بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   منتدى معلمى التربية والتعليم (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=737)
-   -   ايه اخبار تعيين أوائل الكليات ياجماعة؟ (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=300138)

El Ninio 13-01-2012 06:41 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة meto4050 (المشاركة 4219613)
يا دكتور عبدالرحمن

ممكن حضرتك ترد عليا فى موضوع ان احنا هنشتغل اول 6 شهور زى تدريب بدون اجر
ما راى حضرتك فى هذا الكلام

لالا الفرق بينك وبين أي موظف عادي قديم في الاجازات بس
طول فترة الـ6 شهور دي ملكش أجازات لكن نفس المرتب زي اللي متعين اديله سنة وخلص الـ6 شهور

METO4050 13-01-2012 09:38 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة el ninio (المشاركة 4220538)

لالا الفرق بينك وبين أي موظف عادي قديم في الاجازات بس
طول فترة الـ6 شهور دي ملكش أجازات لكن نفس المرتب زي اللي متعين اديله سنة وخلص الـ6 شهور

طيب عندك فكرة المرتب بالنسبة للمدرس فى التربية والتعليم هيكون الصافى بتاعه كام

د.عبدالرحمن المنياوي 13-01-2012 11:09 PM

مرتب المعلم الماعد أول تعيين 590 جنيه ومكافأة امتحانات نهاية العام قيمتها 1600 جنيه .. ده كله صافي يعني اللي هتقبضه في إيدك

راجية مغفرة الله 14-01-2012 12:13 AM

من فضلك د عبد الرحمن ماذا عن أخبار طلاب المنح؟؟؟؟؟

كل سنه وانتو طيبين 14-01-2012 12:15 AM

اسف يادكتور عبد الرحمن لعدم وضوح سؤالى والسؤال من جديد/ انا كنت كاتب رغبتى القاهره وبعدين استلمت جواب ترشيح على وزاره السياحه بس للاسف لعدم توفر سكن فى القاهره عملت تظلم علشان اغير المحافظه للفيوم بدل القاهره دلوقتى اروح استلم فى وزاره السياحه والا انتظر الرد على التظلم ولو اترفض هتكون ال 15 يوم المكتوبه فى الجواب فاتت ياترى فيه مشكله كده؟والا اعمل ايه؟ وشكرا لحضرتك برجاء الرد

إياد العزازي 14-01-2012 06:33 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كل سنه وانتو طيبين (المشاركة 4221296)
اسف يادكتور عبد الرحمن لعدم وضوح سؤالى والسؤال من جديد/ انا كنت كاتب رغبتى القاهره وبعدين استلمت جواب ترشيح على وزاره السياحه بس للاسف لعدم توفر سكن فى القاهره عملت تظلم علشان اغير المحافظه للفيوم بدل القاهره دلوقتى اروح استلم فى وزاره السياحه والا انتظر الرد على التظلم ولو اترفض هتكون ال 15 يوم المكتوبه فى الجواب فاتت ياترى فيه مشكله كده؟والا اعمل ايه؟ وشكرا لحضرتك برجاء الرد

أختي الفاضله
عصفور في اليد
معنى هذا انك تقومي بالاستلام وبعد ذلك ان جاء لك الرد على تظلمك فانقلى اوراقك الى الجهة اللى تبغيها خوفا من تضيع الفرصه
وآسف على المداخله وإنما أردت بذلك النصح

إياد العزازي 14-01-2012 06:45 AM

مافيش جديد بالله عليكم عن معيدين جامعة الأزهر
التسليم إمتى أو أي أخبار

إياد العزازي 14-01-2012 06:50 AM

يا أيها العاصون جود وافر عند الإله لمن يتوب ويندم ياأيها العبد المسئ إلى متى تفنى زمانك في عسى ولربما بادر إلى مولاك يامن عمره قد ضاع في عصيانه وتسربا واسأله توفيقا وعفوا ثم قل يارب بصرني وذل عني العمى يارب بصرني وذل عني العمى

( اللهم آمـــــــــــــين )

فاطمة الزهراء 86 14-01-2012 08:01 PM

الحمد لله الذي انعم علينا بنعم كثيرة لا تحصى ولا تعد .

مبروك لكل أوائل الأزهر .

