بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   القسم العلمى و الصحى (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=567)
-   -   ضع حلمك او رؤيتك وباذن الله ستجد تأويله هنا (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=355267)

هند صبرى سيد 03-02-2015 06:30 PM

جزاك الله خيرا

غريبة الدار 05-02-2015 10:00 AM

حلمت إني ارتدي خاتم الزواج في يدي اليمنى وفجأة أجده يلتوي قليلا ويضيق ع إصبعي ثم ما يلبث أن يتكسر إلى أجزاء فأقول كيف حدث هذا خطيبي وعدني أن يبقى معي .. أجمع أجزاء خاتمي وأقول لوالدتي خذي اﻷجزاء وبيعيها فتقول لي إنها لا تساوي شيئا ...
أمشي وأنا حزينة ثم أنادي ياااااااارب واتظر للسما وأنا ابكي ...
للعلم أني كنت مخطوبة وتم فسخ خطبتي
أحافظ على صلواتي

Lola 2 06-02-2015 03:04 PM

حلمت اني بحكي لامي رح اموت بعد 3 شهور و كنت ابكي و خايفة و قلتلها ادعيلي بالرحمة و المغفرة

aleman 07-02-2015 12:31 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة غريبة الدار (المشاركة 6116324)
حلمت إني ارتدي خاتم الزواج في يدي اليمنى وفجأة أجده يلتوي قليلا ويضيق ع إصبعي ثم ما يلبث أن يتكسر إلى أجزاء فأقول كيف حدث هذا خطيبي وعدني أن يبقى معي .. أجمع أجزاء خاتمي وأقول لوالدتي خذي اﻷجزاء وبيعيها فتقول لي إنها لا تساوي شيئا ...
أمشي وأنا حزينة ثم أنادي ياااااااارب واتظر للسما وأنا ابكي ...
للعلم أني كنت مخطوبة وتم فسخ خطبتي
أحافظ على صلواتي

تفسيرى المتواضع والله اعلم
هذه الخطبة لاخير لكى فيها رغم تمسسك بها وتنازلك عن الكثير من الماديات
الا انه لايستحق ذلك
والله اعلم

mostfa naser 07-02-2015 05:30 PM

السلام عليكم ارجو تفسير حلمي اختي الكريمة aleman

انا حلمت اني كنت قدام البحر وجنبي حد معرفهوش قاعدين بنتفرج علي الغروب

حلم اخر حلمت اني ضرسي العلوي اتخلع وبقا في ايدي ونزلت دم كثير منه

ام مالك وخالد 08-02-2015 10:38 PM

رايت حلم

حلمت بأنو لقيت حلم دهب بشبه الى عند بنتى بالزبط
بس ما رضيت اخدو بس اخدت البريمات سبير للى عندى
ياريت تفسيرلى حلمى وتبعتيه على الفيس بوك تبعى
duaa dahman حاطة صورة زوجى
ولو ما قدرتى تبحثى عنى ابحثى عنى عن طريق ايميلى
fola-d*************
محتاجة تفسيرك ضرورى
انا ما بعرف اسم المنتدى لانو انا مش على جهازى وانا الان مو بالبيت

Salma khaled. 11-02-2015 12:26 PM

حلمت في رمضان أني في مستشفي كان معي وحد من عيالي ننتظر وقت الزياره كان ولدي جاي يزورني جالس على مطرحه في غرفه الزياره أخذت جوالي علشان اخبيه تحت المطرحه جت وحده تزورنا وراحت جلس ادور جوالي ماحصلته قلت اكيد الي جت تزورنا هي أخذت جوالي رجعت لنفس المكان قمت مسكت شنطتها وجلست انادي على سلمي بنت اخوي محمد وراحت ماساعدتني ناديت سلمي بنت خوي خالد ماردت على ألحرمه هذي تصير خالتهم وبعدين ناديت سلمي بنت اختي جت وساعدتني وخذنا الشنطه حقتها سوداء وفتشنها وحصلت معها قطع من كرتونيين الاول يقول ان هذا عمل فيه ثلاث وردات كل ورده محشيه سحر والثاني يقول هذا عمل لبنتكم راح تتزوج وحد غصب عنكم وكانت بنت اختي لمى جالسه على المركا قامت وقالت بسم الله على ونتهي الرويا علما بان كنت نايمه على وضوء الصلاه وكان الوقت العصر بشهر رمضان

HebinaD 13-02-2015 03:47 PM

كسر الكعب العالي

كنت أجلس أمام الكمبيوتر وأرتدي حذاء الكعب العالي ( حذاء شبكتي ) وكنت أضغط علي الحذاء بشدة وفجأة رأيته أقصر من الأصل، فخلعته من قدمي لكي أراه عن قرب فوجدت الكعب متني إلي الداخل فعدلته ،فوجدته مكسور ويتشبث بقطعة صغيرة، ولأنني أحبه بشدة نويت الذهاب لإصلاحه ..

