بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   الإهداءات (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=455)
-   -   اتحداك لو تثبت لى ان (صوت الحق) أ.عصام.. هو فعلا صوت للحق (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=56118)

عادل مجاهدمصطفى 21-10-2008 12:58 AM

موضوع رائع من شخص رائع عن شخيه أروع وهى شخصيه الأب العظيم الأستاذ عصام جزاه الله عنا خير الجزلء وشفاه الله وعفاه

الاستاذ محمد سرور 22-10-2008 03:09 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عادل مجاهدمصطفى (المشاركة 839501)
موضوع رائع من شخص رائع عن شخصيه أروع وهى شخصيه الأب العظيم الأستاذ عصام جزاه الله عنا خير الجزاء وشفاه الله وعفاه

آمين آمين آمين
شكرا لكلماتك الرقيقة مستر عادل

الاستاذ محمد سرور 22-10-2008 03:13 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سفيرة المستقبل (المشاركة 839448)
يا الله
كل هذه ردود وحب فى صوت الحق الأستاذ عصام
كم انا اليوم فى أشد سعاتى وفرحتى التى لا توصف نهائيا لان مجهوده تم مقابلته بهذا الحب والتقدير
أولا الف شكر استاذ **محمد**
على هذا الموضوع
وشكرا لكل من كتب حرفا فى هذا الموضوع
وشكرا لكل من قراء هذا الموضوع ولم يرد بحرف واحد
الحمد لله سوف يقوم الاستاذ عصام بالرد على جميع الاعضاء التى شاركت فى الموضوع
شكرا جزيلا لكم وكم انا فخورة جدا بهذا الاب الذى هو فى الحقيقة افضل بكثير جدا من كل هذا والسبب هو التواضع وحبه لكل الناس وحبه لفعل الخير واقول لكم سر
ابى الفاضل لا يعرف كلمة **لا
وائما من ينادى عليه يقول** نعم **
ولو كانت ابنته الصغرى منه الله عصام
واسئلو الاخ اسلام هو شافة اكثر من مرة وجلس معه اكثر من مرة
شكرا جزيلا لكم جميعا
والحمد لله اصبح لى اخوه واخوات كثيرين
انا بقا عمرى كله معه مواقف
تفبلوا التحية والتقدير
أبنته
هبه عصام
سفيرة المستقبل

شوفى يا هبة احنا عارفين كل حاجة عن الاستاذ عصام ما عدا حاجتين وهم الاهم الان

بتاخدوا مصروف كام:romarioxp6: ......وايه اخبار السندوتشات :049gc0:

صوت الحق 22-10-2008 04:53 PM

ألف شكر لكم جميعا
وسوف ارد على كل المشاركات
بسى بعد فترة لانى بجد مريض ومش قادر اجلس على الجهاز اكثر من ذلك
شكر جزيلا

صوت الحق 22-10-2008 04:54 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الاستاذ محمد سرور (المشاركة 840958)
شوفى يا هبة احنا عارفين كل حاجة عن الاستاذ عصام ما عدا حاجتين وهم الاهم الان

بتاخدوا مصروف كام:romarioxp6: ......وايه اخبار السندوتشات :049gc0:

بمنتهى الامانة تاخذ 15 ج فى اليوم
اما بخصوص السندوتشان دى مش سكتى

سـهيـلـة 23-10-2008 10:45 PM

هو انا همرى متعاملت مع استاذ عصام خالص بصراحة
بس هو والله يستاهل يتشكر جداااااااااا انا بشكرك جدااااااااااااا يا استاذ عصام ويا رب يا رب يشفيك
وفعلا الاسم بتاع حضرتك "صوت الحق" اسم على مسمى .