لي سؤال للدكتور عبد الرحمن هل هو فعلا إستلام العمل ممكن يطول اوي لأن إحنا كل لما نروح المديرية يقول لنا لسه الاسامي عند المحافظ وفي ناس قالت ان الموضوع شكله كده هيطول شهر شهرين فهل هذا صحيح ارجو التوضيح

ما معنى إن كل الاوائل هيستلموا يوم 22-1 وفي ناس لسه هتعمل تظلمات ومنتظرة الرد وكمان لسه في اماكن متعرفش حاجة عن التعيينات دي لأن الاسامي المعينة لسه موصلتش , والله أنا مش عارفة مفيش حاجة بتيجي بالساهل يلا ربنا يسهل لينا .

emy_aa 14-01-2012 08:23 PM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته دكتور عبد الرحمن اشكرك شكرا جزيلا على كلماتك التي اخجلتني كثيرا وجعلتني اشعر بغضب شديد من نفسي ولكن يعلم الله ان ذلك رغما عني واكيد حضرتك عارف الاشخاص الهدامين ولكن معاذ الله ان اقصد من ذلك اعتراضا على مشيئته استغفر الله العظيم ولكني اشعر ان بمكاني ان اعطي المزيد ان كثيرين منا يمتلكون طاقات كامنة تتوق للافصاح عن نفسها لذا استغفرت الله وايقنت ان ما انا فيه منتهى الكرم فانا لم اسعى لهذا التعيين ولكن الفضل بعد الله سبحانه وتعالى للثورة ....لقد فوجئت بزملائي من اوائل الاقسام وليس لهم ترتيب على الكلية وانا اعرف بعضهم واعرف انهم يستاهلو والله فحمدت الله على ما انا فيه وان كثيرين يحسدونني عليه ولعله التعويض من الله احمد الله على كل حال وربما لازالت امامي الفرصة لاثبات نفسي في العمل واكمال الدراسات العليا وجزاك الله كل خير انت والاخ الفاضل El minio والاخت تقى بارك الله لكم في بيوتكم وعائلتكم وطمان قلوبكم دائما امين يا رب العالمين

د.عبدالرحمن المنياوي 14-01-2012 09:07 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كل سنه وانتو طيبين (المشاركة 4221296)

متخافيش مش هيقدروا يلغوا تعيينك .. والتعيينات في انتظار جميع التظلمات .. وموضوع الـ15يوم دول ملغي أساسا وقدامك 60 يوم

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة emy_aa (المشاركة 4222762)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته دكتور عبد الرحمن اشكرك شكرا جزيلا على كلماتك التي اخجلتني كثيرا وجعلتني اشعر بغضب شديد من نفسي ولكن يعلم الله ان ذلك رغما عني واكيد حضرتك عارف الاشخاص الهدامين ولكن معاذ الله ان اقصد من ذلك اعتراضا على مشيئته استغفر الله العظيم ولكني اشعر ان بمكاني ان اعطي المزيد ان كثيرين منا يمتلكون طاقات كامنة تتوق للافصاح عن نفسها لذا استغفرت الله وايقنت ان ما انا فيه منتهى الكرم فانا لم اسعى لهذا التعيين ولكن الفضل بعد الله سبحانه وتعالى للثورة ....لقد فوجئت بزملائي من اوائل الاقسام وليس لهم ترتيب على الكلية وانا اعرف بعضهم واعرف انهم يستاهلو والله فحمدت الله على ما انا فيه وان كثيرين يحسدونني عليه ولعله التعويض من الله احمد الله على كل حال وربما لازالت امامي الفرصة لاثبات نفسي في العمل واكمال الدراسات العليا وجزاك الله كل خير انت والاخ الفاضل el minio والاخت تقى بارك الله لكم في بيوتكم وعائلتكم وطمان قلوبكم دائما امين يا رب العالمين

كم أنا سعيد الآن بحالك .. أثبتي لله أنك تستحقين ماوهبك إياه !!!

