بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   الجودة والإعتماد التربــــــــــــــــــوى (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=369)
-   -   كلية التربية _جامعة طنطا _ دبلوم خاص _ شعبة تربية مقارنة (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=230535)

محمدعبدالعزيز44 22-08-2011 08:48 PM

دكاترة الاحصاء عاوزين ثورة تطهر الكلية منهم

m_adel_143 23-08-2011 03:13 AM

..

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمدعبدالعزيز44 (المشاركة 3880928)
دكاترة الاحصاء عاوزين ثورة تطهر الكلية منهم

ياعم محمد هدي نفسك شوية

لو وقفنا علي رأسنا مش هيتغيروا

وألا يبقي انت عايز شعب جديد غير الشعب ده كله

كل واحد فينا محتاج يغير نفسه قبل مانهاجم غيرنا

وكلامي ده مش دفاع عنهم والله .. انا اول واحد نفسي انهم يغوروا

لكن خلينا نتكلم بعقلانية

الفساد في كل شبر في مصر

الفساد في كل شارع

الفساد في كل حارة وكل مؤسسة وكل مكان في البلد

للأسف النظام السابق لم يورث للشعب غير الفساد

وربنا يستر علي بلدنا في اللي جاي

صحيح احنا شايفين حاجات حلوة كتير بتتغير من بعد الثورة

لكن كل الحاجات دي في ظاهرها كويس لكن اللي وراها محدش قادر يفهمه

صدقني .. الامور في بلدنا مش بالبساطة دي

ادعي بس في اليومين دول ربنا يعدي مصر من اللي فيها علي خير ..

ويارب اللي جاي يكون احلي واجمل علي كل شبر فيكي يابلدي

...

ام بهاء ومحمد 23-08-2011 01:59 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هنادي الجسار (المشاركة 3877560)
لي طلب عندك يام محمد وبهاااء. ورجاات.
انا مستبشره فيك خير ماشالله تبارك الرحمن. وجهك كله نور تبارك الرحمن
وغلاوة. محمد وبهاااء. ادعيلي. انا. (فاطمه و عبدالله الفضلي )بالنجاااح
بالاحصاا. ولكي كل الحب والتقدير

والله يا اختى العزيزة انا مش حاسة بفرحة زى السنة الا فاتت عشان بقيت الاخوة والاخوات لاننى حاسة انهم مظلومين والله ربنا حسهل لكم باذن الله ويارب يارب ينجح كل من له دور تانى فى الاحصاء يا رب والله يا اختى انا كنت ايام المذاكرة بنام الساعة 6 صباحا ولكن بعد صلاة الفجر كنت اجلس فى بلاكونة المنزل وناجى ربى والله انا مذكرتش كويس السنة دى ولكنى انا املى دايما فى ربنا كبير وديما بظن به ظن حسن ودايما ربنا بحس ان هو جمبى وخاصة فى محنتى والحمد لله واعلمى يا اختى كل من يصيبنا الا ما كتبه الله لنا ودايما عندى يقين ان ما يحدث فهو خير لا يعلمه الا الله
ويارب بالتوفيق يا رب يارب
واعلمى دايما بعد مناجتك لله قولى واذا سألك عبادى عنى فانى قريب اجيب دعوة الداعى اذا دعانى .

ام بهاء ومحمد 23-08-2011 02:15 PM

اختى هنادى سوف اعلمك دعاء علمه لى اخى والله ما دعيت به الا ما ستجاب لى الله ولكن ان لم يستجب لى والله اعلم ان هذا الشىء ليس فيه خير لى كثيرا دعوت لله عند محنتى فى مرض محمد والله ربنا كرمنى فيه كرم لم يتوقعه الاطباء وقالوا ان ده حاله نادرة والحمد لله الحمد لله الحمد لله فضل ونعمة
عندما تدعو الله يكون فيالدعاء ذله لله وصدق ودعاء خارج من القلب وان الله يحب عبده الزنان دايما اطلبوا ويدك مرفوعتان لاعلى ولا ترفعى عينك للسماء حتى لا يخطف بصرك وقولى الدعاء ودايما اختمى كل دعائك بالصلاة على النبى صلى الله عليه وسلم
الدعاء
(( اللهم انى ادعوك باسمك الله الاعظم الرحمن الغفور الرحيم اللهم انى ادعوك باسمك الله الاعظم التى اعلم منها ولا اعلم اللهم انى ادعوك باسمائك التى اعلم بها ولا اعلم بان (وتقولى ما تريده وتطلبيه ) ثم صلى على النبى واصحابه))
وللاسف اختى هنادى انا معنديش لك وسيلة اطمن عليكى غير المنتدى ويا ريت دايما تطميننى عليكى ولما تنزلى طنطا لو احتاجتى اى حاجة انا تحت امرك وربنا معاكم جميعا ..

