مش كل المدارس كده انتوا اما نتيجتكم طلعت كنتم معتبرين 18 من 20 وحش احنا عندنا مادة زي الانجليزي ال18 دي الدرجة النهائية اللي مقفل يجيب 18 اعلي من كده لا و العربي اعلي درجة 21 من 24

Duke Tefa 04-02-2016 12:12 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة white jasmine (المشاركة 6370393)
انا خدت كيميا الترم الاول

ايه بقي رسمة الجهاز الي جاتلكم ؟

Duke Tefa 04-02-2016 12:14 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة natsome (المشاركة 6370485)
بجد فيزيا 3 حلوة . الله يبشرك بالخير ومش معنى انها سهلة نستخف بيها عشان الفيزيا عايزة حل كتير جدا انا فيزيا وتطبيقية الترم الاول . واهم حاجة الى فى 3 شدو حلكو يا ابطال . انتو الاهم

اها فعلا سهلة وعايزة بس حل كتير
ومتصدقوش اي حد يقولكم انها صعبة
" عملتي ايه في الميكانيكا ؟

Mohamed Dokdok 04-02-2016 12:15 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة duke tefa (المشاركة 6371057)
اها فعلا سهلة وعايزة بس حل كتير
ومتصدقوش اي حد يقولكم انها صعبة
" عملتي ايه في الميكانيكا ؟

بتحل من كتب ايه في الرياضة ؟

Duke Tefa 04-02-2016 12:16 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed dokdok (المشاركة 6370610)
اه خدت كيميا و متعة بصراحة جميلة جدا ً جداً و باخد مع مدرس عظيم فمتفائل بالسنة الجاية معاه ان شاء الله بس رياضة رياضة يعني ؟ هو احتمال المنهج يتغير ولا لا عشان احنا عندنا حاجات من 3 مش معقول حنطلع 3 ناخدها هي هي يعني تقريبا النهايات و الفراغية هم هم

النهايات هتدرسها هيا هيا في 3 + حاجة كدا اسمها اتصال الدوال والاشتقاق مرتبطين بالنهايات
يعني من الاخر كدا الي ضايع نهايات في 2 مينفعش يدخل رياضة اصلا
" ايه بقي رسمة الجهاز الي جاتلك ف الكيمياء ؟

Duke Tefa 04-02-2016 12:17 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة norhan mostafa (المشاركة 6370703)
انا اخدت كيمياء
وجمييله وسهله اووي

ايه رسمة الجهاز الي جاتلك ؟

Mohamed Dokdok 04-02-2016 12:17 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة duke tefa (المشاركة 6371061)
النهايات هتدرسها هيا هيا في 3 + حاجة كدا اسمها اتصال الدوال والاشتقاق مرتبطين بالنهايات
يعني من الاخر كدا الي ضايع نهايات في 2 مينفعش يدخل رياضة اصلا
" ايه بقي رسمة الجهاز الي جاتلك ف الكيمياء ؟

الاتصال درسناه خلاص في 2 والاشتقاق الترم التاني ماهو ده اللي انا اقصده
جاتلي النيتريك تقريبا كانت الوحيدة اللي اعرفها

Norhan Mostafa 04-02-2016 12:17 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed dokdok (المشاركة 6371054)
لا مش كل المدارس كده انتوا اما نتيجتكم طلعت كنتم معتبرين 18 من 20 وحش احنا عندنا مادة زي الانجليزي ال18 دي الدرجة النهائية اللي مقفل يجيب 18 اعلي من كده لا و العربي اعلي درجة 21 من 24

بسيا محمد عشان مقرش عليك
بعدين مدرستنا طلعت النتيجه يوم ما خلصنا اي رايك ف التركيز

Duke Tefa 04-02-2016 12:20 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed dokdok (المشاركة 6371059)
بتحل من كتب ايه في الرياضة ؟

مذكرات المستر مذكرات شاملة من كتاب خارجي وكتاب مدرسة ودليل
+ كتاب لامي بحل منه
+ دليل التقويم في المراجعة هو وكتاب المدرسة

Duke Tefa 04-02-2016 12:22 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed dokdok (المشاركة 6371064)
الاتصال درسناه خلاص في 2 والاشتقاق الترم التاني ماهو ده اللي انا اقصده
جاتلي النيتريك تقريبا كانت الوحيدة اللي اعرفها

أيه ده بجد خدتو الاتصال
يبقي كدا اعتقد انه يكون في تغيرات في المنهج 2017

Norhan Mostafa 04-02-2016 12:23 AM

انا كمان جاتلي النيتريك

Mohamed Dokdok 04-02-2016 12:25 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة duke tefa (المشاركة 6371070)
مذكرات المستر مذكرات شاملة من كتاب خارجي وكتاب مدرسة ودليل
+ كتاب لامي بحل منه
+ دليل التقويم في المراجعة هو وكتاب المدرسة

كتاب لامي شفته معرفش تهت كده وحسيت انه مكتوب بخط الايد :d يعني المعاصر لا انا مش حابه من 2 بصراحة بس مفيش غيره

Duke Tefa 04-02-2016 12:27 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة norhan mostafa (المشاركة 6371073)
انا كمان جاتلي النيتريك

مش دي بتاعة المعوجة ؟

Mohamed Dokdok 04-02-2016 12:27 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة norhan mostafa (المشاركة 6371066)
بسيا محمد عشان مقرش عليك
بعدين مدرستنا طلعت النتيجه يوم ما خلصنا اي رايك ف التركيز

بصي الحمد لله الحمد لله يعني وانا مبسوط بالنتيجة جدا بس لو حنبص بحق ربنا يعني لا عربي وانجليزي واحياء ممكن ازيد فيهم اكتر من كده انا عارف حليت ايه وبعد ما بروح كنت بقارن اجابتي باجابات الكتب وكده

Duke Tefa 04-02-2016 12:29 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed dokdok (المشاركة 6371075)
كتاب لامي شفته معرفش تهت كده وحسيت انه مكتوب بخط الايد :d يعني المعاصر لا انا مش حابه من 2 بصراحة بس مفيش غيره

اها هو تحسه كدا بخط اليد لكن شامل كل المسائل الي تخطر علي بالك

Mohamed Dokdok 04-02-2016 12:29 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة duke tefa (المشاركة 6371078)
مش دي بتاعة المعوجة ؟

اه هي ما شاء الله عليك :d

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 03:35 PM.