بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   اجتماعيات طالب (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=112)
-   -   هييييييه كبرنا وهانروح ثانوى (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=434287)

(( لؤلؤة الايمان )) 18-06-2012 11:39 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 222ahmed222 (المشاركة 4576004)
ههههههههههه طب انا ايه ذنبي يعني دي غلطتك انتي ثم انتي مخدتيش بالك اني بقولك انتي ولد ولا بنت؟ شوفتي قولت انتي ذكي انا اهو ما شاء الله :022yb4::022yb4:

حلوة انتى ذكى دى بتدل على الذكاء ما شاء الله :excl::excl::excl:

222ahmed222 18-06-2012 11:40 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ((لؤلؤة الإيمان)) (المشاركة 4576015)
حلوة انتى ذكى دى بتدل على الذكاء ما شاء الله :excl::excl::excl:

لا ذكي بتدل على الغباء :angry2::angry2::angry2::angry2:

(( لؤلؤة الايمان )) 18-06-2012 11:51 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 222ahmed222 (المشاركة 4576017)
لا ذكي بتدل على الغباء :angry2::angry2::angry2::angry2:

انا عملت نظرية على كدة برده بتقول ان ذكى بتدل على الغباء :excl::excl::excl:سؤال ليك بما انك اكبر منى استفيد منك
الكيميا بتاعت الثانوية العامة اللى اخدتوها فى تانية اصعب ولا بتاعت اولى؟؟؟؟؟؟؟ اصل بتاعت اولى تافهه عاوزة اعرف؟؟؟؟

Dr/Reem2011 18-06-2012 11:55 AM

هرد انا بقه على لؤلؤه بعد اذن الباش مهندس طبعا
لا يا لؤلؤه سنه تانيه كيمياء بتاعتها حلوه ولذيذه وممتعه جدااااااااااااااااااااااااااااااااا جدااااااااااااااااااااا انا تقريبا معرفشي كان عندنا ايه في اولى مكونتش بذاكراصلا بس الكيمياء حلوه وهتشغلك مخك بس المهم تهتمي بيها من الاول كده وربنا معاكي شكلك في اولى ثانوي اصلي لسه نازله عليكوا ببرشوت حالا فمش عارفه :))))

222ahmed222 18-06-2012 11:58 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ((لؤلؤة الإيمان)) (المشاركة 4576032)
انا عملت نظرية على كدة برده بتقول ان ذكى بتدل على الغباء :excl::excl::excl:سؤال ليك بما انك اكبر منى استفيد منك
الكيميا بتاعت الثانوية العامة اللى اخدتوها فى تانية اصعب ولا بتاعت اولى؟؟؟؟؟؟؟ اصل بتاعت اولى تافهه عاوزة اعرف؟؟؟؟

هههههههههههههههه بصي بصراحه كيميا تانيه اتفه بكتيييييييييييير من اولى دا لأنّ انا كنت بكرهها جدا بتاعة اولى بدروسها الغريبه الانشطار والمفاعل النووي والقنبله الذريه وحاجات هبله كدا ملهاش أي تلاتين لزمه كان على شوية هيدونا كيفية تخصيب اليورانيوم اما كيميا تانيه ماده كدا حلوه تتفهم تبقي عارفه بتذاكري ايه بس المهم تتذاكر ع طول لأنّها بتتنسي انما هي سهله جداا و الدكتوره ريم أقدر مني وأشطر مني وهي ردت علييكي

Nourhan_nono 18-06-2012 12:00 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr/reem2011 (المشاركة 4576039)
لا يا لؤلؤه سنه تانيه كيمياء بتاعتها حلوه ولذيذه وممتعه جدااااااااااااااااااااااااااااااااا جدااااااااااااااااااااا انا تقريبا معرفشي كان عندنا ايه في اولى مكونتش بذاكراصلا بس الكيمياء حلوه وهتشغلك مخك بس المهم تهتمي بيها من الاول كده وربنا معاكي شكلك في اولى ثانوي اصلي لسه نازله عليكوا ببرشوت حالا فمش عارفه :))))

طيب و الفزياء صعبة ؟!!!!!!

