بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   كلية العلوم (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=166)
-   -   مين علوم الاسكندرية؟؟؟؟؟؟؟؟ (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=67156)

Nogha 23-12-2008 09:12 AM

اقتباس:

عجبتني جمله تستاهل تستاهل تستاهل!!!!!!!!!!!هو ده رايك؟؟؟شكلك بتتريق
هههههههههه
يا نهار اسوودد
طبعا طبعا بيتريق يا هنووووووووود

اقتباس:

وربنا يوفقنا كلنا ويجل سنين الدراسه 4 سنين على رايك ههههههه
آآآآآآآآآآآآآميييييييييييييين
و الله دى بقت دعوتى اللى بدعى بيها و انا بصلى. انى اخلص الكلية فى 4 سنيييييييين بس

God b wz us

one way 25-12-2008 09:12 PM

بالظبط يا نوجه هو الدكتور/احمد نصار بس المشكلة انى قررت اول السنة خالص انى ما اخدش كورس فى اى مادة او حتى رفع كفاءة بس لما لقيت نفسى تايهة فى العضوية قولت خلاص حضطر انى اخد رفع كفاءة بس لما عرفت ان هى اتلغت حسيت انى ضعت وفقدت الامل بس بدات اذاكر من الكتاب وافهم شوية ولو لقيت حد يقدر يديلى ورق حيبقى كويس اوى بس انا مش حاطة فى دماغى عشان انا عارفة ان عندهم حق على العموم شكرا على ردكم وربنا يوفقنا جميعا فى امتحانات الترم وكان عندى سؤال هو احنا حنمتحن لغة وحقوق انسان الترم ده؟

Nogha 26-12-2008 12:04 PM

اقتباس:

وكان عندى سؤال هو احنا حنمتحن لغة وحقوق انسان الترم ده؟
و الله انا لسا وخدة الجدول بتاع الامتحانات النهاردة و اتصدمت لأنى لقيت علينا حقوق انسان الترم ده و هى اول مادة كمان يوم 13/1
و علينا برده لغة آخر حاجة يوم 27/1
مع انى كنت فكرة ان حقوق انسان الترم اللى جاى. مش عرفة اعمل ايه و الله

حد يقولنا نعمل ايه فى المصيبة دى بجد

hamo ashraf 26-12-2008 04:00 PM

ازيك يا نوجة اية اللى انتى بتقولية دة فى امتحان حقوق انسان الترم دة ولغة كمان لية كدة بس مش لما نذاكر اللى علينا الاول وانتى جبتى الجدول منين انا مش لقية بالمناسبة انتى فى مجموعة كام 3ولا 4:(:confused:

Kareem Ahmed 27-12-2008 01:46 PM

يا جماعة اللى علينا الترم دة هى حقوق الانسان بس و حيكون امتحانها يوم الثلاثاء ان شاء الله 13/1/2009 م و ربنا يستر ام اللغة فهى حتكون اخر السنة ان شاء الله و ربنا يستر اما عن جدول الامتحان فاكيمياء حتكون يوم الخميس 15/1/2009 م و ربنا يستر و اما عن باقى المواد فحتكون ايام 17-20-24/1/2009 م و ربنا يستر ويوفق الجميع

الكل يشد حيلة

كلية العلوم جامعة الاسكندرية

one way 29-12-2008 05:30 PM

الله اكبر ولله الحمد فعلا دى معلومة اكيدة انا شفت الجدول انا كمان وطبعا بلا ادنى شك اتصدمت بس انا سمعت ان فى ورق لحقوق انسان نزل فى طريق الحرية دم بالنسبة لحقوق الانسان اما بالنسبة للغة ربنا يتر لان المشكلى ان تقريبا كل الدفعة مش بتحضر ولا حتى عارفة المنهج بيتكلم عن ايه يا ريت لو حد عرف حاجة عن ورق نزل للغة يقول وربنا يستر