ام زياد ومهاب 14-01-2012 09:48 PM

الى من لديه درايه بالقوانين
ياناس ياهوه طمئنونى بشركم الله بالخير
بخصوص معيدين الازهر ومشكلة سن 35
فقد تم استبعاد اثنين من لغات وترجمة سببب تعدى 36 ولم تقبل اوراقهم من اساس الاعد اعتصامهم فادخلوهم مع اوراق الراسبيين والمواد ثم تم استبعادهم
والمشكلة لدينا الان هو اقترا السن من35 فى شهر 2 وقد تم قبول الاوراق ومنحت الدرجة
فهل السن يحس منذ الترشيح ام مناستلام العمل
برجاء الاجاة لمن لديه معلومة اكيدة
وهل ورق لغات وترجمة يشمل اعتماد شامل 6033 ام خاص بلغات فقط وننتظر كل كلية تنهى اوراقها ثم اعتمادها من رئاسة الوزراء
كاد الروتين ي***نى فلم اعد اثق فى جامعة الازهر ومماطلتهم

fg_fci 14-01-2012 09:59 PM

لو سمحت أنا خريجة حاسبات ومعلومات جامعة حلوان وجالى اخصائى حاسبات ومعلومات ثالث بجامعة حلوان
كنت عايزه أعرف يعنى ايه الوظيفه ديه.هل حاجه اداريه ولا شغل فعلا فى التخصص
تانى حاجه لو جامعة حلوان بعيده عن مكان سكنى الحالى,هل ينفع اعمل تظلم
وهل التظلم ده ينفع اقترح عليهم اماكن اخرى اصحابى راحوها
لانهم محددين الوظائف بغض النظر عن العنوان اللى كتبناه واحنا بنقدم

meslmat 14-01-2012 10:49 PM

انا دفعة 2011 حقوق ع شمس عربى
وترتيبى على الشعبة العربية ال15 (بصرف النظر عن الشعبتين الفرنسية والانجليزية)
لكن بعد التكرار ممكن يكون ال21 او ال22 على الشعبة العربية
ما هو موقفى وانا سنى 30 سنة
وانا معلم فى التربية والتعليم - حيث كنت خريج تجارة محاسبة وعملت مدرس حاسب الى ثم درست حقوق -
ممكن اضيف مدة الخدمة باذن الله

إياد العزازي 15-01-2012 07:27 AM

يا جماعه بالله عليكم طمنونا
هل من جديد في موضوع معيدين الازهر
وهل حدد موعد للتسليم
وهل تم التسليم للغات والترجمه ؟
أفيدونا بالله عليكم
إن كنتم تعلمون شيئا

كيميائى وائل 15-01-2012 09:04 AM

ارجو الرد على هذا الاستفسار

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كيميائى وائل (المشاركة 4215422)
سؤال الى الاخ الفاضل الدكتور عبد الرحمن المنياوى اكرمه الله

انا استلمت جواب الترشيح وعلمت انى ساكون فى الامن الصناعى وهذه وظيفة مقتنع بها تماما واحب ان اعملها

المشكلة هى انى اعمل حاليا فى احدى شركات القطاع الخاص وستواجهنى مشاكل مادية كبيرة جدا اذا تركت وظيفتى الان كما ان المهلة المتاحة على حد علمى (شهر واحد فقط) صغيرة جدا , وانا بين نارين ترك الوظيفة الحكومية والاستمرار فى القطاع الخاص رغم كل مساوئه , او مواجهة مشاكل لا يعلم مداها الا الله

والسؤال الان : هل هناك ما يسمح لى بتأجيل استلام الوظيفة دون الاستقالة من وظيفتى الحالية لمدة سنة مثلا ؟

برجاء الافادة للضرورة القصوى وجزاكم الله خيرا

للاهمية يا اخوانى هل عند احد رد على هذا الكلام

ياريت حد يجاوب وجزاكم الله خيرا

راجية مغفرة الله 15-01-2012 11:55 AM

من فضلك دكتور عبد الرحمن انا من اوائل الاقسام وليس لي ترتيب على الكلية ولكني حاصلة على جيد جدا وماجستير (طالب منحة أكاديمية) هل ينفع اقدم ورقي الان مع من لم يقدم ورقه سابقا من ضمن مشروع توظيف اوائل الخريجين

تقى83 15-01-2012 05:19 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كيميائى وائل (المشاركة 4223734)
للاهمية يا اخوانى هل عند احد رد على هذا الكلام

