بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   اجتماعيات طالب (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=112)
-   -   كفاية كسل يا دفعة ثانوية عامة 2015 (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=603942)

نور القمر الخافت 21-06-2014 11:52 PM

منار

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmad khalid (المشاركة 5907706)
انا اللى مكرهنى فعلمى علوم ان مش بحب الجزء بتاع مندل و الوراثة و الاحماض النووية و ده اساس منهج الاحياء كمان انا بحب الميكانيكا و عايز اعرف حاجات تانية عنها

اه يا خوفى منها يا بدراان يارب تبقى سهلة زى تالتة اعدادى كده او اسهل يعنى يبقى احسن :d

أمــلــي فــ ربنـــا كبيــــر 21-06-2014 11:52 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eman_m (المشاركة 5907710)
فعلا صح ان احنا لازم نفكر بشكل ايجابى ويكون عندنا تفاؤل وامل ولازم الى اكتر من كده اننا نشوف حلمنا دايما قدام عنينا ونعمل المستحيل علشان نحققه ونتعب ونجتهد فى المذاكرة ونحاول نخادها على انها متعة مش عبء او محطة صعبة ونحاول نشيل اى ضغوط ممكن تاثر علينا تاثير سلبى والاهم اوى نقرب اوى من ربنا و ندعى ان ربنا يوفقنا ورمضان فرصة كبيرة اوى لينا ان احنا نقرب من ربنا ونخليه يرضى عنا وكل سنة وانتم طيبين ورمضان كريم ويجعل ايامكم كلها خير

اكيد طبعا
وانتي بخير وسعاده

أمــلــي فــ ربنـــا كبيــــر 21-06-2014 11:53 PM

بكراااااااا هنذاااااااكر ااااايه؟؟؟؟؟؟

نور القمر الخافت 21-06-2014 11:53 PM

منار

وانا كمان يا جماعة تصبحوا على خيييييييييييييير :078111rg3:

ahmad khalid 21-06-2014 11:53 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نور القمر الخافت (المشاركة 5907718)
اه يا خوفى منها يا بدراان يارب تبقى سهلة زى تالتة اعدادى كده او اسهل يعنى يبقى احسن :d

ابفى بصى فى كتاب الاحياء و انتى تعرفى

نور القمر الخافت 21-06-2014 11:54 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lonely girl_a (المشاركة 5907720)
بكراااااااا هنذاااااااكر ااااايه؟؟؟؟؟؟

انا عن نفسى هكمل واجب امبارح بردو سورة النحل وقصة العربى وقصة الانجلش وكده يعنى يا مسسسهل

ahmad khalid 21-06-2014 11:55 PM

خلاص اتفقنا بس موضوع قصة العربى دى انا هشفلى حاجة غيرها

نور القمر الخافت 21-06-2014 11:55 PM

منار

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmad khalid (المشاركة 5907722)
ابفى بصى فى كتاب الاحياء و انتى تعرفى

ان شاااء الله

أمــلــي فــ ربنـــا كبيــــر 21-06-2014 11:55 PM

اوك خلاص كل واحد يذاكر اللي يقدر عليه ونيجي نقول عملنا ايه ونشجع بعض اخر اليوم
سلام

ahmad khalid 21-06-2014 11:56 PM

ســـــــــــــــــلام

نور القمر الخافت 21-06-2014 11:56 PM

منار

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmad khalid (المشاركة 5907724)
خلاص اتفقنا بس موضوع قصة العربى دى انا هشفلى حاجة غيرها

طب ليه ؟ اشمعن قصة العربى ؟

نور القمر الخافت 21-06-2014 11:57 PM

منار

طب سلااااام :d

نور القمر الخافت 21-06-2014 11:58 PM

منار

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lonely girl_a (المشاركة 5907726)
اوك خلاص كل واحد يذاكر اللي يقدر عليه ونيجي نقول عملنا ايه ونشجع بعض اخر اليوم
سلام

تماااااااااااام

shaimaa shemoo 22-06-2014 05:01 AM

بجد ياا جمااعة انتوا شجعتوونى مووت واناا ان شااء الله هبتدى معااكم من انهااارده :022yb4:

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Sondos Labib (المشاركة 5907548)
:022yb4:وحملت مزكرات من الموقع ده بجد فى مذكرات تحفه اوى هنا والموقع اللى ادتهولكم ممكن تجيبو اى منهج لاى ماده عايزنها