أحمـدنجـم 23-10-2008 10:56 PM

أ/محمد سرور ..
سأهمس لك بسرٍ لم أرد أن أقوله لأحد من أعضاء المنتدى .. أعرف أن سري هذا الآن على الملأ .. لكني سأبوح به .. فجزاك الله خيراً أن جعلتني أبوح..
أ/ محمد ..
لقد حُرمتُ الأب منذ بضعة أعوام ، وكذلك الأم منذ عامين .. أحسست بوحشة ووحدة شديدة في الدنيا .. حتى زوجتي وأولادي لم يعوضني أحد منهم عن حنانهما ..
لن أبالغ وأقول أن أ/ عصام .. أبي .. أو عوضني عن حنان أبي .. لأني مشترك منذ وقت قصير بالمنتدى ..

ولكني أصدقك القول .. أن كل ساعة أبقى فيها بين جنبات ذلك المنتدى .. كل لحظة تمر علي .. كل رغبة لي .. كل فكرة تجول برأسي .. كل مشورة أحتاج فيها لرأي حكيم .. لا أرى أمامي باباً أمثل .. ولا رأياً أحكم من أ/ عصام ..

فبدأت ألهث وراء تواجدي بالمنتدى .. وبدأت بلا مبالغة أشعر بجو الأسرة .. أخوة واخوات .. وأب حكيم يثبت كل يوم لنا جميعاً أنه ليس صوتاً للحق وفقط .. بل إنه صوتنا كلنا .. رأينا الرشيد .. إدارتنا ذات الصدر الرحب ..

فبدأت أشعر بعودة الأب الغائب .. أشعر بمبعث الدفء من جديد .. مع أني لم أره .. لم أرتمِ في أحضانه .. كما كنت افعل مع أبي رحمه الله .. لكني وجدت وجهه المشرق في كل خدمة فعلها بالمنتدى .. في كل تحقيق لرغبة أو لحلم أحدنا ..ووجدت حضنه الدافئ في تفانيه وإخلاصه الذي ندر تواجده في تلك الحياة ..

أخيراً أشكرك أ/ محمد على أنك اخرجت بوح صدري .. واشكرك على أنك أصبتني بفيض من القشعريرة و أدمعت عيني ..
شفاك الله يا صوت الحق ..

Mr.Ahmed Fadel 23-10-2008 11:07 PM

بصوا يا جماعة والله وبدون مجاملة ولا نفاق ولا أى حاجه
هذا الرجل محترم جدا
الواحد اللى يقعد كل ده على النت عشان يفيد طلابه وأبناءه
يبقى راجل محترم جدا
ربنا يجازيه خير عن أعماله

الاستاذ محمد سرور 24-10-2008 03:04 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نجم المشاعر (المشاركة 843601)
أ/محمد سرور ..
سأهمس لك بسرٍ لم أرد أن أقوله لأحد من أعضاء المنتدى .. أعرف أن سري هذا الآن على الملأ .. لكني سأبوح به .. فجزاك الله خيراً أن جعلتني أبوح..
أ/ محمد ..
لقد حُرمتُ الأب منذ بضعة أعوام ، وكذلك الأم منذ عامين .. أحسست بوحشة ووحدة شديدة في الدنيا .. حتى زوجتي وأولادي لم يعوضني أحد منهم عن حنانهما ..
لن أبالغ وأقول أن أ/ عصام .. أبي .. أو عوضني عن حنان أبي .. لأني مشترك منذ وقت قصير بالمنتدى ..

ولكني أصدقك القول .. أن كل ساعة أبقى فيها بين جنبات ذلك المنتدى .. كل لحظة تمر علي .. كل رغبة لي .. كل فكرة تجول برأسي .. كل مشورة أحتاج فيها لرأي حكيم .. لا أرى أمامي باباً أمثل .. ولا رأياً أحكم من أ/ عصام ..

فبدأت ألهث وراء تواجدي بالمنتدى .. وبدأت بلا مبالغة أشعر بجو الأسرة .. أخوة واخوات .. وأب حكيم يثبت كل يوم لنا جميعاً أنه ليس صوتاً للحق وفقط .. بل إنه صوتنا كلنا .. رأينا الرشيد .. إدارتنا ذات الصدر الرحب ..