ياريت حد يجاوب وجزاكم الله خيرا

استخير ربنا وشوف الانسب ليك .لو ينفع خد اجازة من القطاع الخاص واستلم الحكومى وبعدين ظبط امورك ربنا هيكرمك ويساعدك. صعب توصل لوظيفة حكومى تانى

لازورد 15-01-2012 06:57 PM

بخصوص معيدي الأزهر
تم اعتماد مذكرة لعات وترجمة وإرسالها إلى رئاسة الوزراء حيث ستتم مراحعتها واعتمادها
وبخصوص باقي الكليات فهناك بعض الكليات أرسلت أوراقها إلى الجامعة لمراجعتها وهناك أوراق لكليات أعيدت بسبب نقصان فيها
كما أن هناك ما يشبه اللجان الشعبية من بعض الزملاء الأفاضل لمتابعة سير الورق في الكليات ومساعدة الموظفين واستعاجالهم للإسراع بإتمام الورق وإرساله وهم يطلبون المساعدة ولو لبعض الوقت
ويمكن متابعة أخبار الأوراق والاستلام على الجروبات الخاصة بالأوائل على الفيس بوك

فتحى الهاشم 15-01-2012 09:10 PM

مدرس مادة ثالث

ياشباب رجاء لو حد استلم وظيفة مدرس مادة ثالث يوضح ايه هى الوظيفة لان كل جامعة ليها كلام مختلف

emy_aa 15-01-2012 09:27 PM

حد عنده فكرة مرتبات اخصائي ثالث بالجامعة ممكن تكون كام تقريبا؟؟؟؟؟؟؟؟

emy_aa 15-01-2012 09:29 PM

حد هنا يا جماعة جاله شغل في جامعة الزقازيق؟؟؟؟؟

قطرالندى25 15-01-2012 11:15 PM

دكتور عبد الرحمن بعد اذن حضرتك انا متعينة فى التربية والتعليم بالقرار 53 لسنة 2011 والحمد الله تم تغير صفحة الاحوال الالكترونية من معلم مساعد لمعلم وعرفت من الاحصاء ان احنا لينا اقدمية سنتين فى الدرجة التالتة ؟ هل الكلام ده صحيح ؟
طيب سؤال ثانى انا من اوائل الخريجين وجالى الجواب على التربية والتعليم اقدم استقالتى واستلم على جواب اوائل الخريجين طب فى الحالة دى هكون معلم ولا معلم مساعد وهمتحن كادر تانى ولا لاء علما بانى امتحنت الكادر 2009 بس لما هستقيل كأنى ممتحنتش صح ولا انا غلطانة ؟ هتقولى روحى اسألى فى المديرية هقول لحضرتك انهم طلعونى ال4 ادوار ومحدش عارف
ممكن تفيدنى بالله عليكى على فكرة انا من المنيا يعنى بلديات؟ وكل سنة وحضرتك طيب

ابن الأكرمين 16-01-2012 10:21 AM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
لوسمحت يادكتور عبد الرحمن أو أحد الأفاضل يجاوبني
1- أين يقدم التظلم هل في التنظيم والإدارة الرئيسي انا من جامعة الزقازيق وماهوو آخر تاريخ لتقديم التظلم مع ان موعدنا كان 10-1
وما هي وظيفة أخصائي تعليم ثالث
وجزاكم الله كل خير
ومبروك لكل الأوائل

emy_aa 16-01-2012 11:27 AM

انا جالي اخصائي خدمات جامعية ثالث وناس جالها اخصائي خدمات طلابية ثالث وكمان اخصائي اقامة ثالث وكمان اخصائي تعليم ثالث واخصائي دراسات عليا ثالث وجميعنا في جامعة الزقازيق ولكن ما هو الفرق؟؟؟؟ ماهو المرتب؟؟؟؟؟؟؟ ماهي الوظيفة اصلا؟؟؟؟يا ريت حد يفيدنا...... وعلى كل حال يا خبر بفلوس

كيميائى وائل 16-01-2012 02:39 PM

جزاكم الله خيرا

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تقى83 (المشاركة 4224389)
استخير ربنا وشوف الانسب ليك .لو ينفع خد اجازة من القطاع الخاص واستلم الحكومى وبعدين ظبط امورك ربنا هيكرمك ويساعدك. صعب توصل لوظيفة حكومى تانى

