مشاهدة النسخة كاملة : عاوز اسيب دفتر التحضير وامسك مقشه

محمود احمد قيرم
28-01-2014, 09:24 AM
للاسف الشديد الشهر ده فوجئنا بخصم كبير في مرتباتنا علي سبيل المثال انا كنت بقبض 715 والشهر ده قبضت 530 ومدرستين بمعهدي كانو بيقبضو 663 الشهر دا قبضو 484 علي العلم والله ان عامل في نفس المعهد مباشر معهم العمل في نفس اليوم وقرار تعيين واحد قبض 500 كل ده بسبب القرارات الفاشله والعشوائيه غير المدروسه من المسئولين ولما سالنا المسئول المالي بالمنطقه عن سبب نقص المرتب قال ان الناس دي كانت بتاخد 125 في المائه كادر واتشالوا لانهم لسه ممتحنوش كادر ولما اتصلنا بالمسئول المالي بالمشيخه قال ان النقص ده لان الناس دي لاتخضع للقانون 156 لسنه 2007 لانهم اما تعيين اوائل خريخين او معاهد منضمه واتعينوا علي طول معلم وكان المفروض يتعينواالاول معلم مساعد والخصم ده بسبب كده ...............عجبا

محمود احمد قيرم
28-01-2014, 09:29 AM
ياجماعه ياريت لوحد معاه رقم لمكتب شيخ الازهر ياريت يمدنا بيه علشان نشتكي

الأثري المالكي
28-01-2014, 10:10 AM
للأسف يا أستاذ محمود هذا هو حال التعليم في مصر
وموضوع الخصم دا في كل المناطق والمحافظات
وأعتقد أن اتصالك التليفوني بشيخ الأزهر لن يجدي
ولكن يمكنك أنت وملائك الذين لهم نفس الوضع عمل مذكرة ورفعها الى وكيل المنطقة وأخرى مثلها وارسالها بالفكس
الى وكيل الأزهر

محمود احمد قيرم
28-01-2014, 08:40 PM
للأسف يا أستاذ محمود هذا هو حال التعليم في مصر
وموضوع الخصم دا في كل المناطق والمحافظات
وأعتقد أن اتصالك التليفوني بشيخ الأزهر لن يجدي
ولكن يمكنك أنت وملائك الذين لهم نفس الوضع عمل مذكرة ورفعها الى وكيل المنطقة وأخرى مثلها وارسالها بالفكس
الى وكيل الأزهر
شكرا استاذنا الفاضل

ايهاب احمد على
29-01-2014, 01:21 AM
على فكرة لو حاولت تتعين عامل وتمسك مقشة فى شركة بترول او كهرباء مش هيوافقوا عليك لانك معلم عذرا اخى الفاضل انا لا اقصد شخصك الكريم بالطبع ولكن قلبى ينزف دما على ما صار اليه حالنا كمعلمين وحسبنا الله ونعم الوكيل

محمود احمد قيرم
29-01-2014, 08:38 AM
على فكرة لو حاولت تتعين عامل وتمسك مقشة فى شركة بترول او كهرباء مش هيوافقوا عليك لانك معلم عذرا اخى الفاضل انا لا اقصد شخصك الكريم بالطبع ولكن قلبى ينزف دما على ما صار اليه حالنا كمعلمين وحسبنا الله ونعم الوكيل
وانا اتفق معك تماما