بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   الاختبارات الشاملة أحياء 3ث (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=564)
-   -   اختبارات احياء ثانوية عامة من 1996الي 2004 (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=76300)

salma_R 24-07-2012 12:55 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amothman123 (المشاركة 4673767)
مش المفروض كدة برضة 49.5 ! و لا انت ماحليتيش السؤال السادس ؟
و حتى لو ماخدتيش درجات اعملى تظلم برضة علشان تكونى رضيتى ضميرك

لا للاسف حليت 5 اسئلة بس
طيب مفيش اي امل اخد درجات ولا ايه شكرا جدا لحضرتك

رزق محمود القناوي 24-07-2012 02:29 PM

بارك الله لك أ / عوض

Ahmed Yousif Mohamed 24-07-2012 05:22 PM

ما هى أفضل كتب شرح الأحياء ؟!

يجماعة حد يقولى أجيب كتاب إيه شرح فف الأحياء

salma_R 24-07-2012 05:30 PM

ايه ياجماعة مفيش حد يقولي ليا حق ولا لا

TITOOOOOOHATRK 24-07-2012 11:09 PM

افتكرى ان انا قولتلك بلاش علشان دمك ميتحرقش اكتر انا من ساعة ماجيت دمى محروق وبشد فى شعرى
انا جبت 47.5 وكنت المفروض اجيب بالميت 49 حتى الرسمة منقصنى فيها المقارنة مدينى صفرررررررررر
انا اغلط فى الحيوان المنوى ومقارنة x y

دى لو المدرسة بتاعتى عرفت هاتعلقنى من رجلى وكل شوية تقولى يا دكتور هاهاهاهاها بس الحمد لله اتلحقت فى بقية المواد

salma_R 25-07-2012 02:27 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة titoooooohatrk (المشاركة 4676832)
افتكرى ان انا قولتلك بلاش علشان دمك ميتحرقش اكتر انا من ساعة ماجيت دمى محروق وبشد فى شعرى
انا جبت 47.5 وكنت المفروض اجيب بالميت 49 حتى الرسمة منقصنى فيها المقارنة مدينى صفرررررررررر
انا اغلط فى الحيوان المنوى ومقارنة x y

دى لو المدرسة بتاعتى عرفت هاتعلقنى من رجلى وكل شوية تقولى يا دكتور هاهاهاهاها بس الحمد لله اتلحقت فى بقية المواد

اولا شكرا لرد حضرتك انا مش لاقية خيط امل اتعلق بيه
طيب انا راجعت بقيت الامتحان من النموذج وصح عادي واحسن من النموذج الحمد لله
بس الغلطات دي اتحاسب عليه بدرجتين ولا ايه
بالله عليكم حد يفهمني اصل انا في سنة ثانية والمجموع ضرب معايا وعندي كده في كل مادة نص اودرجة ضايعة كدة لوحدها

TITOOOOOOHATRK 25-07-2012 04:05 PM

انتى اعملى تظلم علشان ضميرك يرتاح بس توقعى انك ممكن تبقى عاملة حاجات صح وتلاقيها متعلمة غلط المصححين
ايدهم تقيلة يعنى احتمال كبير هتلاقى كذا نص فى العلل انتى مش هتلاقى سؤال انتى عملاه غلط بس هتلاقى اسئلة انتى مش واخده الدرجة كاملة زى ماانا شوفت والاحتمال الثانى انك ممكن تلاقى سؤال متعلمش لو حصل كده يبقى ضمنتى الدرجات ويبقى حظك حلو بس ده احتمال ضعيف معلش هو المجموع ضرب ازاى انتى جبتى كام؟

salma_R 25-07-2012 05:49 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة titoooooohatrk (المشاركة 4679081)
انتى اعملى تظلم علشان ضميرك يرتاح بس توقعى انك ممكن تبقى عاملة حاجات صح وتلاقيها متعلمة غلط المصححين
ايدهم تقيلة يعنى احتمال كبير هتلاقى كذا نص فى العلل انتى مش هتلاقى سؤال انتى عملاه غلط بس هتلاقى اسئلة انتى مش واخده الدرجة كاملة زى ماانا شوفت والاحتمال الثانى انك ممكن تلاقى سؤال متعلمش لو حصل كده يبقى ضمنتى الدرجات ويبقى حظك حلو بس ده احتمال ضعيف معلش هو المجموع ضرب ازاى انتى جبتى كام؟

