مشاهدة النسخة كاملة : يا جماعة حد فسري ليه لم نثبت في وجود القرار الوزاري ده

nourrwaa
10-02-2013, 09:30 PM
القرار بيقول ان المعلم المتعاقد " أو بالحصة " مر عليه 3 سنين يثبت ليه مبيثبتوناش وده صورة من القرار حد يفسر جزاكم الله خيرا
ودي صورة للقرار لمن يريد أن يتطلع عليها
وهل ممكن رفع قضيه

http://www.ziddu.com/view1.php?file=dGVtcDIvMjAxMy8yLzExL1AvMTM2MDUyNDI 0MF9FbG5hcy5qcGc=&tid=1360580921

Tony Osman
10-02-2013, 10:52 PM
لانه الكادر الجديد بتاع الاخوان بيقول تبقى معلم مساعد سنتين وتاخد تطبيقات تربوية وبعد كده تتعين
اما الناس اللى كملت شهر سبعة اللى فات 3 سنين يعنى قبل الكادر من حقها التثبيت وهو لم يحدث

itian_forever
11-02-2013, 03:50 AM
لانه الكادر الجديد بتاع الاخوان بيقول تبقى معلم مساعد سنتين وتاخد تطبيقات تربوية وبعد كده تتعين
اما الناس اللى كملت شهر سبعة اللى فات 3 سنين يعنى قبل الكادر من حقها التثبيت وهو لم يحدث
القانون بيقول انك تكون معلم مساعد لمدة عام على الاقل تكون اخدت التدريب اما السنتين فدى مدة انتهاء التعاقد ويمكن التجديد بعدها
يعنى اقل مدة للمعلم المساعد سنة وممكن يتثبت بعد السنة
اما فى ايامنا الحالية لو اتثبت اصلاً يبقى امى دعت ليا كويس
على فكرة انا تربية انجليزى 2007 جيد جداً ولم نثبت حتى الان لنا الله

شريف حسن .
11-02-2013, 01:14 PM

هو اى حاجة نعلقها على شماعة الاخوان وخلاص

هذا الشرط موجود من قبل تنحى المخلوع ولا جديد طرآ عليه

علاء راضى
12-02-2013, 10:20 PM
يا استاذ شريف انا متعاقد للعام الرابع مكافاة شاملة وحصلت على الدبلومة التربوي وال icdl ولم يتم تحويلى حتى الى عقد مميز انا خايف اطلع معاش وانا متعاقد

mr/Guirguis George
13-02-2013, 02:30 PM
يا استاذ شريف انا متعاقد للعام الرابع مكافاة شاملة وحصلت على الدبلومة التربوي وال icdl ولم يتم تحويلى حتى الى عقد مميز انا خايف اطلع معاش وانا متعاقد
الحال من بعضه
حسبى الله و نعم الوكيل

علاء راضى
13-02-2013, 04:05 PM
ياا استاذ شريف انا متعاقد للعام الرابع مكافاة شاملة وحصلت على الدبلومة التربوي وال icdl ولم يتم تحويلى حتى الى عقد مميز انا خايف اطلع معاش وانا متعاقد

a_awady
14-02-2013, 08:56 AM
اللي انا شايفه ان الدولة عايزة تنتهي بأي شكل من العك اللي كان بيحصل بسبب موضوع العقود و العقو المميزة دا كله و يبقي تعيين مباشر و اعتقد انها هتنتهي بتععيين كل الناس سواء معلم بالحصه او عقد مكافئة شاملة او عقد مميز( معلم مساعد ) كل دا علي نهاية السنه دي عشان نبدا مرحله جديدة

علاء راضى
15-02-2013, 11:40 AM
افلح ان صدق

مصطفى العبادى
15-02-2013, 11:02 PM
حكومة تافهة ورئاسة ظالمة