وحلم آخر رأيت أنني أضغط علي خاتم خطبتي لكي يكون علي مقاسي فإنكسرت منه قطعة وقررت أيضا الذهاب للصائغ لإصالحه ولكن هذه المرة ضاعت قطعة الذهب ولكن لم ينفرط الخاتم

Lola 2 14-02-2015 11:35 AM

حلمت اني كنت بسيارة مع امي و صبيت ماء لونه اصفر و شربت منو و كان طعمو كتيير مر بس تفيت الماء و ما بلعتها ثم اعطتني امي مصاري علشان اشتري زجاجة ماء

جود شتيوي 14-02-2015 11:52 AM

حلمت اني كنت ببيت خالتي وكان كلب ابيض كبير يلاحقني وانا اهرب منه وبعدها دخلت داخل البيت وكنت حامل(بالحلم ) وحاولت الهروب منه ولكنه بقي يلاحقني وبعدها ضربني براسه على قدمي وذهب وانا دخلت مسرعه للمرحاض فوجدت بقع من الدم كانه دم الحيض

لا مش انا 18-02-2015 02:12 PM

انا منفصله عن جوزى بقالي سنه ونص ولسه ف اجراات الطلاق محاكم طبعا ومحدش من اصحابي عارف الموضوع ده كلهم عارفين اننا سعدا جدا مع بعض وهو بعد اما انفصلنا اتجوز واحده تانيه بعد الانفصال ب 6 شهور
انهارده واحده صديقتي اتصلت بيا وانا متاكده انها مش عارفه حاجه بتقولي انا حلمت ان جوزك اتجوز واحده تانيه وانتي جيتي حكيتليي وقعدتي تعيطي طول الحلم عياط جامد اوى مع اني ف الحقيقه معيطش اصلا لما اتجوز واحده تانيه
ممكن تفسرولي حلمها

نزيهة على 18-02-2015 07:14 PM

[السلام عليكم
انا حلمت انى بفحر داخل بيت واسع هو شبه بتنا القديم بدور على حاجة زى ما تكون كنز طلع من اول ضربتين عقرب وبعدكام ضربة طلع ثعبان اسود صغير ضربته اتقطع نصفين والنصف اللى فيه الراس جرى على الشباك والشباك شبه شباك بيتنا الحالى وبعدين بعد ما حفرت معظم المكان وكان الحفر سطحى يدوب الطبقة الاولى من الرمل وكان اصفر على بنى طلع ثعبان ابيض وملحقتش اموته علشان ولدتى كانت بتنده عليه وقلت لها على الثعابين فراحت خرجتهم من الشباك لقيت الثعبان الاسود ميت قدام الحمام والثعبان الابيض فى المطبخ وحاولتا اموته بالسكينة لكن كنت بجرحه بس وهو بيجرى ورايا عاوز يقرصنى وكان بيطير فى الجو فى مستوى طولى وبيحاول يلدغنى وبعدين قسمت جسمه وفضلت جزء من الجسم بالرأس بتطاردنى وهى طايرة ومش عارفة اذا كنت موته ولا لا وصحيت من النوم قبل الفجر بساعة وان حسه بخوف انقباض من الحلم
ارجو تفسيرة ولكى جزيل الشكر

fahed84 27-02-2015 03:55 PM

salam alykom

حلمت بان لدي مال موجود في جيبي الخلفي . وان علي دين , والمال كان زياده .

حجاج سيد 28-02-2015 10:34 AM

حلمت كلما ارى نفسى اموت اما برصاص او حادث سيارة وعندما اشهد اجد اننى مازلت على قيد حية ارجو من حضرتكم تفسير حلمى باقرب وقت ممكمن مع العلم ان سنى 19

mema66 01-03-2015 02:39 AM

السلام عليكم
انا حلمت ان معايا تحف زجاج وقعت اتكسرت منى ودخل فى رجلى زجاج كتير وانا خرجتها وحده وحده من رجلى من غير دم ولا الم

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 07:58 AM.