بس ممكن يا سندس اطلب منك طلب ؟!
ممكن تبعتيلى لينكاات المذكراات اللى حملتيها لانى داايخة ع مذكراات بس مش لاقية:(

Physician future 22-06-2014 09:02 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alshymaa hafez (المشاركة 5907647)
مشاء الله خوفتونى من الجلوجيا أكتر من متعقده منها :d

مش تخافى العلوم البيئيه تااااااااااااااااااافهه وممكن تشرحيها لنفسك..........اماالجيزيزجيا عايزة تركيز شويه عشان فيها ارقاااااااااااااااااااااام ايه مقولكيش واشكال............بس هى سهله عايزة حفظ كتير بس

Physician future 22-06-2014 09:07 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmad khalid (المشاركة 5907706)
انا اللى مكرهنى فعلمى علوم ان مش بحب الجزء بتاع مندل و الوراثة و الاحماض النووية و ده اساس منهج الاحياء كمان انا بحب الميكانيكا و عايز اعرف حاجات تانية عنها

والله وانا لحد ناو عايزظة ادخل رياضه..........بس لو قلت الكلمه دى لماما احتمال كبير ت***نى..........فهدخل علوم ..........اصل ماما دخلت اخواتى كلهم علوم .......وعايزانى ابقى زيهم ...........مع انى متاكده فى الاخر انها هتدخلنى الكليه اللى هى عايزاها..........ذى ما عملت مع اختى ....يلا ربنا يعنى باه ......ويابختك مفيش حد بيتحكم فى اختياراتك

Physician future 22-06-2014 09:10 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmad khalid (المشاركة 5907687)
و اللى مش عجبه يحول رياضة:d

احمد نصيحه منى .........انا اللى كان بيخلينى اقفل الرياضه وكمان االف فى حلها لدرجه انى كنت بالف طرق حل .........ومرة الفت قانون فى اولى ثانوى بس مش عرفت اثبته بس حليت بيه والحل طلع صح.....هو انى كنت فى الاجازة بذاكر الرياضه واحل علها ولما اروح الدرس اقرا الدرس تانى .....وكنت ببقى قاعده فى الدرس مستنيه الجديد من الاستاذ فكنت بفتكر الشواذ اللى بيقولها ودة اللى فرقنى عن صحابى لانهم مش كانو بيفتكرو

Physician future 22-06-2014 09:18 AM

انا هقوم باه ابدا مذاكرة ناو ربنا يعينكو انتو كمان .......اه انا عندى مشكله رهيبه......انا بتنرفز بسرعه والمشكله انى اتنرفزت على الاستاذ بتاع العربى اللى باخد عنده ناو....... وبعدها نهى الحصه ومشينا ..وتقريبا كان بسببى .......هو كان بييشرح بسرعه وكل شويه اقوله استنى بكتب وراك.......لحد ما جه للفرق بين عمرو وعمر.....لقيته بيشرح بيشرح بسرعه اوى .رحت قيلاله استنى انا مش فهمتك اصلاوبكتب وبس برالحه..فبعدما خلص شرح تانى قلتله انا مش فهمتك اصلا جت على دى كمل كمل يا استاذلانى بجد مش فهمتها فلقيته راح قايم وناهى الحصه هل انا غلط المهم صحابى كلهم قالولى انا غلطانه وانى بكلمه وحش.......وانا اساسا مخنوقه منه ....لان فى صحاب ليا بيديهم درس خصوصى ومش عايزنى اعرفهم.....ولما سالته عن اساميهم قالى ناس قدك صحابك.....ومكنش هيقولى لوللا انى سالته.....فالموضوع دة دايقنى ففنص الحصه نرفزته ياترى لما اروح انهاردة لازم اعتذر..... قولولى لا