أولا اشكرك على الاهتمام لانك الوحيدة اللى اهتميتى فجزاكى الله عنى خيرا

لكن المشكلة انى ما ينفعش آخذ أجازة من القطاع الخاص

واللى عايز اعرفه هل يمكن تأجيل وظيفة القطاع الحكومى ام لا

والله المستعان

METO4050 16-01-2012 02:53 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابن الأكرمين (المشاركة 4225746)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
لوسمحت يادكتور عبد الرحمن أو أحد الأفاضل يجاوبني
1- أين يقدم التظلم هل في التنظيم والإدارة الرئيسي انا من جامعة الزقازيق وماهوو آخر تاريخ لتقديم التظلم مع ان موعدنا كان 10-1
وما هي وظيفة أخصائي تعليم ثالث
وجزاكم الله كل خير
ومبروك لكل الأوائل

انا جالى زيك اخصائى تعليم ثالث بمديرية التربية والتعليم بس انا من محافظة دمياط
واعتقد انها وظيفة مدرس والله اعلم
لوانت سمعت حاجة تانية غير كدة ابقى عرفنى
اما عن موضوع التظلمات فى جدول نازل على موقع الجهاز
وبيقول ان اخر ميعاد للتظلمات بالنسبة لجامعة الزقازيق 26-1
وميعاد الرد على التظلمات 5- 2
وبتقدم فى المركز الرئيسى فى القاهرة

meslmat 16-01-2012 06:23 PM

ارجو الرد على
هل الكلية التى تعطى الليسانس باللغة العربية والانجليزية والفنسية (حقوق ع شمس )
تعتبر كل شعبة فيها شعبة مستقلة
أم ان الكلية بكل شعبها تحسب كلية واحدة
فى حسابات التنظيم والادارة

انا دفعة 2011 حقوق ع شمس عربى
وترتيبى على الشعبة العربية ال15 (بصرف النظر عن الشعبتين الفرنسية والانجليزية)
لكن بعد التكرار ممكن يكون ال21 او ال22 على الشعبة العربية
ما هو موقفى وانا سنى 30 سنة
وانا معلم فى التربية والتعليم - حيث كنت خريج تجارة محاسبة وعملت مدرس حاسب الى ثم درست حقوق -
ممكن اضيف مدة الخدمة باذن الله

رحاب كريم 16-01-2012 08:10 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة meto4050 (المشاركة 4226222)
انا جالى زيك اخصائى تعليم ثالث بمديرية التربية والتعليم بس انا من محافظة دمياط
واعتقد انها وظيفة مدرس والله اعلم
لوانت سمعت حاجة تانية غير كدة ابقى عرفنى
اما عن موضوع التظلمات فى جدول نازل على موقع الجهاز
وبيقول ان اخر ميعاد للتظلمات بالنسبة لجامعة الزقازيق 26-1
وميعاد الرد على التظلمات 5- 2
وبتقدم فى المركز الرئيسى فى القاهرة

يافندم ده القرار بيقول ان تسليم العمل بيكون يوم 22_1اذاى بقة التظلمات هايبقه الرد عليها لسه يوم 5_2 امال كده تسليم العمل على كلام حضرتك امته؟
الف مبروك للجميع.

رحاب كريم 16-01-2012 08:16 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فاطمة الزهراء 86 (المشاركة 4222704)
الحمد لله الذي انعم علينا بنعم كثيرة لا تحصى ولا تعد .

مبروك لكل أوائل الأزهر .

لي سؤال للدكتور عبد الرحمن هل هو فعلا إستلام العمل ممكن يطول اوي لأن إحنا كل لما نروح المديرية يقول لنا لسه الاسامي عند المحافظ وفي ناس قالت ان الموضوع شكله كده هيطول شهر شهرين فهل هذا صحيح ارجو التوضيح

ما معنى إن كل الاوائل هيستلموا يوم 22-1 وفي ناس لسه هتعمل تظلمات ومنتظرة الرد وكمان لسه في اماكن متعرفش حاجة عن التعيينات دي لأن الاسامي المعينة لسه موصلتش , والله أنا مش عارفة مفيش حاجة بتيجي بالساهل يلا ربنا يسهل لينا .

