بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   كليات الهندسة (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=160)
-   -   رابطة طلاب هندسة عين شمس الجدد (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=347868)

ENG.HAGAR 03-08-2011 12:54 AM

اقتباس:

احلي كلام واضيف عليه ربنا يوفقنا في مستقبلنا ويفتح لنا ابواب التفوق ويمنحنا التفوق والانجاز في الكلية وما بعد الكلية

آآآآآآآآآآآآآآآآآآآمين يا باش مهندس فهمى .

mahmoud atiya 03-08-2011 12:55 AM

موش معاك فى موضوع استمتعى بأجرازتك دا !! .. انا شايف انك بستعمع ب الحاضر لما تكون متفائل وشايف مستقبلك افضل ..

نفس الفكره " احنا ناو مرعوبين ( او خايفين بلاش مرعوبين ) من اول تشوك صدمه فى الكليه " .. تقريبا موش مستمتعين اوى ب الاجازه .. لو جهرزت اكتر للكليه هبقى مطمن اكتر ( وهستمتع اكتر بوقتى وانا بجهز ل مستقبلى )

وانا معاكى فعلا يا بشمهندسه فى موضوع " مجرد ناخد فكره " احنا فعلا موش عايزين غير ناخد فكره عن كل شبه ( مسحه موش اكتر )

وعن الامتحانات الثانويه .. فالصراحه يمكن بالنسبه للبنت استريس ضغط اكبر .. لكن انا واصحابى كنا فيرى جدا جدا كمان !! .. ( موش لا مبالاه ولا حاجه .. بس كنا عندنا ثقه فى ربنا وفى انفسنا )

mahmoud atiya 03-08-2011 12:59 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ENG.HAGAR (المشاركة 3782870)
يعنى المقصود بيها مثلا لما اكتب علامة تعجب اخر جملة غريبة المقصر بيها اثارة الاستغراب فى الواحد او انى انبه حضرتك حلاجه فى الجملة دى او كدة ده قصدى

يلا الحمد لله الواحد مش بيسمع اغانى
بعمل recharge بطرق تانية خاالص

اعتقد الاغانى الهدافه موش حرام ولا حاجه :bosyht9: ..

انا بحب الاغانى الهدافه والفرق الموسيقيه الشبابيه جدا ..

ENG.HAGAR 03-08-2011 01:05 AM

اقتباس:

موش معاك فى موضوع استمتعى بأجرازتك دا !! .. انا شايف انك بستعمع ب الحاضر لما تكون متفائل وشايف مستقبلك افضل ..

يا باش مهندس انا اللى اقصده هنعملايه لو عرفن اعن الدكاترة يعنى هنمنع قدر من حدوثه
يعنى لا قدر الله لو وقعت فى ايد دكتورمش لطيف هلمعرفة بغيره ان الطف منه هيخليك تنقل من القسم بتاعك وكدة !!
الحذر مش بيمنع فى كل الاحيان من وقوع القدر .
اقتباس:

نفس الفكره " احنا ناو مرعوبين ( او خايفين بلاش مرعوبين ) من اول تشوك صدمه فى الكليه " .. تقريبا موش مستمتعين اوى ب الاجازه .. لو جهرزت اكتر للكليه هبقى مطمن اكتر ( وهستمتع اكتر بوقتى وانا بجهز ل مستقبلى )

لا ما تقلش كدة بس يا باش مهندس حضرتك ممكن يكون موضوع اصحابك لسه مأثر عليك شوية
انا بردو اصحابى مش معايا ومع ذلك فرحانة انى دخلت الكلية اللى عايزاها
ان شاء الله اقابلهم فى المناسبات
لكن حضرتك شاب والشباب بيقابلوا بعض فى اى ظروف
وان شاء الله تكونوا على اتصال بردو بزمايلك فى القاهرة .
موضوع ان حضرتك تستمع بوقتك لما تجهز لمستقبلك مش مظبوط 100% ممكن تقول 70% والا كانت حياة الانسان كلها سعادة
مثلا احنا طول حياتنا كبشر بنجهز لمستقبلنا هل احنا حاسيين طول الوقت بسعادة ؟؟ لا ده اغلب الاوقات بنحس بضغط حتى لو وصلنا للهدف اللى عايزينه ده اللى اقصده يا باش مهندس .
اقتباس:

وعن الامتحانات الثانويه .. فالصراحه يمكن بالنسبه للبنت استريس ضغط اكبر .. لكن انا واصحابى كنا فيرى جدا جدا كمان !! .. ( موش لا مبالاه ولا حاجه .. بس كنا عندنا ثقه فى ربنا وفى انفسنا
بنسبة كبيرة جدااا كلام حضرتك مظبوط فى الجزئية دى .
مع انى والحمد لله ما حستش بالبغط الا فى ايام الامتحانات وكنت بتعصب علشان اخرج خوفى بأى طريقة .
وفعلا الولاد متميزين فى الجزئية دى . .

ENG.HAGAR 03-08-2011 01:09 AM

اقتباس:

اعتقد الاغانى الهدافه موش حرام ولا حاجه :bosyht9: ..

انا بحب الاغانى الهدافه والفرق الموسيقيه الشبابيه جدا ..

حضرتك تقدر تعرف اكتر لو تدخل مثلا موقع islamway او islamonline وهناك فى ناس فاهمه يقدروا يردو على حضرتك .
انا الحمد لله مش بسمع اغانى لانها بمعنى اصح لغو يعنى كلام فى غالبه ان لم يكن كله مش هادف .
وهتلاقى هناك مقالات ومالتيميديا كتير عن الموضوع ده .
بارك الله فيك

ENG.HAGAR 03-08-2011 01:15 AM

طيب يا جماعة انا هستأذن بقى علشان اروح اشوف اعمل ايه.
لو قولت حاجة ما عاجبتش حضراتكم ياريت تسامحونى ده خطأ بيبقى غير مقصود .

mahmoud atiya 03-08-2011 02:02 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ENG.HAGAR (المشاركة 3782985)

حضرتك تقدر تعرف اكتر لو تدخل مثلا موقع islamway او islamonline وهناك فى ناس فاهمه يقدروا يردو على حضرتك .
انا الحمد لله مش بسمع اغانى لانها بمعنى اصح لغو يعنى كلام فى غالبه ان لم يكن كله مش هادف .
وهتلاقى هناك مقالات ومالتيميديا كتير عن الموضوع ده .
بارك الله فيك

لا اسألت كتير فى موضوع الاغانى دا .. وليا اصحاب اخوان ;) ..

( بدليل ان اغانى رمضان فيها .. موسيقى ومعازف ولحن .. ومع زلك ممكن نسمعها عادى

الاغانى الهدافه شىء جميل انا مركز عليها اوى اللايام دى ( والاجنبى برده بس موش فيديو كليب .. وبحاول ادور على اغانى هدافه انجلش برده ولقيت اكيد )

--
تصبحوا على خير انا كمان عايز آكل وآنام ساعتين على الفجر :028ja7:

(Nesma) 03-08-2011 05:03 AM

انا بجد مش عارفة اقول ايه
الموضوع و الله مفيد جدا وبصراحة
عرفنى اكتر على الكلية و قلل بعض الرهبة

mahmoud atiya 03-08-2011 09:43 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة (Nesma) (المشاركة 3783735)
انا بجد مش عارفة اقول ايه
الموضوع و الله مفيد جدا وبصراحة
عرفنى اكتر على الكلية و قلل بعض الرهبة

منوره يا نسمه :) ...