فبدأت أشعر بعودة الأب الغائب .. أشعر بمبعث الدفء من جديد .. مع أني لم أره .. لم أرتمِ في أحضانه .. كما كنت افعل مع أبي رحمه الله .. لكني وجدت وجهه المشرق في كل خدمة فعلها بالمنتدى .. في كل تحقيق لرغبة أو لحلم أحدنا ..ووجدت حضنه الدافئ في تفانيه وإخلاصه الذي ندر تواجده في تلك الحياة ..

أخيراً أشكرك أ/ محمد على أنك اخرجت بوح صدري .. واشكرك على أنك أصبتني بفيض من القشعريرة و أدمعت عيني ..
شفاك الله يا صوت الحق ..

هذه هديتى اليك
صور حديثة لاستاذ عصام (صوت الحق )
ستجد الصور فى احدى المشاركات الاولى
ومعاه عبقرينومان واسلام المرشد

http://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=61166

Thanwya Soldier 2009 12-11-2008 07:23 PM

و الله يا استاذ محمد انا استغربت من عنوان الموضوع و قولت لازم ادخل اشوف...لأن اكيد ما فيش حد ضميره هيسمحله انه يتكلم بكلمة مش حق في حق استاذنا المحترم "صوت الحق"

و الله كفايه ان استاذنا المحترم المبجل عمل المنتدى ده و اشرف عليه بنفسه و معاه نخبه من الاداريين عشان يفيدوا الطلاب سواء من الابتدائي لحد الجامعه
ده حتى فكرة الغرف الصوتيه اللي بنستفاد منها بشرح نخبه من المدرسين اللي كنت اتمنى اشوفهم شخصياً

حقيقي...جزاك الله كل خير يا أستاذ عصام

الاستاذ محمد سرور 24-11-2008 09:49 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Thanwya Soldier 2009 (المشاركة 890034)
و الله يا استاذ محمد انا استغربت من عنوان الموضوع و قولت لازم ادخل اشوف...لأن اكيد ما فيش حد ضميره هيسمحله انه يتكلم بكلمة مش حق في حق استاذنا المحترم "صوت الحق"

و الله كفايه ان استاذنا المحترم المبجل عمل المنتدى ده و اشرف عليه بنفسه و معاه نخبه من الاداريين عشان يفيدوا الطلاب سواء من الابتدائي لحد الجامعه
ده حتى فكرة الغرف الصوتيه اللي بنستفاد منها بشرح نخبه من المدرسين اللي كنت اتمنى اشوفهم شخصياً

حقيقي...جزاك الله كل خير يا أستاذ عصام

آمين آمين آمين

مسيو وليد عسكر 27-11-2008 03:14 PM

شفاك الله وعفاك استاذي عصام
انت ونعم الاب والاخ والصديق
ربنا يجازيك كل خير علي ماتقدمه لابنائك واخوانك طلاب ومعلمي مصر

زملكاوى عنيد 02-12-2008 05:07 PM

انا اول مره الاحظ الموضوع بسبب نتائج الامتحانات و اذا كان فيه حاجه ممكن احكيها غير كل اللى اتقال حيبقى موقف شخصى .
اكتر من مره كنت اواجه انا واختى مشكله فى دخول الغرفه الصوتيه عند انقطاع النت فى منتصف الحصه و يتدخل الاستاذ عصام بنفسه لمساعدتنا حتى انه اعطانا مره باسوورد المدرسين لنعود مره تانيه للغرفه
انا لم اكن اعرف اته يشكو مرضا و بصراحه رده عليناو نشاطه جعلونى اتخيل انه شاباو كذلك تعامله معنا ببساطه بارك الله فيه و رزقه صحة و عمرا و حسنتى الدنيا و الاخره.

ayman_allam 02-12-2008 09:21 PM

الكل يحب الرجال المخلصيين
وفقك الله ياأستاذ عصام

*ساسُّو* 02-12-2008 09:27 PM

انا اول مرة اعرف انه مريض
شفاك الله وعافاك استاذى
جزاك الله الجنه
والله احنا تعبنا حضرتك معانا اوى
معلشى احنا اكيد السبب
مرسيي كتير ليك على جهودك معانا
ااسال الله العظيم رب العرش العظيم ان يشفيك

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 12:29 PM.