تقريبا نفس السؤال ال على لسانى

فاطمة الزهراء 86 16-01-2012 08:20 PM

يا جماعة إزاي إستلام العمل 22-1 ولسه في تظلمات حتى نصف شهر فبراير .

محمود المصري 2010 16-01-2012 09:29 PM

ضروري

السلام عليكم
لو سمحتوا الناس خريجي حقوق وتجاره إلي جالهم ضرائب
هما كشفوا طبي فين وبيقعد كام يوم وكان عن إيه وبكام
لأني كنت مستني إنهم يتصلوا عليا وبعدين كلمتهم إنهارده قالولي خلص الورق بتاع الكشف الطبي وتعالي فياريت يا جماعه الناس إلي كشفت تقول كشفت فين وكان عن إيه بالضبط وشكراً

sgamea2010 16-01-2012 11:42 PM

إلى كل المرشحين للعمل بالضرائب المصرية
انضم للجروب الأول للأوائل على الفيس بوك
معا للنهوض بمصلحة الضرائب المصرية
http://www.facebook.com/#!/groups/egyptiantax/

sgamea2010 16-01-2012 11:44 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمود المصري 2010 (المشاركة 4227067)
السلام عليكم
لو سمحتوا الناس خريجي حقوق وتجاره إلي جالهم ضرائب
هما كشفوا طبي فين وبيقعد كام يوم وكان عن إيه وبكام
لأني كنت مستني إنهم يتصلوا عليا وبعدين كلمتهم إنهارده قالولي خلص الورق بتاع الكشف الطبي وتعالي فياريت يا جماعه الناس إلي كشفت تقول كشفت فين وكان عن إيه بالضبط وشكراً

انضم لجروب معا للنهوض بمصلحة الضرائب المصرية
لتتعرف على كل ماهو جديد فى موضوع تعيين الاوائل فى الضرائب
http://www.facebook.com/#!/groups/egyptiantax/

راجية مغفرة الله 17-01-2012 02:52 PM

من فضلكوا لو أي حد من الزملاء يعرف حاجه او معلومات عن تعيين طلاب المنح يا رييت يرد علينا

تقى83 17-01-2012 05:06 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كيميائى وائل (المشاركة 4226192)
أولا اشكرك على الاهتمام لانك الوحيدة اللى اهتميتى فجزاكى الله عنى خيرا

لكن المشكلة انى ما ينفعش آخذ أجازة من القطاع الخاص

واللى عايز اعرفه هل يمكن تأجيل وظيفة القطاع الحكومى ام لا

والله المستعان

مع الاسف ماينفعش . عندك فقط المهلة 60 يوم وبعدين بتروح الوظيفة عليك.حاول خلال المدة دى تظبط امورك وربنا معاك. الناحية المادية ربنا ييسرلك امرك ويساعدك. ممكن يكون الامر صعب ف الاول بس ع المدى البعيد انت المستفيد من القطاع الحكومى. حاول تحسب امورك كويس من كل الاتجاهات قبل ماتاخد قرارك انت سيد امرك.

إياد العزازي 17-01-2012 07:36 PM

يا جماعه ما فيش جديد عن اخبار معيدين الازهر وهل اللغات والترجمه استلمو ولا لسه طمنونا بالله عليكم لو حد يعرف حاجه

maro19862009 17-01-2012 10:36 PM

دكتور عبد الرحمن ممكن تقولى المرتب فى التامينات كام وهل هو مكان ووظيفة كويسة ولا فى اماكن افضل منه وكمان انا بشتغل معلم مساعد من سنتين ينفع اضم الفترة دى لما اشتغل فى التامينات

م. يحيي ابراهيم 17-01-2012 11:00 PM

يا جماعة ارجوكم انا سئلت الؤال دة كتير ممكن حد محترم يجاوبني علية
اية الفرق بين مهندس زراعي واخصائي زراعي

د.عبدالرحمن المنياوي 17-01-2012 11:56 PM

الأخت راجية مغفرة الله .. للاستفسار عن موضوع المنح .. كلميني على الفيس على الأكاونت د.عبدالرحمن المنياوي للأهمية .. drmano2020*********** .. أو كلميني على الخاص أعطيك رقم الهاتف للأهمية ..