Physician future 22-06-2014 09:20 AM

قصه العربى انا حملتها بس شكلها خنيقه اوى انا هسيبها لد ما الاستاذ يشرحهالى

نور القمر الخافت 22-06-2014 09:23 AM

منار

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Sondos Labib (المشاركة 5907990)
انا هقوم باه ابدا مذاكرة ناو ربنا يعينكو انتو كمان .......اه انا عندى مشكله رهيبه......انا بتنرفز بسرعه والمشكله انى اتنرفزت على الاستاذ بتاع العربى اللى باخد عنده ناو....... وبعدها نهى الحصه ومشينا ..وتقريبا كان بسببى .......هو كان بييشرح بسرعه وكل شويه اقوله استنى بكتب وراك.......لحد ما جه للفرق بين عمرو وعمر.....لقيته بيشرح بيشرح بسرعه اوى .رحت قيلاله استنى انا مش فهمتك اصلاوبكتب وبس برالحه..فبعدما خلص شرح تانى قلتله انا مش فهمتك اصلا جت على دى كمل كمل يا استاذلانى بجد مش فهمتها فلقيته راح قايم وناهى الحصه هل انا غلط المهم صحابى كلهم قالولى انا غلطانه وانى بكلمه وحش.......وانا اساسا مخنوقه منه ....لان فى صحاب ليا بيديهم درس خصوصى ومش عايزنى اعرفهم.....ولما سالته عن اساميهم قالى ناس قدك صحابك.....ومكنش هيقولى لوللا انى سالته.....فالموضوع دة دايقنى ففنص الحصه نرفزته ياترى لما اروح انهاردة لازم اعتذر..... قولولى لا

مادام مش حابة تاخدى معاه غيريه ولو هوا شاااطر اووى لازم تشوفى مصلحتك ولااازم تعتذرى .... وانا كمان هبدأ شغل من دلوقتى :d

Physician future 22-06-2014 09:23 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نور القمر الخافت (المشاركة 5907674)
على كده بقى هيا خليط كده شبه جغرافيا اولى ثانوى بتاع التلوث والتصحر والحاجات ده على شوية علوم او دراسات مش فاكرة من اعدادى حكاية الصخور والمعادن والزلازل

بصى هى ماده بنت نااااااااااااس انا اعرف ناس مش اخدت فيها دروس اصلاااااااااا لانها بجد مش محتاجه غير حفظ وعلوم البيئه تاااافه .......والجيولوجيا عايزة تركيز وحفظ اكتر بس فصولها قصيرة مقارنه بفصول علوم البيئه

نور القمر الخافت 22-06-2014 09:26 AM

منار

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Sondos Labib (المشاركة 5907994)
بصى هى ماده بنت نااااااااااااس انا اعرف ناس مش اخدت فيها دروس اصلاااااااااا لانها بجد مش محتاجه غير حفظ وعلوم البيئه تاااافه .......والجيولوجيا عايزة تركيز وحفظ اكتر بس فصولها قصيرة مقارنه بفصول علوم البيئه

والله يا سندس احنا مش عايزين بس حاجة تقع مننا عشان كده بطمن بس مادام تافهة يبقى مية مية :av4056bb7jp3:

Physician future 22-06-2014 09:27 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نور القمر الخافت (المشاركة 5907993)
مادام مش حابة تاخدى معاه غيريه ولو هوا شاااطر اووى لازم تشوفى مصلحتك ولااازم تعتذرى .... وانا كمان هبدأ شغل من دلوقتى :d

هو الصراحه ربنا مديه ملكه انه يفهم اللى قدامه بس انا احياينا لو مش ببقى مركزة معاه ساعتها ومشغوله فى الكتابه مش بفهم حاجه خاااااااالص....بس هو فى النحو الوحيد اللى بيفهمنى وبيخلينى اقفله....انا باخد عنده من اولى اعدادى وسبته فترة اتدمرت فيها فى النحو ورجعت له تانى .وهو بيعزنى اوى عشان كده مش بيزعقلى ..بس للاسف مش بقدر امسك اعصابى قدامه اص مش دى اول مرة على طول بنتخانق ومع ذلك مستحملنى........واللى بيدايقنى منه لما يدخل السياسه فى الدرس بنقعد انا وهو نتخانق خناق محصلش ونتهى بننا نسكت ونكمل شرح ونيجى الحصه اللى بعدها ولا اكن حصل حاجه.....يا جماعه انا فعلا عايزه حل لعصيبيتى انا بصبر بصبر وفى الاخر بنفجر فى اللى قدامى

Physician future 22-06-2014 09:28 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نور القمر الخافت (المشاركة 5907996)
والله يا سندس احنا مش عايزين بس حاجة تقع مننا عشان كده بطمن بس مادام تافهة يبقى مية مية :av4056bb7jp3:

انتى خدتى بالك من تافه ونسيتى محتاجه تركيز .عشان بس ارقامها واشكالها

Physician future 22-06-2014 09:31 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shaimaa shemoo (المشاركة 5907855)
بجد ياا جمااعة انتوا شجعتوونى مووت واناا ان شااء الله هبتدى معااكم من انهااارده :022yb4:

بس ممكن يا سندس اطلب منك طلب ؟!
ممكن تبعتيلى لينكاات المذكراات اللى حملتيها لانى داايخة ع مذكراات بس مش لاقية:(

انتى عايزة مذكرات ايه ياشيماء بالظبط...........انتى لو جنبى كنت بعتلك اللى حملته واللى صورته ..بس يلا بصى انا كنت بدخل الى المناهج هنا فى النموقه بتاع ثانويه عامه وادخلى اعلى الماده اللى انتى عايزها وهتلاقى ناس كتير منزله مذكرات حمليهم بعدين اقرى من اللى تعجبك كلهم بجد حلوين

نور القمر الخافت 22-06-2014 09:32 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Sondos Labib (المشاركة 5907997)
هو الصراحه ربنا مديه ملكه انه يفهم اللى قدامه بس انا احياينا لو مش ببقى مركزة معاه ساعتها ومشغوله فى الكتابه مش بفهم حاجه خاااااااالص....بس هو فى النحو الوحيد اللى بيفهمنى وبيخلينى اقفله....انا باخد عنده من اولى اعدادى وسبته فترة اتدمرت فيها فى النحو ورجعت له تانى .وهو بيعزنى اوى عشان كده مش بيزعقلى ..بس للاسف مش بقدر امسك اعصابى قدامه اص مش دى اول مرة على طول بنتخانق ومع ذلك مستحملنى........واللى بيدايقنى منه لما يدخل السياسه فى الدرس بنقعد انا وهو نتخانق خناق محصلش ونتهى بننا نسكت ونكمل شرح ونيجى الحصه اللى بعدها ولا اكن حصل حاجه.....يا جماعه انا فعلا عايزه حل لعصيبيتى انا بصبر بصبر وفى الاخر بنفجر فى اللى قدامى

طب خليكى ناااصحة بقى وحاولى تعتذريله ده عشرة عمر يا بنتى مش بتقولى من اولى اعدادى ؟؟؟
وحكاية العصبية ده مشكلة جيل والله بس خلى السنة ده تعدى على خير وماتاخديش حاجة على اعصابك حاولى تكونى باردة وهادية مهما كان من الاستفزاز :p

نور القمر الخافت 22-06-2014 09:34 AM

منار

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sondos labib (المشاركة 5908000)
انتى خدتى بالك من تافه ونسيتى محتاجه تركيز .عشان بس ارقامها واشكالها

ماااااشى يا ستى واخدة بالى والله بس احنا بنحاول نصد الاكتئاب ونخلى الدنيا بمبى ومع ذلك عارفة انها لاااااااازم تتذاكر :)

Physician future 22-06-2014 09:37 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نور القمر الخافت (المشاركة 5908004)
طب خليكى ناااصحة بقى وحاولى تعتذريله ده عشرة عمر يا بنتى مش بتقولى من اولى اعدادى ؟؟؟
وحكاية العصبية ده مشكلة جيل والله بس خلى السنة ده تعدى على خير وماتاخديش حاجة على اعصابك حاولى تكونى باردة وهادية مهما كان من الاستفزاز :p

هحاولبس موعدكيش..........بالنسبه لانى اعتذر فده محااااااااااااااااااااااااااال انا مش بعتذر لحد مهما ان كان ..........بعدين هو اللى خلانى اتنرفز بصى انا هروح الدرس بدرى واذاكر عربى ناو واحل اللى فى مذكرته واقوله علمهولى واتكلم معاه بهدوء دة ان مولعش فيا لانى نرفزته قدام بنات جديده مش يعرفوة.........المهم يا بنتى هو مش ليه غير فى النحو يعنى قراءة وقصه مع نفسك انتى.......

نور القمر الخافت 22-06-2014 09:42 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Sondos Labib (المشاركة 5908006)
هحاولبس موعدكيش..........بالنسبه لانى اعتذر فده محااااااااااااااااااااااااااال انا مش بعتذر لحد مهما ان كان ..........بعدين هو اللى خلانى اتنرفز بصى انا هروح الدرس بدرى واذاكر عربى ناو واحل اللى فى مذكرته واقوله علمهولى واتكلم معاه بهدوء دة ان مولعش فيا لانى نرفزته قدام بنات جديده مش يعرفوة.........المهم يا بنتى هو مش ليه غير فى النحو يعنى قراءة وقصه مع نفسك انتى.......

