بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   منتدى معلمى التربية والتعليم (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=737)
-   -   ايه اخبار تعيين أوائل الكليات ياجماعة؟ (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=300138)

منال اسماعيل 20-07-2011 09:08 AM

يا جماعة الف مبروك على فرحتكم بس انا عاوزة اعرف القرار اللى اتمضى دة بخصوص تعيين الاول والتانى فى الازهر طيب مفيش حاجة جديدة بخصوص باقى الاوائل؟ وخصوصا الكليات العادية مش الازهر

خليل المسيرى 20-07-2011 11:08 AM

صباح العسل والياسمين على كل الناس وخاصه الأزهريين وشكرا لعصام شرف على قراره الجميل ياجماعه الف مبروك بس بالله عليكم الا معاه القرار يرفعه لأننى سألت والاجابه كانت الأول والثانى على كل قسم بس بصراحه مشوفتش القرار أما بخصوص الأول والثانى على مستوى الكليه فالكليه التربية بالقاهره لم يصلها شئ بذلك بس الا وصلها حصر الأول والثانى على قسم وفيه خبر أجمل ان رؤساء الأقسام فى كليه التربية فى القاهره ليس لديه مانع فى تعيين أى عدد وانا سألت عن قسمى فكان الرد أن رئيس القسم بنفسه سعيد بهذا القرار فالحمد لله رب العالمين ويارب تكمل الفرحه نستلم التعيين وميحصلش تباطؤ من الحاقدين
وسلامى لرامى وأم رهف وابو جواد والآخرين

ramy gama 20-07-2011 11:53 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام رهف (المشاركة 3706971)
هههههههههههه
احنا هنقطع على بعض ولا ايييييييييييييه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عموما انا بعد اذن الناس هعمل نفسي الوكيلة بتاعت حضرتك في الاخبار على الصفحة
بجد الف مليون مبرووووووووووووووووووووووووووك بس ماحدش يقولي عاوز صورة المنشور لان لسة الاخبار بتتنقل بس اطمنو
الناقل مصدر ثقة
مرة اخرى ربنا يتمها علينا بخير ويجعلها باب خير ورحمة وبركة يفتح لاوائل الازهر
سامحونى لانى اخرت الخبر الجميييييييل ده لظروف صحية
دعواتكم لي بالشفاء
وجزيتم خيرا

ربنا يعزك أختي العزيزه الفاضله أم رهف ومتقوليش كدا دنا الوكيل بتاعك علي الصفحه للأزهريين.. ممكن أقول أخوكي الصغير دا بعد إذنك !!! وبعدين أنا أقدر أقطع عليكي انا بحاول أكون سباق في الخير ..اللهم اجعلنا سباقين في الخير:av4056bb7jp3:

وألف سلامه عليكي من كل سوء وجعلك الله في تمام الصحة والعافيه. وبلغنا وإياكم رمضان وكل إخواننا علي الصفحه وسائر بلدان المسلمين.اللهم آميييييييييييييين

ramy gama 20-07-2011 11:55 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أ/محمد على أبوزيد (المشاركة 3705818)
الحمد لله رب العالمين ربنا يبشرك بالجنة ياأستاذ رامى يارب
ربنا يكرمك وجميع الأعضاء يارب

جزاك الله خيرا أخي ..... اللهم آميييييييييين وإياااااكم أجمعين

ramy gama 20-07-2011 11:58 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wafa2 (المشاركة 3706234)
الف الف الف مبروك للازهريين ويارب تكمل على خير
وبالمناسبة يا استاذ رامى انا فى العام مش الازهر وياريت مكتنش لسه زعلان من تعليقى انا اصلا مش بحب ارد فى اى مكان بقرا وبس علشان معنديش اى معلومات
ربنا يوفقكوا يارب ويكتب لكوا ولنا الخير

أنا عمري ماازعل منك أخت وفاء ؟؟؟؟ وربنا يارب يتمم بخير ليكم اللهم آميييييين ونسمع أخبار جمييييله ليكم قرييييييييب بإذن الله ؟؟ نسألكم الدعااااااااااااء.جزاكي الله خيرا

ام رهف 20-07-2011 11:59 AM

القرار فعلا اتمضى بس فين الانة ؟ فين الكالو ؟
ان القرار مكتوب عليه ويرفع للتنظيم والادارة للدراسة والتنسيق مع الجامعة
طبعا المقصد بقا ان لسة التنظيم والادارة هتراجع مع الجامعة ويشوفو امكانية التعيين وخصوصا ان في ناس مسافرة ناس مش عاوزة تكمل في الجامعة ناس اخدو ماجيستير ودكتوراة
فالموضوع محتاج طبعا تنسيق لان انتو عارفينم الدرجات المالية مسحوبة شوية من السوق فلازم يكون في دقة في التوزيع
وطبعا مش باقول الكلام ده علشان اطفي فرحتكم لاء طبعا الحمد لله قطعنا جزء كبير من المشوار وفاضل شوية صغيرين وقريبا يتسلم كل منا جواب تعيينه معيد في جامعة الازهر
ولكم جزيل الشكر والتقدير

ramy gama 20-07-2011 12:01 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام رهف (المشاركة 3707027)
باسم اوائل الازهر
اسمح لي سيدي الفاضل اتقدم بخالص الشكر والتقدير لحضرتك
ولا تنسانا من صالح دعائك
وربنا يفرح الجميع
والله لن تكتمل فرحتنا الا بعد الاطمئنان على اخواننا من الاوائل في سائر الكليات