المهندس يحيى إبراهيم بالطبع مهندس زراعي أفضل لكن النواحي المادية للوظيفتين لا اعلمها ..

مارو .. التامينات ممتازة مرتب الدرجة الثالثة يبدأ من 1500 جنيه .. بس العمل من 8:30 إلى 3 مساء .. وهي ممتازة .. والفترة بتاعتك هتنضم والتأمينات نفسها هي اللي هتعملك كده ..

يا جماعة وانا في التنظيم والإدارة الأسبوع الماضي تقابلت مع أخت فاضلة من كلية علوم أعتقد من طلاب منح الأكاديمية بأسيوط وهي بلدياتي من المنيا .. لو قرأت كلماتي هذه فلتكلمني لانني وفرت لها ماطلبته ..

الأخت قطر الندى .. نعم لكي أقدمية سنتين على الثالثة حسب قانون كادر المعلم رقم 155 لسنة 2007 .. وانت لو اتعينتي مع ااوائل موقفك هيبقى زي ماهو ..

كيميائي وائل .. آخر مدى لتأجيل التعيين هو 60 يوم فقط .. ولازم تحل مشكلتك ودي وغلا التعيين هيروح ..

رحاب كريم وفاطمةالزهراء .. اتعيين هيتم على دفعات 22 يناير أول دفعة ثم دفعات على الأسابيع التالية ..

wafa2 18-01-2012 12:37 AM

اسماء الاوائل وصلت جامعه المنصوره يا جماعه اللى هيشتغل فى الجامعه يبدا يروح يخلص ورق الكشف الطبى تقريبا الاستلام قريب خلال اسبوع او عشر ايام ان شاء الله

wafa2 18-01-2012 12:44 AM

هو انا لى استفسار صغير هو توزيع الاوائل كان بناء على ايه بس
انا اكتشفت ان الاماكن اللى اتوزع عليها اوائل كليتى حاسبات كانت بين اربع اماكن
الاول الجامعه ودى للاول والتانى وحملة الماجستير
الثانى التعبئة والاحصا لغايه الخامس والسادس
الثالث التامينات الاجتماعيه لغايه الخمسة عشر تقريب
الرابع مديريه التربيه والتعليم لغايه العشرين
والنهارده اكتشفت ان المرتبات ماشيه من تحت لفوق بيقولوا المدرسين من شهر 7 الجاى هيبقى الحد الادنى الف ونص
والتامينات من دلوقتى بتبدا من الف ونص والتعبئة والاحصاء حوالى الف والجامعه الفظيعععععععععععععه بتبدا من 330 جنيه قبل الحوافز وبعدها تقريبا بتوصل ل800 ودى بعد الست شهور طبعا
انا التانيه وجالى الجامعه ينفع اعمل تظلم واروح اى مكان تانى من التلاتة التانين ولا فى امل ان الجامعه مرتباتها تبقى كويسه؟؟؟؟

فتحى الهاشم 18-01-2012 10:41 AM

استفسار

يا دكتور عبدالرحمن سؤال مهم ياريت تجاوبنى عليه هل يملك رئيس الجامعة تغيير وظيفتى اى ان المسمى الوظيفى مدرس مادة هل من حقه ان يغيره الى وظيفة اخرى مثلا اخصائى معمل او اخصائى شئون تدريس وجزاك الله كل خير

كيميائى اسلام الشاعر 18-01-2012 12:12 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wafa2 (المشاركة 4229881)
اسماء الاوائل وصلت جامعه المنصوره يا جماعه اللى هيشتغل فى الجامعه يبدا يروح يخلص ورق الكشف الطبى تقريبا الاستلام قريب خلال اسبوع او عشر ايام ان شاء الله

بسم الله الرحمن الرحـــــــــــــــــــيم

انا جالى تعيينى أخصائى بمستشفى جامعة المنصورة و كنت هناك يوم الاثنين 16/1 و سألت الشئون ردوا إن مجلس ادارة الجامعة هياخد قرار كمان اسبوع تعالى يوم الأحد الموافق 22/1 تبتدى تقدم اوراقك فهل حضرتك متأكدة ان فى ناس من اوائل المنصورة اللى هيشتغلوا فى الجامعة استلموا بالفعل او على الاقل قدموا اوراقهم عشان أروح بكرة منتظرش الاحد ؟؟

كيميائى اسلام الشاعر 18-01-2012 12:16 PM

وبخصوص الكشف الطبى معلش فى عند حضرتك فكرة عن اجراءاته .