يا رب تكون الردود اللى فاتت عجبتك وفاددتك ... ولو كملتى معانا نوعدك هتستفيدى ( واحنا كمان هنستفيد اكتر ) .. والرهبه هتقل

كلنا هنا اكيد هنكمل بعـــــــــــــــــــــض :friendsxs3:

،،

صحيح احنا انشط توبيك موجود فى القسم ( توبيك للجامعات ) .. اتمنى يبقى فى تفاعل اكتر واكتر من طلاب عين شمس :022yb4:

-------------------------

صحيح يا يوث .. انا رايح ناو التظلمات فى السيده زين ( عملت تظلم فى الفيزياء من 5 ايام ) .. على امل النصف درجه :(

عارف ان دا فشنك .. بس دى اخر محاوله ( يا رب دى اخر امنيه ليا كبيره .. ودا موش كبير على ربنا :frown: )

بيييييس يا يوث

ENG.HAGAR 03-08-2011 09:46 AM

اقتباس:

صحيح يا يوث .. انا رايح ناو التظلمات فى السيده زين ( عملت تظلم فى الفيزياء من 5 ايام ) .. على امل النصف درجه :(

عارف ان دا فشنك .. بس دى اخر محاوله ( يا رب دى اخر امنيه ليا كبيره .. ودا موش كبير على ربنا :frown: )

بيييييس يا يوث
السلام عليكم
فعلا التوبيك هنا تقريبا انشط موضوع . قولوا بس ما شاء الله لحسن نتحسد ,,
ربنا يوفقك يا باش مهندس محمود وتروح القاهرة ويجعل لك الخير فيها .
انا دعيت بكدة علشان حضرتك نفسك تروح مع اصحابك وما تيأسش يا باش مهندس
ربنا بيقول فى الحديث القدسى " انا عند ظن عبدى بى "
خلى عندك حسن ظن بربنا واولا واخير اللى فى الخير ربنا هيقدمهولك
اهلا بك يا نسمة يالا اهو التوبيك عدد البنات فيه بيكتروا والحمد لله
;)

Eng / NOUR 03-08-2011 01:31 PM

انا عجبانى اوى فكرة التجمع دى على امل اننا نساعد بعض فى جو من التنافس الجميل زى مكنت بعمل مع اصجابى فى الثانوى

وان شاء الله نكون مهندسين ومهندسات جامدين

و انا الصراحة حاسة انكوا جدعان واننا هنكون جروب جامد جدا (ده باعتبار انكوا قبلتوا اكون معاكو )

و ربنا معانا

ENG.HAGAR 03-08-2011 01:47 PM

اقتباس:

انا عجبانى اوى فكرة التجمع دى على امل اننا نساعد بعض فى جو من التنافس الجميل زى مكنت بعمل مع اصجابى فى الثانوى

وان شاء الله نكون مهندسين ومهندسات جامدين

و انا الصراحة حاسة انكوا جدعان واننا هنكون جروب جامد جدا (ده باعتبار انكوا قبلتوا اكون معاكو )

و ربنا معانا
والله احنا نتشرف بيك بس انت اسمك الاول ايه ؟؟
يااااااااااارب نجيب التقديرات اللى نفسنا فيها علشان نكمل تفوقنا فى الجامعة كمان .
وطبعا هنكون بأذن الله جروب كويس جداااا وانت اكيد معانا ان شاء الله
:022yb4:

figo_ff 03-08-2011 01:55 PM

الحديث جامد اوي يا جماعة واهلا بالكل الاعضاء الجدد

figo_ff 03-08-2011 01:58 PM

لو ملاحظين يا جماعة افكارنا بتتقلد ده معناه نجاح لينا شباب ه.ع.ش ديما في الريادة

ENG.HAGAR 03-08-2011 02:09 PM

اقتباس:

لو ملاحظين يا جماعة افكارنا بتتقلد ده معناه نجاح لينا شباب ه.ع.ش ديما في الريادة
بصراحة انا ما اطلعتش على مواضيع تانية غير موضوع للباش مهندس عمر فى هندسة القاهرة
واذا الفكرة اتكررت اكيد مش هتبقى زى الجروب ده اكيد فى حاجة بتميزه ولا ايه !!
ربنا يستر على العموم

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 01:05 AM.