بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   حوارات ومسابقات (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=402)
-   -   ماذا تفعل لو كنت مكاني ....... ؟؟؟ (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=249190)

Mostafa Walid 04-10-2010 10:06 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عاشقة الطفولة (المشاركة 2716773)
طيب ربنا يوفقك يا رب

وانا بأه نفسي اطلع دكتورة صيدلة

والله وموش عارفة لو محصلشي ها اعمل ايه

ربنا يوفقك يا بسمة ان شاء الله وتدخليها وتبقى دكتوره صيدلنيه اد الدنيا :av4056bb7jp3::av4056bb7jp3:

حووور الجنة 05-10-2010 06:21 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو بطة (المشاركة 2714908)
غالي والطلب رخيص يا ست حووووووووور

اللهم ربنا ورب كل شيء.. بقدرتك على كل شيء .. وفق حوووووووووور في كليتها واخرجها منها بسلام اية دةهو انافي حربو لااية ههههههههه وبعالي الدرجات اااااااااااامين وففقها يا رب الى اتمام حفظ كتابك الكريم والعمل بأحكامه وبمقتضاه .. انك يا ربنا ولي ذلك والقادر عليه .

يااااااااااااااة والله يمكن اجمل دعوة اتدعتليي ربنا يخلي حضرتك و شكرا شكرا شكرا شكرا شكرااااااااااااااااااااااا عالدعوة الاخيرة بالذات و يااااارب تقبل
:friendsxs3:

حووور الجنة 05-10-2010 06:25 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mostafawalid (المشاركة 2715796)
هههههههههههه بس انا فى رايى مفيش حاجة صعبه بالمذكره الصح ولا ايه وشكرا ليكى :078111rg3:

اكيد طبعا يا بشمهندس بالارادة و انك تتحدي نفسك كل شيء هيبقي سهل بس انا قصدي يعني هتتطحن في المذاكرة و الله انا و اخويا جت علينا ايام كنا ما بنمش باليوم و الاتنين يلا ربنا يوفق حضرتك

و اسفة اني صدعتكوا بكلامي

حووور الجنة 05-10-2010 06:29 PM

اقتباس:

طيب ربنا يوفقك يا رب

ربنا معاكي يا حبيبتي و ان شاء الله ربنايوفقك و يكرمك و تبقي اجمل صيدلانية في الدنيااااا بس لعلمك هتبعيلنا الادوية ببلاش :stickjo4::stickjo4:

حووور الجنة 05-10-2010 06:31 PM

و بعدين اية دة فين الموقف احنا قعدنا نحكي و نسينا المسابقة :stickjo4::stickjo4:

Mostafa Walid 05-10-2010 09:14 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حووور الجنة (المشاركة 2719981)
اكيد طبعا يا بشمهندس بالارادة و انك تتحدي نفسك كل شيء هيبقي سهل بس انا قصدي يعني هتتطحن في المذاكرة و الله انا و اخويا جت علينا ايام كنا ما بنمش باليوم و الاتنين يلا ربنا يوفق حضرتك

لا طبعا مفيش صداع ولا حاجة وربنا يوفقك وتتخرجى بتفوق ان شاء الله
بس فين الموقف الجديد عايزين نشتغل

mahmoud osama 1 05-10-2010 09:37 PM

مشكووووووووووووووووووووووووووور اخي

MR : ABO BATTA 06-10-2010 05:34 PM

اقتباس:

طيب ربنا يوفقك يا رب

إن شاء الله ربنا يحقق لكي هذه الأمنية وتصبحي دكتورة صيدلانية بس رجاءا من دلوقتي لو تحقق هذا الحلم واصبح لكي صيدلية .. تخلي بالك من الناس الغلابة وتخلي بعض الأدوية لله وهتشوفي الخير اكتر واكتر بإذن الله ..

MR : ABO BATTA 06-10-2010 05:36 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حووور الجنة (المشاركة 2719970)
يااااااااااااااة والله يمكن اجمل دعوة اتدعتليي ربنا يخلي حضرتك و شكرا شكرا شكرا شكرا شكرااااااااااااااااااااااا عالدعوة الاخيرة بالذات و يااااارب تقبل
:friendsxs3:

هههههههههههههه .... ربنا يتقبلها يا حووووووور ..
واتمنى الدعوة دي كمان تتحقق لبناتي بطة وسهرة بإذن الله .