محمد.فوكس 31-12-2008 05:14 PM

lلحمد لله خضتوني .. اصلي عارف ان مفيش لغة في الترم الاول .. و كمان شوفت الجدول متعلق في طريق الحرية.. بالنسبة لحقوق الانسان لما ابقى اخلص المواد الاساسية الاول و اعرف فيها حاجة .. ابقى ابص على حقوق الانسان .. الحقيقة انا مضيع في المواد و كمان عرفت درجتي في الرياضة التطبيقية فقولت مش عايز اعرف اي حاجة تاني .. ..ربنا يستر .. بالمناسبة بقى في ورق حقوق انسان نزل ولا لأ؟؟؟؟؟.. عشان لو نزل اجيبه و اشيله عندي لما ابقى اخلص مذاكرة المواد الاساسية .. ابقى ابص فيه شوية
ربنا يستر و نعدي التيرم ده .. انتو بقى مستعدين ولا نظامكم ايه؟

hamo ashraf 31-12-2008 08:31 PM

انا حضرت النهاردة محاضرة الحيوان الاخيرة للدكتور جمال وكانت محاضرة جميلة وقال فيها ان الامتحان هيجى سهل وعبارة عن اختيارات واكمل وصح وغلط يا رب ادعو معانا ربنا يستر احسن الحيوان دى المادة الى انا خايف منها اوى :slap1qk6::slap1qk6:

one way 01-01-2009 06:59 PM

فى ورق نزل للحيوان فى الشاطبى وورق لغة فى طريق الحرية بس شكله مش حلو او بمعنى اصح محدش فاهم منه حاجة

one way 01-01-2009 07:03 PM

اسفة قصدى فى ورق نزل حقوق انسان فى الشاطبى

hamo ashraf 01-01-2009 10:44 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة one way (المشاركة 1003076)
فى ورق نزل للحيوان فى الشاطبى وورق لغة فى طريق الحرية بس شكله مش حلو او بمعنى اصح محدش فاهم منه حاجة

على فكرة انا معايا ورق حيوان مصورة من واحدة زميلتى فى ب4 اللى فيها الدكتور جمال بس ورق كويس لو عايزاها اوك قولى بس وانا تحت امرك ممكن اجبهولك :078111rg3::)

one way 03-01-2009 05:55 PM

لا شكرا جزيلا والله انا معايا انا كمان كل محاضرات الدكتورجمال بس انا صححت المعلومة وقولت ورق حقوق انسان نزل فى الشاطبى وشكرا على حسن التعاون

one way 03-01-2009 06:02 PM

على فكرة يا جماعة امتحان النبات عملى سهل بس عايز واحد مذاكر كويس جدا عبارة عن عينة من الgenetics
ودرة حمراء او بيضاء دى لازم تيجى وعينتين من الsystematic
واختار واحدة بس ارسمها يعنى اللى انا شايف نفسى فيها احسن بس ما ينفعش ارسم الاثنين وعينة morphology
ومسالة وراثة بس انصحكوا انكم تحلوا كل المسائل اللى فىكتاب الوراثة اللى فى الاخر عشان جالى منها فى الامتحان واكيد فى الامتحانات اللى بعد كده لن شاء الله
وطبعا ما ننساش حفظ التصنيف بتاع عينة systematic
بس العينات واضحة وممكن الواحد لو عايز يشوف العينة تانى يشوفها بس فى اخر الامتحان عشان يتاكد وربنا يوفق الجميع فى العملى خلال الاسبوع ده ويعديه على خير

hanoooooooda 06-01-2009 07:10 AM

شكرا جدا ليك ربنا يطمنك انا بجد قلقانه من الامتحان ده النبات دي ماده تخنق مش عارفه اذاكرها ازاااااااااااااااااااااااااااااي امتحاني يوم الخميس ربنا يستر
هو صحيح الامتحان من 60 درجه؟؟؟؟
على فكره انا معايا الجدول مكتوب فيه لغه يوم 27 ومش عارفه اذاكرها منين وطريقته بتيجي ازاي

hanoooooooda 06-01-2009 07:12 AM

عملتوا ايه في امتحان الكيمياء العملي والحيوان العملي؟؟؟؟

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 05:11 PM.