بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   شعبة اللغة الإنجليزية (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=1014)
-   -   نصيحة للدفعة الاولى قبل ماتخش تجارة انجلش..!!!!! (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=451114)

shahira tarek 30-08-2013 08:14 PM

ع فككره مش لازم مستوى رفيع انجلش .... لكن لو مش واخداه يبقى مش هيتحسب ف المجموع الاعتبارى

simsim elmasry 30-08-2013 10:29 PM

إيه يا عم الحلاوة والجمال دا
ياريت كنا لقينا حد زيك كدا
قلنا أي حاجة
عموما ميرسي
أسلوبك بسيط وسهل
ومباشر
أصبت الهدف
ربنا يوفقوا جميعا

Shymaa Hany 03-09-2013 01:10 AM

شكرا على المعلومات
انا علمى رياضه وجايبه 89.2 وفى الانجلش 48 ومستوى رفيع انجلش 9 من10
وانا قدمت على قسم انجلش
انا كده ممكن اتقبل ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

Shymaa Hany 03-09-2013 01:12 AM

شكرا على المعلومات
وانا قدمت على قسم انجلش
تعديل / حذف المشاركة

Monier 08-09-2013 04:53 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shymaa hany (المشاركة 5472360)
شكرا على المعلومات
وانا قدمت على قسم انجلش

لالالا ان شاء الله هتقبلى
بسم الله ما شاء الله درجات الانجليزى بتاعتك كويسه وبما انك قبلتى تجارة انتظام فى الجامعة يبقى موضوع تجارة انجليزى دا مفروغ منه ان شاء الله
وربنا يوفقك

mera ahmed 11-09-2013 02:24 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة monier (المشاركة 5483957)
لالالا ان شاء الله هتقبلى
بسم الله ما شاء الله درجات الانجليزى بتاعتك كويسه وبما انك قبلتى تجارة انتظام فى الجامعة يبقى موضوع تجارة انجليزى دا مفروغ منه ان شاء الله
وربنا يوفقك

منير بما انك خريج تجاره انجلش بنها.. بص. هو عدد الطلبة السنادي لتجارة 1808 وهما طالبين فى انجلش 450 طالب.. تخمينك كدة ممكن ياخدوا المجموع الاعتباري كحد ادني من كام؟؟؟
اصل كان فى طلبة كتير اوي مقدمة على تجارة انجلش..... هو انا قدمت فى تجارة انجلش وجايبة 43.5 والمجموع الاعتباري 367 كدة ممكن اتقبل؟؟:(
ولما سألت الموظف اللى بياخد الملف بتاع انجلش عن المجموع الاعتباري .. قالى ملكيش دعوة بيه... معدش مهم...
انا لو مقبلتش فى تجارة انجلش انا ممكن يجرالى حاجة.. لانى مش هعرف ادرس تجارة بالعربي

وسوري عشان طولت عليك :)

Monier 14-09-2013 05:22 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mera ahmed (المشاركة 5487996)
منير بما انك خريج تجاره انجلش بنها.. بص. هو عدد الطلبة السنادي لتجارة 1808 وهما طالبين فى انجلش 450 طالب.. تخمينك كدة ممكن ياخدوا المجموع الاعتباري كحد ادني من كام؟؟؟
اصل كان فى طلبة كتير اوي مقدمة على تجارة انجلش..... هو انا قدمت فى تجارة انجلش وجايبة 43.5 والمجموع الاعتباري 367 كدة ممكن اتقبل؟؟:(
ولما سألت الموظف اللى بياخد الملف بتاع انجلش عن المجموع الاعتباري .. قالى ملكيش دعوة بيه... معدش مهم...
انا لو مقبلتش فى تجارة انجلش انا ممكن يجرالى حاجة.. لانى مش هعرف ادرس تجارة بالعربي

وسوري عشان طولت عليك :)

بصى انا هقولك زى ما هو قالك بالظبط المجموع الاعتبارى مبقاش مهم
المهم حاليا هو رقم الانجلش بتاعك مدام فوق ال 40 يبقى كدا تمام
طبعا فكرة العدد الكبير هتاثر شوية من ناحية انهم هياخدوا الاعلى فالاقل فالاقل لحد ما يكتفوا بس سيبك من موضوع انهم عاوزين 450 طالب لانهم مش هيقولوا لا ل 4000ج + 2000ج كتب يعنى من الاخر هما هيخدوا اكتر من 450 بس اكيد مش هياخدوا ال1800 كلهم

mera ahmed 15-09-2013 01:03 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Monier (المشاركة 5495488)
بصى انا هقولك زى ما هو قالك بالظبط المجموع الاعتبارى مبقاش مهم
المهم حاليا هو رقم الانجلش بتاعك مدام فوق ال 40 يبقى كدا تمام
طبعا فكرة العدد الكبير هتاثر شوية من ناحية انهم هياخدوا الاعلى فالاقل فالاقل لحد ما يكتفوا بس سيبك من موضوع انهم عاوزين 450 طالب لانهم مش هيقولوا لا ل 4000ج + 2000ج كتب يعنى من الاخر هما هيخدوا اكتر من 450 بس اكيد مش هياخدوا ال1800 كلهم