MR : ABO BATTA 06-10-2010 05:38 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حووور الجنة (المشاركة 2719981)
يلا ربنا يوفق حضرتك

من ناحية صدعتينا فانت صدعتينا فعلا
:d :p :039uw8:

MR : ABO BATTA 06-10-2010 05:39 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حووور الجنة (المشاركة 2719996)
و بعدين اية دة فين الموقف احنا قعدنا نحكي و نسينا المسابقة :stickjo4::stickjo4:

لما اقول رأيي الأول في الموقف السابق نبقى نقول موقف جديد .. :stickjo4::stickjo4:

MR : ABO BATTA 06-10-2010 06:13 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو بطة (المشاركة 2708487)
الموقف السابع ..

والدي يدعي حسن .. لما اتولدت بطة كان يتمنى ان تكون ولد لنسميه حسن .. وكذلك الحال مع سهرة .. ومنذ 6 شهور توفي عمي اسمه حامد .. والآن نحن في انتظار مولود جديد وغالبا ولد بإذن الله .. بعض الأسرة سعد بذلك وطلبوا مني ان اسميه حامد احياءا لذكرى عمي الراحل ..
فأنا في حيرة بين ان اسميه على اسم والدي الذي كم تمنى ذلك او ان اسميه على اسم عمي المتوفى حديثا ..
ماذا تفعل لو كنت مكاني ؟؟؟

اولا ً : احب ان اتقدم بخالص الشكر لكل من ساهم بالرد على الموقف الأخير الذي ذكرته والخاص بي انا شخصياً .
ثانياً : أما عن رأيي في هذا الموقف ان قدر الله لي هذا المولود ولد سأسميه بإذن الله حسن .. لماذا ؟؟
لأنه اسم والدي والذي تمنى ذلك كما سبق وأوضحت وكوني اسمي اسمه فذلك اولى من ان اسميه على اسم عمي المتوفى .
وسبب آخر هو انني لا اضمن ان انجب بعد ذلك ولدا آخر حتى اسميه حسن ان سميت ذلك المولود المنتظر حامد .
ثالثاً : أسأل الله العلي القدير ان يجعله واخوته خلفا وذرية صالحة وان يعينني الله على حسن تربيتهم جميعا ويرزقني رزقا حلالاً برزقهم وان يجعلهم قرة عين لي ولأمهم ويرزقهم حفظ كتابه الكريم والعمل به .. انه ولي ذلك والقادر عليه .

MR : ABO BATTA 06-10-2010 06:24 PM

انتظروا الحلقة الجديدة

حووور الجنة 06-10-2010 10:53 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو بطة (المشاركة 2723633)
اولا ً : احب ان اتقدم بخالص الشكر لكل من ساهم بالرد على الموقف الأخير الذي ذكرته والخاص بي انا شخصياً .

ثانياً : أما عن رأيي في هذا الموقف ان قدر الله لي هذا المولود ولد سأسميه بإذن الله حسن .. لماذا ؟؟
لأنه اسم والدي والذي تمنى ذلك كما سبق وأوضحت وكوني اسمي اسمه فذلك اولى من ان اسميه على اسم عمي المتوفى .
وسبب آخر هو انني لا اضمن ان انجب بعد ذلك ولدا آخر حتى اسميه حسن ان سميت ذلك المولود المنتظر حامد .

ثالثاً : أسأل الله العلي القدير ان يجعله واخوته خلفا وذرية صالحة وان يعينني الله على حسن تربيتهم جميعا ويرزقني رزقا حلالاً برزقهم وان يجعلهم قرة عين لي ولأمهم ويرزقهم حفظ كتابه الكريم والعمل به .. انه ولي ذلك والقادر عليه .

يحيا العدل انا بقول حسن من الاول ربنا يبارك لحضرتك فية يارب و يجعلة ذرية صالحة و لتاني مرة الف مليووووووووون مبروك

و في انتظارالوقف الجديد :049gc0:

Bantuta 07-10-2010 01:10 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو بطة (المشاركة 2723633)

آمييييييييييييييييين..........

وألف مليييييييييييون مبروك لحضرتك..

في انتظار الحلقة القادمة

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 07:05 PM.