مشاهدة النسخة كاملة : فاجعة كبري .. اتمنى الحل من القائمين

الجابرى333
01-06-2014, 03:58 PM
طبعا انا متأسف جدا على العنوان الصعب ده بس فعلا هى فاجعة كبري وارجو من السادة القائمين على هذا المنتدى الجليل ... ابداء الرأي او الحل
طبقا للقرار رقم 80 لسنة 2014 تم تحويل العقود المؤقتة الشاملة بمحافظة القاهرة الي عقود مميزة على درجة معلم مساعد .. ولكني فوجئت بأن اسمى مدرج على كشوف المرحلة الابتدائية على العلم من اننى اعمل بالمرحلة الاعدادية منذ بداية تعاقدى ومع العلم بأن اسمى مدرج فى الاحصاء على المرحلة الاعدادية .. والادارة التعليمية تطالبنا بالتوقيع على العقود والتسكين على الابتدائي والندب بعد ذلك للاعدادى ...
عايززززززز حل للموضوع ده بعد ازنكم .. وهل المديرية اخطات وهل لنا حق الشكوي ام لالا

بيتر مندل
04-06-2014, 06:16 PM
عندى مشكلة محتاج رد انا حاصل على معهد خدمة سنتين واتعينت معلم بدل معار وكملت بكالوريوس ودلوقتى عايز اسوى الوظيفة وعندما سالت قالوا لى لازم احصل على دبلومة

عمر المنياوى
08-06-2014, 01:10 AM
طبعا انا متأسف جدا على العنوان الصعب ده بس فعلا هى فاجعة كبري وارجو من السادة القائمين على هذا المنتدى الجليل ... ابداء الرأي او الحل
طبقا للقرار رقم 80 لسنة 2014 تم تحويل العقود المؤقتة الشاملة بمحافظة القاهرة الي عقود مميزة على درجة معلم مساعد .. ولكني فوجئت بأن اسمى مدرج على كشوف المرحلة الابتدائية على العلم من اننى اعمل بالمرحلة الاعدادية منذ بداية تعاقدى ومع العلم بأن اسمى مدرج فى الاحصاء على المرحلة الاعدادية .. والادارة التعليمية تطالبنا بالتوقيع على العقود والتسكين على الابتدائي والندب بعد ذلك للاعدادى ...
عايززززززز حل للموضوع ده بعد ازنكم .. وهل المديرية اخطات وهل لنا حق الشكوي ام لالا

الاخ الفاضل
اولا لا تعقد الامور واستلم وخلاص حتى لا يضيع حقك لانك لو لم تتسلم العمل وتوقع العقد سوف يتم فصلك
والشكوى هتاخد وقت طويل وانت لازم توقع لتحفظ حقك
والصح انك توقع وتضمن حقك وبعدين تتقدم بشكاوى براحتك وهيبقى عندك وقت
وممكن ايضا تغير مسمى وظيفى بعد تسلمك للعمل

عمر المنياوى
08-06-2014, 01:20 AM
عندى مشكلة محتاج رد انا حاصل على معهد خدمة سنتين واتعينت معلم بدل معار وكملت بكالوريوس ودلوقتى عايز اسوى الوظيفة وعندما سالت قالوا لى لازم احصل على دبلومة
ازاى حضرتك اتعينت معلم بدون دبلومة
عموما لو انت على القانون 47 يعنى لم تدخل الاكاديمية مثل الادارى سهل جدا التسويه وما عليك الا التقدم بطلب لشئون العاملين فى الفترة التى يتم الاعلان عنها
اما لو انت على 155 فلابد للرجوع الى فرع الاكاديمية والاكاديمية دائما ما ترفض التسوية
حضرتك راجع قرار تعينك على اى قانون

الجابرى333
09-06-2014, 10:34 PM
شكرا على الرد اخي الفاضل

mahmoud elsayd
10-06-2014, 02:24 AM
علي فكره الموضوع دا معمم علي كل المحافظات كله استلم ابتدائي
ولما تبقى تدخل الأكاديمية تعرف بعد كده تغير مسمي زي ما انت عايز وبلاش العناوين اللي تخلي الواحد دماغه تلف الواحد حس ان التعاقدات اتلغت