مشاهدة النسخة كاملة : سؤالَّ ...!

KhaleD Moustafa
07-12-2012, 07:24 PM
السلام عليگم والرحمه

إزيگو ؟ :d

ي چمآعة ف حد چرّب دوا إسمه " فلوزاك " بتاع التوتر والقلق .. وهو گويس ولا لأ ؟!

love ur life
07-12-2012, 07:48 PM
أمممم .. أنا عمري مجربت أدويه للتوتر والقلق
لأن التوتر دا أمر طبيعي وخصوصاً قبل سن العشرين بيبقا بشكل كبير جداً ..
بس الحاجات الطبيعه متهيألي أفضل إنك تنام كويس . .
تمارس رياضه .. الإسترخاء .. ولما يبقا عندك توتر زياده اوي متحولش ف الوقت دا تعمل تغيرات جذريه ف حياتك او جدول يومك
وطبعاً الأكل الصحي .. عموماً هي الأدويه دي عباره عن مكملات غذائيه وفيتامينات بتعزز الإرسترخاء لكن أنا مجربتهاش ومش بحب الأدويه نهائي حتي لما بيبقا عندي صداع مش بحب أخد له أدويه علشان متعودش عليها إلا لو كان صداع جامد اوي .. هي فتره الثانويه كدا ومش معقول من دلوقتي تاخد أدويه للقلق :)
..
ربنا يوفقك.

KhaleD Moustafa
07-12-2012, 08:11 PM
أمممم .. أنا عمري مجربت أدويه للتوتر والقلق
لأن التوتر دا أمر طبيعي وخصوصاً قبل سن العشرين بيبقا بشكل كبير جداً ..
بس الحاجات الطبيعه متهيألي أفضل إنك تنام كويس . .
تمارس رياضه .. الإسترخاء .. ولما يبقا عندك توتر زياده اوي متحولش ف الوقت دا تعمل تغيرات جذريه ف حياتك او جدول يومك
وطبعاً الأكل الصحي .. عموماً هي الأدويه دي عباره عن مكملات غذائيه وفيتامينات بتعزز الإرسترخاء لكن أنا مجربتهاش ومش بحب الأدويه نهائي حتي لما بيبقا عندي صداع مش بحب أخد له أدويه علشان متعودش عليها إلا لو كان صداع جامد اوي .. هي فتره الثانويه كدا ومش معقول من دلوقتي تاخد أدويه للقلق :)
..
ربنا يوفقك.

جزاكِ الله خيراً ..

هو التوتر ده بيچيني بالذات وأنا بذاگر ف ببقى مش مرگز خالصّ ..

أنا هعمل زي م حضرتگ قولتي لأنّ أنا مش بمارس رياضة ولا بنام گويس يمگن ده السبب ..

ولو منفعش هآخد الدوا ..

متشگر .. :)

حسن زيرو
07-12-2012, 08:19 PM
بصراحة كان نفسى افيدك بس حضرتك الدواء اسمه غريب وعمرى ماسمعت عنه

love ur life
07-12-2012, 08:22 PM
جزاكِ الله خيراً ..

هو التوتر ده بيچيني بالذات وأنا بذاگر ف ببقى مش مرگز خالصّ ..

أنا هعمل زي م حضرتگ قولتي لأنّ أنا مش بمارس رياضة ولا بنام گويس يمگن ده السبب ..

ولو منفعش هآخد الدوا ..

متشگر .. :)

أقولك ع حاجه مجرباها أنا لما بفصل ف وقت المذاكره أو بهنج أو بتوتر .. بخلي جمبي المصحف أخلص جزء وأقري قران لو صفحه ع الأقل بالترتيل لو حابب ويبقا صوتك عالي أو واطي ع حسب طاقتك .. بعدها ترجع تكمل وهكذا تفصل تمسك المصحف وترجع تكمل حتي لو مش متوتر دا هيفرق معاك جامد بإذن الله وأستعيذ بالله من الشيطان كل مره لحد متتعود ع التركيز وعدم التوتر ويتشال مع الوقت والتعود شعورك بالتوتر .. لأن فيه دكتوره قلتلي النظر ف المصحف وقرايه القران بتزيد التركيز وبتقوي الذاكره دا طبعاُ مع الثواب اللي هتخده بإذن الله ..

لا شكر ع واجب ..

KhaleD Moustafa
07-12-2012, 08:33 PM
بصراحة كان نفسى افيدك بس حضرتك الدواء اسمه غريب وعمرى ماسمعت عنه

تگفي طلّتگ :)

جُزيتَ خيراً :)

أقولك ع حاجه مجرباها أنا لما بفصل ف وقت المذاكره أو بهنج أو بتوتر .. بخلي جمبي المصحف أخلص جزء وأقري قران لو صفحه ع الأقل بالترتيل لو حابب ويبقا صوتك عالي أو واطي ع حسب طاقتك .. بعدها ترجع تكمل وهكذا تفصل تمسك المصحف وترجع تكمل حتي لو مش متوتر دا هيفرق معاك جامد بإذن الله وأستعيذ بالله من الشيطان كل مره لحد متتعود ع التركيز وعدم التوتر ويتشال مع الوقت والتعود شعورك بالتوتر .. لأن فيه دكتوره قلتلي النظر ف المصحف وقرايه القران بتزيد التركيز وبتقوي الذاكره دا طبعاُ مع الثواب اللي هتخده بإذن الله ..

لا شكر ع واجب ..

إن شاء الله هأعمل گده ..

ربنا يكرمك ويبارك فيكِ ويجزيكِ خيراً .. :)

bright stars
08-12-2012, 01:53 AM
من قال لا اعرف فقد افتي
بص بدل ماتاخد حبوب توتر ممكن تاخد حبوب زيادة تركيز بس استشير الدكتور الاول عشان يقولك عاللي يناسبك
الدكتور كان كاتبلي نوع ايام الامتحانات بس عشان كنت تعبانه اياك ثم اياك ثم اياك تاخد حاجه من غير دكتور