بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   منتدى أعمال الامتحانات (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=21)
-   -   وضع نتيجة المدرسه على النت ( سلسله دروس ) (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=632583)

عباس رضا 03-12-2015 03:37 PM

واحب اذ**** انى جربت الترم الأول وانا واضع فى عمود FirstGroup للصف الأول المجموعة 1 صفر والمجموعة 2 رقم 1 والصف الثانى العلمى 1 المجموعة 1 رقم 1 والمجموعة 2 رقم 2 والأدبى برده المجموعة 1 رقم 1 والمجموعة 2 رقم 2

الاستاذ / رمضان البكساوى 07-12-2015 11:48 PM

1 مرفق
السلام عليكم استاذ عباس
معزرة على التأخر فى الرد
الملف المرفق هو ملف الصف الاول الثانوى الذى طلبته

عباس رضا 08-12-2015 04:59 PM

اخى العزيز انا انا ملاحظ ان مجموعة الأحياء والكيمياء والتاريخ وخده فى FirstGroup رقم 1والمجموعة الثانية رقم صفر وانت كنت قايل قبل كده المجموعة الأولى 1 والثانية 2 طب انا هغير تانى رقم ال FirstGroup زى الشيت فى الترم الأول وهجرب طب الترم الثانى بقه عمود FirstGroup هيبقى مجموعة الأحياء والكيمياء والتاريخ وخده فى FirstGroup رقم 1والمجموعة الثانية رقم صفر ولا هتاخد رقم 2

عباس رضا 08-12-2015 05:02 PM

وبالنسبة للصف الثانى العلمى شعبة 1 وفى FirstGroup المجموعة 1 والمجموعة الثانية 2 ولا هتبقه المجموعة الأولى 1 والثانية صفر

عباس رضا 08-12-2015 06:29 PM

ممكن شيت الصف الثانى ايضا ويا ريت تعرفنى حضرتك جربت نتيجة الترم الأول ولا لأ اصل برده فيه حاجة غلط فى ترتيب المواد فمن فضلك تعرفنى هى مظبوطه ولا لأ عندك

الاستاذ / رمضان البكساوى 10-12-2015 12:51 AM

1 مرفق
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عباس رضا (المشاركة 6334306)
اخى العزيز انا انا ملاحظ ان مجموعة الأحياء والكيمياء والتاريخ وخده فى FirstGroup رقم 1والمجموعة الثانية رقم صفر وانت كنت قايل قبل كده المجموعة الأولى 1 والثانية 2 طب انا هغير تانى رقم ال FirstGroup زى الشيت فى الترم الأول وهجرب طب الترم الثانى بقه عمود FirstGroup هيبقى مجموعة الأحياء والكيمياء والتاريخ وخده فى FirstGroup رقم 1والمجموعة الثانية رقم صفر ولا هتاخد رقم 2

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عباس رضا (المشاركة 6334308)
وبالنسبة للصف الثانى العلمى شعبة 1 وفى FirstGroup المجموعة 1 والمجموعة الثانية 2 ولا هتبقه المجموعة الأولى 1 والثانية صفر

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
FirstGroup للمجموعه الاولى توضع 1 فيما عدا ذلك توضع صفر أو 2 أو أى شيء اخر مش مهم
اما الترم الثانى فلا حاجة لك بالمجموعه الاولى أو الثانيه لأننا سنظهر كل المواد
راجع اخر تحديث فى الملف المرفق تم تعديل المواد بعد خانة المجموع

عباس رضا 12-12-2015 07:01 PM

شكرا يا اخى وجارى التجربة

عباس رضا 12-12-2015 07:02 PM

اخى العزيز المحترم الأستاذ رمضان بعد تجربة ملف chekالمرفق بالمشاركة وجد ان ترتيب الصف الأول المجموعة 1 و 2 على ما يرام ومظبوطه والحمد لله اما بالنسبة للثف الثانى فوجد الأتى
1/ ترتيب مادتى الأدبى فى الشهاده الجغرافيا والفلسفة طبقا للصورة بتاعت ترتيب العواميد ان تأتى الجغرافيا اولا ثم الفلسفة فى الشهادة العكس الفلسفة الأول وبعدين الجغرافيا مما ادى الى تبديل درجات المادتتين
2/ بخصوص المواد بعد المجموع ايضا للصف الثانى للمجموعات كلها هى كلها

computer Religion Moatana Activities sport mahania
الترتيب من الشمال لليمين المفروض تكون كده طبقا للصورة ايضا بتاعت ترتيب العواميد لكن فى الشهادة موجوده كالأتى

كمبيوتر تكنولوجيا تربية دينية مواطنة انشطة التربية الرياضية

الترتيب من اليمين لليسار
هتلاحظ ان الدين مكانة تكنولوجيا والمواطنه مكانها الدين والنشاط مكانه مواطنه والأعاب مكانة انشطة والتربية المهنية اللى هيا التكنولوجيا الزراعى والصناعى مكانها الألعاب

وهناك حل مؤقت وهو تغير ترتيب العواميد دى فى الأكسل قبل التحويل الى السيكوال فهل ينفع ذلك اما ننتظر تعديلك
وجزاك الله كل خير

الاستاذ / رمضان البكساوى 13-12-2015 03:49 PM

انتظر التعديل قريباً

عباس رضا 13-12-2015 04:12 PM

فى الأنتظار ان شاء الله

عباس رضا 14-12-2015 10:07 AM

انا اسف جدا نسيت اكتب ان الاحياء والكيمياء ايضا متبدلين مخدش بالى انى مكتبتهاش دلوقت ده طبعا لعلمى الصف الثانى

عباس رضا 14-12-2015 05:02 PM

اخى العزيز لى طلب من فضلك عند تعديل الملف chekالجديد يا ريت ترفع الأسكربت كامل لأن الجهاز عندى كان فيه مشكلة واسكربت الثانوى اتمسح معلش يا ريت ترفعهولى كامل بملف chek الجديد

الاستاذ / رمضان البكساوى 16-12-2015 01:03 PM

1 مرفق
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عباس رضا (المشاركة 6337510)
اخى العزيز لى طلب من فضلك عند تعديل الملف chekالجديد يا ريت ترفع الأسكربت كامل لأن الجهاز عندى كان فيه مشكلة واسكربت الثانوى اتمسح معلش يا ريت ترفعهولى كامل بملف chek الجديد

هذا هو الاسكربت كاملاً

عباس رضا 16-12-2015 05:18 PM

[color="red"]تسلم ايدك يا جميل الترتيب اتظبط تمام التمام وكله عال العال ربنا ميحرمنا منك يا غالى انا لى سؤال بسيط بس انا صفحة البداية الأوائل مش ظاهرة بتاعت الصفين مش عارف ليه والكلام ده من الأسكربت اللى كان قبل كده يا ترى تعرف المشكلة فين [/color]

عباس رضا 16-12-2015 06:43 PM

تسلم ايدك يا جميل الترتيب اتظبط تمام التمام وكله عال العال ربنا ميحرمنا منك يا غالى انا لى سؤال بسيط بس انا صفحة البداية الأوائل اللى ظاهر منها اسماء الصف الأول اللى مكتوب فيها الصف الأول والصف الثانى ادبى وعلمى ومش ظاهرة الأسماء ولا الدرجات والكلام ده من الأسكربت اللى كان قبل كده يا ترى تعرف المشكلة فين

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 03:16 PM.