ام بهاء ومحمد 23-08-2011 02:27 PM

اختى هنادى سوف اعلمك دعاء علمه لى اخى والله ما دعيت به الا ما ستجاب لى الله ولكن ان لم يستجب لى والله اعلم ان هذا الشىء ليس فيه خير لى كثيرا دعوت لله عند محنتى فى مرض محمد والله ربنا كرمنى فيه كرم لم يتوقعه الاطباء وقالوا ان ده حاله نادرة والحمد لله الحمد لله الحمد لله فضل ونعمة
عندما تدعو الله يكون فيالدعاء ذله لله وصدق ودعاء خارج من القلب وان الله يحب عبده الزنان دايما اطلبوا ويدك مرفوعتان لاعلى ولا ترفعى عينك للسماء حتى لا يخطف بصرك وقولى الدعاء ودايما اختمى كل دعائك بالصلاة على النبى صلى الله عليه وسلم
الدعاء
(( اللهم انى ادعوك باسمك الله الاعظم الرحمن الغفور الرحيم اللهم انى ادعوك باسمك الله الاعظم التى اعلم منها ولا اعلم اللهم انى ادعوك باسمائك التى اعلم بها ولا اعلم بان (وتقولى ما تريده وتطلبيه ) ثم صلى على النبى واصحابه))
وللاسف اختى هنادى انا معنديش لك وسيلة اطمن عليكى غير المنتدى ويا ريت دايما تطميننى عليكى ولما تنزلى طنطا لو احتاجتى اى حاجة انا تحت امرك وربنا معاكم جميعا ..

ابراهيم زناتي 23-08-2011 03:20 PM

سماح الشعراوى 23-08-2011 04:06 PM

بارك الله لك أم بهاء

أ

أم بهاء يا ريت تكتبي اسئلة امتحانات سابقة للاحصاء
لأاني للأسف رميت كل ما يتعلق بالمناهج فوز ظهور النتيجة

هنادي الجسار 23-08-2011 07:45 PM

(( اللهم انى ادعوك باسمك الله الاعظم الرحمن الغفور الرحيم اللهم انى ادعوك باسمك الله الاعظم التى اعلم منها ولا اعلم اللهم انى ادعوك باسمائك التى اعلم بها ولا اعلم بان (توفقني ومن معي بماده الاحصاء اللهم صلي علي محمد وعلي ال محمد

قطرات المطر 23-08-2011 08:45 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هنادي الجسار (المشاركة 3884569)
(( اللهم انى ادعوك باسمك الله الاعظم الرحمن الغفور الرحيم اللهم انى ادعوك باسمك الله الاعظم التى اعلم منها ولا اعلم اللهم انى ادعوك باسمائك التى اعلم بها ولا اعلم بان (توفقني ومن معي بماده الاحصاء اللهم صلي علي محمد وعلي ال محمد

اللهم آميـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــن

محمدعبدالعزيز44 23-08-2011 08:46 PM

امتحان الاحصاء للدور الثانى 70% منه من الدور الاول

هنادي الجسار 23-08-2011 10:42 PM

ارجو مساعدتي بشرح حساب الرتب
من مركز فئات
السؤال
احسب الدرجه المقابله اذا علمنا الرتبه
احسب الرتبه المقابله اذا علمنا الدرجه
ارجو اعطائي مثال لسؤال. وشرحه

ahmed ab 23-08-2011 10:53 PM

امتحان الاحصاء ان شاء الله يوم 9/10

ahmed ab 23-08-2011 10:57 PM

بالنسبة للموضوع 20 ورقة انا مش كتبهم علي الكمبيوتر هم بخط اليد وانا لو فيه وقت هنزلهم علي المنتدي لكن الي عايزهم من عنيي يكلمني وانا اصورهم وابعتهم لحد عنده والله بجد لاني نفسي اقدم اي شئ لكم

ابراهيم زناتي 23-08-2011 11:00 PM

من فضلكم عايزين الجدول كله لمعرفة باقي المواد وجزاكم الله كل خير

ahmed ab 23-08-2011 11:02 PM

سؤال الاخت هنادي حساب الرتب الميئنية من جدول فيات ياتي
الدكتور ممكن ياتي درجة ويطلب رتبه في هذه الحالة كوني جدول فئات مكون من
خانة الفئات و خانة التكرار وخانة الحدود الحقيقة وخانة التكرار المتجمع الصاعد
ثم تحددي الدرجة واقعه في اي فئة ثم تعوضي في القانون
اما لو اعطاكي رتبة وطلب درجة
تكوني نفس الجدول
ثم تحسبي التكرار المتجمع الصاعد لهذه الرتبة
ثم تحددي الفئة التي يقع فيها هذا التكرار الصاعد
ثم تعوضي في القانون

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 06:31 AM.