(( لؤلؤة الايمان )) 18-06-2012 12:02 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr/Reem2011 (المشاركة 4576039)

شكرا ليكى يا دكتورة وايه اخبار الهبوط هبطى بسلام الحمد لله :d
انا رايحة تانية ثانوى على النظام الجديد ونلعب السنة اللى جاية ان شاء الله :romarioxp6:و عندنا نص الكيميا فى تانية النقل والنص التانى فى تالتة الشهادة يعنى حاجة فلة كدة :d

Dr/Reem2011 18-06-2012 12:05 PM

ايه التواضع ده ياباش مهندس اشطر ايه بس
دا اانا كنت هحسدك انك عارف دروووس اولى اصلا هههههههههههههه :p
اما نورهان بقه
الفيزياء بقه دي السهل الممتنع لو حبيتيها هتحسي انها سهله والاهم انك تفهمييييييييي كل حرف لو عمللتي اللي بقوللك عليه ده انك تفهمي كل حرف مش هيقف قدامك اي حاااجه خالص لا تقوليلي بقه اولومبيات او غيره
لانه لما بيلعب في الفيزياء بيلعب على الفيهم ومستوى فهمك واستيعابك للمعلومه مش اكتر من كده يايت تكوني فهمتي قصثدي :)

(( لؤلؤة الايمان )) 18-06-2012 12:05 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 222ahmed222 (المشاركة 4576045)
هههههههههههههههه بصي بصراحه كيميا تانيه اتفه بكتيييييييييييير من اولى دا لأنّ انا كنت بكرهها جدا بتاعة اولى بدروسها الغريبه الانشطار والمفاعل النووي والقنبله الذريه وحاجات هبله كدا ملهاش أي تلاتين لزمه كان على شوية هيدونا كيفية تخصيب اليورانيوم اما كيميا تانيه ماده كدا حلوه تتفهم تبقي عارفه بتذاكري ايه بس المهم تتذاكر ع طول لأنّها بتتنسي انما هي سهله جداا و الدكتوره ريم أقدر مني وأشطر مني وهي ردت علييكي

شكرا على الرد
والله انا كنت عاوزة اعمل قنبلة بس منعونى فى المدرسة انت عارف بقى خايفين لحسن يعنى تحصل حاجة مش عارفة يعنى هيحصل ايه
هتنفجر المدرسة مثلا مع السلامة احنا لاقين
مش عارفة ليه مانعينى ليه:excl::excl::excl:

Dr/Reem2011 18-06-2012 12:06 PM

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
هبطنا يا لؤلؤه بسلام والحمد لله
شكلك لمضه بس لو انا في مزاجي مكونتش عديتك من تحت ايدي ابداااااااااااااااااا ادعولي بقه في امتحاناتي :d

(( لؤلؤة الايمان )) 18-06-2012 12:08 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr/reem2011 (المشاركة 4576061)
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
هبطنا يا لؤلؤه بسلام والحمد لله
شكلك لمضه بس لو انا في مزاجي مكونتش عديتك من تحت ايدي ابداااااااااااااااااا ادعولي بقه في امتحاناتي :d

ربنا معاكى وتطلعى الاول على دفعتك يا رب0000:):):)

Dr/Reem2011 18-06-2012 12:10 PM

ههههههههههههه
لا ان اردت ان تطاع فؤمر بما هو مستطاع
ادعوووووولي انجح بس وربنا

Nourhan_nono 18-06-2012 12:11 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr/Reem2011 (المشاركة 4576058)
ايه التواضع ده ياباش مهندس اشطر ايه بس
دا اانا كنت هحسدك انك عارف دروووس اولى اصلا هههههههههههههه :p
اما نورهان بقه
الفيزياء بقه دي السهل الممتنع لو حبيتيها هتحسي انها سهله والاهم انك تفهمييييييييي كل حرف لو عمللتي اللي بقوللك عليه ده انك تفهمي كل حرف مش هيقف قدامك اي حاااجه خالص لا تقوليلي بقه اولومبيات او غيره
لانه لما بيلعب في الفيزياء بيلعب على الفيهم ومستوى فهمك واستيعابك للمعلومه مش اكتر من كده يايت تكوني فهمتي قصثدي :)

ايوة ايوة فهمة فصدك
انا اصلا بحب الفيزياء اوووى
بس عايزة اعرف هى كلية طب بشرى صعبببببة زى ما بيقوله ؟؟؟؟؟
الصراحة انا اكثر حاجة بحبها الاحيااااااء بعد كدة الفزياء و اخر حاجة الكيمياء :d
بس فى ناس كثير بيقولة هتبقى صعبة و متعبة للبنات و كدة
رايك اية ؟؟؟

mariam 1 18-06-2012 12:13 PM

طب يا جماعة انا مش عارفة احدد اى حاجة اخش ادبى ولا علمى ولا علوم ولا رياضة مش عارفة حاجة خالص اعمل ايه بقى وكل ما ابدأ افكر اخش ايه مبوصلش لحاجة

Dr/Reem2011 18-06-2012 12:14 PM

وربـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــنا وكمان مره وربـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــنا لو يرجع بيا الزمن لشهر 7 منا مفكره ادخل الكليه دي ابدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا انا شووووووووووفت فيها الذل شوفت اللي محدش شافه وخلاص بقه متقلبوش عليا الموووووووووووووووواااااااااااااااااااااااااجع الجرح لسه واااااااااااجع :((((((((((((((

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 06:40 AM.