بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   كلية طب اسنان (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=528)
-   -   طالبه في تانيه اسنان تحت امركم للي عايزا اي استفسار بشان الكليه (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=380965)

manutd202066 24-08-2013 02:07 AM

السلام عليكم
انا هدخل طب اسنان السنة دي وحضرتك لو حابة ممكن تحولي طب أسنان في اسيوط أو الاسكندرية

bosyna maher 24-08-2013 05:14 AM

السلام عليكم .. دلوقتي انا ف تانية طب بشري داخلة تالتة يعني ان شاء الله .. وبصراحة مش شايفة ليا مستقبل ف بشري اساسا وكنت من البداية عاوزة ادخل اسنانبس ف البيت موافقوش وبصراحة حاسة اني خلاااص مش هقدر اكمل لاني مش ناوية اشتغل بيها بجد كمهنة انا مستحملش اقف ف مستشفي ولو روحت وقفت ساعة ف الطوارئ مبستحملش .. فكرت احول اسنان بعد سنتين ف طب بس مش عارفة دا قرار صح ولاغلط .. غير كدا المنصورة مفيهاش تحويل من طب بشري لاسنان .. قالوا ممكن التحويل لبرا المنصورة وترجعي بعدها بسنة مش عارفة اعمل ايه ياريت لو نصيحة بخصوص الموضوع دا

manutd202066 29-08-2013 02:56 PM

السلام عليكم
أولا شكرا علي الكجهودات الرائعة اللي بيقدمها لينا اخواتنا الكبار وربنا يوفقكم يارب زي ما بتعرفونا كل اللي احنا عاوزين نعرفه عن الكلية
وللجميع فائق التقدير والاحترام
انا محمود من اسيوط
انا داخل طب اسنان السنة دي وكنت عاوز أي زملاء من نفس الكلية من طب أسنان أسيوط لانها جديدة علشان افهم منه نظام الدراسة شكله عامل ازاي واللمحاضرات وكدة يعني

bosyna maher 30-08-2013 12:03 PM

طيب لو انا مش من بلد عاوزة احولها اعمل ايه عشان يقبلوني فيها .. زي اسنان اسكندرية مثلا؟؟

Pseudonym 03-09-2013 12:46 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة manutd202066 (المشاركة 5463368)
السلام عليكم
أولا شكرا علي الكجهودات الرائعة اللي بيقدمها لينا اخواتنا الكبار وربنا يوفقكم يارب زي ما بتعرفونا كل اللي احنا عاوزين نعرفه عن الكلية
وللجميع فائق التقدير والاحترام
انا محمود من اسيوط
انا داخل طب اسنان السنة دي وكنت عاوز أي زملاء من نفس الكلية من طب أسنان أسيوط لانها جديدة علشان افهم منه نظام الدراسة شكله عامل ازاي واللمحاضرات وكدة يعني

بص انا معاك طب اسنان اسيوط اعدادي .. انا من سوهاج بس دورت على اي حد من الدفعة اللي فاتت عشان كنت عايز اعرف شوية حاجات و لاقيت واحد الحمد لله .. انا لسة مش عارف حاجات كتير بس يمكن اكون اعرف حاجة انت عايزها .. بص سيبلي لينك الاكونت بتاعك على الفيس وانا هبعتلك ..

الهرقل 01-11-2013 05:53 PM

لووووووووووووسمحتى انا محتاااااااج ضرورررررررررررى قااااااااااااموس طب اسنااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااااااااااااان

ahmed 65 04-11-2013 10:59 AM

أولا شكرا لمساعدتك أنا في أولي طب أسنان جنوب الوادي وعايذ أعرف نظام المذاكرة في الكلية علشان الكميات كبيرة جدا ومبقدرش أخلصها بطريقة الثانوي في المذاكرة وكمان خايف أعتمد علي الفهم وأجي في الشفوي أو أخر السنة معرفش أجاوب وكمان الأنجليزي بيمثلي عقبة كبيرة في الفهم وتضييع الوقت في الترجمة فياريتت حضرتك تفيدني من خبرتك و أسف علي الأطالة

A7MAD NOOR 15-12-2013 02:57 PM

لو سمحتو محتاج الرد ده في اسرع وقت

انا طب بشري سوهاج
وانا اساسا من قنا لاكن مش عارف انزل من الدراسه
بس عايز اعرف هل ممكن اغير من بشري لاسنان قنا واذا ده امكن ايه شروط التحويل
واهم حاجه هل هعيد اعدادي تاني ولا ايه
ياريت ترودو عليا في اقرب وقت ;););););)

msocean 02-03-2014 03:45 AM

thnxx:d:d:d:dxxxxxxxxx

msocean 02-03-2014 04:15 AM

لوسمحتى عندي سؤال ..... انا في صيدله هل ممكن احول لطب بشري او بعد ما انتهي من دراسه صيدلة استكمل الطب ؟؟؟؟؟؟؟ ارجووووو الرد للضرورة جدا

harker 27-07-2014 09:13 PM

دلوقتي انا جالي طب اسنان اسماعيلية و بعدين عرفت انه 6 سنين و طب اسنان القاهرة عرفت انه 5 بس , هل ينفع احول لطب اسنان القاهرة و انا من شمال سيناء

و مجموعي جايبها و زايد نص درجة كمان

الاستار 25-08-2014 02:14 PM

ممكن حضرتك تقوليلي هي اكتر تكاليف الدراسة في كلية طب الاسنان ولا كلية الطب؟؟؟؟

ماما ميا ميا 31-08-2014 01:16 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الاستار (المشاركة 5978294)
ممكن حضرتك تقوليلي هي اكتر تكاليف الدراسة في كلية طب الاسنان ولا كلية الطب؟؟؟؟

طب اسنان مصاريفها اكتر

ماما ميا ميا 31-08-2014 01:17 AM

جماعه معلش اعذروني موضوع التحويل من جامعه لجامعه ده انا مليش فيه عشان جه اداري فياريت تسالوا في شؤن الطلبه في جامعتكم

ندى ^^ 16-09-2014 05:05 PM

السلام عليكم
الاول بشكرك على ردودك المفييييدة جداا دى مفيش اساله بعد اللى قريته فكلامك

انا داخلة اسنان جامعة قناة السويس اولا هبدا باولى ولا اعدادى يعنى سمعت ان اعدادى اتلغى و ناس بتقول ماتلغاش
عندى بقى سؤال سخيف شويتين ^^" هو اول يوم ده بيحصل فيه ايه بيبقى فى محاضرات كتير وسكاشن وشغل جامد من اول يوم ولا هيبقى حاجه خفيفة وبما ان الجدول بينزل تقريبا بعد اسبوع بيقولو طب هعرف اروح فين واجى منين ازاى
شكرااا

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 12:13 AM.