بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   كلية التجارة (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=162)
-   -   تجمع طلبة تجارة انتساب "جامعة القاهرة" 2009 - 2010 (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=157074)

nader massari 04-10-2009 07:07 PM

يا جماعة انا جاي من السعودية و طبعا التنسيق اللي زي الزفت دخلني كلية زراعة القاهرة رغم اني جايب 92% ...فقدمت طلب تحويل للتجارة وطبعا ما لقتش غير تجارة القاهرة انتساب .. لان تجارة انتظام بالنسبة لينا احنا كانت واخدة من 94.1% (تخيلوا) فانا لسة المفروض ان النتيجة حاتظهر كمان اسبوع تقريبا .. فانا لو دخلت تجارة انتساب حاعمل ايه في حكاية المحاضرات دي .. وبعدين انا المفرووض ااخد الكتب منين ؟؟ ...والمحاضرات دي حاتبقى على اي قناة على التلفزيون ..او على اي موقع على النت .. وبالنسبة لينا دلوقتي حانفهم الزاي المحاضرات دي .. ساعدوني الله يخليكوا . عشان انا مش فاهم حاجة خالص !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mostafa_music 04-10-2009 07:22 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nader massari (المشاركة 1659254)
يا جماعة انا جاي من السعودية و طبعا التنسيق اللي زي الزفت دخلني كلية زراعة القاهرة رغم اني جايب 92% ...فقدمت طلب تحويل للتجارة وطبعا ما لقتش غير تجارة القاهرة انتساب .. لان تجارة انتظام بالنسبة لينا احنا كانت واخدة من 94.1% (تخيلوا) فانا لسة المفروض ان النتيجة حاتظهر كمان اسبوع تقريبا .. فانا لو دخلت تجارة انتساب حاعمل ايه في حكاية المحاضرات دي .. وبعدين انا المفرووض ااخد الكتب منين ؟؟ ...والمحاضرات دي حاتبقى على اي قناة على التلفزيون ..او على اي موقع على النت .. وبالنسبة لينا دلوقتي حانفهم الزاي المحاضرات دي .. ساعدوني الله يخليكوا . عشان انا مش فاهم حاجة خالص !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

حكايه المحاضرات دى لسه مافيش اخبار عنها هاتبدأ امتى(غالبا بعد اسبوعين )
ودى هاتيجى على قناه univ 1 & univ 2
وعلى موقع الجامعه
والجامعه هاتخصص لينا يوم ننزل فيه علشان ندفع فيها المصاريف وغالبا هايبقى يوم الجمعه
وفى اخبار برضو بتقول ان سعر الكتاب هايبقى ب5 جنيه بعد ما كان ب10

tita2007 04-10-2009 07:40 PM

اذيكم انا تيتا (مصطفى) انا كنت في شؤون الطلبه بخصوص المصاريف الجو جوه ملخبط جامد جدا عندهم بسبب ان المبنى كان بيتجدد والمفروض بعد كده للجديد ع الجامعه ياشباب لما بيدفع المصاريف بيطلب منهم انه يعمل الكارنيه وبتدولهم صوره مع الوصل اللي بتخده من دفع المصاريف وبيتعملك الجدول خلال اسبوع

tita2007 04-10-2009 07:42 PM

سوري وبيتعملك الكارنيه خلال اسبوع

tita2007 04-10-2009 07:44 PM

وبالنسبه للمواد عندنا (محاسبه ماليه) و(السلوك الانساني في المنظمات )و (الرياضه البحته) و( موارد اقتصاديه) و( اقتصاد)

tita2007 04-10-2009 07:57 PM

اللي انا قولتهم دول ترم اول ..... والترم التاني ان شاء الله حيكون ( BUSINESS )و(account)و(اسس المحاسبه الماليه في شركات الاشخاص)و(قانون عباره عن نظريه القانون و نظريه الحق)و(اقتصاد) ......بس ربنا معانا يارب

mostafa_music 04-10-2009 08:00 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tita2007 (المشاركة 1659347)
وبالنسبه للمواد عندنا (محاسبه ماليه) و(السلوك الانساني في المنظمات )و (الرياضه البحته) و( موارد اقتصاديه) و( اقتصاد)

فى ماده غلط بس
الاقتصاد فى الترم التانى
مواد الترم الاول(رياضه-محاسبه ماليه-سلوك-موارد-مبادىء اداره)
مواد الترم التانى ( اقتصاد-accountingمحاسبه الترم الاول بس بالانجليزى-business- محاسبه شركات اشخاص-مبادىء القانون)
سنه اولى سهله بس علشان المواد جديده وبتدرس حاجه اول مره تاخدها زى المحاسبه هاتحس ان انت تايه
وهاتحس انها صعبه
انا معرفتش ان سنه اولى سهله الا لما طلعت سنه تانيه

tita2007 04-10-2009 08:15 PM

الكارنيه لازم بعد دفع المصاريف لان بتخدي وصل لما بتدفعي المصاريف من شؤون الطلبه . الوصل ده بيتقدم وانتي بتعملي الكارنيه

مروه مرمر 04-10-2009 08:25 PM

انا عايزة اعرف هو لينا حضور يوم الجمعه فى الجامعه المفتوحه ولا لا عشان سمعت كده

tita2007 04-10-2009 08:30 PM

تقريبا يامروه انا برده سمعت كده وبرههتأكدلك في اقرب وقت وحقولك ع الصح

tita2007 04-10-2009 08:36 PM

ع فكره يامصطفى انت ومروه وامل احنا حنكون اسهل من انتظام بكتير ع الاقل احنا حنكون محاضرتنا ع التلفزيون وحاجات كتير حتتلغي ده برده اللي سمعته والمفروض يراعوا انا مصرفنا الجامعيه اكتر من مصاريف بتوع انتظام بس مش عارف ليه التعليم في مصر بيخنق الطالب

mahmoud_khedr 04-10-2009 09:55 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tita2007 (المشاركة 1659463)
ع فكره يامصطفى انت ومروه وامل احنا حنكون اسهل من انتظام بكتير ع الاقل احنا حنكون محاضرتنا ع التلفزيون وحاجات كتير حتتلغي ده برده اللي سمعته والمفروض يراعوا انا مصرفنا الجامعيه اكتر من مصاريف بتوع انتظام بس مش عارف ليه التعليم في مصر بيخنق الطالب

على فكره انا كمان رأي كده ان احنا كدا هنستريح من قرف المواصلات للى مش جمب الجامعه بس القلق دلوقتى من ناحية اننا هنمتحن ازاى واحنا مش معاشرين الدكتور او مش بنقابله عشان حتى نعرف هو بيفكر ازاي بس ربنا يسهل ويوفق الجميع

girly 04-10-2009 10:17 PM

انا اولى تجارة انتساب القاهرة كنت سمعت انهم هيخلوا محاضرات انتساب يوم الجمعة دة صح ولا لأ؟

الأميـرمحمد 04-10-2009 10:24 PM

الله اعلم
محدش فاهم حاجة فـ البلد دي خااالاص

aly el sha3er 04-10-2009 11:02 PM

طيب انا عايز اعرف يا جماعه احنا بعد اول اسبوع او اسبوعين كده لما نطلع الكارنيهات هيبقى مسموحلنا بدخول الجامعه اصلا ولا أيه انا سمعت ناس بيقولوا ان انتساب بعد الكارنيهات مش هدخلوا من البوابه اصلا ياريت حد يقولى الكلام ده صح ولا أيه ؟؟

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 12:07 AM.