طيب انا هعرف النتيجة امتى؟؟؟ لما اتصلت بسويتش الادارة قالى التقديم هيقفل يوم 15 والنتيجة هتبان بعد التقديم باسبوع؟؟ ازاااااااااااااى؟؟ واذا كان اصلا الدراسة خلاص 21/9 والعيد بعديها على طول؟؟.... بالنسبالى حوار اروح اسأل فى الجامعه نفسها صعب جدا.. عشان انا مش من بنها.. وسفر وكدة..
اية الحل دلوقتي؟؟ هعرف اتعملى accepted ازاى؟

طب هو في امل انى ممكن اتقبل؟؟!! ان شاء الله

mera ahmed 15-09-2013 01:13 AM

معلش يا منير عملالك قلق فى دماغك... اصل هما اولى كدة دايما عاملين قلق فى كل حته

HardTarget1994 18-09-2013 08:42 PM

فى الزقازيق النتيجه بتاعتنا بانت والعلمى يبقى اعلى من 399 والادبى اعلى من 390 المجموع الاعتبارى ويعتبر كل الناس اللى دخلت انجلش علمى

Monier 19-09-2013 11:51 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mera ahmed (المشاركة 5496356)
معلش يا منير عملالك قلق فى دماغك... اصل هما اولى كدة دايما عاملين قلق فى كل حته

ولا يهمك هو اللى انا عرفته انه لسه 10 ايام يعنى ممكن على بداية الاسبوع التانى عموما انا هتابع الموضوع ولو فى جديد هبلغك بيه ان شاء الله
وبعتذر عن التاخير فى الرد

mera ahmed 20-09-2013 04:06 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة monier (المشاركة 5505954)
ولا يهمك هو اللى انا عرفته انه لسه 10 ايام يعنى ممكن على بداية الاسبوع التانى عموما انا هتابع الموضوع ولو فى جديد هبلغك بيه ان شاء الله
وبعتذر عن التاخير فى الرد

انا مش عارفة هى بنها متأخرة كده ليه؟؟
الزقازيق عندنا نزلت الاسامي وجدول المحاضرات على الموقع بتاعها... امال بنها فيها ايه؟؟
انا اصلا بفكر والله مروحش غير بعد العيد... عشان عندي حالة احباط شديدة

Monier 20-09-2013 10:54 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mera ahmed (المشاركة 5506222)
انا مش عارفة هى بنها متأخرة كده ليه؟؟
الزقازيق عندنا نزلت الاسامي وجدول المحاضرات على الموقع بتاعها... امال بنها فيها ايه؟؟
انا اصلا بفكر والله مروحش غير بعد العيد... عشان عندي حالة احباط شديدة

لالالا حاولى على الاقل تروحى مع بداية الاسبوع التانى وانا لو فى جديد هبلغكوا بيه هنا
وبلاش موضوع البعد العيد دا علشان انتى متعرفيش الميد ترم امتى

mera ahmed 20-09-2013 07:51 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة monier (المشاركة 5506528)
لالالا حاولى على الاقل تروحى مع بداية الاسبوع التانى وانا لو فى جديد هبلغكوا بيه هنا
وبلاش موضوع البعد العيد دا علشان انتى متعرفيش الميد ترم امتى

انت شاييف اني مروحش غير الاسبوع التانى؟؟ اوك
بس الاسماء المقبولين فى تجارة انجلش.. بتنزل فين؟؟ فى الجامعه ولا ع الموقع بتاع الجامعة؟؟
وهدخل كدة عادي من غير ما ادفع المصاريف؟؟

Monier 21-09-2013 07:09 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mera ahmed (المشاركة 5507518)
انت شاييف اني مروحش غير الاسبوع التانى؟؟ اوك
بس الاسماء المقبولين فى تجارة انجلش.. بتنزل فين؟؟ فى الجامعه ولا ع الموقع بتاع الجامعة؟؟
وهدخل كدة عادي من غير ما ادفع المصاريف؟؟

اه عادى ممكن تروحى من الاسبوع التانى مفيش مشكلة
بالنسبة للاسماء هتلاقيها متعلقة فى الكلية فى مبنى اسمه مبنى السكاشن او برا عند شئون الطلاب عموما اول ما الاسماء هتتعلق اول ما هتخشى الكلية هتسئلى فى اسامى الشعبة
بالنسبة بقا لدخول الكلية فانتى ممكن تدخلى الكلية بالوصل بتاع تجارة انتظام اللى هو كان ب 200 جنية تقريبا (بتاع تجارة عربى اللى انتى دفعتيه)

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 04:10 AM.