هههههههههه طيب تمااام سلااام :d

Physician future 22-06-2014 09:43 AM

سلاااااااام

prencess dream 22-06-2014 10:52 AM

انا داخله ثانيه ثانوي بس عجبني الحماس ده ربنا يوفقكم

ahmad khalid 22-06-2014 11:05 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Sondos Labib (المشاركة 5907983)
والله وانا لحد ناو عايزظة ادخل رياضه..........بس لو قلت الكلمه دى لماما احتمال كبير ت***نى..........فهدخل علوم ..........اصل ماما دخلت اخواتى كلهم علوم .......وعايزانى ابقى زيهم ...........مع انى متاكده فى الاخر انها هتدخلنى الكليه اللى هى عايزاها..........ذى ما عملت مع اختى ....يلا ربنا يعنى باه ......ويابختك مفيش حد بيتحكم فى اختياراتك

لأ انا الحمد لله حتى ماما هى اللى سبتنى اختار علمى ولا ادبى بس انا طبعا اختارت علمى عشان اسهل:d
بس انتى على فكرة ممكن لو قد الرياضة تقولى لمامتك انك هتدخليها عشان تجيبى مجموع هندسة

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Sondos Labib (المشاركة 5907985)
احمد نصيحه منى .........انا اللى كان بيخلينى اقفل الرياضه وكمان االف فى حلها لدرجه انى كنت بالف طرق حل .........ومرة الفت قانون فى اولى ثانوى بس مش عرفت اثبته بس حليت بيه والحل طلع صح.....هو انى كنت فى الاجازة بذاكر الرياضه واحل علها ولما اروح الدرس اقرا الدرس تانى .....وكنت ببقى قاعده فى الدرس مستنيه الجديد من الاستاذ فكنت بفتكر الشواذ اللى بيقولها ودة اللى فرقنى عن صحابى لانهم مش كانو بيفتكرو

انا الحمد لله بعر ابدع فى الرياضة بس مش دايما لأن ساعات فى مسائل بتقف قدامى و الاقى ناس اصحابى حلوها و بيجيبوا درجات زيى فى الامتحان
هو ارزل حاجة ان السنادى مخلين الرياضة اجبارى بعد ما كانت اختيارى فى النظام القديم
الامل بس انهم يجيبوا الميكانيكا اختيارى مش اجبارى:bosyht9:

ahmad khalid 22-06-2014 11:06 AM

انا هروح ابدأ دلوقتى و ابقى ادخل بليل
سلام

Dr Alaa Inv 22-06-2014 11:12 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmad khalid (المشاركة 5908083)
بس انتى على فكرة ممكن لو قد الرياضة تقولى لمامتك انك هتدخليها عشان تجيبى مجموع هندسة

انا الحمد لله بعر ابدع فى الرياضة بس مش دايما:bosyht9:

بعد متابعة معظم تعليقاتك حاسس انك عايز تجذب الناس لعلمي رياضة ...... حاسس بالوحدة في الجروب ولا ايه ! :d

Tom Jones 22-06-2014 11:21 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bavari (المشاركة 5908094)
بعد متابعة معظم تعليقاتك حاسس انك عايز تجذب الناس لعلمي رياضة ...... حاسس بالوحدة في الجروب ولا ايه ! :d

أذا كان على كدة سهلة !

انا كمان رياضة

يعنى انت مش لوحدك
.

Tom Jones 22-06-2014 11:32 AM

هو انتوا بدأتوا ؟

Dr Alaa Inv 22-06-2014 11:37 AM

بدأنا ايه ؟

Tom Jones 22-06-2014 11:58 AM

تراجعوا قبل تالتة

أمــلــي فــ ربنـــا كبيــــر 22-06-2014 12:37 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sondos labib (المشاركة 5908006)

بصي يا سندس ع حسب ما حكيتي سوري بقي انتي اللي غلطانه لان "مستحيل" تفهمي و تكتبي ف وقت واحد ولو شرح ع اساس انك بتكتبي وراه يبقي هيضيع وقت كتير ف الحصه اكتبي بس الحاجات المهمه مش الحصه كلهااا
عندك مذكرات ع النت فيها شرح العربي انتي مش مضطرة تكتبي كل حاجه
و يا ستي بلاش تعتذري لو هو عشره زي استاذي كدا بردو ف دا هينسي انك زعلتيه اصلا و بعد حصتين هيتعامل معاكي عادي
بس خليكي فاكره انك اللي غلطانه...