وبالمثل أيضا دكتورنا العزيز الفاضل الدكتور عبد الرحمن ..الإنسان الفاضل الكريم أقول أيضا بأنه لن تكتمل فرحتنا إلا بعد الإطمئنان عليكم.أكرمنا الله وأكرمكم وسدد خطاكم وتبو ئتم من الجنة منزلا اللهم آمييييييييييين

ام رهف 20-07-2011 12:04 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ramy gama (المشاركة 3707582)
ربنا يعزك أختي العزيزه الفاضله أم رهف ومتقوليش كدا دنا الوكيل بتاعك علي الصفحه للأزهريين.. ممكن أقول أخوكي الصغير دا بعد إذنك !!! وبعدين أنا أقدر أقطع عليكي انا بحاول أكون سباق في الخير ..اللهم اجعلنا سباقين في الخير:av4056bb7jp3:

وألف سلامه عليكي من كل سوء وجعلك الله في تمام الصحة والعافيه. وبلغنا وإياكم رمضان وكل إخواننا علي الصفحه وسائر بلدان المسلمين.اللهم آميييييييييييييين

ربنا يجزيك كل خير
ربنا يديمها في الله
و يجعلنا دائما في خدمة الخير ويجعلنا سبب في ادخال السرور على قلوب العباد
تسلم يادكتور رامي
ربنا يبلغنا رمضان ويجعله شهر مبارك على جميع المسلمين في انحاء الارض

ramy gama 20-07-2011 12:06 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خليل المسيرى (المشاركة 3707396)
صباح العسل والياسمين على كل الناس وخاصه الأزهريين وشكرا لعصام شرف على قراره الجميل ياجماعه الف مبروك بس بالله عليكم الا معاه القرار يرفعه لأننى سألت والاجابه كانت الأول والثانى على كل قسم بس بصراحه مشوفتش القرار أما بخصوص الأول والثانى على مستوى الكليه فالكليه التربية بالقاهره لم يصلها شئ بذلك بس الا وصلها حصر الأول والثانى على قسم وفيه خبر أجمل ان رؤساء الأقسام فى كليه التربية فى القاهره ليس لديه مانع فى تعيين أى عدد وانا سألت عن قسمى فكان الرد أن رئيس القسم بنفسه سعيد بهذا القرار فالحمد لله رب العالمين ويارب تكمل الفرحه نستلم التعيين وميحصلش تباطؤ من الحاقدين

جزاك الله خيرا أخ خليل ... إن شاء الله هنبقي بقي أصحاب في كليه واحده . يااارب تمم لنا علي خير

معتز عبدالكريم 20-07-2011 01:11 PM

قطعا لجميع الكلام وكمان عشان الكل يعرف
وتبطل الناس الاشاعات
انا كلمت الاكايميه وبالتحديد الاستاذ شمس شخصيا النهارده وهو اول مره يكون موجود بمكتبه
المهم

<H6 class=uiStreamMessage data-ft='{"type":1}'>قلتله انا بكلمك من بره مصر وعايز رد مقنع عشان الكلام كتر بخصوص تعيين الاوائل
رد عليه بكل بساطه يا ابنى انا ذهبت بنفسى للتنظيم والاداره وعطيتهم الكشوفات داخل المظاريف ولما قلتلهم ابدئوا العمل بتلك الكشوفات عشان نكسب وقت قالوا مينفعش لازم التعليمات تجينا من مجلس الوزراء وقلى المظاريف مغلقى حتى الان
ولما سألته عن المده التى يمكن انجاز العمل بها وتسكين الاوائل
قال لى بان الموضوع ده سهل بس المشكله ان التنظيم والاداره مستنيين قرار من مجلس الوزراء

<H6 class=uiStreamMessage data-ft='{"type":1}'>واحب اوضحلكم ان رد الجهاز المركزى على شكوانا بانه لم تصدر اى تعليمات بخصوص تعيين الاوائل ده كلام يؤكد ما قاله الدكتور شمس
يعنى الى احنا لازم نعمله دلوقتى اننا نوصل لشرف عشان تبدأالاجراءات
العبد الفقير الى الله

هذا ما حدث معى بالظبط والله شهيد على ما اقول

ما رايك دكتور عبدالرحمن فى هذا الكلام

الى مغلبك معتز

</H6></H6>

سامح الجعيدي 20-07-2011 03:48 PM

الدكتور المحترم عبد الرحمن
ارجو الرد بالضبط علي اخر اخبار تعيين اوائل الخريجين
وما هو الجديد اليوم الاربعاء
وهل فعلا قرار تعيين الاوائل لم يتم توقيه من مجلس الوزراء
نرجو الرد
ولسيادتكم جزيل الشكر

ام رهف 20-07-2011 06:06 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خليل المسيرى (المشاركة 3707396)

كل عام وانت بخير
سلمك الله وعافاك ورزقك الجنة

قطرالندى25 20-07-2011 07:37 PM

مبرووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو ووووووووك لكل الازهريين وبجد ربنا يتمم عليكم فرحتكم يارب ان شاء الله

قطرالندى25 20-07-2011 07:39 PM

يا دكتور عبد الرحمن مافيش جديد بالنسبة لينا العام مش الازهر يمكن ربنا ينفخ فى صورتنا احنا كمان ههههههههههههههههههههههه

ايهاب عطية 20-07-2011 09:14 PM

1000000 مبروك لينا كلنا بس انا عاوز اعرف التعيين امتى علشان ابلغ صاحب الشغل اللى انا فيه يشوف بديل ليا علشان شغله ما يتاثرش ياريت الرد يكون بسرعة اصل انا مسافر بكره بدرى

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 07:19 PM.