ولكى خالص التحية

مصطفى ناجى الحوشى 18-01-2012 12:30 PM

السلام عليكم أرجوا الإفادة ماهى آخر أخبار تعينات المعيديين بجامعة الأزهر وأوراق اللغات والترجمة اللى فى رئاسة الوزراء من أسبوع:d

عبدالله أبو عبدالرحمن 18-01-2012 01:23 PM

أوائل علوم ازهر أسيوط ؟

ياجماعة الخير

محدش يعرف ميعاد تسلم جوابات أوائل علوم أسيوط (أزهر)؟

د.بتول 18-01-2012 03:05 PM

دكتور عبد الرحمن

يا دكتور عبد الرحمن امتى هنستلم الشغل كل ما نسأل في جهات التعيين يقولوا لسه مفيش حاجة جت من الجهاز بأسمائنا ؟
وانهاردة قالوا ان فيه كشوفات جت لهم بس سألت قالولي اسمك مش فيهم
نعمل ايه دلوقتي؟؟؟؟؟؟؟؟

قطرالندى25 18-01-2012 03:38 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.عبدالرحمن المنياوي (المشاركة 4229801)
الأخت راجية مغفرة الله .. للاستفسار عن موضوع المنح .. كلميني على الفيس على الأكاونت د.عبدالرحمن المنياوي للأهمية .. Drmano2020*********** .. أو كلميني على الخاص أعطيك رقم الهاتف للأهمية ..

المهندس يحيى إبراهيم بالطبع مهندس زراعي أفضل لكن النواحي المادية للوظيفتين لا اعلمها ..

مارو .. التامينات ممتازة مرتب الدرجة الثالثة يبدأ من 1500 جنيه .. بس العمل من 8:30 إلى 3 مساء .. وهي ممتازة .. والفترة بتاعتك هتنضم والتأمينات نفسها هي اللي هتعملك كده ..

يا جماعة وانا في التنظيم والإدارة الأسبوع الماضي تقابلت مع أخت فاضلة من كلية علوم أعتقد من طلاب منح الأكاديمية بأسيوط وهي بلدياتي من المنيا .. لو قرأت كلماتي هذه فلتكلمني لانني وفرت لها ماطلبته ..

الأخت قطر الندى .. نعم لكي أقدمية سنتين على الثالثة حسب قانون كادر المعلم رقم 155 لسنة 2007 .. وانت لو اتعينتي مع ااوائل موقفك هيبقى زي ماهو ..

كيميائي وائل .. آخر مدى لتأجيل التعيين هو 60 يوم فقط .. ولازم تحل مشكلتك ودي وغلا التعيين هيروح ..

رحاب كريم وفاطمةالزهراء .. اتعيين هيتم على دفعات 22 يناير أول دفعة ثم دفعات على الأسابيع التالية ..

شكرا لرد حضرتك وربنا يجعله فى ميزان حسناتك

تقى83 18-01-2012 04:16 PM

[quote=كيميائى اسلام الشاعر;4230566]
بسم الله الرحمن الرحـــــــــــــــــــيم

انا جالى تعيينى أخصائى بمستشفى جامعة المنصورة و كنت هناك يوم الاثنين 16/1 و سألت الشئون ردوا إن مجلس ادارة الجامعة هياخد قرار كمان اسبوع تعالى يوم الأحد الموافق 22/1 تبتدى تقدم اوراقك فهل حضرتك متأكدة ان فى ناس من اوائل المنصورة اللى هيشتغلوا فى الجامعة استلموا بالفعل او على الاقل قدموا اوراقهم عشان أروح بكرة منتظرش الاحد ؟
انا من المنصورة كنت هناك انهاردة وخلصت اوراقى واستلموهامنى وخدت استمارة الكشف الطبى خدت معاد ف المستشفى الى ف المجزر يوم السبت. بس لسة ماحدش عارف هوا هيتوزع فين . بس لازم تخلص ورقك بسرعة عشان فية لف كتيير وبياخد وقت.

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 06:00 AM.