أمــلــي فــ ربنـــا كبيــــر 22-06-2014 12:39 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة prencess dream (المشاركة 5908062)
انا داخله ثانيه ثانوي بس عجبني الحماس ده ربنا يوفقكم

شدي حيلك يا قمر ف تانيه وخصوصا النحو والبلاغه وانجليزي
وربنا معانا كلنا :)

أمــلــي فــ ربنـــا كبيــــر 22-06-2014 12:40 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Tom Jones (المشاركة 5908158)
تراجعوا قبل تالتة

اها بدأنا نستعد ل تالته من دلوقتي شد حيلك انت كمان بقي:av4056bb7jp3::av4056bb7jp3:

eman_m 22-06-2014 05:37 PM

انا عايزة اعرف انتم انجزتم ايه لحد دلوقتى من ساعة ما بداتم مراجعة علشان تستعدوا لثالثة ثانوى

أمــلــي فــ ربنـــا كبيــــر 22-06-2014 05:46 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eman_m (المشاركة 5908337)
انا عايزة اعرف انتم انجزتم ايه لحد دلوقتى من ساعة ما بداتم مراجعة علشان تستعدوا لثالثة ثانوى

بصي يا ايمي انا عن نفسي حفظت اول عشرين ايه ف سوره النحل
قرأت قصه الايام كامله وبدأت اذاكر كل يوم فصل
اتفرجت ع النت ع حصص ف الباب السدس كيميا وبقيت بعرف احل عليه
بحفظ كلمات انجليزي وتراجم
ذاكرت نص غربه وحنين وحفظته
راجعت ثوابت نحو اعرابيه
اتفرجت ع فيلم prisoner of zenda وقرأت تقريبا نص القصه دي
و مستمره ان شاء الرحمن :av4056bb7jp3:

eman_m 22-06-2014 05:51 PM

ماشاء الله ربنا يوفق يارب وتحققى كل الى بتتمنيه بس عندى سوال هو مراجعة الثوابت النحو الاعرابية دى منين ؟؟؟؟

أمــلــي فــ ربنـــا كبيــــر 22-06-2014 05:55 PM

1 مرفق
دي مذكره فيها ثوابت اعرابيه في النحو

eman_m 22-06-2014 06:08 PM

شكرا اوى يا سمسم انا ان شاء الله هذاكرها بس عايزة تشجيعك ليا بجد شكلها مذكرة حلوة جايبة الخلاصة

أمــلــي فــ ربنـــا كبيــــر 22-06-2014 06:13 PM

بصي كل كام يوم بصي عليها عشان مش تنسيها
و احنا هنا عشان نشجع بعض اكيد
شدي حيلك بقي عايزين السنه الجايه نبشر بعض اننا دخلنا الكليات اللي نفسنا فيها

Tom Jones 22-06-2014 06:28 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lonely girl_a (المشاركة 5908201)
اها بدأنا نستعد ل تالته من دلوقتي شد حيلك انت كمان بقي:av4056bb7jp3::av4056bb7jp3:

شكرا , ان شاء الله هابدأ من النهاردة

ahmad khalid 22-06-2014 09:58 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Bavari (المشاركة 5908094)

اه شوية و بعدين انا بقول الكلام ده للى بيقول انه بيحب الرياضة و داخل علوم
و بعدين انت شكلك علمى علوم مندس:p:p:p
انا كده بقيت متراقب لازم اخرج بسرعه:022yb4::022yb4::022yb4:

ahmad khalid 22-06-2014 10:01 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Tom Jones (المشاركة 5908102)
أذا كان على كدة سهلة !

انا كمان رياضة

يعنى انت مش لوحدك
.

ياااااااااااه اخيرا لقيت واحد زييى:022yb4::022yb4:
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Tom Jones (المشاركة 5908119)
هو انتوا بدأتوا ؟

هو انت هتراجع ع الرياضة ولا ايه؟

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 02:48 PM.