مش حكاية ضرب معايا اوي
اناجبت 97% وده بالنسبة لي صدمة كبيرة علشان كنت متوقعة 98.5 او 99
وما طلعتش من الاوائل خالص مع اني كل سنة كنت بطلع الاولي فدي حاجة صعبة اوي عليا الحمد لله
وكمان بالغلطات اللي متستاهلش اللي عندي دي كنت حاسبة 98.5 او بالكتيير 98
بس انا عايزة اعرف دلوقتي هما ممكن يعدوا بتاعة نخاع الكلية والتلت الاول من قناة فالوب دي؟؟؟؟

TITOOOOOOHATRK 25-07-2012 06:23 PM

هاااااااااااااااااار ابيض 97 والمجموع ضرب معايا انا قولت 92 94 كدة يعنى انما 97 فى تانية وانتى واخدة احياء بسم الله ماشاء الله

بصى انا جبت فى تانية 97 والمجموع الكلى بقى 98.2 انتى مجموعك ده فى ظل امتحانات الى حد ما صعبه انما انا كنت جايب 97 وامتحانات تافهة بصى انتى ش محتاجة التظلم اوى بس لو مش عارفة تنامى وزعلانة روحى اعمليه

حكايه نخاع الكلية دى حسب االمصحح انما التلت الاول اكيد لأ علشان نموذج الاجابة
بس اهم حاجة انك خلصتى منها سيبك انتى واستمتعى بالشهر اللى فاضل علشان ادامك ارخم سنة فى حياتك
بس طبعا الكيميا سهلة وجميلة

aboo_mysaan 26-07-2012 12:30 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الشيخ أبو عمر الحميدى (المشاركة 4598939)
أسأل الله جل جلاله أن يبارك فى عمرك وفى أولادك

شكرا جزيلا على الدعوات الجميلة اعانك الله على طاعته

salma_R 26-07-2012 12:38 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة titoooooohatrk (المشاركة 4680505)
هاااااااااااااااااار ابيض 97 والمجموع ضرب معايا انا قولت 92 94 كدة يعنى انما 97 فى تانية وانتى واخدة احياء بسم الله ماشاء الله

بصى انا جبت فى تانية 97 والمجموع الكلى بقى 98.2 انتى مجموعك ده فى ظل امتحانات الى حد ما صعبه انما انا كنت جايب 97 وامتحانات تافهة بصى انتى ش محتاجة التظلم اوى بس لو مش عارفة تنامى وزعلانة روحى اعمليه

حكايه نخاع الكلية دى حسب االمصحح انما التلت الاول اكيد لأ علشان نموذج الاجابة
بس اهم حاجة انك خلصتى منها سيبك انتى واستمتعى بالشهر اللى فاضل علشان ادامك ارخم سنة فى حياتك
بس طبعا الكيميا سهلة وجميلة

الحمد لله علي كل شئ انا هستخير ربنا واشوف انشاء الله
وبجد شكرالحضرتك اوي تعبت حضرتك معاياا وربنا يوفقك

ahmedshakban 27-07-2012 01:20 AM

انا حجيب الامتحان شرح والنفيس حل + الدليل

a7med bondok 27-07-2012 05:15 AM

انا كنت واخد احياء في 2 ثانوي وبقولك خليك في الامتحان وكتاب المدرسه بس الحفظ من كتاب المدرسه وحلي من الامتحان ومفيش مانع تقراه مش تحفظ من الامتحان فقط للفهم وحل كتاب الامتحان كاملا وربنا يوفقك ان شاء الله

أجمل زهرة 27-07-2012 09:47 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة طالب المستقبل (المشاركة 4686009)
انا كنت واخد احياء في 2 ثانوي وبقولك خليك في الامتحان وكتاب المدرسه بس الحفظ من كتاب المدرسه وحلي من الامتحان ومفيش مانع تقراه مش تحفظ من الامتحان فقط للفهم وحل كتاب الامتحان كاملا وربنا يوفقك ان شاء الله

انا مع الرأى دا لازم لازم كتاب المدرسة وحلى الامتحان وامتحانات السنين ال فاتت ضرورى جدا:)

مستر محمد جودة 27-07-2012 02:42 PM

بصراحة...........................
جميييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي ييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييلة

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 11:40 AM.